SIII mootorid
Moderaatorid: Landy, Moderators
- rajaleidja
- Off Roader Wannabe
- Postitusi: 39
- Liitunud: K Jaan 30, 2008 3:29 pm
- Asukoht: Tartumaa, Valgamaa
SIII mootorid
Küsimus siis Land Roveri asjatundjatele,täpsemalt SIII. Tean et SIII kasutati 2.25 ltr ja V8 bensukat, aga mis mootoreid SIII-l veel oli ja milliseid neist peate kõige mõistlikumaks. Ühtlasi huvitaks ka see, kas SIII on paigaldatud ka mingeid tänapäevasemaid(säästlikumaid,võimekamaid) mootoreid, eelkõige diisleid.
- Valge Hiir
- MudDrag MaaleTooja
- Postitusi: 1214
- Liitunud: T Juul 05, 2005 3:17 pm
- Asukoht: Kadri Orus
- Kontakt:
Kolmas kord ka veel - peale V8 pole SIII-le ühtegi mõistlikku mootorit. Tean, mida räägin. Päriselt.
2011 TR3 - SMS I / Kukepea III / ASMV 4.
2010 TR3 - Mudakoon 4. / Klaperjaht 11. / Kukepea 6.
2009 GT - Ladoga III / TR2 - ASMV 5.
2008 TR2 - Mudakoon 4.
2007 TR2 - Mudakoon I / ASMV I
2006 TR2 - Baltic Sea Cup I
2005 TR2 - Eesti Karikasari I
1998 Uunoga ümber Eesti IV
2010 TR3 - Mudakoon 4. / Klaperjaht 11. / Kukepea 6.
2009 GT - Ladoga III / TR2 - ASMV 5.
2008 TR2 - Mudakoon 4.
2007 TR2 - Mudakoon I / ASMV I
2006 TR2 - Baltic Sea Cup I
2005 TR2 - Eesti Karikasari I
1998 Uunoga ümber Eesti IV
Ma miskipärast arvan, et auto kütusekulu ei vähene üldse nii palju, kui Sa loodad kaasaegse mootori vahele aretamisega. Sellel autol on kõik arhailine, igasugused jõuülekanded käigu- ja vahekastis, difrid jne neelavad samamoodi rohkelt energiat. Seriesele kõige sarnasem auto on minu meelest vene UAZ. Neid on igasuguste mootoritele ümber ehitatud ja tulemuseks ei olegi niiväga kütusesääst, kui pigem auto (mootori) töökindluse suurenemine.
V8-ga series on aga üsna vähelevinud erimudel. Et mootor kapoti alla mahuks, oli sellel autol radiaatorivõre ettepoole nihutatud, mistõttu ta on defenderiga üsna ühte nägu - kaotad natuke auto võluvas välimuses. Samuti oli tal pidev nelivedu, autol paigaldati range roverilt pärit käigu- ja vahekast.
Ühesõnaga, kui Sa tavalisele seriesele uue mootori ette aretad, siis pead ka käigu- ja vahekasti välja vahetama, aga siis läheb töö maht kütusesäästu saavutamiseks väga kaugesse tasuvusaega.
Ja asjatundjate arvates võib sellise raske esiosaga suhteliselt kerge forsseeritud auto ohjamine päris raske olla.
Seriese mootoritest oli www.landrover.ee lehel juttu kõvasti, aga kuna Landy uuendab oma lehte, siis ei oskal linki anda. Ilmselt ta varsti tuleb ise siia Sind valgutama.
V8-ga series on aga üsna vähelevinud erimudel. Et mootor kapoti alla mahuks, oli sellel autol radiaatorivõre ettepoole nihutatud, mistõttu ta on defenderiga üsna ühte nägu - kaotad natuke auto võluvas välimuses. Samuti oli tal pidev nelivedu, autol paigaldati range roverilt pärit käigu- ja vahekast.
Ühesõnaga, kui Sa tavalisele seriesele uue mootori ette aretad, siis pead ka käigu- ja vahekasti välja vahetama, aga siis läheb töö maht kütusesäästu saavutamiseks väga kaugesse tasuvusaega.
Ja asjatundjate arvates võib sellise raske esiosaga suhteliselt kerge forsseeritud auto ohjamine päris raske olla.
Seriese mootoritest oli www.landrover.ee lehel juttu kõvasti, aga kuna Landy uuendab oma lehte, siis ei oskal linki anda. Ilmselt ta varsti tuleb ise siia Sind valgutama.
Täiesti off-topic, aga eelmise posti viimane lause on puhas kuld. Kui ikka LANDY SU ÄRA VALGUTAB siis...
2011 TR3 - SMS I / Kukepea III / ASMV 4.
2010 TR3 - Mudakoon 4. / Klaperjaht 11. / Kukepea 6.
2009 GT - Ladoga III / TR2 - ASMV 5.
2008 TR2 - Mudakoon 4.
2007 TR2 - Mudakoon I / ASMV I
2006 TR2 - Baltic Sea Cup I
2005 TR2 - Eesti Karikasari I
1998 Uunoga ümber Eesti IV
2010 TR3 - Mudakoon 4. / Klaperjaht 11. / Kukepea 6.
2009 GT - Ladoga III / TR2 - ASMV 5.
2008 TR2 - Mudakoon 4.
2007 TR2 - Mudakoon I / ASMV I
2006 TR2 - Baltic Sea Cup I
2005 TR2 - Eesti Karikasari I
1998 Uunoga ümber Eesti IV
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17435
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Tulgu tarkus:
http://www.landrover.ee/est/ajalugu/moo ... otorid.htm
http://www.landrover.ee/est/ajalugu/mud ... eries3.htm
Veidi asjast ka .
V8 mootorit kasutati Series-III Stage I 109" kerega mudelitel ja seda tootmise lõpuperioodil.
Üsna pea ilmub meie teedele ja metsadesse üks "hunt lamba nahas"
V8 pirtsungi ja automaadiga endine S-III FFR kastikas.
Kuna omanik ei tahtnud välisimet muuta, siis viib ta mootori veidi taha poole ja "jõnskuga" esiosa säilib. Ka muus osas jääb auto välilset tavalisest "vanakesest" eristamatuks. Isegi vana ja väsinusd värv jäetakse petteks selga.
Ja ikkagi, milleks sulle mootori vahetus?
2,25L R4 on VÄGA pommikindel mootor. Teed iga 25-30 aasta tagant kapremondi (olemas 3 külssidega remondi mõõtu) ja põristad tasakesi edasi. Selle masina nõrgaks kohaks on pigem käigukast, mis tavaliselt kipub 30-40 aastaga ära kuluma, etiti õrn on tagurpidi käik.
Aravan, et sinu eluajaks peaks neist kolmest kapremondist vast piisama.
Kas sul on S-III juba kusagil nurgas seismas või alles plaanid osta? Kui viimast, siis pikka aega on müügis üks poolik projekt, kuhu uuema põlvkonna Tdi mootorit peale prooviti aretada.
http://www.landrover.ee/foorum/viewtopi ... light=siii
http://www.landrover.ee/est/ajalugu/moo ... otorid.htm
http://www.landrover.ee/est/ajalugu/mud ... eries3.htm
Veidi asjast ka .
V8 mootorit kasutati Series-III Stage I 109" kerega mudelitel ja seda tootmise lõpuperioodil.
Üsna pea ilmub meie teedele ja metsadesse üks "hunt lamba nahas"
V8 pirtsungi ja automaadiga endine S-III FFR kastikas.
Kuna omanik ei tahtnud välisimet muuta, siis viib ta mootori veidi taha poole ja "jõnskuga" esiosa säilib. Ka muus osas jääb auto välilset tavalisest "vanakesest" eristamatuks. Isegi vana ja väsinusd värv jäetakse petteks selga.
Ja ikkagi, milleks sulle mootori vahetus?
2,25L R4 on VÄGA pommikindel mootor. Teed iga 25-30 aasta tagant kapremondi (olemas 3 külssidega remondi mõõtu) ja põristad tasakesi edasi. Selle masina nõrgaks kohaks on pigem käigukast, mis tavaliselt kipub 30-40 aastaga ära kuluma, etiti õrn on tagurpidi käik.
Aravan, et sinu eluajaks peaks neist kolmest kapremondist vast piisama.
Kas sul on S-III juba kusagil nurgas seismas või alles plaanid osta? Kui viimast, siis pikka aega on müügis üks poolik projekt, kuhu uuema põlvkonna Tdi mootorit peale prooviti aretada.
http://www.landrover.ee/foorum/viewtopi ... light=siii
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
- rajaleidja
- Off Roader Wannabe
- Postitusi: 39
- Liitunud: K Jaan 30, 2008 3:29 pm
- Asukoht: Tartumaa, Valgamaa
Kuule, mida sa tegelikult teada tahad? Saadeti sulle lingid, kus kõik mootorid olemas. LRO ütleb, et pigem väldi. Mul on nii V8 kui 2286 diisel olemas. V8 hea, diisel kehv. Ongi kõik. Mida siin ikka pajatada.
Kui on üks automark, mille kohta veebis on kõik olemas, mida sa iganes teada tahad, siis on see Land Rover. Peaks piisavalt lugemist olema.
Kui on üks automark, mille kohta veebis on kõik olemas, mida sa iganes teada tahad, siis on see Land Rover. Peaks piisavalt lugemist olema.
2011 TR3 - SMS I / Kukepea III / ASMV 4.
2010 TR3 - Mudakoon 4. / Klaperjaht 11. / Kukepea 6.
2009 GT - Ladoga III / TR2 - ASMV 5.
2008 TR2 - Mudakoon 4.
2007 TR2 - Mudakoon I / ASMV I
2006 TR2 - Baltic Sea Cup I
2005 TR2 - Eesti Karikasari I
1998 Uunoga ümber Eesti IV
2010 TR3 - Mudakoon 4. / Klaperjaht 11. / Kukepea 6.
2009 GT - Ladoga III / TR2 - ASMV 5.
2008 TR2 - Mudakoon 4.
2007 TR2 - Mudakoon I / ASMV I
2006 TR2 - Baltic Sea Cup I
2005 TR2 - Eesti Karikasari I
1998 Uunoga ümber Eesti IV
- rajaleidja
- Off Roader Wannabe
- Postitusi: 39
- Liitunud: K Jaan 30, 2008 3:29 pm
- Asukoht: Tartumaa, Valgamaa
Una, ma seletan mida kodanik tahab
Kodanik tahab odavalt peetavat head autot. Diisel on ju harju tasemel ökopill...
Selge on see, et kodanik pole iial seeria III -ga sõitnud, seega pole tal õiget aimugi, et mis asi see seeria III on, oma lehtvedrude, olematu roolimise jm sellisega.
Aga mootor peab odav olema. Ja kõik peab odav olema. Lihtne.
Kodanik tahab odavalt peetavat head autot. Diisel on ju harju tasemel ökopill...
Selge on see, et kodanik pole iial seeria III -ga sõitnud, seega pole tal õiget aimugi, et mis asi see seeria III on, oma lehtvedrude, olematu roolimise jm sellisega.
Aga mootor peab odav olema. Ja kõik peab odav olema. Lihtne.
Katsu inimene olla siis olen ka mina.
- rajaleidja
- Off Roader Wannabe
- Postitusi: 39
- Liitunud: K Jaan 30, 2008 3:29 pm
- Asukoht: Tartumaa, Valgamaa
Miks sa seda mootori teemat nii uurid siis. Võta teiste kogemustets. See on sul hobiauto, ning sinna tuleb panna see, mis on tootja poolt maksimaalne.
Mingisugust ökonoomsust sa ei saavuta mingil juhul ei kütuses ega rahas.
Ma mootori pärast ei muretseks üldse sest see on suht viimane asi, mis seal katki on minemas. Pigem on püsikad, poolassid, ülekanded jne
Mõtle nüüd peaga, et see auto on väga vana. ning tema väärtus on kas
1) aafrikas, neegritel, kus kõik kestab igaviku
2) sinu õuepeal mädanemas, sest sa lihtsalt ei suuda seda lõputut auko toita.
tee endale selgeks, milleks sul seda masina tegelikult vaja on. Muuseoumieksemplaril olev mootor on suht viimane oluline detail, mille kallal vaeva näha.
Rasket seeria IIa ehitust võid landy projektist vaadata, ning ainult imestada Landy hullumeelse meele üle, et ta midagi sellist ette võttis.
Veelkord, milleks sul seda pilli vaja on. Jahile, metsa selle masinaga stock seisus ei lähe. Selleks vahetad pmst kõik, mis ei ole kere, ning tegelt ka pool kere kandevkonstruktsioonidest. jne jne jne..
Mingisugust ökonoomsust sa ei saavuta mingil juhul ei kütuses ega rahas.
Ma mootori pärast ei muretseks üldse sest see on suht viimane asi, mis seal katki on minemas. Pigem on püsikad, poolassid, ülekanded jne
Mõtle nüüd peaga, et see auto on väga vana. ning tema väärtus on kas
1) aafrikas, neegritel, kus kõik kestab igaviku
2) sinu õuepeal mädanemas, sest sa lihtsalt ei suuda seda lõputut auko toita.
tee endale selgeks, milleks sul seda masina tegelikult vaja on. Muuseoumieksemplaril olev mootor on suht viimane oluline detail, mille kallal vaeva näha.
Rasket seeria IIa ehitust võid landy projektist vaadata, ning ainult imestada Landy hullumeelse meele üle, et ta midagi sellist ette võttis.
Veelkord, milleks sul seda pilli vaja on. Jahile, metsa selle masinaga stock seisus ei lähe. Selleks vahetad pmst kõik, mis ei ole kere, ning tegelt ka pool kere kandevkonstruktsioonidest. jne jne jne..
Katsu inimene olla siis olen ka mina.
Tead, ma ole küll suurem asi kirjutaja, aga kuna siin eelpool keegi arvas, et 3.5 V8 on raske ja SIII käigukast ja vahekast ei kannata seda välja siis VALGUTAGU mind Landy, kuid:
Minu arust on 3.5 V8 mootor kergem kui 2.25 diisel. Wikipedia annab V8 kaaluks 170 kg. Terry Ann aga 2.25 petroli kaaluks 204 kg. Miskipärast arvan, et diisel on samas kaalus kui mitte raskem.
Vaata siia :
http://www.expeditionlandrover.info/enginePwrSpecs.htm
Käigukastid on siin:
http://www.expeditionlandrover.info/gear_ratio.htm
Ja siin üks pikem jutt sellest, kas peaks või ei peaks SIII mootorit vahetama:
http://retro.co.za/lr/tech/engines.html
No ja vahepeal võid Wikipediast V8 häält kuulata:
http://en.wikipedia.org/wiki/Rover_V8_engine
Oma kogemusest võin öelda et vaatamata sellele, palju ma seda 2.25 diisel mootorit remontisin (täielik kap. remont) - suitses ta ikka nii, et linnavahel oli suvel piinlik sõita ja mannetu oli ta ka. Kütusekulu sellisel vanal mootoril ei tasu arvestada, sest säästlikusega pole seal midagi pistmist.
Korralikult remonditud ja reguleeritud karpadega vana 3.5 liitrine V8 on aga lausa lust. Looulikult pole ka sellel juhul tegu säästumootoriga, aga võimsust ja kiirust on seal piisavalt ning mootori hääl on selline, et teeb südame soojaks.
Ma usun, et reaalses elus ei juhtu SIII käigukasti, vahekasti ja difritega suurt midagi kui sinna V8 külge panna. Just see vana karpadega variant, sest sellel pole piisavalt väänet, et midagi ära lõhkuda.
Aga kui sa ingliskeelt valdad, loe see mootorivahetamise lingil olev tekst läbi ja järgmine kord saad juba ise targutada.
Minu arust on 3.5 V8 mootor kergem kui 2.25 diisel. Wikipedia annab V8 kaaluks 170 kg. Terry Ann aga 2.25 petroli kaaluks 204 kg. Miskipärast arvan, et diisel on samas kaalus kui mitte raskem.
Vaata siia :
http://www.expeditionlandrover.info/enginePwrSpecs.htm
Käigukastid on siin:
http://www.expeditionlandrover.info/gear_ratio.htm
Ja siin üks pikem jutt sellest, kas peaks või ei peaks SIII mootorit vahetama:
http://retro.co.za/lr/tech/engines.html
No ja vahepeal võid Wikipediast V8 häält kuulata:
http://en.wikipedia.org/wiki/Rover_V8_engine
Oma kogemusest võin öelda et vaatamata sellele, palju ma seda 2.25 diisel mootorit remontisin (täielik kap. remont) - suitses ta ikka nii, et linnavahel oli suvel piinlik sõita ja mannetu oli ta ka. Kütusekulu sellisel vanal mootoril ei tasu arvestada, sest säästlikusega pole seal midagi pistmist.
Korralikult remonditud ja reguleeritud karpadega vana 3.5 liitrine V8 on aga lausa lust. Looulikult pole ka sellel juhul tegu säästumootoriga, aga võimsust ja kiirust on seal piisavalt ning mootori hääl on selline, et teeb südame soojaks.
Ma usun, et reaalses elus ei juhtu SIII käigukasti, vahekasti ja difritega suurt midagi kui sinna V8 külge panna. Just see vana karpadega variant, sest sellel pole piisavalt väänet, et midagi ära lõhkuda.
Aga kui sa ingliskeelt valdad, loe see mootorivahetamise lingil olev tekst läbi ja järgmine kord saad juba ise targutada.
2011 TR3 - SMS I / Kukepea III / ASMV 4.
2010 TR3 - Mudakoon 4. / Klaperjaht 11. / Kukepea 6.
2009 GT - Ladoga III / TR2 - ASMV 5.
2008 TR2 - Mudakoon 4.
2007 TR2 - Mudakoon I / ASMV I
2006 TR2 - Baltic Sea Cup I
2005 TR2 - Eesti Karikasari I
1998 Uunoga ümber Eesti IV
2010 TR3 - Mudakoon 4. / Klaperjaht 11. / Kukepea 6.
2009 GT - Ladoga III / TR2 - ASMV 5.
2008 TR2 - Mudakoon 4.
2007 TR2 - Mudakoon I / ASMV I
2006 TR2 - Baltic Sea Cup I
2005 TR2 - Eesti Karikasari I
1998 Uunoga ümber Eesti IV