Dakar
Moderaator: Moderators
-
- Zootramm
- Postitusi: 721
- Liitunud: N Okt 19, 2006 12:02 pm
- Asukoht: Tallinn-Nõmme & Noarootsi
Dakar
Tänasest saab siis jälle vaadata mu meelest aasta kõige väärtuslikumat seriaali, kel Eurosport nähtav.
Ingliskeelne leht http://www.dakar.com/indexus.html
Kõik on ilus, kuni osavõtjate nimekirja vaatamiseni. Autode hulgas on 5 lätlaste ja 3,5 leedukate teami. Ja keel siinkohal tõrgub nende kohta kasutama keskmiselt šovinistliku eestlase jaoks tavalist tiitlit "mingid".
Teema eesmärgiks pole halada, vaid tekitada kerge arutelu, millal võiks saada ka meie rahvusliku uhkuse kaitstud ja vähemalt ühe ekipaaži taga oleks kirjas (EST).
Ilmselt on vaja:
- sõitjaid;
- autot;
- raha
- (tehnitškat?)
- (tiimipealikku?).
Sõitjatega on vist kõige lihtsam, hullusid meil jagub. Prooviks kerge eelarve kokku panna:
- võistlusauto osavõtutasu: 2 800 €
- sõitjate osavõtutasu: 2 x 10 000 €
- võistlusauto: 1 000 000 EEK
- service car osavõtutasu: 2 000 €
- service inimesed osavõtutasu: 2 x 8 500 €
- starti ja tagasi kulud: 50 000 EEK
- midagi veel (varustus, muu söök-jook jne): 100 000 EEK
Kokku suurusjärgus min. 1,8 milli. Kui tõsiselt kallale minna, siis selle poolega saaks vast kamba ja sponsoritega hakkama.
Ingliskeelne leht http://www.dakar.com/indexus.html
Kõik on ilus, kuni osavõtjate nimekirja vaatamiseni. Autode hulgas on 5 lätlaste ja 3,5 leedukate teami. Ja keel siinkohal tõrgub nende kohta kasutama keskmiselt šovinistliku eestlase jaoks tavalist tiitlit "mingid".
Teema eesmärgiks pole halada, vaid tekitada kerge arutelu, millal võiks saada ka meie rahvusliku uhkuse kaitstud ja vähemalt ühe ekipaaži taga oleks kirjas (EST).
Ilmselt on vaja:
- sõitjaid;
- autot;
- raha
- (tehnitškat?)
- (tiimipealikku?).
Sõitjatega on vist kõige lihtsam, hullusid meil jagub. Prooviks kerge eelarve kokku panna:
- võistlusauto osavõtutasu: 2 800 €
- sõitjate osavõtutasu: 2 x 10 000 €
- võistlusauto: 1 000 000 EEK
- service car osavõtutasu: 2 000 €
- service inimesed osavõtutasu: 2 x 8 500 €
- starti ja tagasi kulud: 50 000 EEK
- midagi veel (varustus, muu söök-jook jne): 100 000 EEK
Kokku suurusjärgus min. 1,8 milli. Kui tõsiselt kallale minna, siis selle poolega saaks vast kamba ja sponsoritega hakkama.
- erik
- Aktiivne Pikendus
- Postitusi: 2776
- Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
- Asukoht: Jõe laboratoorium
Huvitav teema, ma oleks nõus sõitma ja ehitama
aga sellesse projekti raha ei jaksaks panna. Tõenäoliselt on teami transa sinna ja tagasi ka u. 100 kilo ja igasugu kindlustused ka u. 20 raha.
Auto ise võiks olla järgmine.
Custom sassii 100000.-
Fiiber-alu kombo kere 150000.-
4 x coilover vedrustus vist pigem 8 x. 140000.-
BMW 3,0 ttdi kone 150000.-
Custom 2 x A arm suspensioon uniball`del igal rattal. 30000.-
Dubleeritud sadulatega ketaspidurid 80000.-
Bemmi 6`se käsikasti otsas oleks mingi LSD põhimõttel töötav difriga vahekast, mida saaks lukustada. 700000.-
Esi ja tagadiffer LSD + 100 % lukk 80000.-
Rehvirõhu kontroll süsteem 40000.-
AC 30000.-
Muu kama (turva, el., rattad, jne) 300000.-
Varuosad, treila, projektid 200000.-
Kuna auto mass peaks jääma täisvarustuses alla 2 tonni jääb tõenäoliselt 1 millist natuke väheks, pigem 1,5 milli.
Krt. mulle hakkas see mõte meeldima, kahju oleks see, et pane või 10 milli sinna ekipazi, esikümnesse ei jõukas mitte mingi nipiga, isegi kui Märtinil kõvaks ajaks ja tema rooli kupatas.

Auto ise võiks olla järgmine.
Custom sassii 100000.-
Fiiber-alu kombo kere 150000.-
4 x coilover vedrustus vist pigem 8 x. 140000.-
BMW 3,0 ttdi kone 150000.-
Custom 2 x A arm suspensioon uniball`del igal rattal. 30000.-
Dubleeritud sadulatega ketaspidurid 80000.-
Bemmi 6`se käsikasti otsas oleks mingi LSD põhimõttel töötav difriga vahekast, mida saaks lukustada. 700000.-
Esi ja tagadiffer LSD + 100 % lukk 80000.-
Rehvirõhu kontroll süsteem 40000.-
AC 30000.-
Muu kama (turva, el., rattad, jne) 300000.-
Varuosad, treila, projektid 200000.-
Kuna auto mass peaks jääma täisvarustuses alla 2 tonni jääb tõenäoliselt 1 millist natuke väheks, pigem 1,5 milli.
Krt. mulle hakkas see mõte meeldima, kahju oleks see, et pane või 10 milli sinna ekipazi, esikümnesse ei jõukas mitte mingi nipiga, isegi kui Märtinil kõvaks ajaks ja tema rooli kupatas.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!
Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
... millest selline pessimism??erik kirjutas:
Krt. mulle hakkas see mõte meeldima, kahju oleks see, et pane või 10 milli sinna ekipazi, esikümnesse ei jõukas mitte mingi nipiga, isegi kui Märtinil kõvaks ajaks ja tema rooli kupatas.
RR Sport
LR Disco II.
Disco III
LR Disco I
RR TDV8
... and counting
LR Disco II.
Disco III
LR Disco I
RR TDV8
... and counting
Aga kui võtta midagi sellist:
http://www.rallyraidassistance.com/MANK ... rsale.html
Tundub suht stock modis olema. Hinnaklass võiks ju alla miljoni olla...
http://www.rallyraidassistance.com/MANK ... rsale.html
Tundub suht stock modis olema. Hinnaklass võiks ju alla miljoni olla...
+372 5028488
- erik
- Aktiivne Pikendus
- Postitusi: 2776
- Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
- Asukoht: Jõe laboratoorium
007 kirjutas:... millest selline pessimism??erik kirjutas:
Krt. mulle hakkas see mõte meeldima, kahju oleks see, et pane või 10 milli sinna ekipazi, esikümnesse ei jõukas mitte mingi nipiga, isegi kui Märtinil kõvaks ajaks ja tema rooli kupatas.
No vaata statistikat, parim eratiim on pmst alati tagapool esikümmet. Pole ju väga loogiline, et esimesel võistlusel annad kotti, BMW`le mitsule, volksule, nissanile, krt teab kellele veel.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!
Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Huvitav idee nii õllekõrvale
Aga vähemalt kolmandik autost peaks ju ka pulkadena kaasas olema. Ilma ühegi varuosata pole ju mõtet minna... seega mingi 300 - 500 kilo eest peaks ju ka pulki kaasas olema. Ok, teoorias võibolla saaks ka esindustega kokku leppida, et osad realisatsiooni saada, ehk kui vaja ei lähe anname tagasi. Aga ikkagi mingi kulu läheb ka back-up pulkadele.

Aga vähemalt kolmandik autost peaks ju ka pulkadena kaasas olema. Ilma ühegi varuosata pole ju mõtet minna... seega mingi 300 - 500 kilo eest peaks ju ka pulki kaasas olema. Ok, teoorias võibolla saaks ka esindustega kokku leppida, et osad realisatsiooni saada, ehk kui vaja ei lähe anname tagasi. Aga ikkagi mingi kulu läheb ka back-up pulkadele.
"In MUD we lust" Ž
Ž By Valge Hiir
Uunorallitasin juba 99'dal aga vahepeal olin pikalt haige - 2 ratast ei vedanud....
Ž By Valge Hiir
Uunorallitasin juba 99'dal aga vahepeal olin pikalt haige - 2 ratast ei vedanud....
- erik
- Aktiivne Pikendus
- Postitusi: 2776
- Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
- Asukoht: Jõe laboratoorium
Veoauto päh... (pealegi tehnitzka) Jr see on ju ralli mitte männiku karjääri safari. Seal on trampliinid, kiirused 150 +, kurve võetakse kontratega, distantsid päevas 100 - 300 km pikad.... Muidugi veokamehed teevad seal imet, eriti hullud on kamza mehed, aga kiiruskatse ja veoauto, see ei mahu mu pähe... 

Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!
Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
- erik
- Aktiivne Pikendus
- Postitusi: 2776
- Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
- Asukoht: Jõe laboratoorium
Olle kirjutas:Huvitav idee nii õllekõrvale![]()
Aga vähemalt kolmandik autost peaks ju ka pulkadena kaasas olema. Ilma ühegi varuosata pole ju mõtet minna... seega mingi 300 - 500 kilo eest peaks ju ka pulki kaasas olema. Ok, teoorias võibolla saaks ka esindustega kokku leppida, et osad realisatsiooni saada, ehk kui vaja ei lähe anname tagasi. Aga ikkagi mingi kulu läheb ka back-up pulkadele.
Varuosade rida oli mu eelarves täitsa olemas....
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!
Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
No laias laastus õigus aga võttes arvesse , et tegemist on sellise "shitt happens" üritusega, siis 50/60 ma ütleksin. ja nagu mainitud 10 milliga teeb imesid juba. Seal on ennegi minu teada etteotsa tulnud "mees metsast" nö. Venelased oma kamsaga vist ruulivad seal juba täiega mitu aastat ma küll pole näppu pulsil hoidnud aga kuskilt nagu kuulnud, et nad on seal 5 korda võitnud?!?
Ma lihtsalt arvan, et proovima minna võiks Eesti küll, kui pappi leiaks tähtis pole võit vaid võidust osavõtt

Ma lihtsalt arvan, et proovima minna võiks Eesti küll, kui pappi leiaks tähtis pole võit vaid võidust osavõtt

RR Sport
LR Disco II.
Disco III
LR Disco I
RR TDV8
... and counting
LR Disco II.
Disco III
LR Disco I
RR TDV8
... and counting
- erik
- Aktiivne Pikendus
- Postitusi: 2776
- Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
- Asukoht: Jõe laboratoorium
No ma olen kuulnud, et see venelaste kamza maksab ka u. 5 miljonit krooni.
http://www.youtube.com/watch?v=lUj6VQTVndU
Väike link ka, ma ise ka usun, et see auto maksab 5 milli. Ega seal peale kabiini plekkide vist midagi originaali pole....
http://www.youtube.com/watch?v=lUj6VQTVndU
Väike link ka, ma ise ka usun, et see auto maksab 5 milli. Ega seal peale kabiini plekkide vist midagi originaali pole....
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!
Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Seal jäi treilast ja projektist nii vähe üle, et see jäi kahe silma vaheleVaruosade rida oli mu eelarves täitsa olemas....

väga kahtlen , kas meil oleks üldse aega piisavalt, et 10 tonni rauda sama dünaamiliseks saada . Seda juhul kui ise hakata mingit kolakat ehitama ja mitte valmis autot osta. Selle seadistuse leidmiseks ja töökindlaks saamiseks kuluks ikke üsna mitutuhat testikilomeetrit.
seda siis loomulikult kui võtta sihikule näiteks järgmine Dakar
"In MUD we lust" Ž
Ž By Valge Hiir
Uunorallitasin juba 99'dal aga vahepeal olin pikalt haige - 2 ratast ei vedanud....
Ž By Valge Hiir
Uunorallitasin juba 99'dal aga vahepeal olin pikalt haige - 2 ratast ei vedanud....
-
- Zootramm
- Postitusi: 721
- Liitunud: N Okt 19, 2006 12:02 pm
- Asukoht: Tallinn-Nõmme & Noarootsi
Esimese korra eesmärgiks võiks olla siiski lõpetamine nii et mehed ka terved on. Suur asi oleks 50 hulgas olla. Esikümme (ehk paarkümmend) on vast tehasetiimide ja Schlesseri moodi hullude päralt, keda raha väga ei ahista.
Auto kohta on meeles, et mõni aasta tagasi sõitis keegi kastiga BJ40-ga ringi rahulikumas otsas. Ei mäleta, kas finiši võttis aga keset võistlust olid veel liikvel küll.
Ma kujutan, et roolis võiks olla nooremad väga heas vormis mehed, kes auto ehitamisel aktiivselt on osalenud ja suudavad seda remoda või remonti juhendada, kui ise puhkavad. Tiimipealik võiks olla aktiivselt auto ehitamisel osalenud ja rahaasju ajanud tegelane, tehnitškaga kaasas. Hea füüsiline vorm. Auto peab olema korralikult testitud. Äkki pole alguseks mõtet päris nullist teha ja mingi stock aluseks võtta. Peaks vaatama, millega lõunanaabrid kütavad.
Miinimumprogramm oleks vast 2...3 millise eelarvega üks auto finišisse saada. Aga vaatame õhtuti selle aasta sõidud ära, paneme kõik nähtu kõrva taha ja kaeme, mis mõtted tekivad.
PS. mul on eelmise aasta ülekanded arvutisse lindistatud peale viimase piduliku päeva, mis algas tund varem kui saatekavas ja mida ei korratudki. Aga lõikamata ja pole viitsinud tegeleda.
erik: Bemmi 6'se... hind vist 700 000 -> 70 000
Pikim päev on üle 800 km.
Rehvirõhu pardalt reguleerimine on alates mullusest keelatud
Treilat äkki pole vaja, omal rattal Pordugali, seal alguses on niigi palju maanteel ülesõite. Raipe toob pärast tagasi ehk transafirma. Euroopasse laevatamine oli nagu auto osavõtutasu sees. Peab üle lugema, mälu järgi anti nagu mingi osavõturaha tagasi, kui auto aafrikasse jäi. Aga hinnajuhiseks: rekkatäie kauba transa Lyon-Tallinn maksab praegu 37 500 EEK
Edit: mis on hinna sees
Auto kohta on meeles, et mõni aasta tagasi sõitis keegi kastiga BJ40-ga ringi rahulikumas otsas. Ei mäleta, kas finiši võttis aga keset võistlust olid veel liikvel küll.
Ma kujutan, et roolis võiks olla nooremad väga heas vormis mehed, kes auto ehitamisel aktiivselt on osalenud ja suudavad seda remoda või remonti juhendada, kui ise puhkavad. Tiimipealik võiks olla aktiivselt auto ehitamisel osalenud ja rahaasju ajanud tegelane, tehnitškaga kaasas. Hea füüsiline vorm. Auto peab olema korralikult testitud. Äkki pole alguseks mõtet päris nullist teha ja mingi stock aluseks võtta. Peaks vaatama, millega lõunanaabrid kütavad.
Miinimumprogramm oleks vast 2...3 millise eelarvega üks auto finišisse saada. Aga vaatame õhtuti selle aasta sõidud ära, paneme kõik nähtu kõrva taha ja kaeme, mis mõtted tekivad.
PS. mul on eelmise aasta ülekanded arvutisse lindistatud peale viimase piduliku päeva, mis algas tund varem kui saatekavas ja mida ei korratudki. Aga lõikamata ja pole viitsinud tegeleda.
erik: Bemmi 6'se... hind vist 700 000 -> 70 000
Pikim päev on üle 800 km.
Rehvirõhu pardalt reguleerimine on alates mullusest keelatud
Treilat äkki pole vaja, omal rattal Pordugali, seal alguses on niigi palju maanteel ülesõite. Raipe toob pärast tagasi ehk transafirma. Euroopasse laevatamine oli nagu auto osavõtutasu sees. Peab üle lugema, mälu järgi anti nagu mingi osavõturaha tagasi, kui auto aafrikasse jäi. Aga hinnajuhiseks: rekkatäie kauba transa Lyon-Tallinn maksab praegu 37 500 EEK
Edit: mis on hinna sees
Milleks jalgratast leiutada - selline firma toodab sobivaid autosid http://www.bowler-offroad.com/ ja üks kogemusega auto on vähemalt hetkel ka müügis http://www.easier.com/view/Cars/Bowler/truck-59854.html
Sellel aastal võistleb üle kümne seda marki auto.
Väike testvideo kah http://www.youtube.com/watch?v=dLvlfAyduvA
Sellel aastal võistleb üle kümne seda marki auto.
Väike testvideo kah http://www.youtube.com/watch?v=dLvlfAyduvA
Viimati muutis Raits, R Jaan 04, 2008 1:42 pm, muudetud 1 kord kokku.
It's A Jeep Thing You Wouldn't Understand