Jimnyle rehvid

Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.

Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators

Kasutaja avatar
vessa
Off Roader Wannabe
Postitusi: 29
Liitunud: P Juun 08, 2008 11:05 am

Jimnyle rehvid

Postitus Postitas vessa »

Tere!

Sai omale Niva asemele Jimny muretsetud ja teen esimesi tutvusi selle masinaga - esmamulje on huvitav. Olen tavalisest veits suurem loodusehuviline (jaht, kala, eksootika) seega vajaks autole maastikusuutlikumaid rehve - olge head tutvustage mis möötu ja mis marki keegi oma Jimnile alla ajanud on - eelkõige mõtlen selliseid variantre millega autol päris sildasid vahetama ei pea hakkama ehk
mida originaal kondistinoonis masinale alla panna saab? Väheke tõstmine on muidugi ka teema. :?:
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17435
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

Kasutaja Stupiduser võib sulle ilmelset (õlle kõrvale) nõrkeminiseni pajatade meie seikslustest Sillaehitahate Jimnyga.
http://www.lahe.net/landy/sillaehitajad/
Sekka muidugi asjaliku juttu Jimny tuunimisest TR1 karme tehnilisi nõudeid silmas pidades.
Kui kunagi alustasime, oli Jimnyle sobilike maastikurehvide saadavus pehmelt öeldes kesine ning rehvid sai lastud ise teha, siis nüüd on olukord norlmaliseerunud ja niimõnegi auto alla on kena MT rehviga muster näha olnud.

Ega sinna originaaliust eritipalju suurem rehv alal ei mahu kahjuks. Mäletamist mööda jäi see 29" kanti vist.

215/75 r15 oli vist piiriks, kui õieti mäeltan.
Odavama otsa rehvist võib julget soovitada INSA TURBO SAHARA-t
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
Veiko
I know how to fix stuff
Postitusi: 1196
Liitunud: R Sept 02, 2005 6:21 pm
Asukoht: Teel kuhugi...

Postitus Postitas Veiko »

235/75R15 läheb veel ilma tõstmata alla.
Kui sõidad rohkem asvaldil siis BFG AT ja kui rohkem metsas siis BFG mt või GY MT/R.BFG AT saab ka ilusti talvel hakkama.

Veiko
+372 5232468

Life is short drive hard.

Ronin off-road-i meeskond
d22
Fitting 38"
Postitusi: 284
Liitunud: P Okt 29, 2006 11:25 am
Asukoht: harjumaa

Postitus Postitas d22 »

Enda masinal 235/75 R15 Marix Puma,autol umbes 5cm tõstet ja taga käib jubedalt vastu,plaanin tagaotsa veel tõsta.Aga muidu tundub see mõõt jimnyle paras olema,ülekanded ei ole väga kiireks läinud.
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17435
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

Veiko kirjutas:235/75R15 läheb veel ilma tõstmata alla.
Kui sõidad rohkem asvaldil siis BFG AT ja kui rohkem metsas siis BFG mt või GY MT/R.BFG AT saab ka ilusti talvel hakkama.

Veiko
235/75R15 käis mälu järgi igale poole vastu kangesti. Suht vähe levinud 235/70 ja 225/75 vist mahtusid kenasti.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
vessa
Off Roader Wannabe
Postitusi: 29
Liitunud: P Juun 08, 2008 11:05 am

Postitus Postitas vessa »

Eks see Jimny sai ikka eelkõige metsas liiklemiseks soetatud - maanteel suht kipakas - võib õelda et isegi kipakam kui Niva (ilmselt väikse teljevahe ja täissildade pärast) - aga samas nagu mugavam sõita ja minek on ka hulga kergem. Ise arvan ka et MT rehvid tuleks ikka soetada.
Mul igapäeva sõiduks veel Sorento ka olemas ja sellele panin BFG AT-d alla - kartsin alguses et hakkab ulguma - aga õnneks on head vaiksed rehvid - kütusekulule pole veel pihta saanud.

Kui nüüd Jimny juurde tagasi tulla, siis kui keeruline see tõstmine on - kas on olemas ka spets koplekte või peab ise aretama hakkama?
Kasutaja avatar
Stupiduser
Vintsmännide AÜ
Postitusi: 1280
Liitunud: K Veebr 19, 2003 6:25 pm

Postitus Postitas Stupiduser »

Jimny originaalrehv (205/70R15) on umbes 660 mm ehk ca 26''.

Meil olid all 720mm ehk ca 28''

235/75 R15 annab teoreetiliseks mõõduks ca 735 mm (ehk lisakõrguseks ca 7 mm) ehk ca 29''.

See meie 720 mm käis tegelikult kenasti koopasse (st logarid kisu kohe ära ja plekiservi tuleks kah kuvaldaga maha taguda) aga selle krobinaga harjub ruttu ja midagi hullu see ei teinud.

See oli nüüd copy-paste ühele varasemale huvilisele saadetud PM-st.

Mida Sa selle tõstmise all silmas pead?
Kui kerget visuaaltõstet siis umbes >5000 EEKi eest võid Old Man Emu tuuningvedrud soetada. Annavad juurde 4 cm "tõstet".
Amordid vahetad ise pikemate vastu välja.
Meie kasutasime originaalvedrudega tagumiste amortidena näiteks Niva omi...


edit: ei ole küll uurinud aga miskipärast ei usu eriti, et 28" (või ka 29") rehvide saadavus eriti paranenud on
Safarimasina jaoks on BFG-d ja GY Wrangler MT/R üle mõistuse palju raha maksvad :-)
Elu on lill! Võilill...

Ermo "Pikk" Soobik, Märjad Härjad tüürimees/vintsimees, 2008 TR1 5. koht, offroader since 2002
Kasutaja avatar
vessa
Off Roader Wannabe
Postitusi: 29
Liitunud: P Juun 08, 2008 11:05 am

Postitus Postitas vessa »

Mõtlen siin, uurin ja vaatan neid asju - kui mööt 215/75 R15 läheks alla ilma lisamuredeta siis võtaksin selle ligi ja saaksin liiklema hakata. Hetkel lisamuresid niigi küllaga - maja kõpitsemine, traktor vajab remonti jne... tööpäevad ka pikad - mõtlen et ükskord kui saan aega maja ja töö kõrvalt hakkan suurema aretustööga tegelema - aga kas sellist aega ka kunagi tuleb :roll: ???

Ühesõnaga kas keegi julgeb kinnitada et see mööt oleks ilma autot tõstmata kasutuskõlbulik???

Ja veel kui reifen.de -st vaatan siis kohtan lisaks BFG - MT-le (1700 tk.) veel ka Bridgestone dueler 673 MT tehve -hind umbes 1400 krooni tk. Mis see selline on???
fagott
True Off Roader!
Postitusi: 1006
Liitunud: R Veebr 04, 2005 8:34 pm
Asukoht: Viljandi

Postitus Postitas fagott »

See viimane on väga hea rehv väga tuntud tootjalt.Tugevdatud külgedega ja ei lärma ka jubedalt.See,et hind soodne,ei tähenda midagi.Soovitan.
Kasutaja avatar
Stupiduser
Vintsmännide AÜ
Postitusi: 1280
Liitunud: K Veebr 19, 2003 6:25 pm

Postitus Postitas Stupiduser »

Kui lisamuresid ei taha siis osta 205/70R15.

Jaapanlased oskavad päris hästi arvutada.

Ootan huviga kas ja kustkohast Sa sellise pisikese MT välja võlud.

Mis puutub 215/75 R15 siis lihtne arvutaus annab läbimõõduks 705 mm.
Originaali läbimõõt on 660 mm...
Elu on lill! Võilill...

Ermo "Pikk" Soobik, Märjad Härjad tüürimees/vintsimees, 2008 TR1 5. koht, offroader since 2002
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17435
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

Nii Ins Turbo
http://www.insaturbo.com/4x4.jsp

kui Marix-i
http://www.marix.it/prodotti_ita.php/idcat=22

toorevalikus on täiesti olemas väikesed 15" rehvid (nii 205, 215, kui 225 laiusega)
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
vessa
Off Roader Wannabe
Postitusi: 29
Liitunud: P Juun 08, 2008 11:05 am

Postitus Postitas vessa »

See Jimny originaalmööt on natsa ikka halevõitu ja kohe kange tahtmine on see 215/75/15 ära proovida. Vaatasin põgusalt lääne foorumeid ka - seal mõni räägib et juba aastaid kasutab ja siis kui küsitakse et kas on ka tõstetud masinat - lõpeb nagu jutt alati ennem ära. Ega vist ei jäägi muud üle kui oma naha peal ära katsetada

variant 1

lunin tuttavalt rehvimüüalt veljele ühe sellise möödu ja siis teen proovi

variant 2

ehk tellin rehvid ära ja teen siis enda peal inimkatseid :)

praegusel vaatlemisel jääb esimesena jalgu esipamperi plastik äär (suht lihtne kärpida) - mulle vähemalt tundub nii - või oskab keegi 235-e meestest õelda mis koht esimesena pitsitama hakkab.
d22
Fitting 38"
Postitusi: 284
Liitunud: P Okt 29, 2006 11:25 am
Asukoht: harjumaa

Postitus Postitas d22 »

235/75 rehv ja 5-6 cm tõstet,ees natuke lõikasin,õrnalt käib vastu,tagant hirmsasti,peab veel tõstma.iseenesest tõste pole keeruline,esimesed vedrud taha,ette näiteks vana passati variandi omad, amordi kinnitused ülespoole või pikemad amordid.
Kasutaja avatar
Stupiduser
Vintsmännide AÜ
Postitusi: 1280
Liitunud: K Veebr 19, 2003 6:25 pm

Postitus Postitas Stupiduser »

Kuna sild käib kaares, mitte otse üles-alla siis mina muretseksin rohkem, et kere poolt hakkab vastu käima.
Elu on lill! Võilill...

Ermo "Pikk" Soobik, Märjad Härjad tüürimees/vintsimees, 2008 TR1 5. koht, offroader since 2002
Kasutaja avatar
vessa
Off Roader Wannabe
Postitusi: 29
Liitunud: P Juun 08, 2008 11:05 am

Postitus Postitas vessa »

Kus häda kõige suurem seal abi kõige lähem vms... :P

Sõber mul suur vitara tarbija andis äkitselt teada et nägi minu muret siin foorumis ja seda, et tal on talverehvid jimnile sobilike velgede peal möödus 215/75/15 - et ole aga mees ja proovi.

Ise arvan et ei tohiks see kaks cm suurem raadius (diameeter ca 4cm) ja 1 cm (0,5 ühele poolele)suurem laius probleem olla - aga eks ma homme näe - kruvin alla ja annan teada. :wink:
Vasta

Mine “Hooldus ja Remont”