Autole kaks akut ja nende laadimine
Moderaatorid: jr, Veiko, erik, Moderators
Tekkis küsimus, et kuidas mõjutab praktikas 24v süsteemi korral(2 akut) ühelt akult eraldi 12v voolu võtmine? Aga juhul kui jagada kahe aku vahel enamvähem ühtlaselt erinevate tarbijate koormus? Aku kasutusjuhendi järgi on see keelatud, samas erinevad elektrikud, on arvanud, et ei muuda suurt midagi. Vaja oleks näiteks lisatulede, raadio, raadiosaatja, sigaretisüütaja(muu tehnika akude laadimiseks) jne jaoks. Akusid ära küpsetada ei tahaks, samas originaalne alaldi autos (raadio tarbeks) ka selle kõigega vist hakkama ei saa.
Tont teab, kuidas mõjub, aga näiteks teraviljakombainil DON1500 on kogu elektroonika 12v, samas elektrisüsteem 24v, kogu 12v süsteem on juba tehases suht tuima näoga võetud ühe aku pealt, ei mingit jagamist. Pole küll kuulnud, et sellest mingit häda oleks olnud. Laeb ilusti mõlemad akud täis minuteada.FlammablE kirjutas:Tekkis küsimus, et kuidas mõjutab praktikas 24v süsteemi korral(2 akut) ühelt akult eraldi 12v voolu võtmine?
1 Hobujõud
1 genekas ikkaFlammablE kirjutas:Mul muidu 1x24v genekas. Kas sellel viljaõgijal ka üks genekas või 2x12v, mis kumbki oma akut laevad? Palju see elektroonika tal umbkaudu voolu tarbida võiks?

voolutarvet ei oska kahjuks öelda. Pakun umbropsu, et ca 10A Tean et sinna süsteemi kannatab lisada muretult ka CD raadio. Hetkel pole seda ka kuskilt reaalselt mõõta, aga tõsisema huvi korral suudan ehk kuskilt mõne sellise eluka leida, millel siis selle ampermeetriga ära saaks mõõta. (aga mitte täna-homme). Akudeks pole siis talle tarvis sellised suuri NN kombaini akusid. Sellised ~75 Aha akud täiesti piisavad.
1 Hobujõud
- isakene
- I know how to fix stuff
- Postitusi: 1807
- Liitunud: R Veebr 04, 2005 5:07 pm
- Asukoht: L-Virumaa, Kadrina vald
Kogemused näitavad, et selline käitumine rikub ühe aku ära. Ühe aku sain õhtule stereosüsteemiga, teise NMT laadijaga, ning ei kulunud üldse kaua aega, umbes kuu. Piisavalt valusad kogemused, et rohkem mitte proovida:) Kusjuures, esimestel Patroli mudelitel oli armatuurlaua kellade 12V võetud samuti ühe aku pealt, aga kuigi see tarbimine on imeväike, ehitati kähku masinale konverterid peale, ainult aastakese seda mudelit toodetigi.FlammablE kirjutas:Tekkis küsimus, et kuidas mõjutab praktikas 24v süsteemi korral(2 akut) ühelt akult eraldi 12v voolu võtmine?
Kui Sul on konverterit vaja, helista mulle:)
Täpselt sama süsteem sai ka enda autole peale aretatud. Laadimise ajal on mõlemad akud paralleelahelas ning laetakse mõlemaid ja ka tarbimine toimub mõlemilt.Käivitamise ajaks ühendatakse akud jadamisi,et saada 24 v küünalde ja starteri jaoks.Üsna lihtne teha ja ka suht lollikindel.Ainuke kahtlane koht on see tuumarelee mis ümberlülitust teostab.See aga maksab 490 eek ja on vahetatav 10 minutiga.Juhul kui ta aga peaks otsad andma metsas,siis saab auto käima ka käsitsi releed lülitades.Raitz kirjutas:Tont teab, kuidas mõjub, aga näiteks teraviljakombainil DON1500 on kogu elektroonika 12v, samas elektrisüsteem 24v, kogu 12v süsteem on juba tehases suht tuima näoga võetud ühe aku pealt, ei mingit jagamist. Pole küll kuulnud, et sellest mingit häda oleks olnud. Laeb ilusti mõlemad akud täis minuteada.FlammablE kirjutas:Tekkis küsimus, et kuidas mõjutab praktikas 24v süsteemi korral(2 akut) ühelt akult eraldi 12v voolu võtmine?
Mitte päris sama, sinu kirjeldatud skeem oli kasutusel SK5 teraviljakombainil e. Nival. Ehk kogu elekter oli 12v välja arvatud starter, mis käivitus 24v pealt. Tuumareleega tekitati see 24v Ei olnud just kõige töökindlam, aga ka mitte kõige õnnetum, arvestades olusid, kus ta oli.Movistar kirjutas: Täpselt sama süsteem sai ka enda autole peale aretatud. Laadimise ajal on mõlemad akud paralleelahelas ning laetakse mõlemaid ja ka tarbimine toimub mõlemilt.Käivitamise ajaks ühendatakse akud jadamisi,et saada 24 v küünalde ja starteri jaoks.Üsna lihtne teha ja ka suht lollikindel.Ainuke kahtlane koht on see tuumarelee mis ümberlülitust teostab.See aga maksab 490 eek ja on vahetatav 10 minutiga.Juhul kui ta aga peaks otsad andma metsas,siis saab auto käima ka käsitsi releed lülitades.
1 Hobujõud
- erik
- Aktiivne Pikendus
- Postitusi: 2776
- Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
- Asukoht: Jõe laboratoorium
No ma ei tea, igasugu loogika ütleb, et ainult ühel akult voolu võttes, jadamisi ühendatud kahe aku süsteemis, saab üks aku rohkem koormust ja teine üle laetud. Kui tarbimine on väike, nii u. 5 A siis pole vist vahet aga üle selle on küll pikas perspektiivis ja pidevalt kasutuses oleval autol see akule eluea lühendaja.
Viimati muutis erik, E Aug 04, 2008 12:47 pm, muudetud 1 kord kokku.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!
Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Minagi nii arvasin ning oma Volvole alaldi paigaldasin!erik kirjutas:No ma ei tea, igasugu loogika ütleb, et ainult ühel akult voolu võttes, jadamisi ühendatud kahe aku süsteemis saab üks aku rohkem koormust ja teine üle laetud. Kui tarbimine on väike, nii u. 5 A siis pole vist vahet aga üle selle on küll pikas perspektiivis ja pidevalt kasutuses oleval autol see akule eluea lühendaja.
Arto Künnapas, Ratturid meeskonna roolikeeraja , maasturisõltlane alates 2004.
MB230GE, Nissan Navara, Volvo TGB1314
offroad.ee
MB230GE, Nissan Navara, Volvo TGB1314
offroad.ee
- MahviaDeTyrk
- I live off from the mud
- Postitusi: 4496
- Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
- Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
- Kontakt:
Type AMU 6 = 6AFlammablE kirjutas:Kui tugevat voolu see Patroli originaal või mõni muu sarnane alaldi kannatab? Kusagilt kõrva jäänud, et originaal mõeldud kuni 10-15A max?
Päris kogu autot 12v peale ka ei viitsi hetkel aretada.
Type AMU 8 = 8A (need siis väljuvad voolutugevused)
tartuoffroad.ee
5581340
5581340
- isakene
- I know how to fix stuff
- Postitusi: 1807
- Liitunud: R Veebr 04, 2005 5:07 pm
- Asukoht: L-Virumaa, Kadrina vald
Kui Sa mõtled neid kaht pisikest karbikest, mis roolisamba all, siis need kannatavad vähe, mõni amper ehk. Mis on suurte transside peal, siis nende kohta on rusikareegel, et ühe transi kohta 4-5A ühtlast voolu, lühiajaliselt rohkem. Levinuimad on kahetransilised karbid, ehk 10A pidevat. Kui endal mingid elektroonikaalased teadmised olemas, siis võid asja ka ise teha.Ühe pingestabilisaatori taha saab praktiliselt piiramatu arvu transistore pookida, ainult need peavad radika peal olema ja mitu transistori nõuavad üsna pirakat radiaatorit...FlammablE kirjutas:Kui tugevat voolu see Patroli originaal või mõni muu sarnane alaldi kannatab? Kusagilt kõrva jäänud, et originaal mõeldud kuni 10-15A max?
Päris kogu autot 12v peale ka ei viitsi hetkel aretada.