K:mis lukud need on?

Moderaatorid: Stupiduser, Moderators

Vasta
uunp
Mudder
Postitusi: 53
Liitunud: T Juul 31, 2007 12:50 pm
Asukoht: harjumaa

K:mis lukud need on?

Postitus Postitas uunp »

Tere!
mul on üks loll küsimus.
mis lukud need pildi peal on?
need on ainult esimeste rataste juures, taga neid minu masinal vähemasti ei eksisteeri...
praegu on asendis free, mida see lock teeb?

Pilt
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5137
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tarmo »

Need on rummulukud (locking hubs). Võimaldavad vabastada esimesed poolteljed ratastest kui sõidetakse ainult tagaveoga.
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
uunp
Mudder
Postitusi: 53
Liitunud: T Juul 31, 2007 12:50 pm
Asukoht: harjumaa

Postitus Postitas uunp »

aga kui sõidan 4veoga, siis nad halba ei tee, kui peal?
edit: ma arvasingi et rummlukud :oops:
Kasutaja avatar
boob
Moderator
Postitusi: 2516
Liitunud: T Sept 20, 2005 11:52 pm
Asukoht: Laitse 5013912

Postitus Postitas boob »

uunp kirjutas:aga kui sõidan 4veoga, siis nad halba ei tee, kui peal?
edit: ma arvasingi et rummlukud :oops:
Kui peal pole, siis pole sul ka autol 4vedu :wink:
Läks Stirlitz mööda tänavat ja nägi, kuidas valges ürbis mees plangul roppusi üle värvib.
-Moderaator, mõtles Stirlitz.
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17434
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
uunp
Mudder
Postitusi: 53
Liitunud: T Juul 31, 2007 12:50 pm
Asukoht: harjumaa

Postitus Postitas uunp »

aga kas asfaldil sõites esimesed rummlukud siis võivad sees olla?(kui sõidan 4veoga)
Kasutaja avatar
boob
Moderator
Postitusi: 2516
Liitunud: T Sept 20, 2005 11:52 pm
Asukoht: Laitse 5013912

Postitus Postitas boob »

4vedu pole ju mõtet sisse lülitada, kui rummulukud sees pole. Mis sest esisillast ikka ringi ajada, kui rattad ei ole vedamas. Rummuluku keerad ikka enne pehmele maastikule keeramist sisse ja alles peale seda lülitad sisse 4veo.
Asfaldil võivad rummulukud sees olla, aga 4vedu oleks soovitav välja lülitada, säästmaks sildasid ja vahekasti.
Läks Stirlitz mööda tänavat ja nägi, kuidas valges ürbis mees plangul roppusi üle värvib.
-Moderaator, mõtles Stirlitz.
Kasutaja avatar
rommi
afroäi
Postitusi: 1931
Liitunud: P Veebr 15, 2004 12:59 am
Asukoht: California

Postitus Postitas rommi »

muide, mul samurais on sees kiri, et 4H ja 4L ei tohi kasutada kui rummulukud pole lukus. Kugi vahel sellegipoolest kasutan tagaveoga aeglustit kui mõnest kõrgemast kõnniteeäärest vaja vaikselt üles veereda.
Rommi / near Rubicon with Cherokee XJ '00 Long Arm
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17434
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

rommi kirjutas:muide, mul samurais on sees kiri, et 4H ja 4L ei tohi kasutada kui rummulukud pole lukus. Kugi vahel sellegipoolest kasutan tagaveoga aeglustit kui mõnest kõrgemast kõnniteeäärest vaja vaikselt üles veereda.
Lihtsalt O.T.
Pagana vähe on neid autosid millel 2L funktsioon kastis on. Lisaks oma vanemale Land Rover'ile olen vaid mõnel üksikul autol täheldanud.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
uunp
Mudder
Postitusi: 53
Liitunud: T Juul 31, 2007 12:50 pm
Asukoht: harjumaa

Postitus Postitas uunp »

mul saab ka aeglusti tagaveoga sisse panna. vahel kasutanud, kui vaja libedamast mäest üles minna.
ühesõnaga hea oleks sõita tagaveoga, kuid rummlukud võivad sisse jääda? :roll:
Kasutaja avatar
boob
Moderator
Postitusi: 2516
Liitunud: T Sept 20, 2005 11:52 pm
Asukoht: Laitse 5013912

Postitus Postitas boob »

uunp kirjutas:mul saab ka aeglusti tagaveoga sisse panna. vahel kasutanud, kui vaja libedamast mäest üles minna.
ühesõnaga hea oleks sõita tagaveoga, kuid rummlukud võivad sisse jääda? :roll:
See on juba sinu otsustada, kas tahad hoida rummulukke kogu aeg sees. Üldiselt on siiski mõttekas rummulukud välja keerata, kui on plaanis ilma 4veota sõita, seda just selleks, et säästa esisilda kulumisest (tühjalt kaasa jooksmine) ja hoida kokku ka kütusekulu (esisilla kaasa vedamine on ju jälle hunnik liikuvaid juppe, mis tarbib mootoriressurssi).
Läks Stirlitz mööda tänavat ja nägi, kuidas valges ürbis mees plangul roppusi üle värvib.
-Moderaator, mõtles Stirlitz.
Kasutaja avatar
t6nu
Fitting 38"
Postitusi: 235
Liitunud: N Juul 29, 2004 3:06 pm

Postitus Postitas t6nu »

ma arvan, et kui proovid sõita asfaldil suurema kiirusega nii, et kord rummulukud sees ja siis väljas, siis saad ka aru et vahe on, müra peaks juba oluliselt suurem olema (vähemalt uazil on neid samahästi kui võimatu sisse unustada, kohe tuleb meelde :-).
Päkapikk
Fitting 38"
Postitusi: 240
Liitunud: K Veebr 01, 2006 12:55 pm

Postitus Postitas Päkapikk »

uunp kirjutas:mul saab ka aeglusti tagaveoga sisse panna. vahel kasutanud, kui vaja libedamast mäest üles minna.
ühesõnaga hea oleks sõita tagaveoga, kuid rummlukud võivad sisse jääda? :roll:
Kui sul on vahekasti lülituskiri 4H ja 4L, siis ei ole sul kuidagi võimaliksuletud rummulukkudega aeglase tagaveoga sõita. Et asi oleks lihtne - need lukud haagivad ratta veovõlliga. On muidugi ka vahekaste, kus võllide sidumine ja vahekasti käiguvahetus käivad eraldi. Vahekasti lülitamine poolele, kus on kirjas 4H lülitab veo vahekastis muidu vabalt pöörlevale esikardaanile. Lülitatava ja keskdifferentsiaalita vahekastil on lukustatud neliveo puhul esimene ja tagumine kardaan jäigalt seotud. 4L puhul jäävad kõik vahekasti võllid seotuks, kuid vedu kastile andva ja väljuvate võllide vaheline ülekandesuhe muutub (tavaliselt umbes 2 korda) Kui 4H ja 4L vahel on asend N, siis see tähendab vahekasti vabakäiku, mille sees olles on vedu kasti toov võll ratastesse minevatest võllidest lahutatud.
Ehk selleks, et su sõidukil veaksid mõlemad sillad, pead sa lülitama vahekastist veo ka esikardaanile, ehk asendites 4H või 4L ja lülitama sisse mõlemad rummulukud, ehk lukustama rattad ratastesse minevate veovõllide külge. Ainult ühe rummuluku lukustamisest ei ole kasu, sest sellisel juhul kannab esisilla differentsiaal veo rattale, millel on kergem keerelda. Kui oled autoga kinni ühe lukustatud ja teise lukustamata lukuga esisillas, siis teed pahaesisillas paiknevale differentsiaalile.
Mööda maanteed sõites on kütusekulule kasulikum, kui vedu on rummulukkudest ja vahekastist välja lülitatud. Samas ei ole selline seis eriti kasulik esimisele kardaaniga seotud sõlmedele mis loksuvad üles ja alla ühes asendis.
Ühelegi autole ei ole aga kasulik, kui sa lahtiste rummulukkudega lülitad sisse neliveo. Ideaaljuhul käiksid mõlemad esisilla veovõllid sama kiirusega ringi ja ei juhtu midagi. Kui aga ühe võlli ringiajamiseks on vaja jõudu, mis ületab hammasrataste hõõrdumise deferentsiaalis, siis tekib effekt silla jaoks, nagu sa oleksid pidevalt kurvis, halval juhul aga isegi olukord, nagu sa oleksid kinni, kus ratta üks veovõll kõib ringi ja teise veovõlli raskema ringiajamise kompenseerib diferentsiaal.
Kasutaja avatar
rommi
afroäi
Postitusi: 1931
Liitunud: P Veebr 15, 2004 12:59 am
Asukoht: California

Postitus Postitas rommi »

Landy kirjutas:
rommi kirjutas:muide, mul samurais on sees kiri, et 4H ja 4L ei tohi kasutada kui rummulukud pole lukus. Kugi vahel sellegipoolest kasutan tagaveoga aeglustit kui mõnest kõrgemast kõnniteeäärest vaja vaikselt üles veereda.
Lihtsalt O.T.
Pagana vähe on neid autosid millel 2L funktsioon kastis on. Lisaks oma vanemale Land Rover'ile olen vaid mõnel üksikul autol täheldanud.
sellel mu länkarile tõstetud 4.0TD kastil on igatahes 6 asendit:

2H-N-2L
.|...|...|
4H-N-4L
Rommi / near Rubicon with Cherokee XJ '00 Long Arm
Päkapikk
Fitting 38"
Postitusi: 240
Liitunud: K Veebr 01, 2006 12:55 pm

Postitus Postitas Päkapikk »

rommi kirjutas:
Landy kirjutas:
rommi kirjutas:muide, mul samurais on sees kiri, et 4H ja 4L ei tohi kasutada kui rummulukud pole lukus. Kugi vahel sellegipoolest kasutan tagaveoga aeglustit kui mõnest kõrgemast kõnniteeäärest vaja vaikselt üles veereda.
Lihtsalt O.T.
Pagana vähe on neid autosid millel 2L funktsioon kastis on. Lisaks oma vanemale Land Rover'ile olen vaid mõnel üksikul autol täheldanud.
sellel mu länkarile tõstetud 4.0TD kastil on igatahes 6 asendit:

2H-N-2L
.|...|...|
4H-N-4L
Harv aga mitte olematu. Seest peaks olema tegu tavalise vahekastiga, veidi asjalikuma lülitusmehhanismiga lihtsalt.
Vasta

Mine “Suzuki / Geo”