Paraleelvarda tõstmine

Moderaatorid: jr, Moderators

Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4496
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Paraleelvarda tõstmine

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

Küsimus siis selline - milliseid varjante on edukalt kasutatud selleks, et Patrol 160'nel paraleelvarrast kõrgemale tõsta ?

PS: Palun kirjutage ka varjantidest mida on üritatud kasutada ja mis ei ole eriti õnnestunud valikud olnud - ja miks.
tartuoffroad.ee
5581340
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4496
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

Pilt

Miskine selline varjant kus on juhtvarras viidud üles aga paraleelvarras jäetud originaal asendisse.

Iseenesest võiks ju see varjant korraliku teostuse korral vastu pidada ka siis, kui viia kogu paraleelvarras üles ja roolivarras läheks paraleelvarda külge, nagu ta originaalis on ?

Kahjuks ei ole pildil näha selle lisahoova kinnitust käändmiku külge :cry:
tartuoffroad.ee
5581340
Kasutaja avatar
rommi
afroäi
Postitusi: 1931
Liitunud: P Veebr 15, 2004 12:59 am
Asukoht: California

Postitus Postitas rommi »

Mina tegin toyotsil just nii, et paraleelvarras üles ja roolivarras selle külge. Kui ma rikkaks saan, siis ostan spets käändmikukäpad, mis on tugevamad ja kus on nii, et roolivarras ei lähe mitte otse paralleelvarda külge vaid käpal on kaks pesa ja roolivarras läheb kah otse käpa sisse. Siis ei kuluta roolivarras enam paraleelvarda pukse.

enda praegusest setupist paar pilti:
Pilt
Pilt

http://www.4x4matk.ee/runner/index.html
Rommi / near Rubicon with Cherokee XJ '00 Long Arm
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4496
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

rommi kirjutas:Kui ma rikkaks saan, siis ostan spets käändmikukäpad,
Millest sa tegid juuresoleval pildil nähaolevad ?
tartuoffroad.ee
5581340
Kasutaja avatar
boob
Moderator
Postitusi: 2516
Liitunud: T Sept 20, 2005 11:52 pm
Asukoht: Laitse 5013912

Postitus Postitas boob »

MahviaDeTyrk kirjutas:
rommi kirjutas:Kui ma rikkaks saan, siis ostan spets käändmikukäpad,
Millest sa tegid juuresoleval pildil nähaolevad ?
Originaal tagurpidi keevitatud alumise laagripuki külge...
Läks Stirlitz mööda tänavat ja nägi, kuidas valges ürbis mees plangul roppusi üle värvib.
-Moderaator, mõtles Stirlitz.
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4496
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

boob kirjutas:
MahviaDeTyrk kirjutas:
rommi kirjutas:Kui ma rikkaks saan, siis ostan spets käändmikukäpad,
Millest sa tegid juuresoleval pildil nähaolevad ?
Originaal tagurpidi keevitatud alumise laagripuki külge...
Kas kasutusele on võetud mingid tugevamad või jämedamad poldid laagripuki kinnituseks ? ja kui suure rehviga on antud juhul tegemist ?

Krt - seda keevitamise asja olen ma ennegi kuulnud ja selle peale mõelnud - ja mitte ei meeldi mulle see mõte :roll:

Pigem mõtlesin teha üldse uue käpa - võimalikud varjandid :

1) käpp ühes tükis laagripukiga (krt keerukas valmistata)
2) käpp mis käiks laagripuki peale ja laagripuki poltide alla (jõud hakkavad mõjuma poltide kinnituskohtadest kaugel)
3) käpp mis käiks laagripuki alla ja laagripuki poltide alla (vaja peale käpa valmistada ka pikem laagripukk)
tartuoffroad.ee
5581340
Kasutaja avatar
boob
Moderator
Postitusi: 2516
Liitunud: T Sept 20, 2005 11:52 pm
Asukoht: Laitse 5013912

Postitus Postitas boob »

MahviaDeTyrk kirjutas:
Kas kasutusele on võetud mingid tugevamad või jämedamad poldid laagripuki kinnituseks ? ja kui suure rehviga on antud juhul tegemist ?

Krt - seda keevitamise asja olen ma ennegi kuulnud ja selle peale mõelnud - ja mitte ei meeldi mulle see mõte :roll:
Mõtlesin natuke sellele laagripukile mõjuvate jõudude üle. Kõige suuremat jõudu hakkab sinna edasi andma seesamune käpp. Samas oli omal mõte treida ühendatavad pukid õhemaks, et saaks kasutada originaal tikkpolte ja siis külgedelt kinni keevitada.

Ja Rommi masinal on all 37" rehvid...
Läks Stirlitz mööda tänavat ja nägi, kuidas valges ürbis mees plangul roppusi üle värvib.
-Moderaator, mõtles Stirlitz.
Kasutaja avatar
rommi
afroäi
Postitusi: 1931
Liitunud: P Veebr 15, 2004 12:59 am
Asukoht: California

Postitus Postitas rommi »

minul on laagripukk freesitud õhemaks... jäi vist miski 5-6mm ainult, sinna peale on pandud tsenterdavad koonused tagurpidi ja sinna omakorda roolikäpp tagurpidi. Keevitatud pole mu midagi... eelkõige sel põhjusel, et muidu ei saa koonuseid kasutada. Teiseks rikub keevitamine metalli struktuuri ja roolisüsteem pole koht kus katsetada.
Kõige õigem oleks ikkagi tellida või lasta teha laagripukiga ühes ükis koonuspesadega käpad. Aga minu oma töötab ka kenasti... käändmikupoldid tasub ka uute vastu vahetada (muide uued torx peaga käpapoldid olid ka natuke pikemad ja andis ilusti kinni venitada)
Rommi / near Rubicon with Cherokee XJ '00 Long Arm
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4496
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

Veel üks võimalik varjant
Pilt

Samas ei saa ma antud juhul aru milleks alumine kinnitus
tartuoffroad.ee
5581340
Kasutaja avatar
rommi
afroäi
Postitusi: 1931
Liitunud: P Veebr 15, 2004 12:59 am
Asukoht: California

Postitus Postitas rommi »

No hea pommikindel lahendus ju! Alumine kinnitus ongi ilmselt tugevuskaalutlustel alles jäetud.
Rommi / near Rubicon with Cherokee XJ '00 Long Arm
Kasutaja avatar
Laurism
Mudder
Postitusi: 82
Liitunud: N Veebr 16, 2006 2:48 pm
Asukoht: Tallinn, Nõmme

Postitus Postitas Laurism »

Mahvia!

Kas selle viimase pildi leidsid kuskilt, kui ühe võimaliku variandi, mida teha? Või tead sa kust sellised asjad välja kaevab ja mis hinnaga??

Küsin, kuna endal hetkel just see töö pooleli. Lõpetasin tagasillaga ja nüüd käsil esimene ja kohe kohe jõuan roolisüsteemini aga pole veel võimalike lahendusi otsima hakanud...

Lauri
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4496
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

Laurism kirjutas:Kas selle viimase pildi leidsid kuskilt, kui ühe võimaliku variandi, mida teha? Või tead sa kust sellised asjad välja kaevab ja mis hinnaga??
Selle viimase pildi kaevasin välja, sest tahtsin kinnitust enda mõttekäigule - küll ma ikka tean kust neid välja kaevata annab st. eks ma olen paraleelselt võimalike lahenduste otsimisega tegelenud ka sellega, et leida parimaid varjante jubinate valmistamiseks ja valmistajaid :wink:

Mis hinnaga - nooh eks kolm tilka verd tuleb ikka loovutada :twisted:
tartuoffroad.ee
5581340
Kasutaja avatar
Laurism
Mudder
Postitusi: 82
Liitunud: N Veebr 16, 2006 2:48 pm
Asukoht: Tallinn, Nõmme

Postitus Postitas Laurism »

no selge. Tore kui tead siis.
Kasutaja avatar
sambla-aadu
Rock Crawler
Postitusi: 528
Liitunud: N Apr 05, 2007 7:37 am
Asukoht: Tartumaa/Võrumaa

Postitus Postitas sambla-aadu »

Türk`i mõttevälgatuse edasi genereerimise tulemusel leidsin ühe sarnase kuid oluliselt tugevama lahenduse.
http://www.offroad.no/forum/index.php?a ... t&id=16552
http://www.offroad.no/forum/index.php?a ... t&id=16550
http://www.offroad.no/forum/index.php?a ... t&id=16547

Näeb küll hirmus robustne välja,kuid siiski tugevam kui lihtsalt käändmikulaagri pukile kinnitatud käpp. Enda projekti juures teen kindlasti sellised käpad ja viin paraleelvarda ülespoole vedrusid tagasi. 8)
51963080
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

Laseriga/Veega käpp välja lõigata, gaasiga kuumaks ja ära väänata ning peaks hea küll saama.
+372 5028488
Vasta

Mine “Nissan / Renault”