Ostuabi: milline kereta V8 maastur?
Moderaator: Moderators
Ostuabi: milline kereta V8 maastur?
Käed sügelevad ühe ammuse unistuse täideviimise järele. Samas on see midagi, mida ma kunagi veel teinud pole ja hea nõu on alati teretulnud. Nimelt soovin osta ilma kereta maasturi, peamine et raam ja tehnika oleks korras (teatud piirini tasub ka raami lappimine ära, samuti ei põlga sidurivahetust jms pisiasju). Mootorieelistus on "võimalikult võimas", kuid põhimõtteliselt sobiks ka diisel, võib olla ka dokumentideta (omanikusuhet peab saama tõestada, et mitte varastatud auto otsa sattuda) ja isegi rool võib olla valel pool. Plaan on teha sellest nö aiatraktor, ehk siis panna sinna peale üks kerge sõiduauto kere (olemas). Ainus ja kõige kriitilisemalt etteantud mõõt on telgede vahe 2490mm (+ 7-8cm). Laius ei oma eriti tähtsust.
Autodest sobiks hästi pikakereline Vitara (eelistatult muidugi suurema kui 1.6L mootoriga). Veel paremini sobiks vana Discovery (suur eelis tänu V8 mootorile!). Mingite mööndustega võiks tulla kõnealla ka lühike Pajero või Isuzu Rodeo (Fronteradel kogu oma probleemirohkuse juures siiski üsna lahjad mootorid) või Wrangler. Äkki on mul mõni sarnase teljevahega hea masin veel kahe silma vahele jäänud? Soovitusi?
Kui võrrelda neid omavahel, siis mis võiks olla ühe eelised teise ees just sellist ümberehitust silmas pidades? Mida ja miks tasuks vältida? Elektrisüsteemi saan kasutada ka praegu kere küljes olevat, et panna tuled põlema ja kojamehed tööle, salongi sooja puhuma ja istmesoojendused talvel sisse lülida:). Kindlasti on veel paljut, mille peale praegu mõelda ei oska.
Kui keegi plaanib omale kere pärast mingit varuosaautot osta, siis lööks hea meelega kampa, kere (või ka lammutamiseks) jätaks teisele inimesele, tehnikapoole endale. Mis hinnaga selliseid dok-ta või valepoolse rooliga asju üldse müüakse? St mingisugune ettekujutus on ka endal olemas, aga ei oska eriti otsida selliseid üle katuse käinud või rooste poolt söödud masinaid eriti kusagilt. Eelarve tahaks saada ikkagi nii madalaks kui võimalik. Kohe oleksin nõus vahetama oma PRAEGUSE LINNASÕIDUAUTO sellise vastu, aga enne, kui otseselt raha alla hakkan panema, tahaksin veel veidi maad kuulata, et oma plaani nõrgad kohad teada saada veel enne ehitama hakkamist.
Igasugune info on väga teretulnud. Thanks!
Autodest sobiks hästi pikakereline Vitara (eelistatult muidugi suurema kui 1.6L mootoriga). Veel paremini sobiks vana Discovery (suur eelis tänu V8 mootorile!). Mingite mööndustega võiks tulla kõnealla ka lühike Pajero või Isuzu Rodeo (Fronteradel kogu oma probleemirohkuse juures siiski üsna lahjad mootorid) või Wrangler. Äkki on mul mõni sarnase teljevahega hea masin veel kahe silma vahele jäänud? Soovitusi?
Kui võrrelda neid omavahel, siis mis võiks olla ühe eelised teise ees just sellist ümberehitust silmas pidades? Mida ja miks tasuks vältida? Elektrisüsteemi saan kasutada ka praegu kere küljes olevat, et panna tuled põlema ja kojamehed tööle, salongi sooja puhuma ja istmesoojendused talvel sisse lülida:). Kindlasti on veel paljut, mille peale praegu mõelda ei oska.
Kui keegi plaanib omale kere pärast mingit varuosaautot osta, siis lööks hea meelega kampa, kere (või ka lammutamiseks) jätaks teisele inimesele, tehnikapoole endale. Mis hinnaga selliseid dok-ta või valepoolse rooliga asju üldse müüakse? St mingisugune ettekujutus on ka endal olemas, aga ei oska eriti otsida selliseid üle katuse käinud või rooste poolt söödud masinaid eriti kusagilt. Eelarve tahaks saada ikkagi nii madalaks kui võimalik. Kohe oleksin nõus vahetama oma PRAEGUSE LINNASÕIDUAUTO sellise vastu, aga enne, kui otseselt raha alla hakkan panema, tahaksin veel veidi maad kuulata, et oma plaani nõrgad kohad teada saada veel enne ehitama hakkamist.
Igasugune info on väga teretulnud. Thanks!
Viimati muutis krss, K Dets 17, 2008 4:46 pm, muudetud 1 kord kokku.
- totu
- I live off from the mud
- Postitusi: 2889
- Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
- Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.
Korra alustasin sellist projekti (M412+GAZ 69). Raam tuleb kere sisse lõigata, vastasel juhul jääb ikka väga torn. Sisuliselt tuleb kerel eemaldada enamus põhjast. Kui uuesti aretama hakata, keevitaksin olemasoleva kere külge raamisarnase konstruktsiooni koos agregaatide kinnitustega- on palju vähem tööd, kõvera raamiga autot ka odavam osta. Teljevahe ei ole määrav, kardaanide pikkuse muutmine ei ole eriline probleem.
Tehtud, mõeldud.
Minu esimene projekt oli Volvo kere GAZ66 raamil.Teljevahet ei muutnud ja rattad ei asunud täpselt koobastes.Isegi sellise lahendusega ei sobinud
peaagu ükski kere ning raami vaheline ühendus.Kõik torud trossid,lõdvikud,kinnitused jne. tuli kohandada.Väga suur töö oli kere kinnituste ja roolisüsteemiga.Totuga nõus,soovitan teise auto raamist
loobuda.Tööde maht on samaväärne ,aga tuleb oluline kaaluvõit.
peaagu ükski kere ning raami vaheline ühendus.Kõik torud trossid,lõdvikud,kinnitused jne. tuli kohandada.Väga suur töö oli kere kinnituste ja roolisüsteemiga.Totuga nõus,soovitan teise auto raamist
loobuda.Tööde maht on samaväärne ,aga tuleb oluline kaaluvõit.
Nissan Terrano ja Nissan Terrano koll.
- inseneer
- Legod Varuosadest
- Postitusi: 2560
- Liitunud: N Nov 18, 2004 3:14 pm
- Asukoht: Tallinn ja Harjumaa 534O8157
Mul mõni v8 ikka leidub koos raamiga...
Aga seda nn linnasõiduautot parempoolse rooliga pole küll vaja.
Aga seda nn linnasõiduautot parempoolse rooliga pole küll vaja.
I. Nikker, rikutud alates 2001 +372534O8157
http://imedepold.ee/
http://imedepold.ee/
- tarmo
- I live off from the mud
- Postitusi: 5137
- Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Milleks kogu see vaev, kui võiks traktoriks võttagi mingi olemasoleva maasturi (jätta peale sama kere)? Või on seal mingi oluline moment, mis mul märkamata jäi?
Kui lihtsalt ehitamise soov, siis mõneti mõistetav...
Kui lihtsalt ehitamise soov, siis mõneti mõistetav...
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
- inseneer
- Legod Varuosadest
- Postitusi: 2560
- Liitunud: N Nov 18, 2004 3:14 pm
- Asukoht: Tallinn ja Harjumaa 534O8157
Unustasin mainida, et ka Isuzu rodeo V6 aut. kastiga olemas.
I. Nikker, rikutud alates 2001 +372534O8157
http://imedepold.ee/
http://imedepold.ee/
Oeh, oleks naised kah nii mõistvadtarmo kirjutas:Milleks kogu see vaev...kui lihtsalt ehitamise soov, siis mõneti mõistetav...
Aga thanks nõuannete eest. Tõenäoliselt tekib kohe hulgim küsimusi siis, kui mingi vanker oma õuele jälle veetud. Praegu sellega veel ei kiirusta, talviseks ajaks on võetud ette üks palju lihtsam ehitamine.
Aga inseneeri elukad tahaks ükspäev üle vaadata.
TO raulex: kas Sinu projekt oli see tumepunane? Sarnaseid peaks olema Eestis rohkemgi, lihtsalt teised kered G66 raamil (nt gaz24 kerega). Netist leiab ühtteist muudki huvitavat, näiteks SEE, mis ainult 250h ja 12 nädalaga valmis ehitati.
Tundes iseennast piisavalt hästi, jõudsin järeldusele, et kiruksin end ikkagi piisavalt palju, kui peale suure töö ärategemist ei saa kuulata V8 häält. Ja teljevahe pole siin sugugi määrav, kuna "lõika ja kleebi" meetodil isetegemine on ikkagi lihtsam kui sobiva tooriku leidmine. Aga millised V8 toorikud peale LandRoveri/RangeRoveri ja vanemate USA omade (bronco, ramcharger jt) veel mõistlikus hinnaklassis kõne alla võiks tulla? G-Cherokee vist ei sobi enam... Pakkuda võib ka väikese veaga asju, kuna üle paarikümne tuhande km ma sellega vaevalt elu jooksul sõita jõuan ja peeneks lasta pole kah plaanis rohkemat, kui see, millele ka tavalised quattrod ja subarud vastu peavad (traktorite käimatõmbamine, raske käru vedamine, suure tuisuga teerajamine jms), ehk siis kõlbavad ka kergelt kulunud asjad, mis niipea otseselt just lagunemas pole.
Kui sind V8 huvitab, siis vaata kastikaid. Chevy, Ford, Dodge. Muidugi Blazer K5 ja suur Bronco ka mõeldavad (Ramcharger pigem haruldane, kui neid üldse siin on. Isegi vana Chero/Wagoneer on levinum), aga igasugu tõmbamise/kestvuse ülesannete osas on kastikas parem. Talvel viskad midagi raskust kasti ka veel natuke ja
(Hinnad on ka neil aeg-ajalt ikka väga head)
zum
(Hinnad on ka neil aeg-ajalt ikka väga head)
zum
Auto on tõesti minu(Ise pole pildil.).See Volvo on praeguseks ajaksTO raulex: kas Sinu projekt oli see tumepunane?
lammutatud ning doonoriks uutele monsteritele.Praegused masinad
GMC(Carrating>omavalmistatud>Raulex) ja Terrano on tehtud GAZ-i
raami kasutamata.
Nissan Terrano ja Nissan Terrano koll.