Vanad LR diiselmootorid
Moderaatorid: Landy, Moderators
Vanad LR diiselmootorid
Äkki kellelgi on infot (või veel parem kogemusi!) jagada vanemate (max 70ndad aastad) LR diiselmootorite kohta? Juba mõnda aega mõlgub meeles hull mõte, et ostaks omale sellise vana romu projektikaks, kuna hobid eeldavad liikumist kohtades, mis mu praegusele neliveolisele eriti ei meeldi (vajadus aeglusti järele, mida mul pole). Enim kisub just Defenderi poole. Tunnen end muidu diiselmootorite osas üsna koduselt, kuid LR-dele on ju pandud peale igasuguseid jõuallikaid - Soomes üsna levinud isegi üks traktori diisel, mis oma meeletu momendiga (ja olematute pööretega:)) veermikke kipub lammutama. Samas on teretulnud ka head ja argumenteeritud põhjendused, miks peaksin eelistama bensumootorit diislile. Ennast kallutab enim diisli poole just tema lollikindlus, pöördemoment ja suht madalal püsiv kütusekulu raske koormaga sõites (liigun palju haagissuvila ja paadikäruga). Tänud ette nii asjalike kogemuste kui lihtsalt huvitavate mõtteavalduste eest!
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17328
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Ülevaate kõigist toodetud Land rover'i diislemootoritest leiad siit:
http://www.landrover.ee/est/ajalugu/mootorid/diisel.htm
Mis on isloomulikud omadused LR diiselmootoritele:
*Töökindlus ja pikk eluiga.
*Lihtne ülesehitus ja hooldamine
*Suur müra
Ilma turbota mudelid (enim levinud 2,25 ja 2,5L) keksmise eluega 20-30 aastat esimese remondini ja teist samapalju peale seda kuni järgmiseni ning sealt peale hülssimist edasi. (ilmselt saab nafta enne otsa, kui selle mootori ressurss)
Väga lärmakad ja VÄGA unised nagu traktori mootorid ning olematu kiirenusega (kalender abiks). Samas vääne on tubli ja madalatel pööretel tiksutamisega tuleb edukalt toime.
Samas tuboga diislid on hoopis teiset puust. Kõik nad on 2,5L ja enim levinudneist on 200Tdi, 300Tdi (4 silindrit) ning Td5 (5 silindit).
Viimane kannatab juba tänu elektoonika osatähtsuse suurenemisle ja oste pritseleleka maanteel edukalt kulgeda ja on üsna ergas.
http://www.landrover.ee/est/ajalugu/mootorid/diisel.htm
Mis on isloomulikud omadused LR diiselmootoritele:
*Töökindlus ja pikk eluiga.
*Lihtne ülesehitus ja hooldamine
*Suur müra
Ilma turbota mudelid (enim levinud 2,25 ja 2,5L) keksmise eluega 20-30 aastat esimese remondini ja teist samapalju peale seda kuni järgmiseni ning sealt peale hülssimist edasi. (ilmselt saab nafta enne otsa, kui selle mootori ressurss)
Väga lärmakad ja VÄGA unised nagu traktori mootorid ning olematu kiirenusega (kalender abiks). Samas vääne on tubli ja madalatel pööretel tiksutamisega tuleb edukalt toime.
Samas tuboga diislid on hoopis teiset puust. Kõik nad on 2,5L ja enim levinudneist on 200Tdi, 300Tdi (4 silindrit) ning Td5 (5 silindit).
Viimane kannatab juba tänu elektoonika osatähtsuse suurenemisle ja oste pritseleleka maanteel edukalt kulgeda ja on üsna ergas.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Thanks asjaliku info eest! Uudistasin neid andmeid, ning tõesti, max võimsus on olematu, kuid vääne nii nõrkade mootorite kohta täiesti rahuldav. Kuna omal puuduvad igasugused kogemused LR originaalmootoritega, siis tekkisid veel mõned küsimused:
> Mis on isloomulikud omadused LR diiselmootoritele:
> *Töökindlus ja pikk eluiga.
> *Lihtne ülesehitus ja hooldamine
> *Suur müra
Kas töökindluse alla käib ka see, et joob kõike mis kätte annad (nagu vanad jänkidiislid) või vajavad pihustid sageli vahetust Eestis tankides? Kas pihustite hind on 100kr või mitme tuhande ringis? Kui pikk neil pumba eluiga on, ja kas neile mootoritele midagi romulast kasutatuna ka leiab?
> Ilma turbota mudelid (enim levinud 2,25 ja 2,5L) keksmise eluega 20-30 aastat esimese remondini
Sõiduautol on lihtne mõõta mootori iga läbisõiduga, aga maasturitel natuke teised ülekanded ning läbisõidu järgi (keegi ju maanteesõiduks sellist masinat ei osta) tuleks vist üsna petlik number. Enda suurimate läbisõitudega diislid on Audid, üks neist 1.2milj.km (kapremontimata, hakkas hõredaks jääma, aga õli veel ei võtnud ja käima sai ka talvel) ja teine 1.3milj.km (just tehtud esimene kapremont). Millised numbrid nende vanade maasturite puhul oleksid reaalsed? Tean, et 80ndate japsimaasturitele pole veel miljon ilma kapremondita probleemiks, kuid mõnel mudelil väsib selle aja jooksul pump, teisel mudelil turbo jm. Kas LR liigub samas suurusjärgus? Või vähem või veel rohkem?
> Väga lärmakad ja VÄGA unised nagu traktori mootorid ning olematu
> kiirendusega (kalender abiks). Samas vääne on tubli ja madalatel
> pööretel tiksutamisega tuleb edukalt toime.
Oled Sa ise sõitnud mõne sellisega, suurema koormaga? Kas see kiirendus võimaldab sõita ka nt 1000kg haagissuvilaga, ja kas maanteel kannatab kuni 100km/h liikumist (rohkemat ei vajagi, selleks on teised autod)? Oma Nissani (2.5D) puhul olen märganud just seda, et on teine loomult suht unine ja nobe liiklemine eeldab õiges pööretevahemikus sõitmist, kuid samas 2t auto lisaraskusena konksu otsas on maanteel möödasõidukiirendus 80-140km/h täiesti võrreldav tühja väikeautoga
Kui nüüd võrrelda neid vanu dislasid bensukatega, siis miks ma EI peaks tahtma bensukat? Kui suur on nende Defender-bensukate reaalne maanteekulu?
> Mis on isloomulikud omadused LR diiselmootoritele:
> *Töökindlus ja pikk eluiga.
> *Lihtne ülesehitus ja hooldamine
> *Suur müra
Kas töökindluse alla käib ka see, et joob kõike mis kätte annad (nagu vanad jänkidiislid) või vajavad pihustid sageli vahetust Eestis tankides? Kas pihustite hind on 100kr või mitme tuhande ringis? Kui pikk neil pumba eluiga on, ja kas neile mootoritele midagi romulast kasutatuna ka leiab?
> Ilma turbota mudelid (enim levinud 2,25 ja 2,5L) keksmise eluega 20-30 aastat esimese remondini
Sõiduautol on lihtne mõõta mootori iga läbisõiduga, aga maasturitel natuke teised ülekanded ning läbisõidu järgi (keegi ju maanteesõiduks sellist masinat ei osta) tuleks vist üsna petlik number. Enda suurimate läbisõitudega diislid on Audid, üks neist 1.2milj.km (kapremontimata, hakkas hõredaks jääma, aga õli veel ei võtnud ja käima sai ka talvel) ja teine 1.3milj.km (just tehtud esimene kapremont). Millised numbrid nende vanade maasturite puhul oleksid reaalsed? Tean, et 80ndate japsimaasturitele pole veel miljon ilma kapremondita probleemiks, kuid mõnel mudelil väsib selle aja jooksul pump, teisel mudelil turbo jm. Kas LR liigub samas suurusjärgus? Või vähem või veel rohkem?
> Väga lärmakad ja VÄGA unised nagu traktori mootorid ning olematu
> kiirendusega (kalender abiks). Samas vääne on tubli ja madalatel
> pööretel tiksutamisega tuleb edukalt toime.
Oled Sa ise sõitnud mõne sellisega, suurema koormaga? Kas see kiirendus võimaldab sõita ka nt 1000kg haagissuvilaga, ja kas maanteel kannatab kuni 100km/h liikumist (rohkemat ei vajagi, selleks on teised autod)? Oma Nissani (2.5D) puhul olen märganud just seda, et on teine loomult suht unine ja nobe liiklemine eeldab õiges pööretevahemikus sõitmist, kuid samas 2t auto lisaraskusena konksu otsas on maanteel möödasõidukiirendus 80-140km/h täiesti võrreldav tühja väikeautoga
Kui nüüd võrrelda neid vanu dislasid bensukatega, siis miks ma EI peaks tahtma bensukat? Kui suur on nende Defender-bensukate reaalne maanteekulu?
- Urvo
- ega nii ei saa ju rallit sõita, krt
- Postitusi: 941
- Liitunud: K Veebr 26, 2003 2:19 pm
- Asukoht: Tartu
Ma arvan, et haagisega on sellist kiirust LR'ga suht raske saavutada, rääkimata möödasõitudest ja kiirenduset. Möödasõitmine ka ei ole probleem, sest kõik teised sõidavad nii kui nii sinust mööda.
võib-olla sobib sinu vajadusteks rohkem V8 LR, sest jõudu on ikka oluliselt rohkem, aga see eest kütet ka võtab, aga nagu ma aru sain, siis see auto ei saaks igapäeva oma olema, siis ehk jõuab bensiini ka osta.
võib-olla sobib sinu vajadusteks rohkem V8 LR, sest jõudu on ikka oluliselt rohkem, aga see eest kütet ka võtab, aga nagu ma aru sain, siis see auto ei saaks igapäeva oma olema, siis ehk jõuab bensiini ka osta.