Treileri ehitus?

Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.

Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators

Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5137
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Treileri ehitus?

Postitus Postitas tarmo »

Kuna viimasel ajal on üha tihedamini tarvis autotreilerit, siis mõlgutan mõtteid, et omale üks selline muretseda/ehitada. Rentimine läheb juba jaburalt kalliks :x
Kas treileri iseehitamise idee on üldse mõistlik või ei tasu sellega jantimine end lõpuks ära (sildade, pidurite, tiisli, materjali otsimine ja kokkupanek, joonised, ARK-ga kemplemine jms).
Kas on reaalne, et see tuleks üldse oluliselt odavam kui mingi käru kuskilt saksast tuua/tellida?
Respo treilerid on suht kallid. Et vist kui juba osta, siis mingi kasutatud asi... :?
Jaagu soovitatud tööriistapoes lasnamäel oli muidu küll näha igatsugu haagisevidinaid (sh sildu). Hindu küll ei uurinud, kuid karta on, et nendest kokku ladudes ei tule oluliselt odavam kui terve kupatus osta.
Kui odavust taga ajada, siis vist tuleks leida mingid auto (või vana haagise) sillad, aga need ju jälle pole eriti laiad...
lok665
Fitting 38"
Postitusi: 274
Liitunud: T Jaan 04, 2005 12:24 pm
Asukoht: nömme

Postitus Postitas lok665 »

Mõte iseenesest pole halb,kuid soovitan vaadata soome kuldset börsi www.keltainenporssi.fi .Seal treilad suht koht odavad ja valik üpris suur.Kui rootsi keelt mõikad siis aitab selline site www.blocket.se
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17416
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

Ise ehitamise maksumuse kohapealt oskavad sind kindlast konsulteerida 4x4offroad.ee inimesed. Eelkõige TR3 klassi mehed.
Tean, et Suur tegi esialgu "kokkuhoidu" ja ostis väiksem kandejõuga sillad koos poolraamiga alla, kuid lõppkokkuvõttes läks kogu projekt kallimaks, kuna sillad ei pidanud vastu ja pidi ikkagi uued osama.

Pinn kasutas miski pakibussi tagasilda . Peets kasutas alusena Mogi haagist.

Mõlemad ehitasid oma käru konkreetslet oma auto mõõtudele vastavaks.

Kui hakkad ehitama, siis pead enne valmis mõtlema, millise kandejõuga ja mõõtudega käru tahad saada. Kas ühele konkreetsele sõidukile või "universaalkäru".
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
lok665
Fitting 38"
Postitusi: 274
Liitunud: T Jaan 04, 2005 12:24 pm
Asukoht: nömme

Postitus Postitas lok665 »

Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17416
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

lok665 kirjutas:seepeaks küll hea hind olema
http://www.blocket.se/view/5720206.htm? ... c=1&city=0
See on ju ainult tonnise kandejõuga?
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
heeringas
Rock Crawler
Postitusi: 900
Liitunud: K Mai 25, 2005 5:49 pm
Asukoht: Noarootsi Läänemaa

Postitus Postitas heeringas »

Põhiline mure ongi sild ja vedrustus. Mul endalgi väike plaan ehitada veel üks. Eelmine sai tehtud kahe teljega, volga rummudega (õli pidurid) ning leht vedrudega.
Soovitaks valida((kui vähegi võimalik)üks sild, leht veddu ja kindlasti raam tsinkida.
Odavusest niipalju ,et kui ise ei tee ja kõikk materjali pead ostma siis akkab mõte natuke kaduma. Muidugi see, et saad sellise nagu tahad masab ka midagi.
HEIKER OÜ
5057572 Heiki
heeringa@hot.ee
Kasutaja avatar
isakene
I know how to fix stuff
Postitusi: 1807
Liitunud: R Veebr 04, 2005 5:07 pm
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina vald

Postitus Postitas isakene »

heeringas kirjutas:Põhiline mure ongi sild ja vedrustus. Mul endalgi väike plaan ehitada veel üks. Eelmine sai tehtud kahe teljega, volga rummudega (õli pidurid) ning leht vedrudega.
Soovitaks valida((kui vähegi võimalik)üks sild, leht veddu ja kindlasti raam tsinkida.
Odavusest niipalju ,et kui ise ei tee ja kõikk materjali pead ostma siis akkab mõte natuke kaduma. Muidugi see, et saad sellise nagu tahad masab ka midagi.
Ühesillalist ei soovitaks küll kuidagi. Maastur treileril on niigi kõrge ja ebastabiilne, ning kui treileril kahe rattapaari asemel vaid üks, siis on resonants ehk vongerdamine väga kerge tulema, oma kaheteljelisega on sel põhjusel talvel korra kraavigi sõidetud... kui pikemaid maanteesõite ette näha, pane kindlasti kaks silda, stabiilsus kiirel sõidul maksab palju...
heeringas
Rock Crawler
Postitusi: 900
Liitunud: K Mai 25, 2005 5:49 pm
Asukoht: Noarootsi Läänemaa

Postitus Postitas heeringas »

Kahe sillaga treila just tahabki kurvis sind otse lükata. Aga see on muidugi maitse asi ja kõrgust saab iseehitamisel reguleerida.
HEIKER OÜ
5057572 Heiki
heeringa@hot.ee
Kasutaja avatar
hmm
Home Made Monster
Postitusi: 329
Liitunud: N Juul 07, 2005 10:09 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas hmm »

Olen üks vähestest 1-sillalise treileri omanikest. Jutt, et ühesillaline on ebastabiilsem on üks suuremaid jamasid mida ma siin foorumis kuulnud olen!
Kui raskuskese paigas on siis tuleb üheteljeline väga stabiilselt järgi. Endal on kobinatsioon- MB 5-tonnise bussi topeltratastega tagasild, ZIL 130 tagavedrud(osaliselt) ja Patrol GR esimesed gaasamordid. Süsteem toimib ideaalselt. Kõige viletsam osa treilerist on tehasevalmistsega 2,7 tonnine veopea, mille kinnitused kipuvad järgi andma.
Üheteljelisega on tunduvalt lihtsam manööverdada, kuna rattad ei pea keeramisel lohisema nagu kageteljelisel. Samas on üheteljelist ka lihtsam ehitada.
Kui aga kasutada 2-teljelist standardplatvormi nagu Alex kasutas on küll hea ehitada aga jälgida tuleb lubatud kandejõudu, sest kandejõud on neil arvestatud Euroopa siletate teede järgi. Venemaa löökaukudes andsid need sillad kiiresti järele. Nii, et varu peab kõva olema.
Alati saab paremini! TR3 piloot, nii mõnedki võidukad sõidud. tel: 5269391
Kasutaja avatar
isakene
I know how to fix stuff
Postitusi: 1807
Liitunud: R Veebr 04, 2005 5:07 pm
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina vald

Postitus Postitas isakene »

HMM kirjutas:Olen üks vähestest 1-sillalise treileri omanikest. Jutt, et ühesillaline on ebastabiilsem on üks suuremaid jamasid mida ma siin foorumis kuulnud olen!
Kui raskuskese paigas on siis tuleb üheteljeline väga stabiilselt järgi....
Ju siis mul oli õnne selle valestiehitatud asja otsa sattuda. Tegemist oli üsna laia üheteljelisega, kus kandepind rataste vahel... see asjandus väntsutas mind nagu kass rotti ja tal ei olnudki erilist lasti peal. :evil: Samuti ei ole ma üldse rahul Respo autotreileriga, kui maastur treileril koormarihmaga täie jõuga raamipidi kinni pole tõmmatud, siis üle 80 ei sõida. Võib ju jama jutt olla, aga oma kogemused on kurvad... :(
...ja kaheteljelise standardplatvormi lammutamiseks piisab täiesti ka meie koduvabariigi teedest, pole selle väikse asja pärast üldse tarvis Venemaale ronida. :P Seesama kahetonnine Respo treiler lõpetas lagunemise alles pärast lisatoestuse ehitamist.
Kasutaja avatar
hmm
Home Made Monster
Postitusi: 329
Liitunud: N Juul 07, 2005 10:09 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas hmm »

See juhtub kui raskus on liiga taga ja treiler hakkab auto tagaosa üles tõstma. Mait kasutas minu treilerit selle aasta Ladogal ja minnes oli tal ka auto tagapool ja ees mingi varuosakast. Siis kippus ka autot vänsutama.
Konksule peab olema normaalne 50-80 kg surve (nii, et jõuad treileri veopead veel käsitsi üles tõsta) siis tuleb järgi nagu siidi.
Alati saab paremini! TR3 piloot, nii mõnedki võidukad sõidud. tel: 5269391
Andrus Michelis
Rock Crawler
Postitusi: 771
Liitunud: K Mär 09, 2005 1:48 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Andrus Michelis »

Arvan, et HMM paljastas kogu tõe, tasakaal on tähtis!
Kasutaja avatar
isakene
I know how to fix stuff
Postitusi: 1807
Liitunud: R Veebr 04, 2005 5:07 pm
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina vald

Postitus Postitas isakene »

HMM kirjutas:See juhtub kui raskus on liiga taga ja treiler hakkab auto tagaosa üles tõstma. Mait kasutas minu treilerit selle aasta Ladogal ja minnes oli tal ka auto tagapool ja ees mingi varuosakast. Siis kippus ka autot vänsutama.
Konksule peab olema normaalne 50-80 kg surve (nii, et jõuad treileri veopead veel käsitsi üles tõsta) siis tuleb järgi nagu siidi.
Siin nüüd pisike möödarääkimine... üles-alla väntsutamine on üks asi, mina mõtlesin külgsuunas loopimist. Kui ees on kerge auto ja taga lai üheteljeline treiler, siis viib takistus ühe treileri ratta ees kogu rongi üsna jõuliselt sõidujoonelt minema. Kõige hullem on see, kui kogu süsteem külgsuunas resonantsi satub, siis nõuab teelejäämine väga külma närvi. Kergete autode vedamisel seda enamasti ei juhtu, asi kehtib kõrgete ja raskete stock maasturite (mida mul sageli ja pikka maad tuleb tirida) puhul. Kogemuste põhjal arvan, et kriitiline piir saabub hetkest, kui treileri kogukaal läheb paarsada kilo üle vedava auto kogukaalu, nii et kergeks tehtud offroadsõiduki ja raskema tehnitska puhul võib probleem täiesti olematu olla..
Kasutaja avatar
hmm
Home Made Monster
Postitusi: 329
Liitunud: N Juul 07, 2005 10:09 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas hmm »

See külgsuunas vintsutanine tuleb sellest, et tagarattad ei saa normaalset koormust, kere tõstetakse üles ja rattad jäävad kudagi vastu maad rippuma. Siis ei ole veduki saba enam stabiilne ja hakkab just külgsuunas väntsutamma.
Üles-alla vänderdamist ei teki ühelgi juhul kuigi ma seda üheteljelise treileri korral alguses ka kartsin. Üles- alla liikuminst on ainult niipalju kui veduki saba ise mängib.
Ühesteljelisel treileril puuduvad ju jõud mis teda võiks üles alla liigutada. Üles -alla suunaline koormus veopeale ju ei muutu. Teoreetiliselt võib see probleem tekkida 2-teljelise treileri korral kui see hästi lollisti ehitada.
Alati saab paremini! TR3 piloot, nii mõnedki võidukad sõidud. tel: 5269391
Kasutaja avatar
K.Kotkas
Tema Ise
Postitusi: 1625
Liitunud: K Veebr 19, 2003 1:48 am
Asukoht: Tel +372 5056023

Postitus Postitas K.Kotkas »

läheb see kaheteljeline kaa pendlisse nagu kurat... ikka täiesti sõltub ehitusest. Muidugi, mida raskem vedur, seda vähem on seda pendeldamist tunda.
Katsu inimene olla siis olen ka mina.
Vasta

Mine “Hooldus ja Remont”