Õlirõhk peale käivitamist

Moderaatorid: jr, Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
amevier
I live off from the mud
Postitusi: 1602
Liitunud: N Jaan 25, 2007 10:58 am
Asukoht: Narva-Jõesuu

Õlirõhk peale käivitamist

Postitus Postitas amevier »

Peale mootori käivitamist jääb õliindikaator põlema ja ka kõrvaga on kuulda. Ma saan aru, et rõhk ei tule üles kohe?
Millest selline asi tingitud? Vahetasin õli ja filtri, aga paremaks ei läinud.
Auto on d22 Navara, ls 135000.
Kasutaja avatar
sambla-aadu
Rock Crawler
Postitusi: 528
Liitunud: N Apr 05, 2007 7:37 am
Asukoht: Tartumaa/Võrumaa

Postitus Postitas sambla-aadu »

Sa ju ise vastasid enda küsimusele. Peale mootori käivitamist hakkab alles õlipump lööma ja saadab õli ringlema ja seepeale hakkab manomeeter survet fikseerima. Eeldan,et su küsimus oli postitatud selle mõttega,et miks ei taha surve kohe üles minna kui võtit keerad või on su mure hoopis selles,et surve ei tulegi üles? :?:
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4500
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Re: Õlirõhk peale käivitamist

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

amevier kirjutas:Peale mootori käivitamist jääb õliindikaator põlema ja ka kõrvaga on kuulda.
Selles kui kõrvaga kuulda on, et mootor töötab ei ole midagi imelikku
tartuoffroad.ee
5581340
Kasutaja avatar
amevier
I live off from the mud
Postitusi: 1602
Liitunud: N Jaan 25, 2007 10:58 am
Asukoht: Narva-Jõesuu

Postitus Postitas amevier »

Küsimus selles, et miks surve kohe üles ei tule. Indikaator põleb 5-10 sek.
Kõrvaga on kuulda, et mootor indikaatorlambi põlemise ajal koliseb.
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4500
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

amevier kirjutas:Küsimus selles, et miks surve kohe üles ei tule. Indikaator põleb 5-10 sek.
Kõrvaga on kuulda, et mootor indikaatorlambi põlemise ajal koliseb.
Mootor on katski - selle pärast tõuseb õlirõhk aeglaselt ja mootor koliseb - eks ta koliseb sul edasi kah aga sa lihtsalt ei kuule seda enam nii hästi.

Mõõda üle kui kõrgele sul mootoris õlirõhk üldse tõuseb - see indikaator ei ole eriti miski näitaja - õlirõhk võibolla vaevu ületab selle nivoo millest edasi lamp enam ei põle.

Mis õli sul seal sees on ?

Miks ei tõuse kohe - võimalusi on palju.
Igal juhul ei ole soovitav sellise mootoriga ringi sõita - võib lõppkokkuvõttes üpris kalliks minna.

Korda tuleb teha. :P
tartuoffroad.ee
5581340
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

amevier kirjutas:Küsimus selles, et miks surve kohe üles ei tule. Indikaator põleb 5-10 sek.
1. Anduri viga
2. Õlipumba jala sõel umbes
3. Väntvõlli saaled kulunud
4. Nukkvõlli saaled kulunud
5. Õlipump kulunud

Korras mootoriga peaks ikka koheselt õlisurve üleval olema.
+372 5028488
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4500
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

Esitaksin siinkohal nati OT küsimuse.

Kas B saalede kvaliteet on selline, et neid on võimalik kasutada ?
tartuoffroad.ee
5581340
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

MahviaDeTyrk kirjutas:Esitaksin siinkohal nati OT küsimuse.

Kas B saalede kvaliteet on selline, et neid on võimalik kasutada ?
Arvan, et on küll. On ju kõik ka performance osade tootjad B tootjad. Aga eks peab teadma, kelle toodangut võtta. Seega las rahvasuu räägib, mida võib usaldada.
+372 5028488
777
Teoreetilised teadmised Praktikas
Postitusi: 97
Liitunud: E Apr 23, 2007 4:38 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas 777 »

Kui õlisurve peale auto käivitamist kohe üles ei lähe, on üldjuhul probleemiks õli tagasivoolu klapi ebatihedus. Teoreetiliselt peaks mootori välja suretamisel õli kanalitesse jääma nii, et käivituse korral läheks pumbal võimalikult vähe aega surve tekitamiseks. Kui aga süsteem iga kord tühjaks jookseb, siis läheb aega enne kui pump õli karterist uuesti üles tõmbab ja survekanalid täis lööb. Mõningatel mootoritel kasutatakse tagasivoou klappi õlifiltri sees. Ma ei tea missugust õlifiltrit konkreetselt sinu autol kasutatakse, kuid kõige lihtsam viga oleks see, kui juhuslikult on sinu autole vale õlifilter paigaldatud (tagasivoolu klapiga filtri asemel on paigaldatud klapita filter).
Kui aga ei ole filtri teema, siis pead mootori skeemi pealt tagasivoolu klapi üles leidma ja ära parandama.
Pikas perspektiivis, eriti talvekülmadega võid mootori päris ära kulutada, kui viga ei kõrvalda.
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

4.2D patrolil näiteks polegi seda klappi. Ei filtrites (kaks filtrit), filtri jalas ega ka mujal süsteemis. Tegemist mõneti tööstusliku mootoriga, mida kasutatakse ekskavaatoritel, traktoritel ja jumal teab kus veel. Ilmselt pole mõeldud, et käivitad-suretad pidevalt. Hommikul käima ja õhtul kinni põhimõte.

Samas Fordil on tõesti antud klapp filtri jalas olemas ja toimib nagu 777 kirjeldas.
+372 5028488
Kasutaja avatar
amevier
I live off from the mud
Postitusi: 1602
Liitunud: N Jaan 25, 2007 10:58 am
Asukoht: Narva-Jõesuu

Postitus Postitas amevier »

Aitäh vastajatele. Auto praegu seisabki ja ootab tegemist.
Filtris asi eeldatavalt pole, kuna probleemi ilmnemisel vahetasin igaks juhuks filtri ja õli ära.
STG44
Mudder
Postitusi: 53
Liitunud: R Jaan 14, 2005 9:57 am
Asukoht: TARTU

Postitus Postitas STG44 »

mis aasta auto sul on ? kui 2002- siis Ainult orig varuosa ja rem mõõdud lõppevad +0.15 kepsusaalel. J siiani vahemalt on minimaalselt vahetatud väntvõll ja kui ei vea siis blokk.
Vasta

Mine “Nissan / Renault”