bensiini oktaanarvu vähendamine?

Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.

Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators

Vasta
kala
DJ ja AÜ
Postitusi: 1381
Liitunud: K Nov 10, 2004 11:57 am
Asukoht: viimsi

bensiini oktaanarvu vähendamine?

Postitus Postitas kala »

ehk keegi siinsest seltskonnast oskab öelda kuidas oktaanarvu vähendada?
olex siis vaja a95 või 91 teha 76!
igasugune info on teretulnud
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5137
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tarmo »

Vaevalt see kodustes tingimustes eriti tehtav on. Kõige paremini oskaks sellel teemal kindlasti rääkida õlide ja määrdeainete spets Mihkel Naams :P
Mina sõidan oma Gaz 66'ga samuti olude sunnil 91/95-ga. Sedapidi ei tohiks väidetavalt miskit häda ka olla. Vastupidi ei oleks ilmselt kuigi hea.
ott45
Rookie
Postitusi: 12
Liitunud: R Dets 24, 2004 8:52 am
Asukoht: Keila

Postitus Postitas ott45 »

Aga milleks see oktaanarvu vähendamine vajalik on? Bensiin on bensiin. Oktaanarv näitab tegelikult bensiini detonatsioonikindlust, ehk lihtsalt öeldes bensiin mitte ei põle hetkega nagu madalaoktaaniline vaid tiba pikemalt. Sellest ka see jutt, et väljalaskeklapid põlevad ära. Mõneti on see õige jah, samas süütemomendi tiba varasemaks keeramine peaks asjale väikese leevenduse tooma. Ja bensiinile saab alati lisada pliilisandit. Sry, aga tegelikult jääb kirjast arusaamatuks, miks oktaanarvu vähendamine vajalik on.
al
True Off Roader!
Postitusi: 1126
Liitunud: T Apr 22, 2003 11:47 am
Asukoht: Elva

Postitus Postitas al »

Klapid "põlevad" ära pigem sellest, et uutes bensiinides puudub A-76 ja teistele, vanadele bensiinidele omane plii lisand. Asi on parandatav mingi lisandiga, mida peaks saada olema meie kaubandusvõrgus.
Mosu 412 (76 moto) sõidab (kui just katki ei ole) olude sunnil 95ga ilma lisanditeta, süüde stroboga paikas ja ei kurda. Klapid on ainsad asjad, mis ei vaja pidevat hooldust, remonti.
http://forum.automoto.ee/ -s on kuskil pikalt laialt seletatud antud teemal.
Viimati muutis al, T Mai 17, 2005 8:11 pm, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Metsamees
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 166
Liitunud: P Mai 02, 2004 10:55 pm
Asukoht: Keila

Postitus Postitas Metsamees »

Jutt õige, Ainuke mida vanad mootorid vajavad on plii. Valvoline toodab säärast lisandit näiteks, Soovitav oleks lisada veel mineraalset 2T (kahetaktiõli) 1L/100L kütuse kohta 95/98 Bensiin on tiba kuiv.
Mina sõitsin M 412 mootoris 98 Bensiiniga lisasin aint 2T õli ja kõik oli ja jäi OK!
Jeep Grand Cherokee 5,2.
242. LSD.
GSM 5076854
ott45
Rookie
Postitusi: 12
Liitunud: R Dets 24, 2004 8:52 am
Asukoht: Keila

Postitus Postitas ott45 »

Bensiini oktaanarv näitab bensiini detonatsioonikindlust, mitte bensiini "äkilisust", "kuivust" või mida iganes. Detonatsioonikindlus näitab seda, et bensiini (tegelikult õhu ja bensiini segu, ehk küttesegu) saab rohkem kokku suruda ilma, et tekiks iseeneslikku, ilma süütamiseta, põlemist. Siinkohal on mootorite puhul oluline näitaja surveaste. Surveaste on silindri töömahu ja silindri töömahu, kui kolb on ülemises surnud seisus, ehk põlemiskambri, ruumala mahtude suhe. Mida kõrgema oktaanarvuga on bensiin, seda rohkem kannatab seda kokku suruda, enne, kui tekib iseeneslik põlemine - detonatsioon. Mida suurema rõhu all suudetakse küttesegu kokku suruda ning see plahvatama panna, seda enam loovutab silindrisse aetud küttesegu energiat, ehk seda tugevamalt surub plahvatav küttesegu kolbi ning seda vingemalt väänab keps vänta jne.
Kasutades kõrge detonatsioonikindlusega kütust madala surveastmega mootoris, võiks nagu väita, et kõrge detonatsioonikindlusega kütus põleb aeglasemalt. Tegelikult on point selles, et madala surveastmega mootor ei suuda kõrge dettonatsioonikindlusega kütust piisavalt kokku suruda, et tagada vajalik põlemiskiirus. Küttesegu põleb normaalselt (töötakt) ca 25 m/s. Et madala surveastmega mootoris ei põle küte sellise kiirusega, siis põlemine kestab veel, kui avatakse juba väljalaske klapp. Sellest siis ka klapi "ärapõlemine". Detonatsiooni korral toimub küttesegu põlemine silindris rohkem kui 100 korda kiiremini, kui normaaltingimustel ja seda kõike enne seda, kui kolb on jõudnud ülemisse surnud seisu. Mida see endaga kaasa võib tuua ja millised jõud mootoris möllavad võib igaüks endale ise ette kujutada.
Selleks, et kasutada kõrge detonatsioonikindlusega kütust oleks kõige õigem tõsta mootori surveastet, ehk vähendada põlemiskambri mahtu. Mingisugust märgatavat hobujõudude lisandumist sellest siiki oodata ei maksa. Lihtsam variant vanade mootorite juures on süütemomendi varasemaks seadmine. Et madala surveastme korral on kõrgema oktaanarvuga kütte süütamine nagunii natuke punnitamine, siis süüdata võib selle tiba enne, kui kolb ülemisse surnud seisu on jõudnud. Inerts aitab kolvi lõpuni ning kuna rõhk jmt asjad ei vasta nagunii bensiini maksimaalse põlemise tingimustele, siis ei teki ka sellega mingit probleemi.
Plii on vanematele mootoritele ilmselt kasulik küll. Milleks aga täpselt, pole siiski päris selge, ehk keegi teab täpsemalt pajatada?
Plii võis "määrida" ja tihendada klappe/klapipesasid küll, kui pliilisandit kasutati vanal ajal ka detonatsioonikindluse (oktaanarvu) tõstjana. Selles osas on muidugi lihtsam minna külajuttude teed ja näiteks mingit pliilisandit osta ning bensiini hulka kallata.
kala
DJ ja AÜ
Postitusi: 1381
Liitunud: K Nov 10, 2004 11:57 am
Asukoht: viimsi

Postitus Postitas kala »

vaja läheb k-750m 68a
ja kui lihtsalt 95 sõita siis põletab klapid ära küll!
kusagil keegi mainis mingit heptaani,aga täpselt ei tea selle kohta midagi!
mis siis kõige õigem teha olex :?
Kasutaja avatar
isakene
I know how to fix stuff
Postitusi: 1807
Liitunud: R Veebr 04, 2005 5:07 pm
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina vald

Postitus Postitas isakene »

Sõbra K-750 keeldus 95-ga üleüldse käivitumast... 80-ga aga on paugupill. Praegu veel mõned kohad on, kust 80-t kätte saab, aga mees on selle koha pealt üsna murelik...
ott45
Rookie
Postitusi: 12
Liitunud: R Dets 24, 2004 8:52 am
Asukoht: Keila

Postitus Postitas ott45 »

Bensiinide kohta, ka tootmise kohta, saab mingi ülevaate http://www.keskkonnatehnika.ee/arhiiv/2 ... /lepik.htm
Seal on kirjas ka selline kurb tõsiasi, et tänapäeval üritatakse toota võimalikult kõrge oktaanarvuga bensiini. Samas on selge ka see, et nii 95 kui ka 98 on sisuliselt sama bensiin. Järelikult kuidagi seda oktaanarvu tõstetakse. Kui tõstetakse, siis peaks teoreetilisels saama ka langetada, vähemasti sellele tasemele, mis oli algseks põhikomponendiks. See kisub küll juba keemikute mitte mehaanikute valdkonda.
Praktikast. GAZ69 põletab täiesti tavalist 95't. Mootoriremondi käigus sai ka klappe põhjalikumalt uuritud. No polnud seal mingeid ärapõlemise tunnuseid, klapid nagu klapid ikka. Ilmselt on sõidetud 95'ga ka juba enne seda, kui masin minu kasutada sattus. Samas tunnistan ausalt, et pliilisandit sinna sisse siiski kallan.
Seda, miks K-750 mootor 95 bensiiniga ei käivitunud tuleb otsida ikkagi mootorist, mitte bensiinist. Nimelt on bensiini oktaanarvu määramiseks teadupärast 2 metoodikat, mootor(MM)- ja uurimismeetod(UM). Kui K-750 töötab UM järgi 80 oktaanilise bensiiniga, siis MM järgi oleks see 76. Praegu müüdav 95, UM järgi, võiks MM järgi olla umbes 86. See vahe pole nii suur, et korras mootor ei käivituks ega töötaks.
ott45
Rookie
Postitusi: 12
Liitunud: R Dets 24, 2004 8:52 am
Asukoht: Keila

Postitus Postitas ott45 »

Ja veel, soovitan lugeda http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=3350 lõpupoole, kus hr Piibur õpetab 95 bensiinist 76 tegema ning eriti hr Piiburi kommentaari sellele :twisted:
kala
DJ ja AÜ
Postitusi: 1381
Liitunud: K Nov 10, 2004 11:57 am
Asukoht: viimsi

Postitus Postitas kala »

tänud kõigile :hail
Vasta

Mine “Hooldus ja Remont”