Smart ja maastikusõit

Postid, mis kuhugi mujale ei sobi.

Moderaator: Moderators

Kasutaja avatar
smart
Mudder
Postitusi: 73
Liitunud: K Sept 24, 2008 3:43 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas smart »

Kasutaja avatar
Olle
Fondihaldur
Postitusi: 442
Liitunud: N Sept 20, 2007 8:08 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Olle »

Mnjaa... selle kõrval jääks mina juba raudselt häbisse :oops: 8)
"In MUD we lust" Ž
Ž By Valge Hiir
Uunorallitasin juba 99'dal aga vahepeal olin pikalt haige - 2 ratast ei vedanud....
Kasutaja avatar
smart
Mudder
Postitusi: 73
Liitunud: K Sept 24, 2008 3:43 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas smart »

Nonii, see teema on nüüd smardirahva ka murelikuks teinud, et väidetavalt smardiomanike marki täis teen ja mingit stereotüüpi loon.

Siia foorumisse postitades arvestasin selliste asjaoludega:

1. siin on tegemist arukate inimestega, kes saavad isegi aru, mis võimalused on smardil 4x4 offroadil ja millised mitte. Et ma ei üritagi tõsiselt sügaval mudamaastikul 4x4'ga konkureerida. Samas offroad on laiem mõiste, sinna hulka käivad ka põllud, metsad - kõik kohad mis ei ole teekattega. Selles osas on mul teatud hulga kogemusi, ning möödapääsmatuid probleeme pole esinenud (olen saanud oma jõududega hakkama). Olgu tegemist juhuse, hea õnnega või muuga, on need olukorrad tekitanud teatud julguse ja hasardi, proovida smarti erinevates oludes.

2. kuna teema siin foorumis on meelelahutuse all, siis tõsistele offroadi meestele olgugi see vahelduseks.

3. 4x4 foorumis saavad vast kõik aru, et smart on lõbus auto ja minu
kommentaarid on väljakutse ja proovimise pärast. Isegi kui smart
kuskile kinni jääb ei vaadata sellele viltu vaid see on normaalne
olukord, ka teised autod jäävad kinni, sh. 4x4

4. arvan, et üksikute smardiomanike huvide tõttu ei saa stereotüüpi tekkida. Ehk siis kui mõni arvab, et minu julge tahe proovida ka offroadi, näitab minu lollust, et siis nüüd offroadi mehed hakkavad mõtlema, et kõik smardiomanikud ongi lollid.

5. fun (lõbus) peab ka olema

Lisaks juurde seda, et maastikusõidu eelduseks on smardi puhul 2 inimest salongis. Nii on parem kaalujaotus ning ei ole nii suurt ümber minemise ohtu.

Hmm, tehnilisem smardiomanik tundis muret, et ma tehniliste detailsustega mitte kursis olev inimene annan laiemale ringile valeinfot smardi tagavedrustuse kohta - kus ma väitsin seda sõltumatu olevat. Tuleb tunnistada et ma pole küll kõikide nimetuste tähendustega kursis, aga minu jaoks on vedrustus või veermik või mis ta ongi, piisavalt sõltumatu kui 2 ratast võivad olla täiesti erinevas asendis :D

Ma olen ikka toonitanud, et tänapäeval autoomanik ei pea auto tehnilist poolt tundma, selleks on töökojad. On palju tuntud rallli- ja võidusõitjaid, kes pole kursis auto kõikide tehniliste nüanssidega.

Aga kui smart huvitama hakkas, usun et iga inimene leiab ise piisavalt infot Internetistki, et tutvuda tehniliste üksikasjadega.

www.smart.com
Viimati muutis smart, N Sept 25, 2008 1:30 pm, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Olle
Fondihaldur
Postitusi: 442
Liitunud: N Sept 20, 2007 8:08 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Olle »

Tegelikult kui aus olla, siis kindlasti on sul võimalik rääkida Alansi Offroad pargi linnamaasturite raja kasutamisest näiteks kasutajaga Valge Hiir või Kondimees. Väikese tasu eest saad sa seal oma Smardiga kangutada niipalju kui süda lustib ja lisaks ilmselt ka natuke proffesionaalset nõuannet kuidas autut kinni jäämise korral välja saada.
Kui soov tõsine ja tahtmine sellealaseid teadmisi omandada, siis tegelikult on meie seltskond üsna abivalmis ja küll me sulle nõu anname maastikul liiklemiseks.
Parim ja lähim võimalus alaga natuke tutvuse tegemiseks on kasvõi Offroad täikale tulek Alansile. :wink:
"In MUD we lust" Ž
Ž By Valge Hiir
Uunorallitasin juba 99'dal aga vahepeal olin pikalt haige - 2 ratast ei vedanud....
Kasutaja avatar
smart
Mudder
Postitusi: 73
Liitunud: K Sept 24, 2008 3:43 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas smart »

Tänan info eest! Olen Alansi Offroad täikale tulija.

Mul on selline seisukoht, et kui miskit toimib ekstreemoludes, siis tavaolukorras juba ammugi. Samas tavaolukorrast õppimine võtab rohkem aega kui ekstreemolukorrast.

Enne kui otsustasin smart autodega tegelema hakata, katsetasin seda autot erinevates oludes ning ärimudelites, et teada saada kui vastupidav see Eesti olude jaoks on. Samuti ka ärikasutuseks, kus toimub sisuliselt autode lõhkumine (suur läbisõit, ektreemsed ilmastiku ja teeolud, palju kasutajaid, luuke paugutatakse mitu tuhat korda kuus). Kuna auto pidas hästi vastu ja sellel on mitmeid eeliseid teiste väikeautode ees, siis seetõttu oli julgem tunne hakata tegelema alaga.

Kuna smart on lühike + muud füüsikalised nüansid, on tihti inimestel hirm, et tegemist on ebastabiilse autoga ja et talvel ei saa üldse sõita. Omal pole mul probleeme olnud.

Kus siis muidu harjutada talviseid olusid kui mitte lumevabal libedal või raskesti läbitaval maastikul.

Seetõttu leian, et kergem offroad + spetsialistide koolitus, on väga kasulik pakett smardiomanikelegi kes tahavad oma autot käsitlema õppida, et ka talveoludes ning maastikul, toime tulla.

NB! Kuna mõnel on kogemusi vanema smardiga, kes selle auto stabiilsusest just vaimustuses ei ole, siis mainin juurde, et enne 2003 aastat olid smardid teistsuguse elektroonika ja veermikuga ehk siis oluliselt ebastabiilsemad.
Henry
Rookie
Postitusi: 4
Liitunud: N Sept 25, 2008 1:30 pm

Postitus Postitas Henry »

Tervitus

Regasin ennast kasutajaks, et pisut kompenseerida hoogu sattunud smardiperemehe juttu, kuid näen et see ei olegi enam vajalik. See välja astumine on siin ilmselt siis smardi foorumis toimunud tögamise tagajärg. Vot mees võtabki sõnast kinni ja teeb demosõidu maastikul. :D

Ülal toodud eluka pilt on pisut ekstreemne, kuid selline offroad smart on suhteliselt lihtsalt saavutatav:
Pilt

Smardil on tõesti üks hea omadus, mis minu kui võhiku hinnangul võib maastikul kasuks olla - lühike teljevahe ja rattad nurkades. St. kui poritiivad maha võtta, siis võid terve sillaga toetada kasvõi püstloodis seina vastu. Oleks vaid et esirattad veaks, saaks nii ennast seljapeale vinnata.

Samas on smardil stockina piisavalt palju halbu omadusi, mis teevad sellest keskmiselt kehvema läbitavusega auto:
1. Kaalujaotus on üle 2/3 tagasillale. Rõhk normi järgi tagarehvides 2,4atti, samas kui 2x kitsamates esirehvides (õigemini rõngastes) 1,6atti. See peaks hea pildi andma, kui ebaühtlane on kaalujaotus. Mäest alla sõidul võib see muidugi eeliseks osutuda.
2. Smardil on hullult kõrge massikese. Põhi lävekarpide vahel õõnes ja põrand nii 20cm kõrgemal. Linnavahel sellega sõita on sama ebamugav, kui lödima linnamaasturiga, st. ei pretendeeri sportlikkusele. Maastikul avaldub see probleemina, et kui vähegi järsemast mäest ülesse soovid sõita, siis läheb olukord väga ebamugavaks. Pole palju vaja, et esirattad õhku saada ja kukerpalliga alla tulla.
3. Smardil puudub diffrilukk. Ka veojõukontroll ei aita, kui üks vedav ratas õhus või libedal. Talvel või liiva peal kaabib ennast üsna ruttu põhja peale ja olematu vedrustuse käik kaotab ratastel viimasegi haarde. Võimalik et uuematel on veojõukontroll tõhusam, kuid tippneb ikka mootori kinni poomisega.
4. Muidugi nõrk mootor ja palju elektroonikat käigukasti juhtimas. Sidur automaatne, esisillas vedu puudub.

Peab mainima, et meil on smardiklubis entusiast, kes kõigele vaatamata kaalub kahe variandi vahel - kas ehitada oma kolmas smart 4sek paugupilliks või muuta see mudamikseriks, nagu pildil. Kui siit foorumist tuleb häid nõuandeid, siis ehk õnnestub teda viimases veenda.

Tegelikult oleks üks ettepanek veel. Plaanisime lähinädalatel teha väikese kardisõidu. Äkki võtaks esialgu kardirajal mõõtu?

Päikest
Henry
Kasutaja avatar
smart
Mudder
Postitusi: 73
Liitunud: K Sept 24, 2008 3:43 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas smart »

ic ic tundub et olen süstinud mõnele smardiomanikule mudapisiku. Irooniline on muidugi see, et nagu ma aiman, on mudasmardi ehitajaks see, kes arvas, et smardiga maastikul sõit ei tule kõne allagi

Kuid paistab et minnakse ise äärmuslikuks. Mina selgitasin oma motiive ja mõtteid eelmistes postitustes.

Eks see väike töga aitas jah kaasa aktiivsemalt teemaga tegelema kuigi ei saa öelda, et ma täitsa pimesi asja ette võtaksin. Nagu olen varem maininud on mul juba mõningane metsa, sopa, paksu lume, liiva, küngaste ja mägede, soo, heina- ja põllumaa jms kogemus smardiga. Ja nagu ma ennem mainisin ka, ei konkureeri 4x4 paksu sopa trassiga.
On olnud ka nii et kõik pealtvaatajad olid kindlad ümberminekus kuid nii see siiski ei läinud. Kahju jah et ühtegi pilti ei ole sellest ette näidata.

Selliste hetkede puhul on oluline mis nurga alt kuhugi sõidetakse, millal ja mis hetkeks peatutakse, millal kiirendatakse, kuidas ja millal rooli keeratakse ja millal pidurdatakse.

Smardi puhul tuleb tihti teekond läbi mõelda ennem ja siis teostada. Mitte nii, et sõidad soo keskele ja siis hakkad mõtlema mis edasi saab, nagu see 4x4 autode puhul võimalik on. Hoog on smardi puhul nii mõneski asjas oluline.

Ja lisaks juurde, et propageerin stock smardi võimeid mitte ümberehitatud monstrumautosid.

:)

Ahjaa peaksin vist mainima et mul on diiselmootoriga smart millel väändemomenti rohkem kui enamik bensiinismartidel.
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

Sattusin juhuslikult videote hayabusa + smart otsa:
http://www.youtube.com/results?search_q ... 2&oq=hyabu

http://www.youtube.com/watch?v=oPQIizRp9ck

Täiesti värdjalik aparaat on kokku aretatud (heas mõttes). Huvitav, kas V8 bigblock ei läheks kuidagi sinna salongi ära?

Aga maastikusuutlikust mine proovi Alansi Offodroomil. Valge Hiir siit ütleb sulle kindlasti, millal saaksid minna proovima.
+372 5028488
Kasutaja avatar
Pomo
Rock Crawler
Postitusi: 690
Liitunud: K Mär 19, 2008 10:00 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Pomo »

uaz469 kirjutas:
Kellel pole aimu milline see putukas välja näeb, siis hetkel on üks ülikorralik
isend ka müügis ja seda jalgratta hinnaga.
Subaru Justy 4WD

Krt, nüüd tulid vanad-head-ajad meelde, peab vist selle ära ostma!
uurisin asja, see oli juba ära ostetud :cry:
Henry
Rookie
Postitusi: 4
Liitunud: N Sept 25, 2008 1:30 pm

Postitus Postitas Henry »

Kasutaja avatar
zum
Rock Crawler
Postitusi: 834
Liitunud: N Juun 28, 2007 2:00 pm
Asukoht: Tapa-Loobu tee ääres

Postitus Postitas zum »

jr kirjutas:... Huvitav, kas V8 bigblock ei läheks kuidagi sinna salongi ära? ...
V8 BBC ehk mahub, aga käigu- ja vahekasti jaoks on haagist vaja... :f

Iseenesest oleks ju võimalik piisavalt aeglaste ülekannetega see Hayabusa mootor maastikul 12000 rpm-ga tööle panna :roll: :lol:
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17427
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

CÄÄRFIILD kirjutas:No aga Smart, tule A. Sultsi sõidule Turisti klassi sõitma( kui muidugi korraldajad lubavad). Saad heas seltskonnas aega veeta ja offroadi pisiku külge! Igatahes aja oma Smart kurjaks silmad ruuduliseks ja mutta :wink:
Tegeleikult ei peagi üldse võistlema tulema. Piisab esmaslt pealtvaatajaks tulemisest. Saad oma mudase adrenaliinilaksu kätte. Enamus avalikike bõistlustrassi lähedasi teid on pras katse 2WD-le.
Kohe panen üles üpildid ilmselt maailma mudaseimast ja savisemast Daciast, mis kolm päeva Klaperjahi üldkasutatavaid teid mõõtis. Offida si mõnuga katus olika mudaga kamakid töis ja korra sika sidurile kerge lõhna juurde. Kinni kordagi tänu offrioadkogemusle ja tummisele M+S rehvile ei jäänud.
Jazz käsipesu puhastas seda survespusuga ca 45 minutit ja kõike savi kätte ei saanudki, pärast ajasid labidaga seda löga põrdanalt hunnikusse kokku.
Veel olen masinaga ka Männiku ja Mustjõe liivaradasid mõõtnud. :twisted:
Kui suudad adekvaatslet kliirentsit, saabumis-ja lahkumis- ning tipunurka hinnata, saab üsna kaugele pugeda. Pamiselt tekivad ohtlikud olukorrad siis, kui enam edasi pugeda ei julge ja tahaks ümber keerata.

Pildid tehtud esimese päeva lõuna ajal:
http://www.landrover.pri.ee/lr90/galeri ... mage15.htm
http://www.landrover.pri.ee/lr90/galeri ... mage16.htm
http://www.landrover.pri.ee/lr90/galeri ... mage17.htm
Kaks päeva mudarallit alles ootab ees.
http://www.landrover.pri.ee/lr90/galeri ... image9.htm
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Henry
Rookie
Postitusi: 4
Liitunud: N Sept 25, 2008 1:30 pm

Postitus Postitas Henry »

Ma arvan, et smart jääb isegi sellises väikeses mudas hätta ilma diffrilukuta. Vanemad kui 2003a smardid käituvad libedaga umbes nii:
http://www.youtube.com/watch?v=iCiSSuqSgb8

Neil on üks pidurikanal tagasillale ja veojõukontrolli on üritatud ABS-ga lahendada. Selle tulemusel tekib küll väike vedu, kuid pidurite pigistamine progresseerub, kuna libisev ratas käib ikkagi rohkem ringi. Nagu videolt näha, puuaksemootor selle tulemusel kinni.

Alates 2003a hakati kasutama korralikku stabiilsuskontrolli ja sellega tuli ka eraldi kanalid tagaratastele. Pole veel näinud, kuidas see generatsioon libedal käitub, kuid kasutajal nimega Smart peaks just sinna kanti smart olema. Saame näha.

Henry
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17427
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
smart
Mudder
Postitusi: 73
Liitunud: K Sept 24, 2008 3:43 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas smart »

Henry kirjutas:Ma arvan, et smart jääb isegi sellises väikeses mudas Pole veel näinud, kuidas see generatsioon libedal käitub, kuid kasutajal nimega Smart peaks just sinna kanti smart olema. Saame näha.

Henry
Kui sa mäletad, siis proovisid libedal eelmine aasta ise uuemat smarti kui sul, see polnud küll aasta 2003 kuid 2002 (tootmise aeg), siis kommenteerisid ka et auto on igavam kuna oli oluliselt raskem külge ette saada.

Ma ise pole smardiga kordagi talvel juhitavust kaotanud, külge olen saanud ette ka vaid siis kui parkimisplatsil spetsiaalselt seda proovisin. Et näha kui kerge on autot siis otseks saada.

Külg on ette tulnud paar korda vaid siis kui olen üle tee äärekivi haljasalale parkinud, siis kui hoog pole suur olnud ja osad rattad ääre taga. Kuna smart suhteliselt ruudu mõõdus, siis pole probleemi mis asendis parkides ollakse. Ehk siis talvised manööverdamise nüansid selgusid mul hiljem. Ja kui aus olla siis õige talvise sõidutehnika sain kätte just paar kuud tagasi erinevates oludes seigeldes kui ka sopasel maastikul ca 150 meetrisel mäkketõusul kus kah nii mõnigi juba kinni oli. Siis oli jah see asi et elektroonika pidurdas hoogu maha aga teatud viisil mängides sai seda ikka üleval hoitud.

Kuigi jah ega ma ei tahagi nüüd vaielda, pigem väidan seda, et mul ei ole selliseid kogemusi mis mind smart autoga totaalselt ebakindlalt tundma paneks.

Lisaks mainiksin juurde, selguse huvides veel paar motiivi mis mind siin teemas huvitab.

Minu arvates sai teema alguse stock smardi võimetest mitte spetsiaalselt maastikusuutlikuks ehitatud smardist.

Mittespetsialistina võin eksida kuid ma arvan, et offroadi meeste huvi maastikuläbimisel on natuke teine kui see et panna proovile oma automudelit ning näidata millised on selle võimalused ja kitsaskohad.

Et ka laiem ring saaks aimu, mis autoga tegemist on ja et ka sellest õppust võtta.

Kui on 2 suunda, üks on sportlik huvi ehk kui harrastus, teine on hariduslik huvi. Seega üks asi on harrastajatele ja teine asi on kõigile smardiomanikele.

Kuna minu äritegevus on seotud uute smartidega, siis tegelikult tahaksin mitte niivõrd oma praeguse autoga seda läbi teha kuivõrd just uue mudeliga (2009 aasta) mida hakatakse tootma kuu aja pärast kuid kätte saab järgmise aasta alguses.

Samas kuna offroad ala on minu jaoks harrastusena suhteliselt uus, siis kõigepealt tutvuks olukorraga ja külastaks täikat, vaataks üle raja kus esimesena proovida ja kuidas ka teised seda läbivad, kuulaks ära kogenud inimese nõuanded seoses konkreetse rajaga, mõtleks läbi mõistliku trajektoori kui ka selle kuidas sellest ettevõtmisest oleks kasu ka laiemale ringile. Võib olla laseks ka spetsialistil smardiga tutvuda ja proovida ning leida ühiselt paremaid sõidutehnikaid smardiga maastiku läbimiseks. Olgu siis tegemist nii meelelahutuse kui ka välja areneva harrastusena kui ka õppeprogrammina spetsiaalselt tavalistele smardiomanikele. Smartidele võiks koostada võibolla jõukohasema raja kui ka programmi mis õpetaks autot kasutama ekstreemsemates oludes. Tegelikult ka talvised olud on nii mõnegi smardiomaniku jaoks ekstreemsed ja seetõttu olekski hea harjutada seda suvisel ajal.

Lisaks arvan seda, et kui harrastada ala stock smardiga on rohkem huvilisi kui suures osas ümberehitatud monstrumautoga. Sest olgem ausad, smart ei ole odav auto ja kui investeerida veel ümberehitusse, siis ei pea loogiliselt mõtlev inimene kuigi kaua pead murma kui paljud inimesed sellise tee ette võtaksid ja seetõttu poleks tegemist enam populaarse alaga vaid üksikute inimeste hobiga. Pealegi läheks see asi välja teema algusest. Mitte et mul selle vastu midagi oleks kui mitu teemat koos on
:D

Puht uudishimust ja loogikast arusaamise eesmärgil huvitab mind Henry mõttekäik. Kui ennem arvati, et minu teema 4x4 foorumis on häbiväärne teistele smardiomanikele, lisaks hulgaliselt naeru smardiga maastiku läbimise mõttest ja nüüd hakkas neid isikuid endid huvitama 4x4 foorumis aset leidev teema. Kuigi jah tundub, et monstrumauto näol aga see on ju pigem fantaseerimise ja spekuleerimise tasemel, enne kui pole olemas konkreetset sõiduvahendit millega seda teostada. Kuna neil endil on kah smardid, siis miks mitte teha algust selle autoga mis juba olemas on ja läheb kah rohkem teemaga kokku.

Siin foorumis on minu teada tõsised inimesed kellel ikka olemas sõiduvahend, millega offroadi harrastada. Ja minu huvi on kah realistlik ja teostatav.


Lisaks oli ka huvitav ettepanek, registreerida kasutajaks ja teha kohe esimeses postituses ettepanek kardirajale minekuks. Idee pole oma puhtuses paha aga natuke imelik tundub seetõttu, et kui on tegemist mingi spetsiifilise harrastajate foorumiga, kes tegelevad oma asjaga ja oma seltskonnaga ja siis tuleb mingi tundmatu kes kutsub kardiga sõitma/võistlema. Niimoodi võiks ju igasse foorumisse kasutajaks registreerida ja kõikjale ettepanekuid teha, et inimesed tuleks kardiüritusele. Kas enne seda ettepanekut ei oleks loogilisem kõigepealt tunda huvi ala vastu mis neid inimesi foorumis seob, võtta osa ka sellest alast ning tutvuda kõigepealt inimestega ja kui on juba kogemusi koos veedetud ajast ja ettevõtmistest, siis oleks ju kohane korraldada veel midagi ühiselt. Mitte et mul selle vastu midagi oleks aga lihtsalt tundub kummaline, et kui tuleb mingi võõras inimene ja pakub välja mingi asja, mis enamasti pakub huvi oma sõpruskonna inimestele.

PS! Henry minu kommentaar ei olnud urisemiseks vaid tahtsin teada saada loogilist seletust mõttekäigust, et mis laadi huviga on tegemist.
Suletud

Mine “Ajaviide ja muidu huvitav jutt”