patroli vedrud silla peale - mõningad küsimused
Moderaatorid: jr, Moderators
patroli vedrud silla peale - mõningad küsimused
Niisiis,
täna esisilda alla sobitades selgus, et tõste tagajärjel on kardaan lühikeseks jäänud, vaja vahetükki 30-50mm. Ennem ei saa vedrude uusi aluseid kinni keevitada.
Siit teadjatele esimene küsimus: kas olete lihtsalt mingi vahetüki treinud kardaani ja vahekasti vahele või on mingi olemasolev vidin, mis sinna hästi sobib ? Hoiaks tüki tööd kokku.
Kui see asi laheneb, tekib kohe roolisüsteemiga probleem üles.
Teine küsimus teadjatele: kas keegi on kuskilt leidnud mingid spets tükid, mis patrolile selle tõste jaoks mõeldud? Või siis, mis masina käändmiku käpad sobiksid patroli laagripukkide peale, seda siis kas väiksema või suurema ümbertegemisega? Originaale lõigata ja keevitada ei taha, kuna ilmselt siis enam ülevaatsut ei läbi.
täpsustus - tegu on vana patroliga 83a.
alustuseks aitab.
Lauri
5257207
täna esisilda alla sobitades selgus, et tõste tagajärjel on kardaan lühikeseks jäänud, vaja vahetükki 30-50mm. Ennem ei saa vedrude uusi aluseid kinni keevitada.
Siit teadjatele esimene küsimus: kas olete lihtsalt mingi vahetüki treinud kardaani ja vahekasti vahele või on mingi olemasolev vidin, mis sinna hästi sobib ? Hoiaks tüki tööd kokku.
Kui see asi laheneb, tekib kohe roolisüsteemiga probleem üles.
Teine küsimus teadjatele: kas keegi on kuskilt leidnud mingid spets tükid, mis patrolile selle tõste jaoks mõeldud? Või siis, mis masina käändmiku käpad sobiksid patroli laagripukkide peale, seda siis kas väiksema või suurema ümbertegemisega? Originaale lõigata ja keevitada ei taha, kuna ilmselt siis enam ülevaatsut ei läbi.
täpsustus - tegu on vana patroliga 83a.
alustuseks aitab.
Lauri
5257207
jah ilmselt tuleb treimine ette võtta aga veel enne sellega alustamist, ehk on mõni kodanik, kes autoosadega igapäevaselt tegeleb ja viitsib korra mõne kataloogi lahti lüüa.
Nimelt järsku sobib mõne margi kardaanileevendi, tea kas nimetus on päris korrektne, kuid tegu tükiga, mis on kardaani ja käimari vahel, selline kummilulla metall hülssidega.
Iseasi, kas ta patrolil seal ka vastu peab...
Poltide asetus patroli kardaanil on ruudu kujuline ja aukude vahe tsentritest 68mm, kokku 4 12mm diameetriga auku.
Nimelt järsku sobib mõne margi kardaanileevendi, tea kas nimetus on päris korrektne, kuid tegu tükiga, mis on kardaani ja käimari vahel, selline kummilulla metall hülssidega.
Iseasi, kas ta patrolil seal ka vastu peab...
Poltide asetus patroli kardaanil on ruudu kujuline ja aukude vahe tsentritest 68mm, kokku 4 12mm diameetriga auku.
- MahviaDeTyrk
- I live off from the mud
- Postitusi: 4496
- Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
- Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
- Kontakt:
- MahviaDeTyrk
- I live off from the mud
- Postitusi: 4496
- Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
- Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
- Kontakt:
Jah toodetakse spets tükke selle jaoks vt. http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?t=7675Laurism kirjutas:Teine küsimus teadjatele: kas keegi on kuskilt leidnud mingid spets tükid, mis patrolile selle tõste jaoks mõeldud?
tartuoffroad.ee
5581340
5581340
- urmas
- unistus kahest 4-pakist kapoti all
- Postitusi: 1917
- Liitunud: E Jaan 01, 2007 4:04 pm
- Asukoht: Kalamaja, Kilulinn... 5o59185
Teoreetiliselt:KINGCAB kirjutas:Kas sain õieti aru et esisilda on keeratud niipalju et silla ja kardaani nurk oleks 0? Kui nii on, siis mismoodi sa rataste kaldenurga paika saad?
võib olla kardaanidel ( vastavalt siis silla reduktori ja vahekasti juures) nurk erinev +/- 1 kraadi. Ehk siis, reduktori võll ja vahekasti võll peavad olema paralleelsed. Ainult silla keeramisega saad selle valeks. Suureneb vibratsioon ja koormus kogu kardaanile.
Kui on kardaan, millel nuutühendus keskel, tuleb ristide omavahelist nurka muuta, siis saab asja tasakaalu

Ka ei tohiks kardaani töönurk olla 0. Optimaalne kardaani töönurk on 3 kraadi.
Lisaks veel silla keeramisega läheb paigast ära kaster , millest sõltub rataste otseks keeramine (oli vist nii). Miskipärast meenus ostukäru.
Loodan, et on abi ja läks lihtsamaks



Snegurochka ex.
Authorities require that a person be gone 48 hours before they`re consodired missing (longer, if they drive a Jeep)
Uued tuuled....IF IT DOES NOT BREAK, IT'S TRIALJIMNY.
Authorities require that a person be gone 48 hours before they`re consodired missing (longer, if they drive a Jeep)
Uued tuuled....IF IT DOES NOT BREAK, IT'S TRIALJIMNY.
Täpsustan:
Kui on tavaline, kahe kardaaniristiga kardaan. Üks rist ühes otsas ja teine teises, siis ideaalis peaksid mõlemad sama nurga all tööd tegema, et risti pöörlemisel ümber oma telje mõlema risti nõellaagrid oleks samas faasis. Siin tuleb mängu nüüd ka faktor, et tavaristidel on suurim lubatud maksimaalne töönurk 3-5 kraadi. Mida aga teha kui nurk jääb suurem? Siis tuleb kasutada ühes otsas topeltristiga liigendit ja teine ots keerata 0 kraadisesse asendisse. Sisse kalkuleerida tööasend, ehk siis 3 kraadi silla keeramist sõiduajal, kui tegemist lehtvedrudega kuna need painduvad läbi lihtsalt. Siinkohal võib lugeja arvata, et ooot, mida perset!? Üks nurk on 0, aga teine on ju ikkagi suure nurga all? Rahu, ainult rahu, siin rakendub nüüd topeltristi kasutegur, ehk ühe risti positiivne nurk ja teise risti negatiivne nurk annavad alati kokku 0 kraadi, BINGO! Topeltristi puhul võib lubada suuremat nurka mõlemile ristile, kuna nad on omavahel keskelt kuulliigendiga toestatud. Topeltriste tehakse isegi nurkadele 40-45 kraadi, KARM! Eriti sobiv lahendus lühikestele kardaanidele, kus nurgad lähevad peale tõstet väga ekstreemseks.
Kui on tavaline, kahe kardaaniristiga kardaan. Üks rist ühes otsas ja teine teises, siis ideaalis peaksid mõlemad sama nurga all tööd tegema, et risti pöörlemisel ümber oma telje mõlema risti nõellaagrid oleks samas faasis. Siin tuleb mängu nüüd ka faktor, et tavaristidel on suurim lubatud maksimaalne töönurk 3-5 kraadi. Mida aga teha kui nurk jääb suurem? Siis tuleb kasutada ühes otsas topeltristiga liigendit ja teine ots keerata 0 kraadisesse asendisse. Sisse kalkuleerida tööasend, ehk siis 3 kraadi silla keeramist sõiduajal, kui tegemist lehtvedrudega kuna need painduvad läbi lihtsalt. Siinkohal võib lugeja arvata, et ooot, mida perset!? Üks nurk on 0, aga teine on ju ikkagi suure nurga all? Rahu, ainult rahu, siin rakendub nüüd topeltristi kasutegur, ehk ühe risti positiivne nurk ja teise risti negatiivne nurk annavad alati kokku 0 kraadi, BINGO! Topeltristi puhul võib lubada suuremat nurka mõlemile ristile, kuna nad on omavahel keskelt kuulliigendiga toestatud. Topeltriste tehakse isegi nurkadele 40-45 kraadi, KARM! Eriti sobiv lahendus lühikestele kardaanidele, kus nurgad lähevad peale tõstet väga ekstreemseks.
+372 5028488
- urmas
- unistus kahest 4-pakist kapoti all
- Postitusi: 1917
- Liitunud: E Jaan 01, 2007 4:04 pm
- Asukoht: Kalamaja, Kilulinn... 5o59185
Kas ei ole nii, et topelt kardaani nurk on poole suurem üksiku kardaani nurgast. Vahekasti juures ju alati võll horisontaalne ja sillal 12 kraadi (vist). Miks ta all 0 peaks olema?
Pole veel praktikani jõudnud, aga jeebu juures praegu asjad päevakorral, seepärast teooria mul käsil.
Nii ma asjadest aru saan.
Tagasilla pöördumine sõidu ajal ei tulnud mulle pähe. Huvitav kas võib tagasilla nurka 3 kraadi muuta ja vahekastil samaks jättes. Praegu kardaanisilmad haakuvad napilt kinni.
Pole veel praktikani jõudnud, aga jeebu juures praegu asjad päevakorral, seepärast teooria mul käsil.
Nii ma asjadest aru saan.
Tagasilla pöördumine sõidu ajal ei tulnud mulle pähe. Huvitav kas võib tagasilla nurka 3 kraadi muuta ja vahekastil samaks jättes. Praegu kardaanisilmad haakuvad napilt kinni.
Snegurochka ex.
Authorities require that a person be gone 48 hours before they`re consodired missing (longer, if they drive a Jeep)
Uued tuuled....IF IT DOES NOT BREAK, IT'S TRIALJIMNY.
Authorities require that a person be gone 48 hours before they`re consodired missing (longer, if they drive a Jeep)
Uued tuuled....IF IT DOES NOT BREAK, IT'S TRIALJIMNY.
Ei ole nii! Helista, siis seletan. Pole trükkimiseks aega.urmas kirjutas:Kas ei ole nii, et topelt kardaani nurk on poole suurem üksiku kardaani nurgast. Vahekasti juures ju alati võll horisontaalne ja sillal 12 kraadi (vist). Miks ta all 0 peaks olema?
Pole veel praktikani jõudnud, aga jeebu juures praegu asjad päevakorral, seepärast teooria mul käsil.
Nii ma asjadest aru saan.
Tagasilla pöördumine sõidu ajal ei tulnud mulle pähe. Huvitav kas võib tagasilla nurka 3 kraadi muuta ja vahekastil samaks jättes. Praegu kardaanisilmad haakuvad napilt kinni.
+372 5028488