"Konnaga" pukseerimine

Koht kus käsitletakse Transpordiameti (ARK), tehnoülevaatuse, liiklusseaduse, liikluskindlustuse ja muude õigusaktidega seotud teemasid.

Moderaator: Moderators

Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17417
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

"Konnaga" pukseerimine

Postitus Postitas Landy »

Nagu enamik meist teab, loetakse "konnaga"
http://www.landrover.pri.ee/lr90/galeri ... mage91.htm
auto vedamist võrdseks jäiga ühenduslüliga auto pukseerimisele.

Sellest tulenevat tekkis küsimus, et kui tõsta tagarattad eraldi abiratstele (nagu puksiirautodel hargiga vedades on, kas ka siis on tegu "jäiga ühenduslüliga" pukseerimisega või nõutakse juba "E"-kati?

Seadusest nagu ühselet välja ei loe.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
MeelisV
Fitting 38"
Postitusi: 395
Liitunud: R Okt 19, 2007 12:14 pm

Postitus Postitas MeelisV »

ma siis küsiks kah kohe
kas see jäiga lüliga pukseerimine tähendab ka 50 km/h sõitmist ?
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17417
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

Pedaal kirjutas:ma siis küsiks kah kohe
kas see jäiga lüliga pukseerimine tähendab ka 50 km/h sõitmist ?
Radari mõõtepiirkonnas jah. :roll: Praktikas ei taha sa temaga nii või teisti üle 70 sõita. Meie teed on üsna rööpas ja hakkab jubedasti teed otsima. Pealegi on suuremal kiirusel äkkpidurdades oht, et kahest saab üks masin.
Viimati muutis Landy, L Aug 02, 2008 11:30 am, muudetud 1 kord kokku.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
urmas
unistus kahest 4-pakist kapoti all
Postitusi: 1917
Liitunud: E Jaan 01, 2007 4:04 pm
Asukoht: Kalamaja, Kilulinn... 5o59185

Postitus Postitas urmas »

Landy kirjutas:
Pedaal kirjutas:ma siis küsiks kah kohe
kas see jäiga lüliga pukseerimine tähendab ka 50 km/h sõitmist ?
Radari mõõtepiirkonnas jah. :roll: Praktikas ei taha sa temaga nii või teisti üle 70 sõita. Meie teed on üsna rööpas ja hakkab jubedasti teed otsima. Pealegi on suuremal kiirusel äkkidurdades oht, et kahest saab üks masin.
Ma ka sellisega vedanud ja ütlen, et tuleb sirgelt järele kiirustel, mis ka suvel lubatud. Vedavaks autoks on Transit olnud.
Aga eks ta ikka parasjagu seal taga õõtsutab-kõigutab küll, kui tee viletsam.
Ma arvan, et kui tagarattad ka peale paned, siis ei oe enam pukseerimine, vaid miski haagis.
Kirjutan siin ka sellepärast, et olen mõelnud omale sellise teha. Hea, kui saab paar huvilist veel kokku. Tuleb odavam. Minu poolt oleks ka konstruktor, kes joonised teeks ARK-le. Kui seda on üldse vaja ARK-s arvel võtta.
Snegurochka ex.
Authorities require that a person be gone 48 hours before they`re consodired missing (longer, if they drive a Jeep)
Uued tuuled....IF IT DOES NOT BREAK, IT'S TRIALJIMNY.
MeelisV
Fitting 38"
Postitusi: 395
Liitunud: R Okt 19, 2007 12:14 pm

Postitus Postitas MeelisV »

ok siis tean kui teele lähen

käru ehitamisest tean aga kah nii mõndagi - teinud neid kaks: üks oli kerghaagis (elamu), teine oli sihtotstarbeline (auto treiler koos "kuudiga")

teed käru valmis
lähed arki sinna sinisesse angaari (Tallinnas) seal käib mees 2 tiiru ümber käru, vaatab haakeseadme, veljed ja tuled ning nende asukohad

küsib sinu käest kolmes vaates eskiisjooniseid - võivad olla vaba käega tehtud kuid peavad sisaldama strateegilisi mõõtmeid ning samuti tahab saada 3 fotot (haakeseade, külgvaade, tagantvaade vist oli nii)

nüüd tuleb magus koht - mees küsib SINULT mis on käru kaal, kandevõime ja registrimass ja paneb need kirja
ehk ei ole neil võimalik asju kaaluda sest puudub vastav riistapuu

kõik ok lüüakse vin. kood tiislile ning saadetakse teise majja pabeitele järgi

seega ei ole vaja autocadi jooniseid, tugevusarvutusi, insener/konstruktori pabereid või keevitaja tunnistuse olemasolu.

jälgima pead vaid tulede asukohta vastavalt haagise mõõtmetele ning haakeseadme ja velgede tehasepäritolu - kõik need asjad peavad ka olema E
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17417
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

urmas kirjutas:Ma arvan, et kui tagarattad ka peale paned, siis ei oe enam pukseerimine, vaid miski haagis.
Küsimus ongi selles, et tagarattad ei puutu küll otse vastu teed, kuid ei toetu ka mitte kärule vaid iseseisvatele abiratastele. :roll:
Näiteks midagi sellist:
Pilt

Kahjuks ei leidnud netist ühtegi pilti, kus mõlemal tagarattal on oma autonoomne tugiratste süsteem
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
urmas
unistus kahest 4-pakist kapoti all
Postitusi: 1917
Liitunud: E Jaan 01, 2007 4:04 pm
Asukoht: Kalamaja, Kilulinn... 5o59185

Postitus Postitas urmas »

Pedaal kirjutas:
nüüd tuleb magus koht - mees küsib SINULT mis on käru kaal, kandevõime ja registrimass ja paneb need kirja
ehk ei ole neil võimalik asju kaaluda sest puudub vastav riistapuu
Siin ju pole palju valikuid. Kui haagise kaal ja kandev6ime on rohkem, kui 750, siis on D kategooriat vaja. Haagise 150 kaal ja kandev6ime 600kg vbl. Iga maasturi esiots kaalub rohkem, aga ma ei tea, mis politsei asjast arvab.
Samas, miks on vaja pukseerimisseadeldisel kandev6imet naidata.
Snegurochka ex.
Authorities require that a person be gone 48 hours before they`re consodired missing (longer, if they drive a Jeep)
Uued tuuled....IF IT DOES NOT BREAK, IT'S TRIALJIMNY.
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4433
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Movistar »

urmas kirjutas:
Pedaal kirjutas:
nüüd tuleb magus koht - mees küsib SINULT mis on käru kaal, kandevõime ja registrimass ja paneb need kirja
ehk ei ole neil võimalik asju kaaluda sest puudub vastav riistapuu
Siin ju pole palju valikuid. Kui haagise kaal ja kandev6ime on rohkem, kui 750, siis on D kategooriat vaja. Haagise 150 kaal ja kandev6ime 600kg vbl. Iga maasturi esiots kaalub rohkem, aga ma ei tea, mis politsei asjast arvab.
Samas, miks on vaja pukseerimisseadeldisel kandev6imet naidata.
Kas D asemel pole mitte tegemist E kategooriaga?
PSV
ilus päev elamiseks
Postitusi: 284
Liitunud: P Dets 31, 2006 4:57 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas PSV »

Võib ka üle 750 kg registrimassiga haagisega B-kategooria lubadega hakkama saada, kui täpselt arvutada:

B-kategooria auto koos haagisega, mis ei ole kerghaagis, kui haagise registrimass ei ületa auto tühimassi ja autorongi registrimass ei ületa 3500 kg
Kasutaja avatar
zum
Rock Crawler
Postitusi: 834
Liitunud: N Juun 28, 2007 2:00 pm
Asukoht: Tapa-Loobu tee ääres

Postitus Postitas zum »

PSV kirjutas:Võib ka üle 750 kg registrimassiga haagisega B-kategooria lubadega hakkama saada, kui täpselt arvutada:

B-kategooria auto koos haagisega, mis ei ole kerghaagis, kui haagise registrimass ei ületa auto tühimassi ja autorongi registrimass ei ületa 3500 kg
... ja haagisel peavad sel juhul pidurid olema, kui ma ei eksi :roll:

zum
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2479
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Postitus Postitas v6sa »

Ega siin vahet pole, kas tagarattad veerevad või mitte - pukseermishaagistel on kiirusepiirang passis ja see määrabki rongi kiiruse. Fakt, et pukseermishaagis nii koormaga kui koormata üsna meelsasti ka lubatud kiirusest suurema korral järele tuleb, on pigem triviaalne teadmine - seda rakendada ei lubata.

Veel: kui mõelda autotreileri peale, siis maasturi puhul lähevad massid ikka isuga lõhki... Tasub arvestada ka seda, et vähegi mõistlikul treileril on omamass ikka üle poole tonni. Seega, liida kuidas liidad, aga E-kat on treilerdamisel vajalik.
PSV
ilus päev elamiseks
Postitusi: 284
Liitunud: P Dets 31, 2006 4:57 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas PSV »

zum kirjutas:
PSV kirjutas:Võib ka üle 750 kg registrimassiga haagisega B-kategooria lubadega hakkama saada, kui täpselt arvutada:

B-kategooria auto koos haagisega, mis ei ole kerghaagis, kui haagise registrimass ei ületa auto tühimassi ja autorongi registrimass ei ületa 3500 kg
... ja haagisel peavad sel juhul pidurid olema, kui ma ei eksi :roll:

zum
Seadus seda ei nõua, kuid autodel lubatud piduriteta haagise registrimass on tavaliselt üsna pisike. Sõiduautodel ka 400 kg kanti, ehk ka kerghaagist ei või maksimaalselt koormata.

Palju häid mõtteid sel teemal : http://www.auto24.ee/foorum/foorum.php? ... ke=0&l=100
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17417
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

v6sa kirjutas:Ega siin vahet pole, kas tagarattad veerevad või mitte - pukseermishaagistel on kiirusepiirang passis ja see määrabki rongi kiiruse. Fakt, et pukseermishaagis nii koormaga kui koormata üsna meelsasti ka lubatud kiirusest suurema korral järele tuleb, on pigem triviaalne teadmine - seda rakendada ei lubata.
Siin on üks väike juriidiline konks. :wink:
Kui selle "konna" peal on auto, siis pole see juriidiliselt enam haagis (ei pea isegi registris olema), vaid jäik ühenduslüli. Kui autot peal pole, siis on haagis.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
ottocar
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 113
Liitunud: K Veebr 26, 2003 9:01 am
Asukoht: Kose vald

Postitus Postitas ottocar »

Landy kirjutas:
v6sa kirjutas:Ega siin vahet pole, kas tagarattad veerevad või mitte - pukseermishaagistel on kiirusepiirang passis ja see määrabki rongi kiiruse. Fakt, et pukseermishaagis nii koormaga kui koormata üsna meelsasti ka lubatud kiirusest suurema korral järele tuleb, on pigem triviaalne teadmine - seda rakendada ei lubata.
Siin on üks väike juriidiline konks. :wink:
Kui selle "konna" peal on auto, siis pole see juriidiliselt enam haagis (ei pea isegi registris olema), vaid jäik ühenduslüli. Kui autot peal pole, siis on haagis.
Mine seleta seda patrull politseinikule, et see selline juridiline värk. Tee load ära parem tuleb odavam.
Neuser
teo ragisev vahekord taldrikuga
Postitusi: 302
Liitunud: N Okt 04, 2007 6:38 pm
Asukoht: harjumaa

Postitus Postitas Neuser »

Mina vedasin Cheroga LC 70 t ja lõbus polnud küll kuskilt otsast, kui pärast võistlust Turbas, kohe alguses poe ette keerates unustasin ära, et sellega ei tohi ju järsult keerata ja tulemus oligi käes: LC otsustas omal käel parema rattaga konnast lihtsalt üle sõita mida ta ka tegi. Siinkohal tagantjärgi tänusõnad Shrekile, kes aitasid mul selle konna uuest autole alla sokutada. Ja edasi sõitsin tõesti 50 km. tunnis silmad tahavaate peeglis pluss lugematu arv kontroll - metsapeatusi.
PS:Roolilukk veetaval autol oleks muidugi suureks abiks (mida vist enamikul metsaautodel ei ole)

http://pilt.delfi.ee/show_original/3810081/
Mait Paldra, TR1, tiim "Artist" piloot
2010 Esti 4x4 KV - II /Low Gear race 4 Toughbook 2010 - I
535 77 955
Vasta

Mine “ARK, TÜV, kindlustus ja muud juriidilised küsimused”