Laagri keetmine.

Tõsisemad ja spetsiifilist laadi tehnilised arutelud erinevate tehniliste sõlmede üle 4x4 liikuri juures. Võta sõna kui tead millest räägid, lahmijad lendavad Idiot Cornerisse.

Moderaatorid: jr, Veiko, erik, Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
Rax888
Fitting 38"
Postitusi: 277
Liitunud: P Nov 26, 2006 8:34 pm
Asukoht: Võru

Laagri keetmine.

Postitus Postitas Rax888 »

Olen kunagi näinud ja kuulnud, et enne laagri paigaldamist keedetakse laagreid õli sees. Jutt käib nendest laagritest ,mis töötavad õli sees-käigukasti, sildade, jne laagrid. Küsimus on, et kui kaua, mis temp. kas sama õli sees, kus nad töötavd või mingi spetsiaal õli sees, midagi veel mida peaks teadma?
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2777
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

Ma pole kuulnud, et tavalisi rull- ja kuullaagreid keedetakse. Minuarust oleks mõtet keeta liuglaagreid, mis on ala pronksist või selle sulamitest. Äkki sa mõtled laagri kuumutamist, selle paigaldamise lihtsustamiseks? Siis oleks aga õli keemistemperatuurist vähe, vaja oleks u. 250 kraadi...
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
stihl
Mudder
Postitusi: 75
Liitunud: L Nov 29, 2008 1:56 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas stihl »

Siiski mulle tundub, et selline meetod on jäänud ajalukku...
Sel lihtsal põhjusel, et õlid on tänapäeval väga heaks "muutunud".

Meenutagem kasvõi põhjust, miks tsiklitel vesijahutus mingil ajal ära kadus - kaasaegsed õlid võimaldasid sõita ka õhkjahutusega...

Seega, pole tänapäeval olulist vahet, kas keedetud laagriga kast töötab 500t km ja keetmata 450 tuhat, kogu muu auto laguneb niikuinii "ümbert" varem ära...
Neuser
teo ragisev vahekord taldrikuga
Postitusi: 302
Liitunud: N Okt 04, 2007 6:38 pm
Asukoht: harjumaa

Postitus Postitas Neuser »

Kungi vene kroonus sai laagreid suurtele laevade elekrimootoritele enne paigaldamist õli sees kuumutatud just selleks, et nad paisuks ja oleks lihtsam paigaldada. Selleks oli tavalisele plekist ämbrile aretatud põhja tavaline elektriradika element, muidugi eirates igasugu ohutust nagu seal ja tol ajal ikka kombeks.
Mait Paldra, TR1, tiim "Artist" piloot
2010 Esti 4x4 KV - II /Low Gear race 4 Toughbook 2010 - I
535 77 955
Kasutaja avatar
Rax888
Fitting 38"
Postitusi: 277
Liitunud: P Nov 26, 2006 8:34 pm
Asukoht: Võru

Postitus Postitas Rax888 »

Siin on veidi juttu laagri keetmisest/kuumutamisest. http://www.hehlhans.de/tipp21c.htm Mäletan lapsepõlvest, kui isaga koos auto all tolknesin, et siduri survelaagrit keedeti-pidi kauem kestma.
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4500
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

Rax888 kirjutas:Mäletan lapsepõlvest, kui isaga koos auto all tolknesin, et siduri survelaagrit keedeti-pidi kauem kestma.
No siduri survelaager on kinnine laager - sinna jah keedeti uus määre sisse - eks ikka selleks, et kuumutades läheb määre vedelamaks ja läheb sinna sisse
tartuoffroad.ee
5581340
Kasutaja avatar
Külahull
Rock Crawler
Postitusi: 599
Liitunud: K Okt 08, 2008 8:55 pm

Postitus Postitas Külahull »

Kaugest ajast mäletan, et tehti küll selliseid asju. Aga tehti selleks, et surnud asja elustada. Keedeti tõesti vaid kinniseid laagreid, kuna ei jätkunud raha uue ostmiseks. Kõik toimub lihtsal füüsikal, kuumenedes laagris olev õhk paisub ja tuleb välja, jahtudes " imeb" piisakese õli sisse. Sellepärast ei tohi laagrit kohe välja võtta, vaid see jahtub koos õliga.
Siiski ei soovitaks tänapäeval sellega tegeleda. Laager on tehases miskit head määret täis löödud ja seda seal mixida x õliga vast ikka ei tasu. Teiseks on see häda, et õli keetes muutub selle struktuur, mis ei mõju määrimisomadustele enam hästi, kasu asemel võib hoopis teisiti välja kukkuda. Osta parem uus laager ja süda rahul.
Kasutaja avatar
Rax888
Fitting 38"
Postitusi: 277
Liitunud: P Nov 26, 2006 8:34 pm
Asukoht: Võru

Postitus Postitas Rax888 »

Selge see, et ostan uue laagri. Tahtsingi saada kinnitust, kas peab keetma või ei pea, et noh ikka parem saaks. Tuli meelde, et võrrimehed keetsid vanasti kette ka. Tänud vastajatele :cheers , võib teema ära lõpetada.
Vasta

Mine “Modifikatsioonid edasijõudnutele”