Patroli vahekast(?) ragiseb
Moderaatorid: jr, Moderators
- Kardanmetsa
- Off Roader Wannabe
- Postitusi: 46
- Liitunud: N Apr 19, 2007 10:23 am
- Asukoht: Harjumaa
Patroli vahekast(?) ragiseb
Tegu on 81 aasta Patroliga 3.3D.
Kui sõita ilma esisilla veota, siis jookseks nagu mingi hammasratas tühjalt kaasa(raginat on salongi kuulda) ja kui esisild sisse lülitada, siis hakkab nagu mingit hammasratast lõhkuma.Esisild hetkel töötab...ragina saatel. Vahekast ajab esimese kardaani juurest õli ka välja. Mis on katki, palju maksab ja kuidas vahetada?
tänan ette...
Kui sõita ilma esisilla veota, siis jookseks nagu mingi hammasratas tühjalt kaasa(raginat on salongi kuulda) ja kui esisild sisse lülitada, siis hakkab nagu mingit hammasratast lõhkuma.Esisild hetkel töötab...ragina saatel. Vahekast ajab esimese kardaani juurest õli ka välja. Mis on katki, palju maksab ja kuidas vahetada?
tänan ette...
Sõitke jah kõik minust bahnil mööda. mis see loll oma aeglase maasturiga siin 110ga jalus koperdab.
- isakene
- I know how to fix stuff
- Postitusi: 1807
- Liitunud: R Veebr 04, 2005 5:07 pm
- Asukoht: L-Virumaa, Kadrina vald
Pista keegi teine mees rooli ja kuula auto kõrval, kustkohast täpselt ragiseb. 95% juhtudest on süüdi rikkis või mustuse pärast kinnikiilunud rummulukk ehk hub. Selle kuuleb kohe ära, kas ragiseb ratta juurest või vahekastist. Kui hubis viga, piisab enamasti hubi lahtivõtmisest, puhastamisest ja vedela määrdega määrimisest. Kui aga siiski vahekast nöögib, tuleb suurem lammutamine, käigukast koos vahekastiga maha ja juppideks. Veel on võimalik, et esisilla differ hakkab lepingut üles ütlema, selle kindlakstegemiseks võta esikardaan alt ära ja proovi silda ja vahekasti eraldi kruttida. Kui viga täpsemalt teada, saame ka hinnast rääkida.
- Kardanmetsa
- Off Roader Wannabe
- Postitusi: 46
- Liitunud: N Apr 19, 2007 10:23 am
- Asukoht: Harjumaa
Väike täpsustus ragina osas mille enne unustasin lisada. Ragin ei ole kogu aeg vaid tekib kolmanda ja neljanda käigu juures olenevalt mootori pööretest/kiirusest on ka ragina tugevus. eriti jubedaks läheb ragin, siis kui gaasi pedaal lahti lasta(hakkab nagu lõhkuma). Algul ragises ainult neljanda käiguga... nüüd on kolmanda käigu ka ära vallutanud...
Sõitke jah kõik minust bahnil mööda. mis see loll oma aeglase maasturiga siin 110ga jalus koperdab.
- Kardanmetsa
- Off Roader Wannabe
- Postitusi: 46
- Liitunud: N Apr 19, 2007 10:23 am
- Asukoht: Harjumaa
- isakene
- I know how to fix stuff
- Postitusi: 1807
- Liitunud: R Veebr 04, 2005 5:07 pm
- Asukoht: L-Virumaa, Kadrina vald
Kas normaalsel, s.t. esimese-teise käiguga sõidul ka ragiseb või ainult kiirel sõidul? Igal juhul tasuks asi kompleksselt üle vaadata, põhjuseid võib mitmeid olla. Kui ise ei jaga, tuleb esimesel korral keegi teadjam appi kutsuda... aegade tagant mäletan, et endal läks üsna mitu katset, enne kui hubi hingeelule korralikult pihta sain... 
- Kardanmetsa
- Off Roader Wannabe
- Postitusi: 46
- Liitunud: N Apr 19, 2007 10:23 am
- Asukoht: Harjumaa
- Kardanmetsa
- Off Roader Wannabe
- Postitusi: 46
- Liitunud: N Apr 19, 2007 10:23 am
- Asukoht: Harjumaa
- MahviaDeTyrk
- I live off from the mud
- Postitusi: 4500
- Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
- Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
- Kontakt:
Kui selgub, et asi siiski kusagil kastides peidus - leiad hunniku pildimaterjali ja muud infi selle kohta mis sind ees ootab siit : http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?t=695 ... sc&start=0
Ma julgen arvata, et 81 aasta masinal on 4 käiguline kast (eeldades, et keegi ajaloos vahetanud pole) - ära näe remondiga vaeva (laagrid maksavad umbes samapalju kui töötava kasti eest küsitakse + kui sul just haiglast masohistlikku huvi ei ole seal sees sobrada siis... see on üks paras ajude kepp)
Kui otsustad siiski remontida võid julgelt helistada ja nõu küsida kui juhe koos
PS: vana kasti ära vanarauda vii - anna parem mulle perverssusteks
Ma julgen arvata, et 81 aasta masinal on 4 käiguline kast (eeldades, et keegi ajaloos vahetanud pole) - ära näe remondiga vaeva (laagrid maksavad umbes samapalju kui töötava kasti eest küsitakse + kui sul just haiglast masohistlikku huvi ei ole seal sees sobrada siis... see on üks paras ajude kepp)
Kui otsustad siiski remontida võid julgelt helistada ja nõu küsida kui juhe koos
PS: vana kasti ära vanarauda vii - anna parem mulle perverssusteks
tartuoffroad.ee
5581340
5581340
- MahviaDeTyrk
- I live off from the mud
- Postitusi: 4500
- Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
- Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
- Kontakt:
Selles on sul kindlasti õigus - F4W81A on uskumatult pommikindel asi mis kannatab ka originaalist palju võimsamat mootorit ja palju suuremaid rehve probleemidetta. (on olemas adaptor kit'id nede kastide otsa big-block mootorite istutamiseks)isakene kirjutas:Ei usu mina, et kastis viga... ma olen oma elus kahte-kolme rikkis 4-k patroli käigukasti näinud ja patrole olen näinud sadu... see on väga haruldane juhus, kui tavakasutuses neljane kast otsad annab... kast on viimane asi, mis läheb.
Samas... eks 81 aasta masinal võib olla ka omajagu läbisõitu - laagrid siiski ajapikku kuluvad
tartuoffroad.ee
5581340
5581340
- Kardanmetsa
- Off Roader Wannabe
- Postitusi: 46
- Liitunud: N Apr 19, 2007 10:23 am
- Asukoht: Harjumaa
Nii. Võtsin mõlemad rummulukud küljest ja need on terved. Pulkadeks ei võtnud aga kõik hambad ja nuudid olid alles ja käsitsi keerates kõik töötas Poolassi nuudid on ka terved. Võtsin ka esisilla difri korpuse katte maha ja seal tundus ka kõik terve. Õli mis sealt välja voolas oli küll "meeldivalt" tumepruun ja differ ise osaliselt roostes
aga mingeid vigastusi ei paistnud. Tegin oma telefoniga ka mõned udused pildid:
http://www.foto24.ee/index.php?main=30&albumID=35072
http://www.foto24.ee/index.php?main=30&albumID=35072
Sõitke jah kõik minust bahnil mööda. mis see loll oma aeglase maasturiga siin 110ga jalus koperdab.
- isakene
- I know how to fix stuff
- Postitusi: 1807
- Liitunud: R Veebr 04, 2005 5:07 pm
- Asukoht: L-Virumaa, Kadrina vald
Tundub, et pole suurt viga...
Kontrolli ka poolassi tugilaagrit, selleks võta tugevate tangidega kinni või pane enamvähem täpne toru poolassi otsa ning vääna poolassi üles-alla. Poolass ei tohi silla seest telje suhtes ristisuunas liikuda, kuna istub laagri peal, väike lõtk võib olla. Kui see on ka korras, pane masin kokku tagasi ning katseta normaalsel esisillakiirusel (esimene-teine käik) sõita. Järsud pöörded, raske vedu, pane kasvõi mingi raskem kobakas sleppi. Kui ragiseb, pane teine mees sanga ja püüa auto kõrval aru saada, kust ragin tuleb. Kui ei ragise, oligi enne tegu kiirel sõidul tekkinud pingetega ja masin on korras.
Kontrolli ka poolassi tugilaagrit, selleks võta tugevate tangidega kinni või pane enamvähem täpne toru poolassi otsa ning vääna poolassi üles-alla. Poolass ei tohi silla seest telje suhtes ristisuunas liikuda, kuna istub laagri peal, väike lõtk võib olla. Kui see on ka korras, pane masin kokku tagasi ning katseta normaalsel esisillakiirusel (esimene-teine käik) sõita. Järsud pöörded, raske vedu, pane kasvõi mingi raskem kobakas sleppi. Kui ragiseb, pane teine mees sanga ja püüa auto kõrval aru saada, kust ragin tuleb. Kui ei ragise, oligi enne tegu kiirel sõidul tekkinud pingetega ja masin on korras.