Mõtlesin, et ei hakka eraldi 10t teemat tegema, vaid kirjutan progresseeruvalt kõik oma autoga seonduvad probleemid ühe teema alla.
Mõnd aega tagasi sai soetatud 98 Jeep Cherokee XJ 4.0 .
Vaatamas käisin 2 erinevat isendit. Üks masin oli tehniliselt väga heas korras aga kere oli nii mäda, et näpu sai põhjast läbi torgata
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Teisel masinal oli kere väga heas seisus. Roostet tundub minimaalselt olevat. Mingi musta ainega on nagu üle ka käidud, kuid kohati kipub koorduma. Tehniline pool oli veidi kehvemas seisus aga pole hullu. Üldiselt Internetis lugedes jõudsin järeldusele, et mõtekam on soetada masin, millel kere on hää kuna roostega võitlus on keeruline, kallis ja aeganõudev.
Seega valisin teise isendi.
Plaanis on auto põhi puhastada ja dinitroli toodetega üle käia.
Esimesed sõidud tehtud, siis kohe ilmnes reaktiivvarda kolks ja death wobble 90km/h peal. Vahetusse läks reaktiivvarras, roolivarda otsad, paralleelvarda otsad ja rooliamort. Rool jäi veidi viltu. Seega viisin masina Automaailma. Sealt kahjuks mehaanikud ei saanud sillastendiga hakkama ja sain auto samasugusena tagasi nagu enne oli. -17euri ei millegi eest, normaalne
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Teine viga on roolikarbi leke ja roolilõtk. Roolilõtk on umbes 1/8 tiiru või natuke vähem. Idee poolest võiks roolikarpi peale keerata- õpetusvideo järgi 18 mutter lahti ja kuuskandiga polti 1/8 tiiru peale keerata, seejärel 18 mutter kinni keerata, kuuskandiga vastu hoides. Aga tihendid peab nagunii vahetama. Seega otsisin roolikarbi taastamise komplekti. Toppartsis on müstilised 74 euri. Rockautost vist tuleks 35euriga, koos maksude ja saatmisega. Kui kellegil on odavamat varianti või eestis midagi pakkuda, siis võiks kommentaari kirjutada.
Samas vaatasin, et kõik komplektid on ilma laagriteta ja ilma kuulideta. Neid saab siis mujalt juurde osta kui mõõdud on teada? mingeid erinõudmisi nendele pole (kõvadus/kulumine)?
Vaatasin paari õpetusvideot roolikarbi taastamise kohta. Üldiselt tundub tehtav, kuid huvi pärast küsiks kas keegi foorumist teenust ei paku ? Kindluse mõttes võiks selle töö keegi pädev teha.
Kasutatud roolikarpi pakuti lammarist 150€ ja eraisikult 75€, kuid neil on ilmselt samad probleemid varem või hiljem. Lisaks pakuti tehases taastatud roolikarpi 320€+km.
kui kellelegi huvi pakub..
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=661ov4G ... qp&index=3[/youtube]
Ma ise tegelikult suurem mehaanik ei ole, kuid Jeepi kallal garaasi all nokitseda on põnev. Ametilt olen keevitaja ja lisaks õpin metallide töötlemise tehnoloogiadi kutsekas kaugõppes. Kevadel on lõpetamine ja lõputöö projektiks teen Jeepile rauast esistange. Esialgne plaan oli ilma vintsita teha, kuid pärast esimest mudamülgast mõtlesin ümber
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Aga küsimus seisneb selles, kui paksu materjali kasutada ? Kooli laser lõikab max 6mm, töö juures piiranguid pole. Ise mõtlesingi kas 6 või 8mm plaatide ja vintsi aluse jaoks ning 3mm stange materjal. mida arvate? Soovitage vintse. Võiks olla mõõtmetelt võimalikult kompaktne(kitsas)
Tulevikus tahaks autot veidi tõsta ja suuremad rehvid alla kruvida. 3.5" tõste ja 31" rehvid oleks norm. Kere küljest midagi ära lõigata ei tahaks. Päris palju olen sirvinud milliseid komponente valida, silma on jäänud ainult OME ja rubiconi olen kh vaadanud, kuid momendil on muud asjad tähtsamad kui "tuunimine"
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Hetkel muud nagu polegi. Kui keegi oskab roolikarpi taastada või sobivat keskmises hinnaklassis vintsi soovitada (võib kasutatud kh olla), siis andke teada.