Abi sõiduki valikul.

Liiga tihti on meil see küsimus. Palun, Paneme siia oma uiteküsimused ja fleimime siin, et millist maasturit ma tahan või vajan

Moderaator: Moderators

Vasta
jeanman
Rookie
Postitusi: 3
Liitunud: P Veebr 02, 2025 4:09 pm

Abi sõiduki valikul.

Postitus Postitas jeanman »

Tervist.

Vajaksin pädevamate inimeste abi sõiduki valikul.
Nimelt on mul selline hobi, et põhitööst vabadel päevadel käin metsas erinevaid metsahoolduslike töid tegemas(valgustus, kuldltuurihooldus, ulukitõrje).Seoses sellega oleks vaja masinat millega reaalselt saaksin langile sõita, kasvöi mööda höredat alusmetsa, kuigi enamjaolt viib langile tee kus on forwarder sõitnud :D
Ainus tingimus on masinal, et 1,9m võsasaag plus muu varustus peab sisse mahtuma.Raha tahaks vast kulutada nii max 4000,-

Ette tänades Jean.
maksipoiss
Rock Crawler
Postitusi: 743
Liitunud: L Mai 07, 2011 8:29 am
Asukoht: Pärnu

Re: Abi sõiduki valikul.

Postitus Postitas maksipoiss »

WJ Grand Cherokeega sai võsaagi veetud,19.-25. aasta Hiluxile mahub kasti.
jeanman
Rookie
Postitusi: 3
Liitunud: P Veebr 02, 2025 4:09 pm

Re: Abi sõiduki valikul.

Postitus Postitas jeanman »

maksipoiss kirjutas: P Veebr 02, 2025 7:14 pm WJ Grand Cherokeega sai võsaagi veetud,19.-25. aasta Hiluxile mahub kasti.
Hilux ei mahu hinnapiiri ja kastikatel kas mitte pole see kaalujaotus halb(nina raske, tagumik kerge).
Ise olen mõelnud, et ideaalne masin ronimiseks metsas oleks vast Jimny.
Kas on väga loll mõte." tolli tõste, A/T rehvid ja vints juurde ja kombes?
maksipoiss
Rock Crawler
Postitusi: 743
Liitunud: L Mai 07, 2011 8:29 am
Asukoht: Pärnu

Re: Abi sõiduki valikul.

Postitus Postitas maksipoiss »

Vot seda ei kujuta küll ette, kas Jimnisse võsasaag sisse mahub, Grandis oli juba ketas ees käetoe peal.
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2476
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Abi sõiduki valikul.

Postitus Postitas v6sa »

Jimni on hea mõte läbivuse suhtes, aga kuhu seal võsaka paned? Katuseraamile? Kanistrid-traksid-riistad mahutad küll sisse, aga see on ikka maru pisike.

Isiklikult läheneks mõne vanema japsi-korea maasturi baasilt. Terrano II, Pajero, Terracan, Sorento. Pakutud Chero pole ka paha, lihtsalt elektrivigu kipub paljuvõitu olema. Kui "elektriohu märk" ei sega, siis Opel Frontera on täitsa pädev maastikul kui vähegi rehvi all on.

Kastikas on küll mugav asjade kastiloopimiseks, aga lahtise kastiga pole turvalisust ja kuudikatted on PITA kasutada. Pealegi ei lähe enamusele 1,9 m kasti sisse ning võsasael on ju sarved ka laiali.
Potsu, Krooks, GLK, Frontud ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
jeanman
Rookie
Postitusi: 3
Liitunud: P Veebr 02, 2025 4:09 pm

Re: Abi sõiduki valikul.

Postitus Postitas jeanman »

v6sa kirjutas: P Veebr 02, 2025 9:14 pm Jimni on hea mõte läbivuse suhtes, aga kuhu seal võsaka paned? Katuseraamile? Kanistrid-traksid-riistad mahutad küll sisse, aga see on ikka maru pisike.

Isiklikult läheneks mõne vanema japsi-korea maasturi baasilt. Terrano II, Pajero, Terracan, Sorento. Pakutud Chero pole ka paha, lihtsalt elektrivigu kipub paljuvõitu olema. Kui "elektriohu märk" ei sega, siis Opel Frontera on täitsa pädev maastikul kui vähegi rehvi all on.

Kastikas on küll mugav asjade kastiloopimiseks, aga lahtise kastiga pole turvalisust ja kuudikatted on PITA kasutada. Pealegi ei lähe enamusele 1,9 m kasti sisse ning võsasael on ju sarved ka laiali.
Jimny osas oli mõte selline, et välja lendaks nii tagume pink kui ka kõrvalistuja oma, siis vast mahub kogu kola ära.
MrMägilane
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 150
Liitunud: N Aug 27, 2020 12:09 pm

Re: Abi sõiduki valikul.

Postitus Postitas MrMägilane »

Ise kasutan WJ Grandi selleks tööks, võsakal võtan sõidu ajaks küll alati ketta maha, kuna laiskusest pole kettakatet ostnud. Juhipoolne tagumine iste on all ja mahub 1860mm võsakas kenasti taha natuke nurga all. Kui täpselt sirgelt panna (on olnud ka kaks kõrvuti masinas, siis küll lenksud kokku klapitud), mahub ka suht täpselt ära isegi peaaegu sirgelt, mingist ketas käetoe peal asjast küll juttu pole.
Läbivuse poole pealt- endal on Overland varustusega 2.7- Vari-Lok difrid ja viimane aasta Sailuni Terramax A/T ja ütlen ausalt, et korrad kui olen kinni jäänud, on puhtalt oma lollusest muda pehmust-paksust-sügavust testima mindud. Siiani pole vintsi ette saanud, kui päris difri peal ei kanna ja auto natukenegi edasi-tagasi liigub, saab loominguliste vahenditega (metsas on kuuseoksad lihtsalt ülim kui natuke pidamisest ja kandvusest puudu jääb) üsna kähku koju ikkagi. Mudakaga saad ilmselt metsas muretumalt, aga asfaltil hakkab rohkem mürisema. Kuigi see auto müriseb niigi.
Metsas on hea see, et peale kütusejahutusradika taga kõrvalistuja istme all (mille plaanin vahelt välja võtta kuigi probleemi pole olnud), pole põhja all suurt midagi, mida kännu otsas niimoodi küljest ära võid tõmmata et koju ei jõua. Isegi tehase kerged kaitsed radika, kasti ja paagi all on piisavad et mõistusega rahulikult aeglustiga ronides suuri vigastusi teha ei saa. Karpide asemel on mul 60x120x4mm karprauad, ei karda kände, kive ega oksi. Ainult rehve peab vaatama et läbi ei torka kuskil.
Remonti on tahtnud, aga mingi 20a vana auto kohta mitte ebamõistlikult palju, kuigi 4a jooksul on pmst kõik vaja olnud üle käia. Kui endal võtmed käes püsivad ja Youtube telefonis on, saab kõik tehtud mis vaja. Elektrivigade suhtes olen nõus- mingeid x tobedaid asju viskab vahepeal üles, aga selle jaoks on WJdiag pro, elektridiagrammid ja mitme foorumi jagu infot. Natuke naljaga, aga ikkagi selle ajastu masin, kus põhiremont käib haamri ja relakaga.
Varuosade saadavus on mõnel asjal nii ja naa aga veel okei ka kodumaal, kui amazon ja ebay kodused on, pole veel ilmselt probleemi. Mootor ja kast on Mersult, ehk nendega pole suurt küsimust, sillajupid on vabalt saada, mõned kereosad tahavad loomingulist lähenemist.
Nüüd aga mis puutub mugavusstese- hoides meeles et tegemist on 2,2t tühikaalus talasildadel ameeriklasega, mis on töötraktoriks mõeldud- on maanteesõit üsnagi meeldiv. Mida ma Jimny kohta öelda ei saaks. Sõltumatu esisillaga masinad oleks kahtlemata mõnusamad, minul valides jäi kaalukauss hinna ja selle mida ma selle hinna eest saan puhul ikkagi Jeebi peale. Väga mugavad istmed, istmesoojad, täisring el aknad, vihmasensor, aut. tumenevad peeglid, täiskliima, väga viisakas heli, klaaskatuseluuk.. mõned asjad ei tule veel meelde. Võib öelda, et milleks need tööautole, rohkem elektrit mis katki saab minna. Nõus. Aga peale märga väsitavat tööpäeva ei tule ka masendust peale, et nüüd peab tund aega veel rooli taga tööd tegema.
Kindlasti on paremaid valikuid, kallimaid ja odavamaid, aga my two cents on the table.
"Pole asja, mida ei saaks parandada"- kadunud vanaisa Evald. Lõpuks leidsid nad ta ikkagi üles.
Jeep Grand Cherokee Overland 2003 2,7crd 120kw
BMW 530D 2002 Touring 3.0d 142kw
GC
Rock Crawler
Postitusi: 570
Liitunud: T Nov 16, 2004 4:02 pm
Asukoht: keskel

Re: Abi sõiduki valikul.

Postitus Postitas GC »

No jälle üks "põnev" teema...
Inimene ei tea, milline auto talle võiks sobida!?
Kasuta foorumi hüüdlauset... "tõelised autod ehitatakse ise"!
gaz fs 1
Kasutaja avatar
Ahto P
Rock Crawler
Postitusi: 610
Liitunud: P Nov 04, 2018 7:15 pm

Re: Abi sõiduki valikul.

Postitus Postitas Ahto P »

Rahaga kitsas siis Grand Cherokee Wj Või Wk. 33MT alla ja tava oludes saad hakkama.

Tõsisemat autot tahad siis Patrol y61 või Lc80/100.
Kes neid kõiki siia kirja jõuab panna :D
Ex-LC 150 22, 2.8td, no lift but has winch, 32"AT ak. Daily-Troll
Patrol Y60 88, 2.8td, lift - yes ,mog 404, 42"MT ak. Muda-Troll
Ex-LC80 97, 4.2Td, 6,5" lift, 37"MT ak. Land-Trol
nigulametall22
Fitting 38"
Postitusi: 319
Liitunud: N Dets 21, 2017 5:50 pm
Asukoht: Nigula küla
Kontakt:

Re: Abi sõiduki valikul.

Postitus Postitas nigulametall22 »

jeanman kirjutas: E Veebr 03, 2025 7:29 am
v6sa kirjutas: P Veebr 02, 2025 9:14 pm Jimni on hea mõte läbivuse suhtes, aga kuhu seal võsaka paned? Katuseraamile? Kanistrid-traksid-riistad mahutad küll sisse, aga see on ikka maru pisike.

Isiklikult läheneks mõne vanema japsi-korea maasturi baasilt. Terrano II, Pajero, Terracan, Sorento. Pakutud Chero pole ka paha, lihtsalt elektrivigu kipub paljuvõitu olema. Kui "elektriohu märk" ei sega, siis Opel Frontera on täitsa pädev maastikul kui vähegi rehvi all on.

Kastikas on küll mugav asjade kastiloopimiseks, aga lahtise kastiga pole turvalisust ja kuudikatted on PITA kasutada. Pealegi ei lähe enamusele 1,9 m kasti sisse ning võsasael on ju sarved ka laiali.
Jimny osas oli mõte selline, et välja lendaks nii tagume pink kui ka kõrvalistuja oma, siis vast mahub kogu kola ära.
Leiad 1000 juurde siis saad korraliku ülevaatusega silldades lukud seea all 31 rehvid vints eea jimmi.peal liana mootor sellega juba hätta ei jää.ei vaja lisa investeeringuid
Vasta

Mine “Tahan osta aga ?”