[Blog] Vol2: Kuidas Samurail ühe õhtuga mootorit vahetada

Moderaatorid: Stupiduser, Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
Stupiduser
Vintsmännide AÜ
Postitusi: 1280
Liitunud: K Veebr 19, 2003 6:25 pm

[Blog] Vol2: Kuidas Samurail ühe õhtuga mootorit vahetada

Postitus Postitas Stupiduser »

Kuidas Samuraid kahe päevaga võistluskõlbulikuks ehitada ehk jutuke sellest kuidas ühe õhtuga mootorit vahetada


Proloog

Kuna avastasime, et nädala pärast tulekul Alansi MudDrag ja nädal tagasi olnud Suvesõidul otsustas meie mootor hirmsamal kombel õli põletama hakata siis oli meie põhieesmärgiks tõsta aiste vahele teine mootor.

Kuna programm oli tagasihoidlik siis planeerisime vahetuseks 3 päeva, et masin neljapäeval veduki kasti parkida ja reedel sellega Alansisse kimada.
Elu on lill! Võilill...

Ermo "Pikk" Soobik, Märjad Härjad tüürimees/vintsimees, 2008 TR1 5. koht, offroader since 2002
Kasutaja avatar
Stupiduser
Vintsmännide AÜ
Postitusi: 1280
Liitunud: K Veebr 19, 2003 6:25 pm

Postitus Postitas Stupiduser »

Esimene päev ehk ettevalmistused

Auto kallale jõuan traditsiooniliselt kaheksa paiku.

Esmalt püüame aru saada mis põhja all kolksub. Selgub, et tagasild väändub vedrudel.

Vahetan rattad väiksemate vastu (et garaazi sisse mahuks ja üleültse...) ja inspekteerin seejuures pidureid ja muid paistvaid/loksutatavaid detaile.
Robi kraamib senikaua garaazi ja kaevab muu vajaliku kola alt mootorit välja.

Lõpetame suht vara, õlut jääb järele, viimaseks tegevuseks on jahutusvedeliku jooksmapanek.
Elu on lill! Võilill...

Ermo "Pikk" Soobik, Märjad Härjad tüürimees/vintsimees, 2008 TR1 5. koht, offroader since 2002
Kasutaja avatar
Stupiduser
Vintsmännide AÜ
Postitusi: 1280
Liitunud: K Veebr 19, 2003 6:25 pm

Postitus Postitas Stupiduser »

Teiene päev ehk mootorivahetus

Garaazi jõuan suhteliselt vara ehk kella seitsmeks.

Robi on veel varajasem olnud (juba viiest kohal) ning mootori maha tõstnud.
Kuna Robi näol on tegemist hella ja hoolitseva abielumehega siis naise ekspluateerimise asemel on ta kasutanud vintsi abi.


http://www.zone.ee/4x4/xxx/mmaha.jpg

Arutame selle üle, et kas sidurit on lihtsam vahetada mootorit maha võttes või käigukasti maha võttes.
Sidur on kulunud Suvesõiduga 0.5 mm ehk siis kokku 1.2 mm.
Otsustame uue ketta panna, et siis on Klaperjahiks masin korras. Eelmisel Klaperjahil hävisime siduri kulumise tõttu ca 5 kohta, õnneks ütles sidur lõplikult üles (ehk kate võttis vähetuntud neljanda agregaatoleku) vahetult peale finishit ja oleme sel aastal sellega eriti ettevaatlikud.


Tõstame siis mootori uuesti aiste vahele
http://www.zone.ee/4x4/xxx/mvoilaa.jpg
http://www.zone.ee/4x4/xxx/mpaika.jpg

Kisun vintsi maha.

Kruvin kinni lahtised (imelik, väga imelik) vedrukammitsad.

Kõik on tore, ainult, et mootor korra lubab ja siis ei käivitu.
Rikkeotsing!!! Pump lööb kütet, küünal maha: säde on, karbussi kopsik maha, hmm, mingi kala.
Robi vahetab karbussi ära ja masin käivitub matsust.

Ongi valmis! :lol:

PS sedakorda tuli nii igav jutt
Ahjaa, naljakas oli veel see, et unustasime enne Suvesõitu õhufiltrit kontrollida ning avastasime nüüd, et meie silinderfiltrisse oli lisaks filtrielemendile veel värvimisel snorklitoru tropiks kasutatud paberinutsaku ette tõmmanud :D
Elu on lill! Võilill...

Ermo "Pikk" Soobik, Märjad Härjad tüürimees/vintsimees, 2008 TR1 5. koht, offroader since 2002
Vasta

Mine “Suzuki / Geo”