Automaatkasti lisajahutus

Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.

Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators

Vasta
410
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 197
Liitunud: N Juul 07, 2005 10:02 pm
Asukoht: Viimsi Statoili "naaber",nüüdsest Nõmme

Automaatkasti lisajahutus

Postitus Postitas 410 »

Mida arvavad targemad,Kuhu panna lisajahutus radikas kas enne või peale originaal radikat.Oma tarkusega paneks enne,siis originaal radikas hoiaks õli temperatuuri ühtlasena olenemata välistemperatuurist.Autoks siis Chevi K 30
Chevrolet G30 van 6,2D V8
Chevrolet K30 6,2D V8
GMC Safari AWD
Jeep Commander
virgo
True Off Roader!
Postitusi: 1247
Liitunud: R Dets 10, 2004 7:16 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas virgo »

Väljaspoole mootori jahutusradikat jah.
Päris mitu asja saad võrdluseks ette võtta mis Jaak teinud on....

Pilt
Mudas alates 2003.
410
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 197
Liitunud: N Juul 07, 2005 10:02 pm
Asukoht: Viimsi Statoili "naaber",nüüdsest Nõmme

Postitus Postitas 410 »

Väljendan siis natuke täpsemalt,loomulikult ette poole radikat.Küsimus selles et kas peale- või tagasijooksule vahele panna
Chevrolet G30 van 6,2D V8
Chevrolet K30 6,2D V8
GMC Safari AWD
Jeep Commander
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2889
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Postitus Postitas totu »

Milleks on vaja lisaradikat, originaalne soojusvaheti on efektiivsem radiaatorist ja on arvestatud ka Lõuna- Euroopa mägiteedel treileri vedamiseks. Kui meie kliimas kast üle kuumeneb, on: 1.Käiguvahetusreziim vale nt. side akseleraatori ja kasti loogika vahel paigast ära (tross, vaakum või elektroonika) ja vahetab käigud üles liiga madalal kiirusel.
2. Läbilibisemine mõnes siduris või trafolukus (mehaaniline hõõrdumine)
3. Takistatud jahutusringi läbivool (nt. toru kokku muljutud)
4. Vale kasutamine nt. maastikul aeglusti mitte kasutamine
5. Valehäire anduri rikke tõttu
Põhjus võib olla ka soojusvaheti "lupjumises", sel juhul on kogu jahutussüsteemis probleemid.
Muidu loogika õige, kui õli läbib viimasena soojusvaheti, on kasti temp. stabiilsem.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
reimo
Rock Crawler
Postitusi: 661
Liitunud: L Okt 21, 2006 2:35 pm
Asukoht: Tallinn tel:51909391

Postitus Postitas reimo »

Ei tea kuidas Chevyl, aga näiteks Jeepidel tehase optsioon raskema haagise vedamiseks ("tow package") sisaldab täiendavat radikat käigukastile. Seega ei pruugi standardlahendus olla igas asendis piisav.
Oli Grand Cherokee '93 metsasõitudeks - müüdud
Nüüd Grand Cherokee '12 teedel liikumiseks ja veduriks
badass
Mudder
Postitusi: 95
Liitunud: T Dets 05, 2006 9:55 am
Asukoht: Haapsalu/Sthlm

Postitus Postitas badass »

Selle kohta ütleksin niipalju, et automaatkasti(usa päritolu) töötemperatuur peab olema maks 80 kraadi, üle selle läheb juba jamaks. Paigaldasin enda Blazerile kasti öli temperatuuri anduri koos näidikuga ja selgus et köigil muudel reziimidel asi normis, maastikul aga kinni istudes vöi mudas söites kipub isegi üle 90 minema. Samal ajal mootori temp on normis. Niisiis plaanin enda käulal elimineerida selle suurest radikast läbikäimise üldse, ja kui siis ka veel temp üles läheb orgunnin kasti öli radikale eraldi vendi.
Olen enne ühel tänavaliikluses osaleval Chevyl ka ainult lisaradika jätnud ja probleeme pole.
FC 150 ja palju muud koli, vöisteldud on kah.
Kasutaja avatar
Veiko
I know how to fix stuff
Postitusi: 1196
Liitunud: R Sept 02, 2005 6:21 pm
Asukoht: Teel kuhugi...

Postitus Postitas Veiko »

Kui kastist tulev õli on soe ütleme nii 75 kraadi ja siis see läheb radikasse soojusvahetisse siis tuleb ta sealt umbes sama temeratuuriga ka välja.Kui nüüd läheb ta läbi lisa radika siis seal jahutatakse õli nii 50 kraadini.Õli jahutamine toimub.Kui aga teistpidi,et ennem radikas ja siis soojusvaheti siis hoopis soojendatakse õli.Isiklikult ei näe probleemi selles,et kasti temp liiga madal oleks.Küll läheb aga asi hapuks siis kui 100 kraadi täitub.
Norm tingimustes jahutab orginaal radikas kasti ilusti maha aga nagu teada siis siinse foorumi rahva autod satuvad neisse tingimusstese harva ja lisa jahutus ei tee paha.Muidugi tuleb ka kastis väljuvale torule installida ka temperatuuri andur ja tuppa kell.Nii on kindel,et midagi märkamatta ei jää.
Veiko
+372 5232468

Life is short drive hard.

Ronin off-road-i meeskond
Vasta

Mine “Hooldus ja Remont”