Generaatorite RPM ?

Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.

Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4500
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Generaatorite RPM ?

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

Mulle on mõnede autode väntvõlli otsa rihmaseibe ja generaatori rihmaseibe mõõtes jäänud mulje, et olenematta autost ja generaatorist - mootori keskmistel pööretel teeb generaator umbkaudu 5000 pööret minutis.

Olen ma õigel teel ?
Seega vahetades autol generaatorit tuleks panna olenemata generaatorist sama suur rihmaseib kui OR genekal ?
tartuoffroad.ee
5581340
Kasutaja avatar
orejaP
Rock Crawler
Postitusi: 516
Liitunud: N Veebr 21, 2008 10:30 pm
Asukoht: tartu
Kontakt:

Postitus Postitas orejaP »

Kõlab ju loogiliselt kui vedav rihmaratas on läbimõõduga 20cm ja veetav 5cm siis pöörete arv peaks olema 4 korda erinev. Ehk siis kui suurem väiksemat veab ja sul tahhomeeter näitab 1000RPM siis genekal peaks olema 4000RPMi.
Või on siin mõni teine reegel ...
Mõõda OR ära ja vaata mis seis sul on!?
GC 4,7 162 kW -03
Ex kallimad: xj 4,0 HO; Y60 2,8 85kW
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4500
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

Ma oma meelest kirjutasin, et olen mõõtnud mõnedel erinevatel masinatel - ja saanud sama tulemuse :wink:
Küsimus oli = Kas see on reegel - või ma juhuslikult olen trehvanud sarnast pöörlemiskiirust nõudvate genekatega autode peale
tartuoffroad.ee
5581340
mart77
True Off Roader!
Postitusi: 1019
Liitunud: K Juun 14, 2006 11:19 pm

Postitus Postitas mart77 »

Tojoodiku 3.0 TD mootoril märgitud 5000rpm, seega oled õigel teel.
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4500
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

jaan mmc kirjutas:Originaal seibi või sama suure võiks jätta ka põhjusel et sel juhul antakse poest (kus orjenteerutakse kataloogide järgi) ka konkreetsele masinale sobivad rihmad.
Ilmselt oled õigel teel.
Teema siiski eelkõige suva masina peale mingi muu masina pealt võetud geneka panemisest - Väntvõlli otsas olevad rihmaseibid ei pruugi erinevatel mootoritel olla ühe suured
tartuoffroad.ee
5581340
Kasutaja avatar
orejaP
Rock Crawler
Postitusi: 516
Liitunud: N Veebr 21, 2008 10:30 pm
Asukoht: tartu
Kontakt:

Postitus Postitas orejaP »

Et siis netist tuhnides ja ringi vaadates leidsin sellise kirjatüki

Alternators must spin faster than the engine. The speed of the alternator is a function of the pulley ratio between the crankshaft and the alternator pulley. This ratio from the factory is usually 3:1, which means that the engine's crank pulley is three times the diameter of the alternator pulley. Stated another way, at 1,000-rpm engine speed, the factory alternator spins 3,000 times a minute. Alternator idle performance is proportional to the pulley ratio and the engine idle rpm. Because high output alternators have a very steep idle performance curve, it is critical that the alternator spin at a minimum of 2,400 rpm. If alternator rpm drops below 2,400, output capability will quickly decrease

Selle teksti lõpus on kirjas veel see et kui su auto pöörded on suurema osa ajast 6K juures, siis võiks suhe olla pigem alla 3:1. Samas teades et sul metsa auto ja pöördeid pigem hoiad madalal siis soovitaks 5:1. Vintsimisel ju gaasi eriti ei põruta ja koha peal käies laeb ka akut kenaste.

Lisaks leidsin ühe generaatori kohta info mis seda 5:1 juttu toetab siit
Kas oli abi?
GC 4,7 162 kW -03
Ex kallimad: xj 4,0 HO; Y60 2,8 85kW
Kasutaja avatar
orejaP
Rock Crawler
Postitusi: 516
Liitunud: N Veebr 21, 2008 10:30 pm
Asukoht: tartu
Kontakt:

Postitus Postitas orejaP »

Võta vaata seda LINKi
Uuri joonist 16 ja näed et umbes 5000 RPMist alates katses oalenud generaator annab 14V juures oma maksimaalse efektiivsuse. Edasi töötab ta lihtsalt samal võimsusel aga suuremate pööretega.
Niisiis - teaduslik vaatepunkt ka olemas mida onlaboris testitud.
Sealt saad ka infot oma 24V süsteemi kohta, kuidas see peaks töötama.
GC 4,7 162 kW -03
Ex kallimad: xj 4,0 HO; Y60 2,8 85kW
Vasta

Mine “Hooldus ja Remont”