
K: Chero 4.0 RENIX kütuse oktaanarv?
Moderaatorid: jr, vtl, Moderators
a
Kui ma nüüd ei eksi, siis oktaaniarv kütusel näitab lenduvuse omadusi, ehk kui hästi kütus arustub ja sellest tulenevalt ka õhuga seguneb, maakeeli öeldes, mida parem segu seda kuumem põlemine....sellepärast vanadel mootoritel kõrge oktaaniarvuga kütusega sõitmine põletab klapid ära 

Mis detonatsioonist me siin räägime? Selle mootori surveaste ju umbkaudu 8.5 (+/- natuke).
Mitsu 10.5 surveastmega (pajero v6) mootor kannatab ka 95-ga ju sõita ilma õhku lendamata...
Ja huvitav, et see hea ja detonatsioonikindel 95 bensiin sööb nt ZIL 131 küünlaid hommikuks, lõunaks ja õhtuks... (vähemalt neid varjestatud süütesüsteemi omi) A76-ga seda muret ei olnud.
Reimoga muidu nõus. Selles suhtes, et vähemalt proovida võiks, kas käib paremini nt 91-ga või 92-ga (usun, et käib). Igatahes 98 tegi küll mootoriga igasugu nalja võrreldes 95-ga.
zum
Mitsu 10.5 surveastmega (pajero v6) mootor kannatab ka 95-ga ju sõita ilma õhku lendamata...

Ja huvitav, et see hea ja detonatsioonikindel 95 bensiin sööb nt ZIL 131 küünlaid hommikuks, lõunaks ja õhtuks... (vähemalt neid varjestatud süütesüsteemi omi) A76-ga seda muret ei olnud.
Reimoga muidu nõus. Selles suhtes, et vähemalt proovida võiks, kas käib paremini nt 91-ga või 92-ga (usun, et käib). Igatahes 98 tegi küll mootoriga igasugu nalja võrreldes 95-ga.
zum
-
- asjade olemus - see on imelihtne
- Postitusi: 636
- Liitunud: P Okt 09, 2005 1:55 am
- Asukoht: Tallinn
Re: a
Klappe põletab vale ajastus ehk liiga hiline põleminek6uts84 kirjutas:Kui ma nüüd ei eksi, siis oktaaniarv kütusel näitab lenduvuse omadusi, ehk kui hästi kütus arustub ja sellest tulenevalt ka õhuga seguneb, maakeeli öeldes, mida parem segu seda kuumem põlemine....sellepärast vanadel mootoritel kõrge oktaaniarvuga kütusega sõitmine põletab klapid ära
Niipalju kui mina asjast tean, siis mootoribensiini oktaaniarv näitab kütuse detonatsioonikindlust: mida suurema surveastmega mootor, seda kõrgema oktaaniarvuga ehk detonatsioonikindlamat bensiini tahab. Vanasti kasutati selleks peamiselt pliid ja benseeni, tänapäeval miskiseid muid aineid.
Kõige ohtlikum klappidele on lahja küttesegu, tunnus sellest on see, et peale koormatud mootoriga sõitu küünlad maha võttes on need valged.
Ja selle kohta, kas tohib kasutada suurema oktaaniarvuga bensiini, ütles minu kunagine õppejõud, et kui sul on 43 jalg, kas tahad siis käia 46 kingaga
Kui kunagi viitsin, siis otsin vanad konspektid välja, endalgi huvitav see asi üle käia
Kõige ohtlikum klappidele on lahja küttesegu, tunnus sellest on see, et peale koormatud mootoriga sõitu küünlad maha võttes on need valged.
Ja selle kohta, kas tohib kasutada suurema oktaaniarvuga bensiini, ütles minu kunagine õppejõud, et kui sul on 43 jalg, kas tahad siis käia 46 kingaga

Kui kunagi viitsin, siis otsin vanad konspektid välja, endalgi huvitav see asi üle käia
- reimo
- Rock Crawler
- Postitusi: 661
- Liitunud: L Okt 21, 2006 2:35 pm
- Asukoht: Jõelähme tel:51909391
- Kontakt:
Kas siin mitte kummidetailide ja bensupumba vastupidavuse küsimus etanoolile ei teki? Ma eriti ei usu, et E85 nendes mootorites eriti parema tulemuse annab ku tavaline 95, oktaanarv ju veel kõrgem...
Oli Grand Cherokee '93 metsasõitudeks - müüdud
Nüüd Grand Cherokee '12 teedel liikumiseks ja veduriks
Nüüd Grand Cherokee '12 teedel liikumiseks ja veduriks
selleks pooleks panengi, et vältida tihendite ning bensupumba probleeme. Oktaanarv jah u 104. Asi rohkem lihtsalt soovis proovida ning tegelt ju ka rahaline kokkuhoid või siiski pidi etanooli rohkem minema. Ega muidu teada saa kui proovida. Asi rohkem nagu huvis, et katsetada.reimo kirjutas:Kas siin mitte kummidetailide ja bensupumba vastupidavuse küsimus etanoolile ei teki? Ma eriti ei usu, et E85 nendes mootorites eriti parema tulemuse annab ku tavaline 95, oktaanarv ju veel kõrgem...
Samas usun, et ei teki probleeme ka puhta etanooliga tihenditel. Mul oli kunagi Peugeot 306 1,9 diisel. Uurisin siis kas võib sõita biodiisliga. Eestis ajasid kõik seda tihendi juttu. Saatsin kirja Peogeoti Prantsusmaal ning sain lihtsa vastuse, et kui kütus vastab (oli vist E1394) mingile standardile, siis võib panna ning seaduse järgi ei tohigi muud kütust Eestis müüa kui sellele standardile vastavat. Sai siis sõidetud oma 25000km puhta biodiisliga ning ei olnud kordagi mingeid probleeme.
Samas Isuzule ei julgenud panna, kuna ei saanud ma ka tehasest vastust oma päringutele, rääkimata Renneksist. Samuti ei ole pannud ka enda praegusesse igapäeva autosse Seat Altea XL 2,0TDI, kuna seal otseselt seda keelav märk.
Aitan palju oskan...
proovisin siis E85 ära. Suhe 40liitrit bensiini ning 20 liitrit E85-t. Kulu suurenemist ei täheldanud, samuti auto töös ei muutunud midagi. Külma mootoriga tuleb starterit siiki kauem ketrata. Hetkel panin paagi puhast bensu täis kuid järgmise paagitäie võiks huvipärast proovida 50/50.
Aitan palju oskan...