Määrdeained
Moderaatorid: jr, Landy, Moderators
Määrdeained
Milliseid määrdeaineid tänapäeval GAZ/UAZ sõlmedes kasutatakse? Tänapäevased õlid paistavad olevat jupi maad vedelamad, kui vanasti differentsiaalides kasutati. Milliseid määrdeid tavoti asendajana kasutada võiks. Tore oleks, kui mõni vihje ka kaubandusvõrgu suunal pakutaks.
Ka nn. "ziguli transmisiooniõli" TAD-17i on 80w-90 API GL-5. Mõtlesin, et kui kõlbab ladadega rallikrossi sõtvatele inimestele, kõlbab ka mu GAZ'ile (saab teine seal hulka vähem vatti). UAZ'i käigu-vahekast on vist tsipa kaasaegsemad-tihedamad, sinna võibolla sobiks misgid lääne õli paremini. Samas tuleb seda kastides-sildades õige tihti vahetada, kui autoga kusagil vees juhtud ukerdama, mis võib pika peale päris kalliks minna. Mootorisse vene õli ei ole kallanud, kasutasin Teboili mineraali. Kallist täissünteetilist õli ei ole raatsinud sinna osta, õlivahetusvälbaks on ette nähutd nagunii 2000-2500km, rasketes tingimustes kasutades veel vähem. UAZ 469 mootorisse paneks tsipa paremat õli, see (jällegi) na modernsem tehnoloogia. Tavoti asendaja koha pealt ei oska sõna võtta, minu GAZ'i laagrid-liigendid olid igati heas seiskorras ka paarikümne aasta tavotiga sõitmise järel. Oskab keegi sellele misgit paremat asendajat soovitada? Pekske nüüd mind tohmanitjr kirjutas:Kast, vahekast ja sillad GL-5 tüüpi 80w-90. Väga hea sai. Mitte midagi ei tilgu välja.
Palun ärge kasutage oma auto juures asju nagu "vene zigulli õli" või "kamza õli" või vene litool. Samahästi võite kohe oma masina prükale viia...tohmanid.

Mina kasutan enda gaz 69A-s, käimarites ja sildades 80W-90 õlisid (ei ole vene oma), mootorisse käib ziguli õli küll kuna sellel pole häda miskit, olen muidugi pannud ka mitte vene mineraal õlisid sünti/poolsünti pole vana paska täis kanalitega mootorisse mõtet toppida muidu juhtub et kuskilt võib miskit umbe minna. Määretena kasutan litooli, solidooli ning lisaks spets vene määret mille nime peast ei tea aga värvuselt on sinine(haruldane kraam). Kui keegi tahab eriti karmiks minna siis soovitan enda masinale lisada XADO firma õlisid määrdeid ja muid kraame, testitud asi, kui ei usu lugege viimast või eelmist AUTO BILDI (see kus 20 auto kvaliteedi aruanne on, ma olen samast kandist pärit kus seal loos olnud testija)
http://xado.ee/product/index.htm
http://xado.ee/product/index.htm
ei ole olemas niisugust määret nagu "tavott". on solidool kaltsiumseebi baasil -25`C kuni +65`C..
tavoti nimetamise eest oleks omal ajal tunnist välja visatud
tegelikult asi ikka nii, et määrib ka nn. vene määre normaalselt.
pane vanasse mootorisse mingit väga head ja kallist õli ja see peseb sul kogu sajandivanuse kihi kuhugi kanalisse kokku ja ongi remont...
omal transmissioonis TAD-17i, SAE 80W90, API GL-5 ja mootoris M6z/12Gi (Ziguli) SAE 15W30 API SF/CC . rattalaagrites LITOOL-24, - 40`C kuni + 120`C.
sõidab küll! vägagi hea uaziku kohta, arvan ma
kui aga tahtmist on, võib ju igasuguseid kalleid ja kaasaegseid määrdeid kasutada. halba nad masinale ei tee, rahakotile küll....
tavoti nimetamise eest oleks omal ajal tunnist välja visatud

tegelikult asi ikka nii, et määrib ka nn. vene määre normaalselt.
pane vanasse mootorisse mingit väga head ja kallist õli ja see peseb sul kogu sajandivanuse kihi kuhugi kanalisse kokku ja ongi remont...
omal transmissioonis TAD-17i, SAE 80W90, API GL-5 ja mootoris M6z/12Gi (Ziguli) SAE 15W30 API SF/CC . rattalaagrites LITOOL-24, - 40`C kuni + 120`C.
sõidab küll! vägagi hea uaziku kohta, arvan ma
kui aga tahtmist on, võib ju igasuguseid kalleid ja kaasaegseid määrdeid kasutada. halba nad masinale ei tee, rahakotile küll....
just, ärge te jumala eest oma gazi mootoreid korda tehke, õlikanaleid puhtaks peske ja imestage, et oi oi, see mootor oskab 6000 pööret teha nagu nalja..
ikka ikka, see, mis on sitane, sinna paneme sitta juurde sest noh, sitale sitt sobib. sest alati on ju lihtsam 1000 eek eest uus sitt mootor peale panna ja sitaga edasi sõita.
Üldiselt on nii, et mõni võib nüüd ninasse tõmmata, kuid tehke kord ise üks uazi mootor otsast lõpunbi korda, peske, puhastage ja puhuge. Ja ma tahaks näha, kuidas te siis sinna oma odavat vene mineraali sisse kallate ja siis räägite, et oi kui hea.
Natukene sapine määrdepede,
ikka ikka, see, mis on sitane, sinna paneme sitta juurde sest noh, sitale sitt sobib. sest alati on ju lihtsam 1000 eek eest uus sitt mootor peale panna ja sitaga edasi sõita.
Üldiselt on nii, et mõni võib nüüd ninasse tõmmata, kuid tehke kord ise üks uazi mootor otsast lõpunbi korda, peske, puhastage ja puhuge. Ja ma tahaks näha, kuidas te siis sinna oma odavat vene mineraali sisse kallate ja siis räägite, et oi kui hea.
Natukene sapine määrdepede,
Katsu inimene olla siis olen ka mina.
Kaasaegsete määrete jaotus on peri uhke, veekindlad ja kuumakindlad; pöörlevatele ja hõõrduvatele pindadele; nõel ja kuullaagritele.
Ma siiani igale poole (v.a. esisilla liigendid) Esso 35 kroonist tuubi kasutanud. Liitiumseebi põhine, veekindel, aga muud ei tea. Eks aastate pärast ole näha.
Soovitan määrdeniplite jaoks uuema aja "tavoti"pritsi osta, hind alates 150 eekust, aga kasutamine on mugav, määre läheb koos padruniga sisse, määret ei raiska ja käed-näod jäävad puhtaks. Ühe padruniga (400 gr) saab ikka päris mitu korda terve jooksu üle käia. Peale suplust on see lausa kohustuslik.
Ma siiani igale poole (v.a. esisilla liigendid) Esso 35 kroonist tuubi kasutanud. Liitiumseebi põhine, veekindel, aga muud ei tea. Eks aastate pärast ole näha.
Soovitan määrdeniplite jaoks uuema aja "tavoti"pritsi osta, hind alates 150 eekust, aga kasutamine on mugav, määre läheb koos padruniga sisse, määret ei raiska ja käed-näod jäävad puhtaks. Ühe padruniga (400 gr) saab ikka päris mitu korda terve jooksu üle käia. Peale suplust on see lausa kohustuslik.
-
- Got ARB and Nitrous?
- Postitusi: 190
- Liitunud: L Veebr 14, 2004 4:11 pm
- Asukoht: 53496602
Asjale võib ka nii läheneda, et kuna vene õli 4korda odavam, siis seda ka 4korda tihemini vahetada. Siis on tulemus igal juhul kõige parem. Sama mõttega panin ka blazeri sildadesse tuima näoga TAD'i. Mootorisse ja kastidesse küll korralikud. Kapremotud mootorisse/kastidesse/sildadesse on muidugi mõistlik korralikud õlid panna aga vana vene mootor, mis õli nagunii ei pea...
Imemehed!
Millex vahetad 4 korda tihedamini õli ? Kui arvad, et on kasu sis eksid rängalt niipea kui Vene Ziguliõli soojaks ajada on ta samavedel kui vesi ja suht kasutu... niipea kui tuleb veidi külma paks nagu tavott... Vöiks korra panna misket normaalset Addinoli Poolsünt 4l õli saad poest 279.- minult 250.- ja< söidad rõõmuga nii talvel kui soojaga...
Sama käib ka kastiõlide kohta... Addinoli-l 75W90 õli alla 100.- liiter seda pole ju palju...
Minul masina mootoris Täissünt 5W-40 õli näiteks... korra aastas võib ju 400.- masina heaks kulutada vai mes?
Sama käib ka kastiõlide kohta... Addinoli-l 75W90 õli alla 100.- liiter seda pole ju palju...
Minul masina mootoris Täissünt 5W-40 õli näiteks... korra aastas võib ju 400.- masina heaks kulutada vai mes?
Jeep Grand Cherokee 5,2.
242. LSD.
GSM 5076854
242. LSD.
GSM 5076854