Tross vs."kevlar" köis

Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.

Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators

Kasutaja avatar
Veiko
I know how to fix stuff
Postitusi: 1196
Liitunud: R Sept 02, 2005 6:21 pm
Asukoht: Teel kuhugi...

Postitus Postitas Veiko »

Võistlus autol on 9500 ja 9000 Come-Up vintsid ning nööriks on 10 mm Bowrope.Peab ilusti vastu.Tähtis on nööri hooldus.Peale igat sõitu ämbrisse kõige pealt Fairiga ligunema.Siis loputada voolava vee all ja kuivama.Kui on kuiv siis näppude vahel uuesti kohevaks ja viimane liiv sealt välja.
Asi ongi selles ,et liiva terakesed hõõruvad kiud katgi ja siis jääb nöör järjest nõrgemaks.
Minule isiklikult meeldivad rullikud rohkem kui see pilu.Ainuke asi on see,et nööri ei tohi nurkadesse rullikute vahele lasta.Kui rullik pöörleb korralikult siis hõõrdumine on seal tunduvalt väiksem kui seda on pilu puhul.

Veiko
+372 5232468

Life is short drive hard.

Ronin off-road-i meeskond
Kasutaja avatar
TR Pjätt
Kui ma ükskord rohkem aega saan
Postitusi: 545
Liitunud: K Jaan 18, 2006 8:47 pm

Postitus Postitas TR Pjätt »

Lühidalt ei ole veel ükski nöör minu käes katkenud, kui ei vintsi just suure nurga all. Seega vahet pole on tal 12 000 või 22 000 purunrmis tugevus. Ära lõhud mõlemad kui vead nööri üle terava kivi või vintsid väga suure nurga all ja auto on näiteks kändude vahel kinni. Seega soovitan osta vene nööri, peaks olema teistest odavam ja kui vintsida ei oska lõhud sa kõik ära. Sammuti olen täheldanud, et vene nöör ei lähe karvaseks nagu Warni oma.
Kasutaja avatar
D-90
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 142
Liitunud: L Veebr 04, 2006 5:03 pm

Postitus Postitas D-90 »

Hüdrovintsiga olen neid nööre katki tõmmanud küll, eriti pärast seda kui
süsteemi rõhku tõstsin 200bar´ile.

Küsimusele miks nöörid katkevad enne kui vintsid katki lähevad, võib olla vastus järgmine:
1) kulumine, vigastused
2) väga suur hõõrdumine keerdude vahel vintsipoolil (selle vältimiseks soovitatavad mõned kerida nööri pooli peale risti-rästi, mitte keerd keeru vastu nagu meil kombeks on).
3) nööride tugevused on märgitut mingisugust ideaaltingimustes tehtud testi arvestades.
Kujutage ette milline jõud mõjutab nööri kui see vintsipooli tugevast terases põskesid laiali pressib. :shock:

Siin mõned soovitused http://www.4x4winches.com/index.php?pag ... _ropes.htm
Andres Palotu, team D-90, TR-2, , juht, Baltic Sea Cup 2006-I , ASMV 2007-I, Ladoga 2007- IV, Ladoga 2008-II.
Daniil
Rookie
Postitusi: 14
Liitunud: L Okt 20, 2007 4:51 pm

Postitus Postitas Daniil »

Väga sisukad kommentaarid. Tänu !
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

Et ma nüüd ära ei sõnuks... tellisime masterpull`i mingi superline extrame HD, 8mm nööri, mille katkemistugevus on 21 000 lbs, ei tea, peaks olema maailma parim, kui õigeks ajaks kätte saame, siis saab seda lähiajal võistlustel testida.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
D-90
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 142
Liitunud: L Veebr 04, 2006 5:03 pm

Postitus Postitas D-90 »

Meil oli Mudakoonul ja Laadogal hüdrovintsi peal 11mm=40000Lbs Masterpull.
Laadogal ühes soos vintsides läks hüdromootor pilbasteks, aga nöör jäi terveks :shock:
Andres Palotu, team D-90, TR-2, , juht, Baltic Sea Cup 2006-I , ASMV 2007-I, Ladoga 2007- IV, Ladoga 2008-II.
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

Nii, nöör on testitud.

Positiivne:

Ei lähe lapikuks.
Jäik ja tihe pinnakate, ei määrdu ja ei kogu sitta enda sisse ning peale.
Katki ei läinud ja tundub tugev.

Negatiivne:

Tellisin 8 mm`se aga pealt mõõtes on ta u. 11 mm, e. poolile mahub teda u. 23 meetrit.
Pleisimine on võimatu, konks kinnitub ainult sõlmega, katkemisel on see nöör prügimäe kaup.


Eks paistab milline ta pärast 3 - 4 võistlust välja näeb. Tundub väärt kaup.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
kiiking
Julgeb Organiseerida
Postitusi: 477
Liitunud: L Jaan 06, 2007 10:15 pm
Asukoht: Viimsi-Mähe
Kontakt:

Postitus Postitas kiiking »

Miks pleisimine võimatu? Pikemalt pleisimine peaks olema võimalik.
Urmas Laansalu
5211589
kiiking@neti.ee
www.kiiking.com
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

Pleissida ei saa sellepärast, et punutise põhimõte on teine. Sees on tugevakiuline ja vähe läbi keerutatud tõmbeliin, väljas aga tugev ja üli tihe kaitsepunutis. Kaitsepunutist pole mõtet pleissida ja sise liini jälle ei saa, sest se pole praktiliselt üldse punutud. Asi tarnitakse ka sõlmitud konksuga, ilmselt oleks see pleisitud, kui see võimalik oleks.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
D-90
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 142
Liitunud: L Veebr 04, 2006 5:03 pm

Postitus Postitas D-90 »

Kuskilt meenub, et nende kattega nööridel on see kate tehtud muust materjalist ja on mõeldud ainult kaitseks nii, et põhitööd teevad sees olevad kiud.
Järsku on selle sisu läbimõõt 8mm :?:
Andres Palotu, team D-90, TR-2, , juht, Baltic Sea Cup 2006-I , ASMV 2007-I, Ladoga 2007- IV, Ladoga 2008-II.
Kasutaja avatar
Küllo
Fitting 38"
Postitusi: 241
Liitunud: R Juul 06, 2007 11:45 pm

Vintsipooli põskede tugevdamine

Postitus Postitas Küllo »

Kuna siin kevlarköied läbi arutatud, siis sobib vast sama teema all jätkata nööri kasutamise "kõrvanähtudega", ehk teretulnud näpunäited ja praktilised kogemused pooli põskede tugevdamiseks.
Kasutaja avatar
Olle
Fondihaldur
Postitusi: 442
Liitunud: N Sept 20, 2007 8:08 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Olle »

Lihtsalt teadmiseks , et on ka köit mille puhul ei ole vaja põski tugevdada 8)
Varsti saavad huvilised seda ka katsuda, kui soovi on :idea:
"In MUD we lust" Ž
Ž By Valge Hiir
Uunorallitasin juba 99'dal aga vahepeal olin pikalt haige - 2 ratast ei vedanud....
Kasutaja avatar
Veiko
I know how to fix stuff
Postitusi: 1196
Liitunud: R Sept 02, 2005 6:21 pm
Asukoht: Teel kuhugi...

Postitus Postitas Veiko »

Minu jaoks on see põskede tugvendamine täielik müüt.Ma ei ole veel kordagi näinud ,et trumliga midagi juhtuks.Kui vähegi nöör korralikult peale kerida ei tohiks sellega midagi seal juhtuda.
Kas kellegil on seda ette tulnud ja kuidas see juhtus?
Veiko
+372 5232468

Life is short drive hard.

Ronin off-road-i meeskond
Kasutaja avatar
Olle
Fondihaldur
Postitusi: 442
Liitunud: N Sept 20, 2007 8:08 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Olle »

Tugevdamises on tõetera sees, kuna kevlar/dynex/dyneema jne jne, heal alpsel mitu nime ilma sukata kipub laiali vajuma (lapikuks), seni aga teda sukas ei pakutud ja kui pakuti, siis üsna kehva tõmbejõuga. Tänaseks aga on välja pakkuda õhuke 32punutisega sukk(muide vahetatav) mis on piisavalt tugevjuba ise oma olemuselt, et annab juurde nii tõmbejõudu , purunemiskaitset ja ka ,mis kõigi eelpool toodud köite suurimaks surmaks võib lugeda , UV-kaitset. Õnneks muidugi vintsi poolid väga päikese käes ei vedele, kuid siiski. Purjetamise juures on see ntx suurim miinus.
"In MUD we lust" Ž
Ž By Valge Hiir
Uunorallitasin juba 99'dal aga vahepeal olin pikalt haige - 2 ratast ei vedanud....
ben
Mudder
Postitusi: 63
Liitunud: R Dets 10, 2004 5:08 pm

Postitus Postitas ben »

Neile kes vene keelt natuke jagavad : venelased teinud katseid kevlari ja trossiga - http://www.lebedka.com/articles.533.html
Vasta

Mine “Hooldus ja Remont”