K: Chero 4.0 RENIX kütuse oktaanarv?

Moderaatorid: jr, vtl, Moderators

Kasutaja avatar
zum
Rock Crawler
Postitusi: 834
Liitunud: N Juun 28, 2007 2:00 pm
Asukoht: Tapa-Loobu tee ääres

K: Chero 4.0 RENIX kütuse oktaanarv?

Postitus Postitas zum »

Et tekkis selline küsimus või mõte...
Kas kellelgi on Owner's Manual näiteks alles? Mis nad seal soovitavad kasutada?
Mõte ise tuli sellest, et USA XJ foorumites räägivad koguaeg, et sõidetakse 87 oktaaniga... (Kvaliteedi erinevused jätaks praegu välja vast :wink: )

Point selles, et (võib-olla) saaks hankida soodsalt madalama oktaanarvuga bensiini, millest võiks siis vastavalt vajadusele sobiva "kokteili" valmis segada... (Veneaegsetes raamatutes sellest juttu piisavalt.)

Mootor ise ju suhteliselt vana kontseptsiooniga, seega vaevalt ta esialgu 95-ga sõitma on mõeldud :roll:

Niisama leiutan siin õlle kõrvale :lol:
zum
Kasutaja avatar
reimo
Rock Crawler
Postitusi: 661
Liitunud: L Okt 21, 2006 2:35 pm
Asukoht: Jõelähme tel:51909391
Kontakt:

Postitus Postitas reimo »

Minu mälu järgi ütles grandi owners manual et 87+ (ei viitsi praegu minna autost manuaali otsima). Rusikareegel surveaste x 10 annab sama tulemuse. Vanadel headel aegadel, kui Hydro texaco jaamades veel 91 bensiini müüdi, liikus jeep sellega kõiga lõbusamalt.
Oli Grand Cherokee '93 metsasõitudeks - müüdud
Nüüd Grand Cherokee '12 teedel liikumiseks ja veduriks
Kasutaja avatar
zum
Rock Crawler
Postitusi: 834
Liitunud: N Juun 28, 2007 2:00 pm
Asukoht: Tapa-Loobu tee ääres

Postitus Postitas zum »

Nu vot seda ma mõtlengi...
Lada 21063 liikus ka 92-ga mõnusamalt, kui 95-ga.
Kasutaja avatar
uputaja
I live off from the mud
Postitusi: 4713
Liitunud: T Dets 14, 2004 11:17 am
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

Postitus Postitas uputaja »

Kuskilt ma lugesin , et 92 pidi sellele mootorile väga hästi mõjuma.
Venemaa foorumitest võis lugeda , et ilma katita 4´,0 mootorid sõitsid 82 jne markidega väga edukalt.
Asjas sees 2005. Sügissõidust.
Kasutaja avatar
zum
Rock Crawler
Postitusi: 834
Liitunud: N Juun 28, 2007 2:00 pm
Asukoht: Tapa-Loobu tee ääres

Postitus Postitas zum »

Hmm... Õigus jah, kat tahab pliivaba saada.
Aga kui see sealt vahelt nah**i saata? Mis veel haiget saab?
Ülevaatusega läheb raskeks, seda ma tean.
Kasutaja avatar
uputaja
I live off from the mud
Postitusi: 4713
Liitunud: T Dets 14, 2004 11:17 am
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

Postitus Postitas uputaja »

Väidetvalt lähevad küünlad pliibensuga punaseks ning lõppevad ja väljalaske klappidele pidi mingi p@$akiht peale tekkima.

Mõh... Las need räägivad , kes jeebude ja wrangleritega Ladogal/Vepsal käinud on , ehk nad sõitsid kah igasuguse sodiga.
Asjas sees 2005. Sügissõidust.
Kasutaja avatar
hulkur
been there, done that
Postitusi: 1552
Liitunud: E Okt 25, 2004 4:39 pm
Asukoht: N59:38:21 E25:30:32
Kontakt:

Postitus Postitas hulkur »

Pidage nüüd hoogu. USA ja EU oktaanarvude arvutamise metoodika erineb. S.t. kui mu mälu ei peta, siis jänki 87 vastaski enamvähem Euro 95-le.
vtl
asjade olemus - see on imelihtne
Postitusi: 636
Liitunud: P Okt 09, 2005 1:55 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas vtl »

Oktaanarv ei ole kütuse "kangus" nagu viinakokteilil. Ka eestikeelsetest netimaterjalidest leiab oktaanarvu teemalisi targutusi piisavalt, ei hakka seda siia ümber tsiteerima. Rusikareegel on selline:
Auto manualis on toodud MADALAIM LUBATUD oktaanarv;
Sellest madalama oktaanarvuga kütust EI TOHI kasutada;
Kõrgema oktaanarvuga kütust TOHIB kasutada.

Mingitel kütuse segamistel-solkimistel oktaanarvu madaldamiseks ei ole mõtet.
hulkur kirjutas:Pidage nüüd hoogu. USA ja EU oktaanarvude arvutamise metoodika erineb. S.t. kui mu mälu ei peta, siis jänki 87 vastaski enamvähem Euro 95-le.
Pigem 91-92.
vtl
asjade olemus - see on imelihtne
Postitusi: 636
Liitunud: P Okt 09, 2005 1:55 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas vtl »

vtl kirjutas:Oktaanarv ei ole kütuse "kangus" nagu viinakokteilil. Ka eestikeelsetest netimaterjalidest leiab oktaanarvu teemalisi targutusi piisavalt, ei hakka seda siia ümber tsiteerima...
Süda ei andnud rahu ja otsisin selleteemalise lemmiktsitaadi siiski üles:
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=3350&page=2 lehe lõpus:

76 oktaanarvuga bensiini on võimalik valmistada ka kodusel teel.
Tangi 20 liitrisesse kanistrisse 19 liitrit A-95 oktaanarvulist bensiini, seejärel vala kanistrisse 1 liiter midagi vedelat (diisel, atsetoon, lahusti, või näiteks Sprite või Coca). Loksuta tugevalt ja vala paaki.
Paljud liiklusvahendid kannatavad sõita ka 66 oktaanarvulise kütusega, siis tuleks lisaaineid valada 18 liitri hulka umbes 2 liitrit ja rohkem loksutada.
Samuti tuleb oktaankorrektori abil reguleerida süüdet.
Sellise kütuse müük ja maaletoomine on keelatud aga oma tarbeks võib küll valmistada. Mida rohkem on kütuses lisaaineid seda ohutum on see lahtise tulega ringikäimisel.
Toredat katsetamist kodugaraazis ja edukat põrumist keemia eksamil!


PS. Samas foorumis otsing "oktaanarv" annab arvamuste mitmekesisustest hoolimata üsna hea pildi ka vanema kooli tehnika ja kõrgema oktaanarvu omavahelisest läbisaamisest.
Kasutaja avatar
zum
Rock Crawler
Postitusi: 834
Liitunud: N Juun 28, 2007 2:00 pm
Asukoht: Tapa-Loobu tee ääres

Postitus Postitas zum »

Selge siis. Pole mõtet jamada.
Aga ikkagi on kuradi kahju, et 92-e müük ära lõpetati (täname siinkohal euronorme või kedaiganes :evil: )

to vtl: Loe vähem foorumeid ja rohkem vanu raamatuid (ka enne meie aega leidus tarku inimesi :wink: )...
Keegi polegi rääkinud Coca-Cola bensiiniga segamisest, bensiin bensiiniga ei saa ju midagi väga hullu kokku anda.

Thnx anyway,
zum
vtl
asjade olemus - see on imelihtne
Postitusi: 636
Liitunud: P Okt 09, 2005 1:55 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas vtl »

zum kirjutas:Selge siis. Pole mõtet jamada.
Aga ikkagi on kuradi kahju, et 92-e müük ära lõpetati (täname siinkohal euronorme või kedaiganes :evil: )
Ma ei saa tõepoolest aru, mille pärast Sa ei taha paaki valada kvaliteetsemat, suurema detonatsioonikindlusega kütust? Kas paarikümne sendi hinnavahe pärast või siirast usust, et see Sinu mootoris kuidagi paremini töötab kui 95?
zum kirjutas:to vtl: Loe vähem foorumeid ja rohkem vanu raamatuid (ka enne meie aega leidus tarku inimesi :wink: )...
Minu raamatukogus olevad vanad autoteemalised raamatud ei räägi midagi bensiini segamisest oktaanarvu vähendamise eesmärgil, küll aga vastupidi.
Teadmisi võid täiendada nt. Wikipedia abiga ja kui viitsid otsida, leiad netist ka ühe (vist oli TTÜ) kütusespetsialisti artikleid bensiini kvaliteedi ja oktaanarvu teemadel.
zum kirjutas:Keegi polegi rääkinud Coca-Cola bensiiniga segamisest, bensiin bensiiniga ei saa ju midagi väga hullu kokku anda.
Oehh... bensiini koka või spraidiga segamine oli illustreeriv näide sellest, millist solki omaaegsed automootorid talusid. (Mul oli kunagi sõjaväe bensugenekas, mille passist võis välja lugeda, et see toimib (piiratud aega) praktiliselt kõige peal, mis on vedel ja põleb.) See ei tähenda aga seda, et oleks mõtet tahtlikult tänapäevast kvaliteetsemat kütust kehvemaks solkida, et seda vanale mootorile "sobivamaks ja suupärasemaks" teha.
Kasutaja avatar
reimo
Rock Crawler
Postitusi: 661
Liitunud: L Okt 21, 2006 2:35 pm
Asukoht: Jõelähme tel:51909391
Kontakt:

Postitus Postitas reimo »

vtl kirjutas:Ma ei saa tõepoolest aru, mille pärast Sa ei taha paaki valada kvaliteetsemat, suurema detonatsioonikindlusega kütust? Kas paarikümne sendi hinnavahe pärast või siirast usust, et see Sinu mootoris kuidagi paremini töötab kui 95?
Ei julge küll vastata teemaalgataja eest, aga 5 aastat tagasi, kui ma Grandi ostsin, proovisin nii ühe kui teisega, ja 91 kulus vähem sama sõidustiili juures. Paarkümmend senti liitrilt hinnavahe ei olnud sellel valikul tookord määrav (sõiduautos pruukisin samal põhjusel ettenähtud 95 asemel 98, kus hinnavahe ju vastupidine).
Ma ei usu, et ise segamisel mingit mõtet on, aga kui kuskil oleks jaam mis kvaliteetset 91 või 92 bensu müüks, siis ostaks sealt küll, ka siis kui jind sama, mis 95.
Oli Grand Cherokee '93 metsasõitudeks - müüdud
Nüüd Grand Cherokee '12 teedel liikumiseks ja veduriks
vtl
asjade olemus - see on imelihtne
Postitusi: 636
Liitunud: P Okt 09, 2005 1:55 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas vtl »

reimo kirjutas:Ei julge küll vastata teemaalgataja eest, aga 5 aastat tagasi, kui ma Grandi ostsin, proovisin nii ühe kui teisega, ja 91 kulus vähem sama sõidustiili juures. Paarkümmend senti liitrilt hinnavahe ei olnud sellel valikul tookord määrav (sõiduautos pruukisin samal põhjusel ettenähtud 95 asemel 98, kus hinnavahe ju vastupidine).
Ma ei usu, et ise segamisel mingit mõtet on, aga kui kuskil oleks jaam mis kvaliteetset 91 või 92 bensu müüks, siis ostaks sealt küll, ka siis kui jind sama, mis 95.
Mina olen jällegi tähele pannud, et 98-t kulub vähem kui 95-t. Esimesega saab 60l paagitäie kohta kuskil 50+km rohkem sõita. Kas hinnavahe kokkuhoidu õigustab, pole ausalt öeldes arvutanud, aga puhtama mootori nimel olen võimaluse korral alati Statolil Ultima 98-t tankinud.
Kogemused siis 98. a. 2.5l Suzuki Grand Vitara kui 07. a. 2.0l Renault Laguna-ga.

Tähelepanekut kinnitab veel kogemus, et Tsehhis, Slovakkias ja Itaalias tangitud madalama oktaanarvuga (muud lihtsalt ei olnud igal pool) paagitäitega sai kuni mitusada kilomeetrit vähem sõita, kui Saksas-Austrias-Taanis-Rootsis tangituga. Pikad maanteeotsad igal pool, sõidustiil ja kiirus üldiselt samasugune.

PS. Esmalt mainitud maades pakuti paljudes jaamades kõrvuti ka pliiga bensu. Müstika.

Wrangleriga pole jõudnud veel sellist kütusekulu-statistikat teha, kuna ka ühe paagitäiega sõidetud sõidud on siiani niivõrd erineva stiiliga olnud (maantee vs järgnev metsatee), et pole võrdlusmaterjali.
Viimati muutis vtl, N Mai 08, 2008 5:48 pm, muudetud 3 korda kokku.
ptrt
Rookie
Postitusi: 15
Liitunud: K Apr 30, 2008 9:56 pm
Asukoht: Tallinn <-> Hiiumaa

Postitus Postitas ptrt »

vtl kirjutas:Ma ei saa tõepoolest aru, mille pärast Sa ei taha paaki valada kvaliteetsemat, suurema detonatsioonikindlusega kütust?
Eks see sõltub tegelikult sellest, kuidas see suurem detonatsioonikindlus ning oktaaniarv täpselt saadud on. Ainult rafineerimisega nii kõrget oktaaninumbrit nagu 95 kätte ei saa, seega sõltub kogu asi segamisest, nimelt algmaterjalist, lisanditest, segamise tehnoloogiast jms. Ning on suhteliselt loogiline järeldus et hea 92 sisaldab rohkem põlevat ainet ja vähem seda ilget keemiat, mille ainukeseks eesmärgiks on detonatsioonikindlust suurendada - aga kui meil on madalama surveastmega mootor mille mootoris toimuv on niigi detonatsioonist kaugemal, siis on see kõrgema oktaaniarvuga kütuses sisalduv täiendav lisand tegelikult täiesti kasutu, käib mootorist läbi ja reostab tagant torust välja tulles lihtsalt täiendavalt loodust (enamus oktaaniarvu tõstjad on suht mürgised).
Kasutaja avatar
reimo
Rock Crawler
Postitusi: 661
Liitunud: L Okt 21, 2006 2:35 pm
Asukoht: Jõelähme tel:51909391
Kontakt:

Postitus Postitas reimo »

Vootele, siin tulebki mängu mootorite erinevus. Kõrge surveastmega väikesekubatuuriline mootor käib parema kvaliteediga 98 bensiiniga paremini, kui odavama 95-ga. Vanade Jeepide madala surveastmega (konkreetselt minul näiteks Jeep 8,7 ja Fiat 10,5 surveaste) suurekubatuurilises mootoris toimib paremini 92, mille kütteväärtus suurem (ei mäleta täpseid numbreid, ja ausalt, ei viitsi ka otsima hakata) on suurem, kui kõrgema oktaanarvuga 95. Detonatsiooniohtu selles mootoris korraliku 91-92 bensuga ei teki. Olen üsna kindel, et Sinu ´98 ja ´07 mootorid on vähe moodsamad, kui jeebu vana R6. Tõenäoliselt ei ole ka TJ mootor nii vanamoodne.
Oli Grand Cherokee '93 metsasõitudeks - müüdud
Nüüd Grand Cherokee '12 teedel liikumiseks ja veduriks
Vasta

Mine “Chrysler / Jeep / Wrangler”