rann kirjutas: ↑L Jaan 23, 2021 9:45 am
totu kirjutas: ↑R Jaan 22, 2021 11:37 pm
Tahame või ei, redelraam ja talasild jäävad nostalgia rubriiki.
Tahame või ei, aga need kaks on need, mis tegid landcruiserist landcruiseri. LC100-l ehitatakse ka esisilda talasilla peale ümber ju.
Loomulikult on talasillal eeliseid aga üldine tehnika areng paneb suunad paika. Dakari ralli, Baja jms. näitab ära, mis toimib. Kui auto on ainult maastikul turnimiseks, on talasild pigem eeliseks aga maastureid toodetaks ikkagi valdavalt teedel sõitmiseks. Ja kogu kaasaegne tootmine on suunatud kaupade tegemisele, mida tahetaksse palju, väiketootjad neelatakse lihtsalt alla. Igasugustes valdkondades on järjest raskem/võimatum hankida toodet, mida ei tarbita massiliselt. Autode puhul kujundavad arenguid ka kõikvõimalikud testid, nii kohustuslikud kui ka omaalgatuslikud. Kui paljusid, turule tulevaid autosid, uputatkse akendeni mutta? Aga kui paljudega tehakse põdratesti? Ja autosid ostetakse nende testide tulemuste järgi, reaalset kasutajakogemust ju ei ole ja ei jõua ka uue mudeli tulemiseni tekkida. Redelraam ja talasilillad ei kannata põdratestil võrdlust välja, kui just sõitjateruumi mõõtmeid oluliselt ei kärbi. Raskuskeskme alla viimiseks tuleks katus alla lasta, mootor "uputada" sildade vahele jne. Tuleb leppida, klassikalised lahendused jäävad entusiastidele ja lõpuks kaovad. Ei olnud liiga ammu aeg, kui lehtvedru oli maasturi jaoks "õige" valik, täna kaovad need isegi veokatelt.
Tehtud, mõeldud.