lahtine käigukast, Terrano `89, 2,4b

Moderaatorid: jr, Moderators

Vasta
keit
Rookie
Postitusi: 3
Liitunud: L Dets 23, 2006 5:43 pm
Asukoht: Tallinn

lahtine käigukast, Terrano `89, 2,4b

Postitus Postitas keit »

kuna hing ei anna rahu, siis ehk siin keegi oskab selguse jõuda.

olukord järgmine: sidurivahetus toimus august 2007.
peale seda korralikult metsas käidud.

3 ndlat tagasi hakkas kast tagumist käiku välja pilduma. käisin töökojas, selgus et kinnitustala oli kõrvalistuja poolt lahti ja kast seisis ühelt poolt torsoonivarda najal. pandi uued mutrid. edaspidi liikudes ei olnud tunda, et miskit oleks valesti. sõita sai ca 50km, siis kolin, nööriotsas remonti.
Selgus: kasti sees enamik laagreid puruks ning laagripesad välja veninud ja isegi laagrite välimised hülsid pragulised ja katki (st kasutamiskõlbmatuks muutunud kast).

siit minu küsimus, kas lahtine kinnitus või kasti sattunud liiv näiteks võis põhjustada kasti kiirema purunemise (õli oli kastis ja leket ei olnud). sest väikesest kolksust täieliku lagunemiseni siis ca 50km.
töökojas väideti, et käigukasti viltu/poollahtine allolek ei mõjuta detaile nii, et see oleks tekitanud kasti laagrite purunemise.
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4495
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Re: lahtine käigukast, Terrano `89, 2,4b

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

keit kirjutas:siit minu küsimus, kas kasti sattunud liiv näiteks võis põhjustada kasti kiirema purunemise
Kuidas sul küll sellised mõtted pähe tulevad :bang:
tartuoffroad.ee
5581340
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

Ega lõpp lähebki kiirelt. Ilmselt oli sul ka õli juba seal kastis jumal teab mis ajast mingi omaniku poolt vahetamata. No ja kui sa juba liiva mainid, siis jah on kohe kast õhtul.
+372 5028488
keit
Rookie
Postitusi: 3
Liitunud: L Dets 23, 2006 5:43 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas keit »

usun et lõpp läheb kiirelt. liiva olemasolust ei oska öelda kuna vajalikud õlid jms asjad peaksid olema korrektselt vahetatud (käis auto ostes kohe spetsialistide juures kus vaadati kõik vajalikud osad üle). samas see ka suht raskelt täestatav.

põhiline küsimus siiski see, et kas kasti poollahtine oleks võis tekitada soovimatuid lisapingeid, millele siis sisemised laagrid ei pidanud vastu?

kuna sidurit vahetades võetakse käigukast maha (minu teada), siis kas on mul alust remondotöökojaga väitluseks või tuleb tõdeda, et see on juhuste kokkulangevus ja nemad on oma tööd korralikult teinud (v-a need lahtised kinnitused)
Kasutaja avatar
tigu
Mudder
Postitusi: 53
Liitunud: R Nov 25, 2005 2:53 pm
Asukoht: Pärnumaa

Postitus Postitas tigu »

Üldiselt kui hakkad selles asjus remondi kohaga kana kikkuma, siis on kindel see, et 90% tõenäosusega jääd kaotajaks sina. Nad leiavad sada või isegi tuhat põhjust et nemad pole selles süüdi. Parem lahendus oleks võibolla minna selle remondifirmaga kompromissile. Aga siiski, üks asi on kindel, kui kast on ikka auto all kuidagi ripakil ja kiivas, siis see hästi selle masina jõuülekandele ei mõju. Kuskilt peab ju midagi järgi andma. Aga tõesta!!!
Pikka närvi sulle! :?
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

keit kirjutas:
põhiline küsimus siiski see, et kas kasti poollahtine oleks võis tekitada soovimatuid lisapingeid, millele siis sisemised laagrid ei pidanud vastu?
Kardaanipoolsetele laagritele kindlasti. Sealt edasi läbi lõtku kanduvad ka pinged sissepoole. Juhuse kokkulangevus lahtise kasti ja üldise kulumise läbi saidki ilmselt saatuslikuks.
+372 5028488
Kasutaja avatar
Toronto
Mudder
Postitusi: 79
Liitunud: E Okt 15, 2007 10:20 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Toronto »

Ei taha küll ära sõnuda aga minul rippus ka käigukast üsna pikka aega torsooni peal(Ostes oli ta nii ja pärast seda veel ma arvan kuu aega)
ja olen peale seda sõitnud üle aasta ja õnneks veel kestab
Vasta

Mine “Nissan / Renault”