Offroaderite lähitulevik ehk mis siis kui nafta otsas

Postid, mis kuhugi mujale ei sobi.

Moderaator: Moderators

ardi
Rock Crawler
Postitusi: 911
Liitunud: N Apr 01, 2004 1:47 am
Asukoht: Raplamaa,Juuru

Postitus Postitas ardi »

Mismoodi saaks diiseltraktori puugaasil toimima?
Seisab mul üks MTZ 5,väike mõte oleks puugaasile ümber teha.
Ok süütesüsteemi aretamisega saaks hakkama,aga kas oleks vaja ka deforsseerida mootorit.Muidugi puugaasigeneraatoriteema on hoopis teine,ma lihtsalt mõlgutan mõtteid diiselmootori sobivusest selleks otstarbeks.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
Rendin välja halumasinat Japa 700
5280616
Kasutaja avatar
Raitz
Fitting 38"
Postitusi: 368
Liitunud: T Veebr 13, 2007 2:23 pm
Asukoht: Rakvere

Postitus Postitas Raitz »

ardi kirjutas:Mismoodi saaks diiseltraktori puugaasil toimima?
Seisab mul üks MTZ 5,väike mõte oleks puugaasile ümber teha.
Ok süütesüsteemi aretamisega saaks hakkama,aga kas oleks vaja ka deforsseerida mootorit.Muidugi puugaasigeneraatoriteema on hoopis teine,ma lihtsalt mõlgutan mõtteid diiselmootori sobivusest selleks otstarbeks.
Erinevalt bensiinimootorist, diislit 100% puugaasile aretada ei õnnestu.
Võin eksida numbritega, aga minuteada oli sedasi, et mootori töötamine eeldab ikkagi diislilt käivitamist ja hiljme töötades (umbes) 20% on tarvilik lisaks gaasile ka diislit silindrisse pihustada.
Kogu süsteem suht keeruline ja raske.
Ma ei tea, kas selles valdkonnas on mingit tõsist arendustööd viimasel ajal tehtud, kuid ilmselt oleks sobivaim toorik selle kõige töölesaamiseks GAZ 52, kui soov oma metsast autokütust varuda.

Mõned pisiasjad veel. Klotsid ca 10x10 peavad olema hästi kuivad. Nõuka ajal kuivatati neid ekstra näiteks viljakuivatites, kui vilja hooaega ei olnud.
Asjaga tegelenud inimeste juttudest mäetan, et vahtra klotsid olid kasutusel.
1 Hobujõud
Kasutaja avatar
pandakaru
Off Roader Wannabe
Postitusi: 42
Liitunud: N Juun 28, 2007 3:55 pm

Postitus Postitas pandakaru »

eeee ei tea absoluutselt midagi puugaasi aparaatidest ,ent kunagi ehitasime automaatikat ühele puidugraanuleid valmistavale firmale ja seal mingi asjapulk väitis ,et nende pisikesed (ca20mm läbimüüdus) graanulid oleksid IDEAALSED just selleks tarbeks.
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17416
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

Huvitvat lugemist:
http://www.puukaasu.fi/
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17416
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Kuuma päikese jõul kulgev off-road

Postitus Postitas Landy »

Tuuleenergial töötav auto kõlab äärmiselt ebapraktiliselt. Palju etem on kasutada päikesest tulevat energiat. Seda ka veidi tehakse, ent marginaalselt. Saksamaal disaini studeeriv Kim Gu-Han joonistas päikeseenergial töötava tuleviku SUV, mil nimeks käepäraselt Helios.


Tegemist on konkursil Interior Motives Design Awards 2008 parima tehnoloogiakasutamise kategooria võitjaga. Päikeseenergiat saab püüda igat moodi. Levinuimad on kindlasti autokerele kinnituvad paneelid, tulevikus ehk ka sõidukite värvikihti segatud imepisikesed mikrofotoelemendid.

Et aga Heliosel alati piisavalt energiat oleks, lööb pargitud sõiduki kohal lahti suur lehvik päikesekogujatega, auto rattad pööravad sellisesse asendisse, et päikesepüüdur oleks kogu aeg kiirtevihus.

Sportlikust maasturist saab niimoodi kõrbeeluga hästi kohandunud putukas. Sealt sai Kim Gy-Han ka inspiratsiooni — nimelt on olemas hulk elukaid, mis suudavad päikeseenergia paremaks kättesaamiseks oma nahka ja keha vastavalt venitada.

Pildid ja alagallikas:
http://forte.delfi.ee/news/auto/article ... 9&l=wforte
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
rommi
afroäi
Postitusi: 1931
Liitunud: P Veebr 15, 2004 12:59 am
Asukoht: California

Re: Kuuma päikese jõul kulgev off-road

Postitus Postitas rommi »

Landy kirjutas:Tuuleenergial töötav auto kõlab äärmiselt ebapraktiliselt. Palju etem on kasutada päikesest tulevat energiat. Seda ka veidi tehakse, ent marginaalselt. Saksamaal disaini studeeriv Kim Gu-Han joonistas päikeseenergial töötava tuleviku SUV, mil nimeks käepäraselt Helios.
Tegemist on konkursil Interior Motives Design Awards 2008 parima tehnoloogiakasutamise kategooria võitjaga. Päikeseenergiat saab püüda igat moodi. Levinuimad on kindlasti autokerele kinnituvad paneelid, tulevikus ehk ka sõidukite värvikihti segatud imepisikesed mikrofotoelemendid.
Et aga Heliosel alati piisavalt energiat oleks, lööb pargitud sõiduki kohal lahti suur lehvik päikesekogujatega, auto rattad pööravad sellisesse asendisse, et päikesepüüdur oleks kogu aeg kiirtevihus.
Sportlikust maasturist saab niimoodi kõrbeeluga hästi kohandunud putukas. Sealt sai Kim Gy-Han ka inspiratsiooni — nimelt on olemas hulk elukaid, mis suudavad päikeseenergia paremaks kättesaamiseks oma nahka ja keha vastavalt venitada.

Pildid ja alagallikas:
http://forte.delfi.ee/news/auto/article ... 9&l=wforte
Landy krt, nii ei ole ilus teha... ma lugesin su teksti tähelepanelikult 3x läbi, lootuses kirjaviga leida. Alles siis vaatasin linki taipasin, miks juba harjumuseks saanud typod puudusid... :)
Rommi / near Rubicon with Cherokee XJ '00 Long Arm
Kasutaja avatar
414 AVM
Rock Crawler
Postitusi: 637
Liitunud: K Aug 23, 2006 10:58 am
Asukoht: Nõmme

Re: Kuuma päikese jõul kulgev off-road

Postitus Postitas 414 AVM »

rommi kirjutas:Landy krt, nii ei ole ilus teha... ma lugesin su teksti tähelepanelikult 3x läbi, lootuses kirjaviga leida. Alles siis vaatasin linki taipasin, miks juba harjumuseks saanud typod puudusid... :)
Aga loodus ilmselt ikka ei salli tühja kohta 8) .
Uku Velbri +372 56 48 43 78
Isuzu D-Max 2,5 TwinTDi Double Cab LSX AT'16
Isuzu D-Max 3,0 TD Double Cab LSX AT '08. Ex
Isuzu D-Max 3,0 TD Space Cab LS AT'05. Ex
Vasta

Mine “Ajaviide ja muidu huvitav jutt”