patroli vedrud silla peale - mõningad küsimused

Moderaatorid: jr, Moderators

Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

Keerasid ehk kraadi-paar liiga palju? Ja sellest on surmavõbin? Ehk siis jookseb liialt poekäru. Samas kontrolli ka igast lõtkud jah üle. Nii roolihoovad kui ka käändmikulaagrid. Amort ise pole lahendus tegelikult, pigem on see nagu plaaster, mis suurema veritsemise ära hoiab.
+372 5028488
Kasutaja avatar
Laurism
Mudder
Postitusi: 82
Liitunud: N Veebr 16, 2006 2:48 pm
Asukoht: Tallinn, Nõmme

Postitus Postitas Laurism »

Huvitav on see, et alguses seda ei olnud, sõitsin kuskil 5km ja mudisin pidevalt rooli igas suunas ja seda siis 100km tunnikiiruse juures. Peale seda, kui hoo maha võtsin ja uuesti üles tahtsin sikutada oli võbin käes, kas siis sõiduga liitis kõik nõrgemad kohad kokku ja tekitas ühe korraliku jama? Igatahes ei viitsinud peale seda enam eriti näppida, homme jälle uue hooga.
Kasutaja avatar
isakene
I know how to fix stuff
Postitusi: 1807
Liitunud: R Veebr 04, 2005 5:07 pm
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina vald

Postitus Postitas isakene »

Võbinaga ongi nii, et tekib teatud kindla kiiruse juures, ehk siis selline kiirus, mille juures ratta pöörlemissagedus autoga resonantsi läheb. Enamasti jääb see kriitiline kiirus vahemikku 60-80 km/h. Vahel sai suure hädaga isegi nii sõidetud, et vältisin kindlaid kiirusi ja kiirendasin näiteks kurvis, kus võbin nii kergelt ei tulnud. :)
Kasutaja avatar
Laurism
Mudder
Postitusi: 82
Liitunud: N Veebr 16, 2006 2:48 pm
Asukoht: Tallinn, Nõmme

Postitus Postitas Laurism »

tegin uued käpad valmis ja ladusin prooviks alla. Timmisin veel kokkujooksu ja läksin proovima, võbinat välja meelitama.

Sõitsin nii ja sõitsin naa aga võbinat enam kätte ei saanud... . Tegin seekord vähe pikema ~ 25km ringi ja lõpus keerutasin rooliga ikka päris julgelt juba ja ei midagi, kiirus kõikus 50- 110km/h.
Seega loen võbina probleemi seekord lõpetatuks. Vaja veel uued tihendid sisse lapata ja kõik ilusti kokku panna ja ongi minu vedrude tõste teema lõppenud.

Võbina tagasituleku vältimiseks vahetan ära ka loksuva rooliotsa ja rooliamordi siis peaks pikalt muretu olema.

Nii et härrased, kes seda tööd plaanivad - võtke aga julgelt ette!
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4433
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Movistar »

Laurism kirjutas:tegin uued käpad valmis ja ladusin prooviks alla. Timmisin veel kokkujooksu ja läksin proovima, võbinat välja meelitama.

Sõitsin nii ja sõitsin naa aga võbinat enam kätte ei saanud... . Tegin seekord vähe pikema ~ 25km ringi ja lõpus keerutasin rooliga ikka päris julgelt juba ja ei midagi, kiirus kõikus 50- 110km/h.
Seega loen võbina probleemi seekord lõpetatuks. Vaja veel uued tihendid sisse lapata ja kõik ilusti kokku panna ja ongi minu vedrude tõste teema lõppenud.

Võbina tagasituleku vältimiseks vahetan ära ka loksuva rooliotsa ja rooliamordi siis peaks pikalt muretu olema.

Nii et härrased, kes seda tööd plaanivad - võtke aga julgelt ette!
Kuna mul sama töö hetkel käsil siis üks küsimus sulle.Kas sa tegid mingi joonise kogu töö jaoks või läks nii silma järgi?Mitu kraadi sa silda pöörasid ja kuipalju munakaid keerasid?
Kasutaja avatar
Laurism
Mudder
Postitusi: 82
Liitunud: N Veebr 16, 2006 2:48 pm
Asukoht: Tallinn, Nõmme

Postitus Postitas Laurism »

silda keerasin nii palju, et kardaani nurk oleks 0 kraadi ( noh mingi väike mänguruum ka, kraad-paar siia sinna).
Munakaid keerasin 15mm, on seda nüüd palju või vähe, ei oska kommenteerida, rattad pööravad okeilt. Ja sellise munakate keeramise juures, ei pea andma uutele käppadel nurka. Piisab sellest kui rooliotsa kinnitust natuke nurga alla keevitada... . Keerab ilusti ja vastu vedru ei käi, mul on paksud vedrupakid (oli vist 8 või isegi 9 lehte), kui on õhemad pakid siis on veel rohkem ruumi.
Ah jaa, seda et paraleelvarras on mul pandud teist pidi - ülevalt alla, mitte alt üles nagu on originaalis, see eeldab ka parema rooliotsa ümber tegemist - see ots, kuhu roolivarras kinni läheb.
Siiani pole midagi juhtunud, ei ilge surmavõbinaga ega ka 100ga teelt välja sõites... metsas müttamisest rääkimata.

Lauri
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4433
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Movistar »

15mm on laias laastus ca 20 (kopikatega) kraadi.
Kui ma tarkade klubist infot hankisin,öeldi ,et keera 10 kraadi.See tähendab munaka keeramist ,kui väga täpne olla,siis 6,62 mm.Hakkab juba vaikselt tunduma,et äkki kurat sai vähe keeratud :(
Roolisüsteem on veel tegematta.Kas sa pilti ei viitsi äkki teha esiotsast nii,et näha oleks roolisüsteem?
Kasutaja avatar
Laurism
Mudder
Postitusi: 82
Liitunud: N Veebr 16, 2006 2:48 pm
Asukoht: Tallinn, Nõmme

Postitus Postitas Laurism »

eks teen õhtul mõned klõpsud, homme viskan üles.

Kui sa keerasid 7mm , siis kuidas sul rattad keeravad, kas rattad on otse ja keerab ilusti või keerab suti maa sisse? Kui on otse siis on ok, pead lihtsalt käppadel 2 painet sisse tegema, kui natuke tahab maasse minna, siis on vähe...
Kondimurdja
Rock Crawler
Postitusi: 615
Liitunud: K Veebr 21, 2007 11:28 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Kondimurdja »

Laurism kirjutas:eks teen õhtul mõned klõpsud, homme viskan üles.

Kui sa keerasid 7mm , siis kuidas sul rattad keeravad, kas rattad on otse ja keerab ilusti või keerab suti maa sisse? Kui on otse siis on ok, pead lihtsalt käppadel 2 painet sisse tegema, kui natuke tahab maasse minna, siis on vähe...
Vabandust aga ma ei saanud aru :oops: , milleks need kaks painet peab käppadele sisse tegema :roll:
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4433
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Movistar »

Laurism kirjutas:eks teen õhtul mõned klõpsud, homme viskan üles.

Kui sa keerasid 7mm , siis kuidas sul rattad keeravad, kas rattad on otse ja keerab ilusti või keerab suti maa sisse? Kui on otse siis on ok, pead lihtsalt käppadel 2 painet sisse tegema, kui natuke tahab maasse minna, siis on vähe...
Rattaid veel all pole ja roolisüsteemgi veel tegematta.Silma järgi tundub,et enam-vähem keerab.
Kasutaja avatar
Laurism
Mudder
Postitusi: 82
Liitunud: N Veebr 16, 2006 2:48 pm
Asukoht: Tallinn, Nõmme

Postitus Postitas Laurism »

painded selleks, et paraleelvarras ikka üle vedrude ulataks.
Kasutaja avatar
Laurism
Mudder
Postitusi: 82
Liitunud: N Veebr 16, 2006 2:48 pm
Asukoht: Tallinn, Nõmme

Postitus Postitas Laurism »

mõningad pildid hommikul tegin. Ehk on abiks. Muid asju pole sealt mõtet vaadata, kuna on pooleli. Vahetasin suka ära, eelmine läks kõveraks.

kurrat ei oska pilte otse siia panna, ilmselt asi minu ajumahus, seega on link.

http://live.hot.ee/gallery/show_image?id=373231
Lauri
klennnn
Rookie
Postitusi: 13
Liitunud: E Sept 24, 2007 1:37 pm
Asukoht: lääne-virumaa

tere

Postitus Postitas klennnn »

Mul ka plaanis t6sta vedrud sillapeale.
Auto 86 aastal toodetud ja viiene kast.
Postitusest lugesin ,et puudu jäi 30-50mm.
Siit kysimus teadjatele kas teil on ka selline jupp puudu jäänud v6i on need erinevad?
klennnn
Rookie
Postitusi: 13
Liitunud: E Sept 24, 2007 1:37 pm
Asukoht: lääne-virumaa

Postitus Postitas klennnn »

Kysimus on kardaani pikendamiseks!
Kasutaja avatar
Laurism
Mudder
Postitusi: 82
Liitunud: N Veebr 16, 2006 2:48 pm
Asukoht: Tallinn, Nõmme

Postitus Postitas Laurism »

kaks võimalust, lased vahetüki treida ja puurid augud läbi, või lased kardaani pikemaks teha ( selle kohta on teema olemas, kasuta otsingut ).

Mina soovitan vahetüki teha vahekasti juurde, see toob kardaani kastist natuke eemale ja kardaan ei hakka vastu raami käima.

30-50mm - pead ära mõõtma palju sul täpselt seal vaja on, et kardaanile jääks käiguruumi mõlemat pidi. Minul oli see suurus 40mm.

Edu!
lauri
Vasta

Mine “Nissan / Renault”