Automaatkast ja vastupidavus suurtele võimsustele.

Tõsisemad ja spetsiifilist laadi tehnilised arutelud erinevate tehniliste sõlmede üle 4x4 liikuri juures. Võta sõna kui tead millest räägid, lahmijad lendavad Idiot Cornerisse.

Moderaatorid: jr, Veiko, erik, Moderators

Kasutaja avatar
uputaja
I live off from the mud
Postitusi: 4713
Liitunud: T Dets 14, 2004 11:17 am
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

Automaatkast ja vastupidavus suurtele võimsustele.

Postitus Postitas uputaja »

Kuna Uaziku vana mootor hakkab vaikselt ära surema , siis tekkis ka tahtmine sinna üks fordi 2,9 109 kw v6 vahele sobitada (mootor pärineb 1991. a )
Soov oleks kasutada mootorit koos selle originaal automaatkastiga .
seega sooviksin kommentaare automaatkasti vastupidavusest off-road tingimustes.

Andres
Asjas sees 2005. Sügissõidust.
Kasutaja avatar
Veiko
I know how to fix stuff
Postitusi: 1196
Liitunud: R Sept 02, 2005 6:21 pm
Asukoht: Teel kuhugi...

Postitus Postitas Veiko »

Kasuta foorumi otsingut ja sellest on olnud korduvalt juttu.
Isiklikult soovitan.Jälgida tuleb kindlasti kasti tempi.

Veiko
+372 5232468

Life is short drive hard.

Ronin off-road-i meeskond
Kasutaja avatar
uputaja
I live off from the mud
Postitusi: 4713
Liitunud: T Dets 14, 2004 11:17 am
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

Postitus Postitas uputaja »

Kasutasin otsingut, aga fordi kasti vastupidavusest ei leidnud midagi. :oops:
Tempi tuleb igal kastil ju jälgida :?:
Seega kas kellelgi on isiklike kogemusi sellega?Kas või sõiduauto all.
Asjas sees 2005. Sügissõidust.
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2777
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

Off road kontekstis ei oma kasti päritolu ja tootja suurt vahet, ükski neist ei toimi ilma väikeste modideta. Kui kast on töökindel teedel, siis peaks temaga metsas ka hakkama saama.

Märksõnadeks:

Veekindlus
Õhutus
Õli jahutus
Ja peaks piiluma ka kasti sisse, kuda tal se õli võtt on lahendatud, et kalletel ikka õli kätte saaks, äkki on vaja seda ka modima hakata.

Krt, kas väiksel broncol pole sarnane kast? Siis peaks sealt seda õli vanni asja uurima?
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2889
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Postitus Postitas totu »

Fordi aut. kaste iseloomustab ebaühtlane kvaliteet. Inseneritöö on tehtud suurepäraselt, koostekvaliteet ja -täpsus ebastabiilne (mõned ainult sõidavad, teised veedavad suure osa ajast erinevates remonditöökodades). Vana kast ilmselt katsetused juba asfaldil läbinud ja risk ebaõnnestunud isendile sattuda väiksem.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
uputaja
I live off from the mud
Postitusi: 4713
Liitunud: T Dets 14, 2004 11:17 am
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

Postitus Postitas uputaja »

Tänud , et vastasite. Lähen ja hakkan geniaalseid lahendusi välja mõtlema ja modifikatsioone läbi viima :lol: et fordi mootor maha kruttida ja uazile vahele istutada. 8)
Asjas sees 2005. Sügissõidust.
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2777
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

Hoia meid siin asjade käiguga kursis, meile ei meeldi sellised poolikud ja ilma lõputa teemad.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
uputaja
I live off from the mud
Postitusi: 4713
Liitunud: T Dets 14, 2004 11:17 am
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

Postitus Postitas uputaja »

Ma usun , et ei meeldi .Aga kuna tegevus toimub mul kooli kõrvalt, siis töö on pikaajalisem , kuna teen asju tähtsuse järjekorras. :!:
Üritan vaikselt teid siis asjaga kursis hoida ja nõu küsida .

Andres
Asjas sees 2005. Sügissõidust.
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2777
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

Tõmban teema ise üles, tahaks kasutada euroopas ülilevinud a.käigukasti 4hp22, mida on tehases pandud kuni 380 nm tootvale mootorile, BMW E23, 745, 3,5 turbo. Nüüd oleks plaan panna see kast natuke üle 400 nm tootvale mootorile, küsimus oleks see, kas kast peab vastu ja kui ei, siis mida peaks modima et kestaks. Ja kui keegi meiehulgast ei tea vastust siis äkki soovitada meistrit kes oskaks sellisele küsimusele vastata. Teine teema oleks soovitada mingit paremat kasti, mis kindlasti peaks vastu, mis kaaluks vähem kui 80 kg ja mida oleks kerge hankida ja modida.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
777
Teoreetilised teadmised Praktikas
Postitusi: 97
Liitunud: E Apr 23, 2007 4:38 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas 777 »

erik kirjutas:Tõmban teema ise üles, tahaks kasutada euroopas ülilevinud a.käigukasti 4hp22, mida on tehases pandud kuni 380 nm tootvale mootorile, BMW E23, 745, 3,5 turbo. Nüüd oleks plaan panna see kast natuke üle 400 nm tootvale mootorile, küsimus oleks see, kas kast peab vastu ja kui ei, siis mida peaks modima et kestaks. Ja kui keegi meiehulgast ei tea vastust siis äkki soovitada meistrit kes oskaks sellisele küsimusele vastata. Teine teema oleks soovitada mingit paremat kasti, mis kindlasti peaks vastu, mis kaaluks vähem kui 80 kg ja mida oleks kerge hankida ja modida.
Stockina 4hp22 vastu ei pea, isegi modituna ei usu sellesse kasti. Kui soov kindlasti BMW kasti kasutada, siis pigem 4hp24, mida pandi 750 peale. Kõige kindlam oleks muidugi kohe USAka kasti koos vahekastiga kasutada - teha üks kord ja tehtud. Investeering oleks muidugi oluliselt suurem alguses, kuid ma usun, et pikemas perspektiivis tasub kuhjaga ära. Kaalu täpselt ei tea kuid oma autot ehitades ja endale kasti valides oli 4L80E (TH400) automaat kast "tunde järgi" umbes sama nagu omale paigaldatud manuaal NV4500 ~200lbs (90kg)
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2777
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

No tegelikult ei mõelnud ma seda kasti hankida just BMW pealt, kuna BMW`l on ta eranditult elektroonilise juhtmisega ja programme juhib kontroller. Aga Sama kast on ka Roveril, Jaguaril, Porsche`l ja Roveril on ta raudselt ilma kontrollerita. Ok aga TH 400 kestaks? Saadavus? Milliselt autolt võiks toimivat komplekti käigukast ja ilma ketita vahekast leida ja vahekast selline, mille esidifri väljund on eestvaadates paremal?
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17435
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

Ise kahjuks väga palju automaatkstidest ei jaga, seega vabandust juba ette, et asja LR vaatevinklist kaen!
Milline osa 777 teadmiste kohaselt selle ZF 4hp22 juures siis kõige nõrgem on?
http://avtopedia.ru/akpp/ZF%20%204HP22.pdf

Mujal maailmas on seda varem loetu põhjal ka (Land)Rover'i kõvastii tuunitud v8 mootoritega koos pruugitud. Porschel vist veelgi mõimsamate mootoritega koos.

Aga laialdaselt on seda kasti kasutatud küll.
http://en.wikipedia.org/wiki/ZF_4HP22_transmission

Kui suur siiski on erinevus 4hp24 kastiga
http://www.shinseiauto.com/japanese/tra ... hp2204.pdf

Kas Erikul tasub äkki siisks 4HP24 poole vaadata ning 1996(1994)-2002(2003) LR-ide ( V8)küljest seda otsida?

Äkki saab Erik siit abi või mõtteainet:
http://www.fordforums.com/f668/v12-land-rover-100917/
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
badass
Mudder
Postitusi: 95
Liitunud: T Dets 05, 2006 9:55 am
Asukoht: Haapsalu/Sthlm

Postitus Postitas badass »

erik kirjutas:No tegelikult ei mõelnud ma seda kasti hankida just BMW pealt, kuna BMW`l on ta eranditult elektroonilise juhtmisega ja programme juhib kontroller. Aga Sama kast on ka Roveril, Jaguaril, Porsche`l ja Roveril on ta raudselt ilma kontrollerita. Ok aga TH 400 kestaks? Saadavus? Milliselt autolt võiks toimivat komplekti käigukast ja ilma ketita vahekast leida ja vahekast selline, mille esidifri väljund on eestvaadates paremal?
400 ilmselt on saada küll, kui natu otsida, kasvöi rootsist, aga esikardaan kipub vahekastidel vasakult poolt välja tulema. Nii on vähemalt minu blazeril, aga kuna neid fullsizedele paigaldati siis peaks vist köigil nii olema. Mul on küll ketiga vahekast. Ise pidasin plaani panna kast(400) ja vahekast eraldi kuna originaalvahekast kaalub vist tonni,sest on tehtud üleni paksust rauast.
Kolme mehega andis teist auto alla tösta. Uuemad on küll alukorpusega, aga ketist vist ikka pääsu pole.
FC 150 ja palju muud koli, vöisteldud on kah.
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2889
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Postitus Postitas totu »

Vanematel bemmidel oli 4hp22 ka täishüdraulilise loogikaga. Oma kogemusest nõrgeimad kohad trafo väljundnuudid (turbiini südamik kk. vedaval võllil, järgi annab just südamiku sisenuut) ja I käigu sidur (teistest pea poole väiksem). St. ei talu vahetusloogika vigu (raiuv käiguvahetus) ja karmi kohaltminekut (pöörded üles ja siis "D"). Aeglustiga sõites peaks I käik olema aktiivne vaid hetke ja kasti läbiv vääne mõistlik (pinnasega haardumine läbi nii suure ülekandearvu ebapiisav). Ja vaevalt ehituslik tugevusvaru alla 20 Nm (5%) jääb. Pealegi buumeri sihtgrupp on eriti "sportliku" sõidustiili harrastaja. Kasti plussideks hea saadavus ja trafoluku olemasolu nii vanal mudelil.
Tehtud, mõeldud.
altraditional
Mudder
Postitusi: 95
Liitunud: P Mai 17, 2009 12:27 am

Postitus Postitas altraditional »

Tahaksin ka nende saksa kastide kohta teada. Kuidas pealtnäha vahet teha, kas on 4HP22 või 24? Kas kellelgi on täpsemaid andmeid, mis autodel need veel ilma el. juhtimiseta on? Kas sisu poolest on kõik samatüübilised kastid samasugused, või pandi nõrgema mootori otsas olevale lahjem sisu?
Vasta

Mine “Modifikatsioonid edasijõudnutele”