Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.
jr kirjutas:ei kehti Stokesi valemid enam, sekkub Moroso konstant, kuna aina suurematel kiirustel kisutakse sujuvat õhuvoolust toru seintest eemale, mis võib ülihelikiiruse juures hakata servadest õhku keskele tõmbama, tekitades antud koha peale air intake maailmas tuntud nähtuse nagu "black hole" / "black swirl".
Mis konstant ? Moroso misasi mulle ei meenu ühtki sellise nimega asja ? ajad midagi sassi oma konstante nimetades. Sul ei tekki pinnaefekti, sealsete voolukiiruste juures ja arvesta, et tegu on voolamisega torus, mitte tiival ...
Kapoti alla sobib kinnise korpusega Green Twister koonusfilter. millele on kerge lisada sisseminevaid ja väljaminevaid torusid.
Minuarust ei loe see sisselaske toru läbimõõt nii trastiliselt mootorivõimsusele, kui Jr siin räägib. Kui toru on natuke peenem, siis lihtsalt tõuseb selles toru osas voolamise kiirus.
On sõidetud igasuguste snorklitega ja tõsiselt on natuke tunda andnud originaalist ligi 2 x peenem snorklitoru. (tippkiirus vähenes vist u. 5 %)
Ja arvatavalt on offroadis ikka tähtsam asja 100 % toimine (et vett sisse ei neelaks), mitte teadustehniline teoreetika (mida on muidugi huvitav lugeda).
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!
Uurisin täna natuke teemat ja jõudsin järeldusele, et tõenäolistelt panen Greeni lahtise topeltkoonusega filtri. Aga mitte vana õhufiltri kohapeale ette vasakule, vaid taha paremale. Originaal kummitoru peaks sinna ilusti ulatuma, kui ta ringi keerata. Paremal pool on hulga rohkem ruumi, lisaks ei hakka filter imema ka kollektori kohalt kuuma õhku.
Ainult nüüd veel kommentaarid kogenumatelt, kuidas käitub koonusfilter, kui talle pritsib peale vett? Loogiliselt peaks pind olema piisav, et imetakse sisse kuiva õhku, mitte vett, mis raskemini läbi filtri tuleb.
Variant on panna filtri alla-ette mingi kaitse (nt. kumeraks painutatud plekk), mis suurema otsese pritsimise ära hoiab, kas sellest on kasu?
Allveelaeva ehitama ei hakka (jagajaga ei tee midagi, parem surgu enne lombis välja, kui õhufilter upub), seega peaks ületatav veetõkke sügavus jääma ikkagi sinna praeguse õhufiltri kõrgusele, ainult lainet ei karda niipalju.
Mis twisterisse puutub, siis seda kasutatakse lombi taga üsna tihti koos snorkliga, ehk kui ma ei taha tiiba lõikuda, siis ta eriti ka ei aita (paremat kohta talle orig. filtri asukoht ei ole).
Kui mõte on loll, siis materdage, paari nädala pärast ostan kas koonuse või lõikan augu sisse, kui paremat varianti ei teki.
Oli Grand Cherokee '93 metsasõitudeks - müüdud
Nüüd Grand Cherokee '12 teedel liikumiseks ja veduriks
Koonusele peale piserduv vesi, isegi kruusiga lahmates, ei tee midagi. Vesi tungib küll kergesti läbi filtri aga see lendub koos kütteseguga silindrisse ja aurustub, kui seda palju pole ei juhtu bensiini mootoril midagi. Tõenäoliselt jääb ta käima ja tagant tuleb vähe rohkem auru. Paljudel on koonus õues vihmakäes ei mingit probleemi.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!
erik kirjutas:Koonusele peale piserduv vesi, isegi kruusiga lahmates, ei tee midagi. Vesi tungib küll kergesti läbi filtri aga see lendub koos kütteseguga silindrisse ja aurustub, kui seda palju pole ei juhtu bensiini mootoril midagi. Tõenäoliselt jääb ta käima ja tagant tuleb vähe rohkem auru. Paljudel on koonus õues vihmakäes ei mingit probleemi.
Ainult, et talvel kipub kinni jäätuma, sellega on Avo-ja Talvesõitudel kimpus oldud.
kas sama süsteem toimiks hästi ka LJ73 puhul?? 2,4td (2L-T mootor?) või oleks mõnel kohe workshop-pilte leida-panna. Pole ise netist väga leidnud..ja safari oma..mida arb pakub..ei raatsi 5tuh eest ka panna külge..paar tonni juurde ja juba lockrigt tagasillas:D
Metsas käiakse ikka seljakotiga. Jimny.
Ex kallimad: LC LJ73 ja G300td
Endal tekkis see probleem, et sellist mõõtu nagu vajasin ei ole võtta ja kuna tal traatspiraal sees, siis võimalus teda ühenduseks peale venitada suht olematu. Ja veel see kah, et mul tekkisid kahtlused toruühenduse korralikuks hermetiseerimiseks seoses sellesama spiraaliga.
Seega ise läksin kummvooliku peale välja.
Koonusfiltritele on olemas kaitsesukad, nende ilmastikukindluse tõstmiseks - ja ok - sukk jäätub võtad maha viskad teise peale - peaks olema hää (kas suka sees filter tikub jäätuma ei tea)
Nüüd siis koonus pandud, loodetavasti asi toimib. Kui ei toimi, siis muidugi jääb auto ilmselt jupiks ajaks seisma - uue mootori jaoks finantsi kohe mitte ei leidu
Praegu siis kapoti all selline aretis:
Loodame, et ventilaator sinna nurka niipalju vett ei lennuta, Alansil ehk siiski rohkem muda- kui veerada.
Järgmise sammuna tahaks sinna mingi pleki või kummi ette panna, et otse peale ei pritsi.
Oli Grand Cherokee '93 metsasõitudeks - müüdud
Nüüd Grand Cherokee '12 teedel liikumiseks ja veduriks
Kõrgusel pole iseenesest väga viga aga veidi jääb nagu madalaks.
Oleneb muidugi kuhu Sa süvisejoone tõmbad.
Meil on selleks senini olnud akende alumine serv...
Elu on lill! Võilill...
Ermo "Pikk" Soobik, Märjad Härjad tüürimees/vintsimees, 2008 TR1 5. koht, offroader since 2002
Akende alumise servani läheb veidi aega, vaim pole valmis hele plüüšsisu jne...
Praegu jätsin meelega jagaja nii nagu on - see peaks enne mootori välja suretama kui vesi filtrist sisse jõuab.
Ja kui soe õhk probleemiks saab, eks selleks ajaks vaim rohkem valmis, võib augu tiiva sisse lõigata ja toru otsa välja viia. Paisupaagi kohale peaks twister ilusti istuma.
Oli Grand Cherokee '93 metsasõitudeks - müüdud
Nüüd Grand Cherokee '12 teedel liikumiseks ja veduriks