2. leht 3-st
Postitatud: R Mai 23, 2008 9:18 am
Postitas Andrus Michelis
Kui paar päeva 61 KW toel sai liigelda, siis pärast tundus 2,0 Avensis ikka vägagi kiire autona.

Eks see ikka rohkem tagumiku tundest tuleb vast. Aga jah mõõda stopperiga 0-100 kiirenduse aeg ära ja kui see on samas suurusjärgus tehnilistes andmetes toodud numbriga, siis peaks asi OK olema.
Postitatud: R Mai 23, 2008 10:29 am
Postitas TiitR
Kui ma stopperit ei leia, eks ma siis mõõdan kalendriga seda

...aga nali najaks, peab vist tõesti igaksjuhuks ära mõõtma.
Postitatud: K Mai 28, 2008 6:48 pm
Postitas TiitR
TiitR kirjutas:Kui ma stopperit ei leia, eks ma siis mõõdan kalendriga seda

...aga nali najaks, peab vist tõesti igaksjuhuks ära mõõtma.
Nii selle "kiirendusega" on vist korras. Sai siis täna kodanik Ptyyp`iga väiksel proovisõidul käidud ja tema arvates oli asi norm, kusjuures tuli ilmsiks huvitav nupuke käimarikangi küljes, kus 2 asendit: "
Overdrive ON/OFF"

...tundus, et see mingi a`la sport reziimi meenutas, kuna "ON" asendis lasi nagu mootorit kauem pöördes hoida ja vahetas käiku hiljem.
P.S küsimus, et ega keegi Tartu omadest Roosna Alliku kanti lähiajal ei satu? Oleks kodanik Maasturid käest soetanud aknapesu paagi?
Postitatud: K Mai 28, 2008 10:37 pm
Postitas jr
Overdrive - laseb kastil turbiini lukku ja läbilibisemine lõpeb.
ON - turbiini lukku ei lasta. Kasulik raskete asjade vedamisel või nõrgemate mootorite puhul linnavahel sõites. Hoiab mootori pöörded kõrgemal ja ehk lähemal sinna kõige magusamale diapasoonile. Ainuke oht on, et läbilibisemisest tingituna läheb kasti töötemperatuur liiga kõrgeks.
OFF - turbiin lastakse lukku, viib pöörded allapoole kuna vänvõlli ja kasti peavõlli vahel pöörded lähevad 1:1. Maanteel sõites säästab kütet ja linnavahel sõites ei lase kastil kuumaks minna, kuna läbilibisemist ei ole.
Postitatud: K Mai 28, 2008 10:51 pm
Postitas TiitR
jr kirjutas:Overdrive - laseb kastil turbiini lukku ja läbilibisemine lõpeb.
ON - turbiini lukku ei lasta. Kasulik raskete asjade vedamisel või nõrgemate mootorite puhul linnavahel sõites. Hoiab mootori pöörded kõrgemal ja ehk lähemal sinna kõige magusamale diapasoonile. Ainuke oht on, et läbilibisemisest tingituna läheb kasti töötemperatuur liiga kõrgeks.
OFF - turbiin lastakse lukku, viib pöörded allapoole kuna vänvõlli ja kasti peavõlli vahel pöörded lähevad 1:1. Maanteel sõites säästab kütet ja linnavahel sõites ei lase kastil kuumaks minna, kuna läbilibisemist ei ole.
Tänud jr - jälle targem. Seega kütuse ja kasti säästlikuse kohapealt peaks tühja masina ja maanteesõidu korral kasutama seda overdrive`i ikka OFF asendis?
Postitatud: K Mai 28, 2008 11:08 pm
Postitas boob
Overdrive "ON" lastakse ikka turbiin lukku ja "OFF" ei lasta.
Overdrive tähendab tegelikkuses seda, et kasti sisenev võlli kiirus on väiksem kui kastist väljuva võlli kiirus.
http://auto.howstuffworks.com/automatic ... ssion3.htm
Postitatud: K Mai 28, 2008 11:13 pm
Postitas zum
jr kirjutas:Overdrive - laseb kastil turbiini lukku ja läbilibisemine lõpeb.
ON - turbiini lukku ei lasta. Kasulik raskete asjade vedamisel või nõrgemate mootorite puhul linnavahel sõites. Hoiab mootori pöörded kõrgemal ja ehk lähemal sinna kõige magusamale diapasoonile. Ainuke oht on, et läbilibisemisest tingituna läheb kasti töötemperatuur liiga kõrgeks.
OFF - turbiin lastakse lukku, viib pöörded allapoole kuna vänvõlli ja kasti peavõlli vahel pöörded lähevad 1:1. Maanteel sõites säästab kütet ja linnavahel sõites ei lase kastil kuumaks minna, kuna läbilibisemist ei ole.
Oot-oot...
Esiteks, sul nüüd läks ON ja OFF segamini
Teiseks, vähemalt minu Diamantel tähendas OFF asend seda, et neljandat (viimast) käiku ei kasutata, ON-is tuleb ka see järgi. (3. käik @60mph kuskil 2800 rpm, 4. ilma lukuta 2100-2200, lukus 1800 rpm)
zum
Postitatud: N Mai 29, 2008 10:10 am
Postitas TiitR
zum kirjutas:jr kirjutas:Overdrive - laseb kastil turbiini lukku ja läbilibisemine lõpeb.
ON - turbiini lukku ei lasta. Kasulik raskete asjade vedamisel või nõrgemate mootorite puhul linnavahel sõites. Hoiab mootori pöörded kõrgemal ja ehk lähemal sinna kõige magusamale diapasoonile. Ainuke oht on, et läbilibisemisest tingituna läheb kasti töötemperatuur liiga kõrgeks.
OFF - turbiin lastakse lukku, viib pöörded allapoole kuna vänvõlli ja kasti peavõlli vahel pöörded lähevad 1:1. Maanteel sõites säästab kütet ja linnavahel sõites ei lase kastil kuumaks minna, kuna läbilibisemist ei ole.
Oot-oot...
Esiteks, sul nüüd läks ON ja OFF segamini
Teiseks, vähemalt minu Diamantel tähendas OFF asend seda, et neljandat (viimast) käiku ei kasutata, ON-is tuleb ka see järgi. (3. käik @60mph kuskil 2800 rpm, 4. ilma lukuta 2100-2200, lukus 1800 rpm)
zum
TLN-st tulles oli spidojärgi kiirus 100 km/h ja pöördeid ca. 2100...seega oli OFF asendis järelikult. Tegelikult kuvab ta ju väikse kirjana armatuuris ka kui kast on OFF asendis, seega ikkagi peaks ON asendis rahulikult kulgema.
Tänud mehed.
Postitatud: R Mai 30, 2008 7:06 pm
Postitas zum
Ära neid rpm'e vaata minu postis, ma rääkisin 3.0 bensukast 2WD esiveolise all.

(Diamante on euroopas Sigma)
Muu jutt kehtib
P.S. Seda ON/OFF nuppu võid vabalt katsetada, ei juhtu hullu midagi, ainult sõidu pealt OFF ei julge soovitada vajutada... JR võib (vist) automaadiga "manuaalsest" downshiftist pikemalt rääkida, aga head see ei tee ma kardan
Edu,
zum
Postitatud: N Juun 05, 2008 12:41 am
Postitas TiitR
Tekkis uus ja mitte väga hea mure...nimelt trassil sõites on üks hetk taga must (tahma) suits? TLN-st tulles ei suitsenud ega midagi, kuigi teadsin (nägin oma silmaga), et sumpa, just tagumise osa, on täiesti mäda, kuid vingu ega tossu sisse ei ajanud. Esimesel võimalused tõukasin remondifirmasse ja lasin tagaosa välja vahetada (just se küüru osa, mis üle tagasilla tala jookseb oli kui ahervare, s.t seda polnudki enam), sai siis see tehtud ja siisnse foorumlasega ka väike proovisõit tehtud (küll mitte sumpa kontrolliks) ja sel hetkel ei midagi - kõik toimis, ei mingit üleliigset suitsu, ega sisse ajamist. Kuid täna tulles tagasi koju (käisin elektriku juures prozesi ühendamas), viskas järsku sisse vingu/tossu ja tagaaknast oli näha ka suitsu (musta värvi) kohe silmaga

. Autol minek vahepeal ei muutunud, ega ka muud eripärasusi ei täheldanud (turbo toimetas nagu ennegi), kuid järsku ta nii tegi. Esimesl võimalusel ronin muidugi auto alla ja vaatan, mis sellest "
uuest" sumpast on saanud, kuid küsimus ikkagi, miks ta järsku tossama hakkas

?
Postitatud: N Juun 05, 2008 8:56 am
Postitas Ptyyp
Kui ma sinu masinaga proovisõitu tegin lõi ka ju musta tossu välja. Mainisin ka seda sulle. Sõidu ajal ei näegi alati kas lööb tossu või ei (oleneb tuule suunast ja auto kiirusest).
Kõigepealt tuleks turbo ära kontrollida. Kui turbo puksid kulunud, siis hakkab ka musta välja lööma. Väga palju oleneb ka kütusest. Meie tanklatest võib päris palju diisli asemel "petrooliumi" saada.
Postitatud: N Juun 05, 2008 12:26 pm
Postitas TiitR
Ei, see et vanal dislal sumpast natuke tomu välja ajab on suht/koht norm, kuid eile lõi seda tossu ka salongi (mida sinuga proovisõidul ju ei teinud?) Natuke võib kindlasti mõjutada ka muidugi tagant tekkiv tuulekeeris, mis kulunud luugi tihendite vahelt tossu sisse laseb. P.S kontrollisin, et "uus" sumpa läbi ei lase. Aga panin veel tähele, et enne kui tossama hakkab (teeb seda küll väga lühiajaliselt ainult, oma 5..6 sek.), siis korraks nagu kaoks turbo tagant ära, aga gaasi lisades tuleb nagu uuesti taha? Ja veel, vaatasin ka igaksjuhuks õlitaset, mis just oli lastud ära vahetada, ning avastasin, et õli oli 2 cm. üle maxi

, samas jahutusvedeliku tase oli normis ja õli nagu kütte järgi k ei haisenud, et nendest vedelikest sinna juurde tekkida ei saanud ...ega juhuslikult üleliigne õli sellist jama ei või põhjustada?
Postitatud: R Juun 06, 2008 11:09 am
Postitas Smithers
Üleliigne õli võib täitsa vabalt seda põhjustada. Lisaks lõhub üleliigne õlitase päris kindlasti ära sinu auto turbo. Nii et kontrolli see õlitase mitu korda ja korralikult ära ja kui on rohkem siis katsu kuidagi kätte saada.
Oma Terranol lasin ma niimoodi turbo õhtale, kuna nissani 2,7 mootoril on väga porno õlivarras, millelt taset on praktiliselt võimatu välja lugeda.

Postitatud: L Juun 07, 2008 2:29 pm
Postitas TiitR
Smithers kirjutas:Üleliigne õli võib täitsa vabalt seda põhjustada. Lisaks lõhub üleliigne õlitase päris kindlasti ära sinu auto turbo. Nii et kontrolli see õlitase mitu korda ja korralikult ära ja kui on rohkem siis katsu kuidagi kätte saada.
Oma Terranol lasin ma niimoodi turbo õhtale, kuna nissani 2,7 mootoril on väga porno õlivarras, millelt taset on praktiliselt võimatu välja lugeda.

Õli nüüdseks normi lastud, sõita sain üleliigse õliga ca. 50 km., loodan, et selle ajaga ei teinud suurt paha.
Postitatud: L Juun 07, 2008 9:32 pm
Postitas jr
zum kirjutas:Ära neid rpm'e vaata minu postis, ma rääkisin 3.0 bensukast 2WD esiveolise all.

(Diamante on euroopas Sigma)
Muu jutt kehtib
P.S. Seda ON/OFF nuppu võid vabalt katsetada, ei juhtu hullu midagi, ainult sõidu pealt OFF ei julge soovitada vajutada... JR võib (vist) automaadiga "manuaalsest" downshiftist pikemalt rääkida, aga head see ei tee ma kardan
Edu,
zum
Võib ka vabalt sõidu pealt vajutada. Laseb ta ainult turbiini lukust lahti kui OFF asendisse lülitada. Jah, mul läks ON-OFF segamini ennist. Fordil käib asi muidu nii, et 3-4 käiguga lastakse turbiin lukku, kui kiirus kusagil 70kmh kandis ja üle ning gaasipedaali põhjasolekut ei registreerita aju poolt. Linnavahel võib see suht närvidele käima hakata, kui kast laseb turbiini lukku 4 käiguga, siis vaja natuke kiirendada ja käiguvahetus toimub pika vinnaga kuna turbiin vaja lukust lahti lasta ja siis alles käik alla vahetada. Seda kõike võib ise natuke ka näiteks muuta Hypertechi või Edge tuuneriga, kus saab shift punkte muuta, käigu vahetamise kiirust millisekundites, kasti liinisurvet käiguvahetamise ajal ja üht teist veel kavalat. Eriti abiks on see siis kui rehvid on teise läbimõõduga kui tootja poolt alla pandud. Uskuge, see annab kuradi kõvasti tunda.