Turbo rõhk diiselmootoril

Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.

Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators

Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

Diisliga ei juhtu enne midagi, kui kütusekogust suurendad. Energia muundamine väändemomendiks toimub ikkagi ju kütusekoguse arvelt. Tegelikkuses käib diisli tuuning enne ikka kütusekogust suurendades ja seejärel kriitilise õhukoguse puudujäämise juures alles leitakse moodus suurendada ka õhukogust. Diislit põleb täpselt niipalju, kui on silindris õhku. Need on omavahel seotud asjad täiesti. Diisli puhul lahja segu ei põleta klappe ega kolbe, kuna kütet mis plahvataks kompressiooni tulemusena on vähem ja seeläbi ka eralduv soojusenergia hulk on väiksem. See et musta suitsu tuleb tagant on lihtsalt tingitud sellest, et diisli oktaanaarv on madal ja kõik ei jõua lihtsalt ära põleda ja lükatakse silindrist põlemata kujul välja (siinkohal tasub katalüsaatorina kasutada Propaani). Veel põhjus, miks ainult boosti suurendades ei toimu erilist võimsuse kasvu on ju ka selles, et õhu lisamisel ainult on kasutegur väike, kuna jällegi kütusekogus ju mida peale antakse kõrgsurvepumbast ei suurene ja kui nüüd mõelda, et ikkagi kütuse mitte õhu põlemisel vabaneb energia, siis on ju igati loogiline. Bensukas kas imeb ise karburaatormootoriga kütet kõrgemal pöördel ja lahtise segusiibriga ise peale või pritsungi puhul loobitakse vastavalt õhukogusele kütet peale, aga tavalisel mehhaanilisel diisli kõrgurvepumbal on see kogus fikseeritud ja ei muutu enne, kui autoomanik seda ise muudab. Elektroonse juhtimisega diislid oskavad boosti kasvu paremini ära kasutada, kuna neil on ka peal õhulugeja, mis juhib kõrgsurvepumba tööd.

Seega I asi mida diisli puhul maksimaalse kasuteguri saamiseks ära kasutada on kütusekoguse suurendamine ja alles seejärel turborõhu suurendamine. Tegelikult peaks need lausa käsikäes käima. Lihtsalt rõhu tõstmine mõjub ka kindlasti positiivselt, kuna suurem kogus õhku aitab diislil paremini ära põleda, mille läbi vabaneb ka rohkem energiat. Cumminsi puhul näiteks üht ilma teiseta ei saagi teha.
+372 5028488
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

0,8bar pole ju mingi rõhk. Diisli puhul võib täiesti vabalt ülerõhuklapi üldse ära kaotada ja reguleerida toimuvat kütusekogusega. Lihtsalt jah, turbole muutuks see koormavaks, mitte niiväga mootorile.
+372 5028488
Kasutaja avatar
Madis
True Off Roader!
Postitusi: 1115
Liitunud: N Mai 05, 2005 12:40 pm
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Postitus Postitas Madis »

jr kirjutas: Seega I asi mida diisli puhul maksimaalse kasuteguri saamiseks ära kasutada on kütusekoguse suurendamine ja alles seejärel turborõhu suurendamine. Tegelikult peaks need lausa käsikäes käima. Lihtsalt rõhu tõstmine mõjub ka kindlasti positiivselt, kuna suurem kogus õhku aitab diislil paremini ära põleda, mille läbi vabaneb ka rohkem energiat.
Seega - külamees polegi väga loll :D Rääkisime ühest asjast teises järjekorras.
TR3 BHC
Madis 5115033
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

Loll on selle koha pealt ikka, et küttekoguse suurendamine on diislile kahjulik. Diislile turvaline on alati lahjana töötada.
+372 5028488
Vasta

Mine “Hooldus ja Remont”