Smart ja maastikusõit

Postid, mis kuhugi mujale ei sobi.

Moderaator: Moderators

Kasutaja avatar
Valge Hiir
MudDrag MaaleTooja
Postitusi: 1214
Liitunud: T Juul 05, 2005 3:17 pm
Asukoht: Kadri Orus
Kontakt:

Postitus Postitas Valge Hiir »

rommi kirjutas:Ka nende perre on aeg-ajal sündinud tagaveolisi lambaid, kuid need on ruttu ära müüdud või siis nelikveoliseks ümber ehitatud.
Jaa, Armeenia zootehnikud on kuldsete kätega ja nende zoovahetus operatsioonidest räägitakse legende.
Kui vaja tehakse utest oinas, vajadusel ka oinast jäär.
Mud Yourself!
In mud since 1999.
Kasutaja avatar
smart
Mudder
Postitusi: 73
Liitunud: K Sept 24, 2008 3:43 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas smart »

Trophy kirjutas:Ainult kuidagi ei mõista mis siin 4x4ga pistmist on :roll: Oleks huvitav teada, mida Armeenia Raadio sellest arvab???....
Oled vales kategoorias postituse teinud. Siin on kategooria "Ajaviide ja muidu huvitav jutt". Vaata selle kategooria alla http://forum.4x4.ee/viewforum.php?f=5
Ja arvuta, palju on siin 4x4 teemasid.
Kasutaja avatar
Trophy
Rookie
Postitusi: 15
Liitunud: E Okt 20, 2008 11:47 am
Asukoht: Tartumaa, Vapramäe

Postitus Postitas Trophy »

Kulla Smart. Asi ei ole kategoorias. Sinu armastus maastikusõidu vast on igati respecti väärt. Lihtsalt ma ei saa aru miks sa seda Smardiga teed. Usu mind 4x4 on maastikul lihtsalt oluliselt parem. ( arvan, et aimad seda isegi :lol: )

Trophy- offroad rookie
ONE LIFE, LIVE IT !!!
Land Rover Discovery 300TDI, Camel Trophy
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17435
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

Viimasel linnmaaasturite safril tekkis Panda juhil (Nohik) ulakas idee 4x4 Pandad vs, Smardid maastikule meelitada ;-). Saaks palju nalja....

Kallis Smart, ei ole häbiasi omada Smart auto kõrval ka 4x4 liikurit, paljudel meil maasturi omanikel on aka 2WD masinad lisaks. Kui suured jakohmakad maasturdi hirmutavad, võid ju mõne pisikese 4x4 sõiduauto kõrvale võtta.

Panda omanike ees võtvad maasturi mehed küll mütsi maha, nii tegusat piskest 4x4 putukat pole ammu nähtud.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
Valge Hiir
MudDrag MaaleTooja
Postitusi: 1214
Liitunud: T Juul 05, 2005 3:17 pm
Asukoht: Kadri Orus
Kontakt:

Postitus Postitas Valge Hiir »

Kodanikud, ehk aitab sellest jurast.
Kasutaja Smart soovis näha ja tunnetada oma auto ( antud juhul oli selleks Smart ) piire ( ja oli positiivselt üllatunud Smardi käitumisest maastikul ).
Ja seda teha kohas kus on vajadusel abi kohe võtta.
Palju kurvem oleks lugu olnud üksi kuskil metsateel jänni jääda.
Kui sõidetakse ja promotakse Pandat ( mis on ju ka antud kontekstis "pärismaasturiga" võrreldes mõtetu tilu-lilu ) siis miks mitte ka üht omapärast ja minu jaoks suht mõttetut ( aga see on minu tragöödia ) autot proovida ja kogemusi teistega jagada.
Võib olla tõesti sattus kasutaja Smart kohati eufooriasse ja kukkus üleliia "lobisema" aga see ei ole hetkel oluline, sest see "haigus" raviti üsna kiirelt.
Samuti on Landy avaldanud positiivset tagasisidet Dacia maastikusuutlikuse kohta.

Minu arust on meie foorumi üks funktsioone ka ohutu maastikusõidu propageerimine ja selle nn. koolitamine olenemata autost ja veoskeemist.
Iga autoga annab teatud piirini maastikul kulgeda, tuleb teada vaid auto ja juhi võimete piiri.
Olen ka ise Avensisega sõitnud kohtades kus mõni "linnakas" on vedelaks löönud. Sest tean kuhu ja kuidas oma autoga sõita võin. Ja see teadmini tuleb ikka katse-eksimus meetodil.
Asi ei ole autos vaid suhtumises ja elustiilis.
Kui hing ihkab muda ja maastikku ei ole auto margil ja veoskeemil tähtsust.
Valid autole sobiva raskusastmega raja ( olgu või kruusa- või põlluvahetee ) ja sõidad.
Viimati muutis Valge Hiir, K Nov 19, 2008 7:08 pm, muudetud 1 kord kokku.
Mud Yourself!
In mud since 1999.
Kasutaja avatar
smart
Mudder
Postitusi: 73
Liitunud: K Sept 24, 2008 3:43 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas smart »

Trophy kirjutas:Kulla Smart. Asi ei ole kategoorias. Sinu armastus maastikusõidu vast on igati respecti väärt. Lihtsalt ma ei saa aru miks sa seda Smardiga teed. Usu mind 4x4 on maastikul lihtsalt oluliselt parem. ( arvan, et aimad seda isegi :lol: )

Trophy- offroad rookie
Ma ei ole tegelikult klassikaline off-road'i harrastaja. Mul tekkis küll hasart 4x4 masin muretseda kuid ma pole kindel, kas ideed realiseerin. Kuigi plaan mingi maastur osta, sest smarte on vaja vahel treileriga vedada.

Üldiselt mulle ei istu lihtsad ja levinud lahendused. Rohkem kirge pakuvad "Mission Impossible" olukorrad. Ja eks seda Alansi maastikusõitu tegema ärgitas ka teema autor, maasturite ja smartide omanikud, kes väitsid, et smart autoga ei ole kohe kuidagi võimalik maastikul sõita. Samas väitsin, et minul ei ole sellega probleeme esinenud.

Ma ühes teises teemas juba selgitasin pikemalt oma motiive. Kuid lühidalt öeldes, minu huviks oli tõestada, et smart autoga saab maastikul sõita, lisaks luua smardiomanikele maastiku ja talvesõidu praktiline koolitus. Maastikul saab õppida aastaringselt ka talveoludes toime tulemist.

Kuid vaatamata edukale esimesele katsele Alansil, ei olnud 30'st smardiomanikust ükski nõus maastikule tulema.

Arvatakse et maastikul sõit lõhub autot kuid oma kogemusest võin öelda, et maastikul üle küngaste rullimine lõhub vähem kui suurema kiirusega kruusateedel või üle raudteede, lamavate politseinike sõit. Kui metafoorselt võrrelda maastikusõitu rulliva/siluva massaaziga ja kruusateedel sõitu rusikaga selga tampimisena. Siis ei pea vist kaua mõtlema, kumb valusam on ja seega kumb rohkem lõhub. Peale selle, puutuvad autoomanikud Tallinna teedel ning talvistes oludes hullemate olukordadega kokku kui seda on smartidele sobilikul maastikurajal.

Kuna kaasaegsed inimesed peaga põhjalikult enam ei mõtle, siis kiputakse veidi teistmoodi asjale lähenemistele pinnapealselt ja halvustavalt suhtuma. Ehk siis minu motiividest ei ole õieti aru saadud ja seetõttu ma näen, et pole mõtet teiste inimeste huvides pingutada.

Ehk siis maastikusõidu arenduse lükkan edaspidiseks, praegused vanade smartide omanikud tegelevad põhiliselt virisemise ja lalisemisega ja seetõttu pole kuigi palju tõsiseltvõetavaid tegijaid. Juttu ja mölinat palju aga tegusid ei ole.

Tundub, et Eesti inimesed ei ole veel valmis selleks, et näha smarti maastikul. Samas muu maailma smardiomanikele pakkus Alansi smart maastikukatse suurt huvi. Nagu üks inglane kommenteeris: see on asi mis pakub inimestele huvi ja neid pilte lihtsalt peab nägema.

Eesti inimeste ebaterve kriitika tõttu on minu jaoks see teema ammendunud. Katseid smart autoga jätkan privaatselt.


Muidex, sai pandud see ESP off/on nupp ja ütleks seda, et ma pole kindel kas maastikul sõit ilma elektroonikata on ikka parem. Sõidu stabiilsuse vahe on ikka nagu öö ja päev. Algajatele ei soovita elektroonika välja lülitamist. Kuid minu jaoks päris huvitav, nüüd sain teada kuivõrd oluline on smart auto puhul igasugune stabiilsuskontroll. Esimene ESP off katse oli selline, et suust tulid sõnad "sa püha püss" :D

***

Kui olin selle postituse ära teinud, nägin et Valge Hiir oli enne mind jõudnud postitada. Seetõttu lisasin veel muudatuse abil käesoleva kommentaari, et olen Valge Hiir arvamusega päri ehk siis tundub, et ta on kõige paremini aru saanud minu motiividest.

Kuigi jah, minu iseloomuviga et räägin liiga palju ja liiga avameelselt, mis võib jätta idioodi mulje :D
4x4 sõber
Fitting 38"
Postitusi: 307
Liitunud: E Veebr 19, 2007 2:42 pm
Asukoht: TALLINN

Postitus Postitas 4x4 sõber »

Trophy kirjutas:No näedsiis, täpselt minu mõte. Ainult kuidagi ei mõista mis siin 4x4ga pistmist on :roll: Oleks huvitav teada, mida Armeenia Raadio sellest arvab???....
AR on vist puhkusel :D
Kasutaja avatar
Trophy
Rookie
Postitusi: 15
Liitunud: E Okt 20, 2008 11:47 am
Asukoht: Tartumaa, Vapramäe

Postitus Postitas Trophy »

4x4 sõber kirjutas:
Trophy kirjutas:No näedsiis, täpselt minu mõte. Ainult kuidagi ei mõista mis siin 4x4ga pistmist on :roll: Oleks huvitav teada, mida Armeenia Raadio sellest arvab???....
AR on vist puhkusel :D
AR puhkab siis kui Ararati mägi silmapiirilt kaob ( ikkagi öö) ja taevasse tõuseb vana kuu :roll:
ONE LIFE, LIVE IT !!!
Land Rover Discovery 300TDI, Camel Trophy
Kasutaja avatar
smart
Mudder
Postitusi: 73
Liitunud: K Sept 24, 2008 3:43 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas smart »

Nonii, nüüd ongi see maastikusõit igalpool :)

Esimese lume tulekut, nimetan ma IQ testiks. Sest siis on kõige silmnähtavam kes kuidas mõtleb ja tegutseb. Olukordi on muidugi erinevaid kuid tihti kinni jäämine ja sealt väljasaamine oleneb väga palju inimese mõtlemisest ja olukordade ettenägemisvõimes.

Täna öösel nägin sellist kummalist pilti, kus troll oli trollipargis totaalselt kinni ja seal samas 2 lumesahka jobutasid ehk siis tiirutasid niisama pool tundi sahk üleval või passisid ja kratsisid kukalt mõeldes kuidas lund koristada. Oleksid siis aidanud trolli välja tõmmata aga ei. Siis tuli sõiduauto ja hakkas puksiiri tehes trolli lumest välja tõmbama. Vot see on juba mõtlemise tase omaette :D Arvestades seda kuivõrd kerge on sõiduauto võrreldes trolliga.

Mainin seda ka, et praegune olukord ja teeolud on minu lemmik autosõiduilm. Kõige igavam ehk ebahuvitavam on minu jaoks suvi. Kunagi sai ka autokoolis õppesõitu tehtud ajal kui oli samuti lumetorm ja ühistransport, sh. taksod ei sõitnud. Paljudel tuttavatel oli ka plekimõlkimisi. Ilmselt sealt jäigi mulle külge see pisik ehk lumetormi ja paksu lume sõidukirg.

Ok, nüüd aga smardist.

Enda kogemus 3 päeva jooksul on selline, et kinni pole jäänud, külge ette pole saanud, ESP töötas hästi ja oli vajalik, kordagi ESP off nuppu ei pidanud kasutama. Vaatamata sellele, et suurtel teedel oli kohati nähtavus 1-2 meetrit ning lumepaksus 20-30cm, ei olnud mul mingeid probleeme. Enamik liiklusest oli 20-30km/h ja nii mõnegi raja "lükkasin" esimesena lahti. Nii aeglane kiirus tähendab aga seda, et hoogu sisuliselt ei ole ja kohalt ära saamist ning pidama jäämist on iga natukese aja tagant. Ristmikel foori taga kui ka õuealalt välja sõites oli tihti lumepaksus ca 30-40cm, kus pidin ka kohalt ära saama ja ei olnud probleemi.

Sai isegi 20cm paksuses lumes ühe väikebussiga foori tagant minnes võidu tehtud. Algus (ca 30m) oli tasavägine (ESP tegi oma tööd) kuid lõpus sai väikebuss ette kuna sellel ilmselt ESP puudus.

Lisan juurde et minu põhiline parkimiskoht on sisuliselt haljasalal (ühistu loal) kuhu lükatakse üleliigne lumi. Ehk siis pargin sõites paksu lume sisse ja sealt väljasaamisega ei ole mul kah nende päevade jooksul probleeme olnud. Pole vaja olnud autost väljagi tulla.

Väga mõnusad olud, kahju et varsti sulab lumi ära ja et sellist ilmastikku nii vähe on.

Aga rääkides teistest smartidest, eriti nendest kes on irvitanud minu maastikusõitu Alansil ning leidnud, et talvesõidukoolitus smartide jaoks on mõttetu, on praegu ilma smardita. Nii kui libedaks läheb või natuke rohkem lund, kohe hakatakse virisema ja minu arvates jobu juttu ajama. Mölisejad on kõvad aga kui on vaja tegudes toime tulla, siis seda ei ole. Räägitakse ohtralt ESP off lülitamise vajadusest. Mina oma katsete/kogemuse põhjal ütleksin, et ESP on smart auto puhul väga vajalik, eriti just praegustes oludes ning selle välja lülitamise vajadus on küll erand (mul pole veel vaja läinud). Ehk siis autotootja on teinud õigesti, et pole smart fortwo'le ESP Off nuppu pannud.

See et kurdetakse, et auto rattad jäävad ESP tõttu seisma ja ei saa edasi ega tagasi, on valede sõiduvõtete tagajärg. Mul oli sama asi siis kui olin smardiga esimesel sõidunädalal liiva sees kinni. Hiljem, katsetades sain teada kuidas hoida rattaid liikumises ja rohkem pole rattad seisma jäänud. Samuti on suvine maastikukogemus väga palju kasu toonud, tegelikult ka Alansi maastikukatsest sain ka vajalikku teavet auto käitumise ja selle ohjes hoidmisega seoses.

Seega kokkuvõttes küsimus, et kui praktika näitab, et mul ei ole probleeme aga suur osa teistest smardiomanikest ei tule talvistes oludes toime, siis kas tõesti suhtumine, et talve- ja maastikusõidukoolitus ei ole vajalik - on õige?

Mina olen jõudnud lõppjäreldusele, et need irvitajad on lihtsalt rullnokad, kes armastavad suuri sõnu teha ja ülbitseda aga kui on reaalsed olud, siis on vesi ahjus. Ühesõnaga mõttetud inimesed smart autode valdkonna arendamisel.

Lisan juurde seda, et erinevate aastakäikude smart autod on erineva elekrtroonika ja veermikuga, seetõttu võivad ka sõiduvõtted erineda. Kuid arvan, et iga auto jaoks on omad nipid olemas. :)

Sai nüüd palju kriitikat aga olukord näitab ju isegi, et kriitika on õigustatud.
Suletud

Mine “Ajaviide ja muidu huvitav jutt”