K: Chero 4.0 RENIX kütuse oktaanarv?

Moderaatorid: jr, vtl, Moderators

k6uts84
Off Roader Wannabe
Postitusi: 32
Liitunud: E Veebr 05, 2007 7:00 pm
Asukoht: Paide

a

Postitus Postitas k6uts84 »

Kui ma nüüd ei eksi, siis oktaaniarv kütusel näitab lenduvuse omadusi, ehk kui hästi kütus arustub ja sellest tulenevalt ka õhuga seguneb, maakeeli öeldes, mida parem segu seda kuumem põlemine....sellepärast vanadel mootoritel kõrge oktaaniarvuga kütusega sõitmine põletab klapid ära :roll:
Kasutaja avatar
zum
Rock Crawler
Postitusi: 834
Liitunud: N Juun 28, 2007 2:00 pm
Asukoht: Tapa-Loobu tee ääres

Postitus Postitas zum »

Mis detonatsioonist me siin räägime? Selle mootori surveaste ju umbkaudu 8.5 (+/- natuke).
Mitsu 10.5 surveastmega (pajero v6) mootor kannatab ka 95-ga ju sõita ilma õhku lendamata... :roll:
Ja huvitav, et see hea ja detonatsioonikindel 95 bensiin sööb nt ZIL 131 küünlaid hommikuks, lõunaks ja õhtuks... (vähemalt neid varjestatud süütesüsteemi omi) A76-ga seda muret ei olnud.

Reimoga muidu nõus. Selles suhtes, et vähemalt proovida võiks, kas käib paremini nt 91-ga või 92-ga (usun, et käib). Igatahes 98 tegi küll mootoriga igasugu nalja võrreldes 95-ga.

zum
vtl
asjade olemus - see on imelihtne
Postitusi: 636
Liitunud: P Okt 09, 2005 1:55 am
Asukoht: Tallinn

Re: a

Postitus Postitas vtl »

k6uts84 kirjutas:Kui ma nüüd ei eksi, siis oktaaniarv kütusel näitab lenduvuse omadusi, ehk kui hästi kütus arustub ja sellest tulenevalt ka õhuga seguneb, maakeeli öeldes, mida parem segu seda kuumem põlemine....sellepärast vanadel mootoritel kõrge oktaaniarvuga kütusega sõitmine põletab klapid ära :roll:
Klappe põletab vale ajastus ehk liiga hiline põlemine
sst
Off Roader Wannabe
Postitusi: 36
Liitunud: T Apr 29, 2008 9:34 pm

Postitus Postitas sst »

Niipalju kui mina asjast tean, siis mootoribensiini oktaaniarv näitab kütuse detonatsioonikindlust: mida suurema surveastmega mootor, seda kõrgema oktaaniarvuga ehk detonatsioonikindlamat bensiini tahab. Vanasti kasutati selleks peamiselt pliid ja benseeni, tänapäeval miskiseid muid aineid.

Kõige ohtlikum klappidele on lahja küttesegu, tunnus sellest on see, et peale koormatud mootoriga sõitu küünlad maha võttes on need valged.

Ja selle kohta, kas tohib kasutada suurema oktaaniarvuga bensiini, ütles minu kunagine õppejõud, et kui sul on 43 jalg, kas tahad siis käia 46 kingaga :twisted:

Kui kunagi viitsin, siis otsin vanad konspektid välja, endalgi huvitav see asi üle käia
Kasutaja avatar
suzi
Fitting 38"
Postitusi: 334
Liitunud: N Juun 01, 2006 7:38 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas suzi »

Keegi E85 pole proovinud?
Teen ise katse järgmise paagitäiega 50% bens ning 50% E85, vaatame mis juhtub.
Aitan palju oskan...
Kasutaja avatar
reimo
Rock Crawler
Postitusi: 661
Liitunud: L Okt 21, 2006 2:35 pm
Asukoht: Jõelähme tel:51909391
Kontakt:

Postitus Postitas reimo »

Kas siin mitte kummidetailide ja bensupumba vastupidavuse küsimus etanoolile ei teki? Ma eriti ei usu, et E85 nendes mootorites eriti parema tulemuse annab ku tavaline 95, oktaanarv ju veel kõrgem...
Oli Grand Cherokee '93 metsasõitudeks - müüdud
Nüüd Grand Cherokee '12 teedel liikumiseks ja veduriks
Kasutaja avatar
suzi
Fitting 38"
Postitusi: 334
Liitunud: N Juun 01, 2006 7:38 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas suzi »

reimo kirjutas:Kas siin mitte kummidetailide ja bensupumba vastupidavuse küsimus etanoolile ei teki? Ma eriti ei usu, et E85 nendes mootorites eriti parema tulemuse annab ku tavaline 95, oktaanarv ju veel kõrgem...
selleks pooleks panengi, et vältida tihendite ning bensupumba probleeme. Oktaanarv jah u 104. Asi rohkem lihtsalt soovis proovida ning tegelt ju ka rahaline kokkuhoid või siiski pidi etanooli rohkem minema. Ega muidu teada saa kui proovida. Asi rohkem nagu huvis, et katsetada.
Samas usun, et ei teki probleeme ka puhta etanooliga tihenditel. Mul oli kunagi Peugeot 306 1,9 diisel. Uurisin siis kas võib sõita biodiisliga. Eestis ajasid kõik seda tihendi juttu. Saatsin kirja Peogeoti Prantsusmaal ning sain lihtsa vastuse, et kui kütus vastab (oli vist E1394) mingile standardile, siis võib panna ning seaduse järgi ei tohigi muud kütust Eestis müüa kui sellele standardile vastavat. Sai siis sõidetud oma 25000km puhta biodiisliga ning ei olnud kordagi mingeid probleeme.
Samas Isuzule ei julgenud panna, kuna ei saanud ma ka tehasest vastust oma päringutele, rääkimata Renneksist. Samuti ei ole pannud ka enda praegusesse igapäeva autosse Seat Altea XL 2,0TDI, kuna seal otseselt seda keelav märk.
Aitan palju oskan...
Kasutaja avatar
uputaja
I live off from the mud
Postitusi: 4713
Liitunud: T Dets 14, 2004 11:17 am
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

Postitus Postitas uputaja »

Ma olen kuulnud seda , et kütusekulu pidi tunduvalt suurenem. Oli vist lausa 30%. :shock:
Asjas sees 2005. Sügissõidust.
Kasutaja avatar
suzi
Fitting 38"
Postitusi: 334
Liitunud: N Juun 01, 2006 7:38 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas suzi »

proovisin siis E85 ära. Suhe 40liitrit bensiini ning 20 liitrit E85-t. Kulu suurenemist ei täheldanud, samuti auto töös ei muutunud midagi. Külma mootoriga tuleb starterit siiki kauem ketrata. Hetkel panin paagi puhast bensu täis kuid järgmise paagitäie võiks huvipärast proovida 50/50.
Aitan palju oskan...
Vasta

Mine “Chrysler / Jeep / Wrangler”