Õli ja BTR'i differ ???

Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.

Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators

G-69
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 126
Liitunud: N Mär 10, 2005 6:43 pm
Asukoht: Raplamaa

Õli ja BTR'i differ ???

Postitus Postitas G-69 »

Kes teab aidata!
Millist õli pani venelane BTR-60 iselukustavasse difrisse?
Kasutaja avatar
K.Kotkas
Tema Ise
Postitusi: 1625
Liitunud: K Veebr 19, 2003 1:48 am
Asukoht: Tel +372 5056023

Postitus Postitas K.Kotkas »

TAD
Katsu inimene olla siis olen ka mina.
G-69
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 126
Liitunud: N Mär 10, 2005 6:43 pm
Asukoht: Raplamaa

Postitus Postitas G-69 »

diff kirjutas:TAD
:oops:
Ei tundu ju üldse loogiline!
Sa mõtled ju ikka, et tehase poolt oli ettenähtud, mitte inimesed lihtsalt panid seda!?
Kasutaja avatar
K.Kotkas
Tema Ise
Postitusi: 1625
Liitunud: K Veebr 19, 2003 1:48 am
Asukoht: Tel +372 5056023

Postitus Postitas K.Kotkas »

suur riik, suured tolerantsid, poohui.

Venemaal sõidab kõik TAD -ga.
Katsu inimene olla siis olen ka mina.
G-69
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 126
Liitunud: N Mär 10, 2005 6:43 pm
Asukoht: Raplamaa

Postitus Postitas G-69 »

No OK!
See differ läheb UAZ põllumajandussilda. Huvitav, mida siis mul sinna oleks mõistlik panna?
Kas selline differ siis ei vajagi mingisugust erilist õli ja võttes lääne analoogõli, võiks see olla mingi tavaline hüpoidõli mineraali baasil!
Igasugustest vene õlidest hoiaksin küll kaugemale.
Kasutaja avatar
Urvo
ega nii ei saa ju rallit sõita, krt
Postitusi: 941
Liitunud: K Veebr 26, 2003 2:19 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Urvo »

vene pläust on kõige parem. Kasu teami Uazil oli ka btr diffrid sildades ja kasutati ka vene odavat möga, sest kui pärast igat sõitu/võistlust vaja sildades õli vahetada, siis kes see jõuab mingeid kalleid õlisid sinna ikka osta.
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

GL4 on väga hea õli sinna.
80w90 mineraal.
Odav ka pealekauba.
+372 5028488
G-69
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 126
Liitunud: N Mär 10, 2005 6:43 pm
Asukoht: Raplamaa

Postitus Postitas G-69 »

Offy-roady kirjutas:vene pläust on kõige parem. Kasu teami Uazil oli ka btr diffrid sildades ja kasutati ka vene odavat möga, sest kui pärast igat sõitu/võistlust vaja sildades õli vahetada, siis kes see jõuab mingeid kalleid õlisid sinna ikka osta.
Kas saaksid veel anda oma kogemustest infi:

Kuidas nende difrite kestvusega siis oli (kas peab vastu)?

Ja kas differ töötas vene õliga normaalselt (Kui õieti tean: lääne nukkdifrid on spetsõlil põhimõttel, et õli talub õlitades suuremat koormust ja seda mingi piirini. Sealt edasi aitab õli ise kaasa sujuvale pidurdamisele ja suisa haakumisele. TAD-17i nii küll ei tee)!
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

Sa vist mõtled LSD õli, mis aitab kaasa friktsioonpindade haakuvusele. Aga BTR difris pole sellega midagi teha. Seal ju keeratakse mehaaniliselt differ lukku ja kogu lugu. Pole friktsioonpindu, pole ka erilist õli vaja. Koormustaluvust tahad suurendada, siis võta sünteetilised õlid, aga nende kasutamist peab igaüks küll ise oma rahakoti järgi kaaluma. UAZ puhul ilmselt sa ei saaks erilist effekti, kuna koormused ei küündi eales nii kõrgele, et sa sünteetilisest õlist kasu lõikaks. Kuigi näiteks on mõõdetud düno peal 1-2 hobujõu lisandumist sõiduatodel, kui mineraal sünteetilise vastu välja vahetatakse. Ilmselt ringrajal oluline number, aga sinul...?
+372 5028488
G-69
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 126
Liitunud: N Mär 10, 2005 6:43 pm
Asukoht: Raplamaa

Postitus Postitas G-69 »

[quote="jr"] ....

Pagan, hakkasin just API klassifikatsioone otsima aga ei leidnud veel.
Kas nüüd tuleb mulle viimaks jutt koju:

GL4 on hüpoid difriõli ja LSD on lääne iselukustava difri spetsiaalõli. Minu BTR-60'ne differ aga ei ole üleüldse sarnase tööpõhimõttega, nagu tänapäevased lääne iselukustavad difrid ja seega ei vaja ka LSD-õli?
:evil:
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

G-69 kirjutas:
jr kirjutas: ....

Pagan, hakkasin just API klassifikatsioone otsima aga ei leidnud veel.
Kas nüüd tuleb mulle viimaks jutt koju:

GL4 on hüpoid difriõli ja LSD on lääne iselukustava difri spetsiaalõli. Minu BTR-60'ne differ aga ei ole üleüldse sarnase tööpõhimõttega, nagu tänapäevased lääne iselukustavad difrid ja seega ei vaja ka LSD-õli?
:evil:
Justament, õige jutt!
Kuigi...võid kasutada vabalt ka LSD õli. Oma Patrolil kasutan igal pool LSD õli. Sillad, kast, vahekast. Põhjus? Auto on vaiksem. Sillaundamist ja kastiundamist on vähem autosse kosta. Korra naljapärast proovisin, kuna muud õli kodus käepärast polnud peale 24 liitri Penzoili LSD õli :) Ilmselt on see LSD lisand seal õlis see, mis asja vaiksemaks teeb. Ja kui näpu vahel kahte õli katsuda, siis LSD õli "tundub" kuidagi paksem olevat. Kuigi markeering näiteks sama mõlemil 80w90.
+372 5028488
G-69
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 126
Liitunud: N Mär 10, 2005 6:43 pm
Asukoht: Raplamaa

Postitus Postitas G-69 »

[quote="jr"]
Nii, nii - saan veel vanuigi targaks.
Aga mis tööpõhimõttetel siis need "iselukustuvad" difrid üleüldse töötavad, et nii erinevad õlid neile lähevad - kas seda saaksid siin vähe valgustada?
Ma enda oma ei julgenud lahti tõmmata - mõtlesin, seal mingid rullid pesades, mis omavahel sissetöödanud. Aja siis igaühte sammase pesasse tagasi. Aga kui seal on mingi mehaaniline lukkukeeramine hoopis...
Kasutaja avatar
Urvo
ega nii ei saa ju rallit sõita, krt
Postitusi: 941
Liitunud: K Veebr 26, 2003 2:19 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Urvo »

Töötas lukk väga hästi, mitte millegi kohta ei ole kobiseda. Nii mõnegi pooltelje keeras katki ja seda 100hj td mootori ja 33" kummiga.
G-69
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 126
Liitunud: N Mär 10, 2005 6:43 pm
Asukoht: Raplamaa

Postitus Postitas G-69 »

Arutleks nende iselukustavate difrite teemal veel:

Sobrasin netis nii, et arvuti suitses ja kuna igasugused võõrkeeled on minul kahjuks väga nullilähedased, lähtusin jutust "Piiratud libisemisega diferentsiaal" mis asub:
http://nscw.kolhoos.ee/s13_handling

Kui nüüd jälle millegagi puusse panen, palun mind parandada (või kinnitada, et see kõik ongi nii!). Seal on öeldud: On olemas vähemalt kolme tüüpi piiratud libisemisega diferentsiaale - visko (visco), mehaaniline (clutch, mechanical) ja Torsen-tüüpi (torsen, helical) diferentsiaal.

Arvan, et see visko võiks välja näha oma põhimõttelt selline:

Pilt


Ja mehaaniline oleks loogiline sellise välimusega:
Pilt
Seal kettad pidurdavad poolassidele erinevad kiirused.


Torsen-tüüpi asjandus on vast see:
Pilt
Paremat pilti hetkel ei saanud. Seal on sateliithammakate asemel keerdhammastega tiguülekanded. Olen näinud selliseid tiguülekandeid nii poolassi suunaga risti, kui ka pikuti. Umbes sarnast asja tean venelastel nüüd uue tootena sõjaväesilda.
Igal juhul jääb selle asjanduse tööpõhimõte minule difrilukuna küll vähe hämaraks.

Öeldakse veel: Seda kas LSD on olemas saab kontrollida tõstes mõlemad rattad maast lahti ja keerates ühte ratast. Kui autol on piiratud libisemisega diferentsiaal, siis ka teine ratas pöörleb samas suunas kui keeratav ratas.
Seda ei saa loogiliselt mõeldes õigeks pidada. Samas suunas võiks ratas pöörelda variandi visko puhul, ei enamat. Jah, Torsen-tüüpi asjanduse puhul ka, kui teod on poolassisuunaga paraleelsed!

Noh, arvake nüüd midagi palun minu avastuste kohta. Ma igaks juhuks punastan juba ette ära.
:oops:
Kasutaja avatar
Stupiduser
Vintsmännide AÜ
Postitusi: 1280
Liitunud: K Veebr 19, 2003 6:25 pm

Postitus Postitas Stupiduser »

Visko tundub maasturil pullikaka, torsenisse ei viitsinud süveneda, jäävad üle mehhaanilised.

Minul on jäänud mulje, et ketastega on kaka (kallis, kulub, ei lukustu 100%).
Parem on LockRight ( http://www.lockright.com/ ), töökindel, lukustub 100%, miinuseks see, et tänavaliikluses paha.
Ja muidugi on vaakumiga lülitatav Warn, mmmmmm.... :69 Miinuseks hind, plussiks see, et saad 100% lukus silla just siis kui vajad ja tahad.:hail
Vasta

Mine “Hooldus ja Remont”