Turbo rõhk diiselmootoril

Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.

Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators

Kasutaja avatar
Raitz
Fitting 38"
Postitusi: 368
Liitunud: T Veebr 13, 2007 2:23 pm
Asukoht: Rakvere

Turbo rõhk diiselmootoril

Postitus Postitas Raitz »

Tekkis selline kummaline küsimus, et kui palju on "normaalne" (turbo)rõhk sisselaske kollektoris diiselmootoritel? Ma saan aru, et see ilmselt igal mootoril erinev, aga mingeid kogemusi?
OBD2 andmetel näitas arvuti mu GV-l tühikäigul 15psi-d ja suurim number mida tänasel katsesõidul nägin oli 36psi Mootor siis 2.0 HDI (80kw)
Enne seda, kui kadunud vaakumit hakkasin taga otsima oli suurim number, mida nägin 29psi.
Siit tekkis küsimus, kas ma peaksin antud numbri suurenemise suhtuma murelikult, rõõmustavalt või ükskõikselt?
Minuarust juhitakse antud mootoril rõhku vaakumiga, mida omakorda reguleerib elektriline klapp (või solenoid, või umbes midagi sellist).
Uuringute käigus selgus, et antud vidin oli parajalt soola täis, mis ilmselt sinna meie soolastelt teedelt oli kogunenud, puhastasin ta nii palju ära, kui võimalik, aga hinge närib kahtlus, et kas keerasin ta tuksi, või vastupidi hakkas normaalselt tööle.
Samas gaasipedaalile reageerib turbo igati teravatipuliste graafikutega ilma viivituseta ja alates umbes 23 psi ka mõningase vilega, mis pisut valjem on kui normaalne, aga see juba pikalt olnud ja muutusteta.
Kasutaja avatar
boob
Moderator
Postitusi: 2516
Liitunud: T Sept 20, 2005 11:52 pm
Asukoht: Laitse 5013912

Postitus Postitas boob »

Enamikul diislitel kipub rõhk jääma 0,7-1,2bar juurde. Veidi teisendades oleks see 10-17PSI. Kui nüüd arvestada, et sellele lisandub ka atmosfääri rõhk 1atm, oleks tulemus selline: 1,7-2,2bar ehk 24-31PSI. Seda siis tavaliselt maksimaalselt.
Sellest julgeks järeldada, et sinu masina numbrid on igati ok.
Rõhu suurenemine on muide täiesti õige nähtus, pöörete tõustes tekib rohkem väljaheitegaase, mis panevad turbo kiiremini pöörlema, sellest ka suurem rõhk.

Kogu jutt on pärilt eelnevalt loetust, arvutused on tehtud http://www.tqhq.ee/dir.php?id=61 abil. Ei pretendeeri absoluutsele tõele.
Läks Stirlitz mööda tänavat ja nägi, kuidas valges ürbis mees plangul roppusi üle värvib.
-Moderaator, mõtles Stirlitz.
Kasutaja avatar
Raitz
Fitting 38"
Postitusi: 368
Liitunud: T Veebr 13, 2007 2:23 pm
Asukoht: Rakvere

Postitus Postitas Raitz »

Ehk siis on hetekel maksimaalne rõhk "normaalse 0,7-1,2" asemel 1,4
Rõõmustada või kurvastada selle üle?
Kasutaja avatar
boob
Moderator
Postitusi: 2516
Liitunud: T Sept 20, 2005 11:52 pm
Asukoht: Laitse 5013912

Postitus Postitas boob »

Raitz kirjutas:Ehk siis on hetekel maksimaalne rõhk "normaalse 0,7-1,2" asemel 1,4
Rõõmustada või kurvastada selle üle?
Ei-ei :D Mina pole öelnud, et 0,7-1,2 on "normaalne". Ma ütlesin, et enamikul. Ma pole su masina tehaseandmetega kursis, kuid vaevalt turbo niisama ettenähtust kõrgemat rõhku hakkab andma. Ju on siis tehas ette näinud sellise ülerõhu...
Läks Stirlitz mööda tänavat ja nägi, kuidas valges ürbis mees plangul roppusi üle värvib.
-Moderaator, mõtles Stirlitz.
Tegija
Fitting 44"
Postitusi: 482
Liitunud: N Nov 30, 2006 8:29 pm
Asukoht: aravete
Kontakt:

Postitus Postitas Tegija »

2002 a Vitara turbosurve bar/rpm 0,78-0,85/2500
Tiimid Tegija ja Lada Eesti, metalli nii Eestist,kui lähi-välismaalt. Juhi parem käsi. Asja sees 2001. aastast.
Jumal tänatud ,et loodi autod ja autoelekter.
Müün ja paigaldan el. vintse.Tel;506 6268 : augustvoore@gmail.com
Kasutaja avatar
sass
Fitting 38"
Postitusi: 212
Liitunud: K Mai 05, 2004 1:37 pm
Asukoht: Nõmme

Postitus Postitas sass »

Kunagi pidasin autot nimega opel sintra 2,2 TD sellel mõõdeti esinduses max surveks 1.98 bar, bensukatel tavaliselt madalam.
pakane
vanaisa
Postitusi: 221
Liitunud: N Nov 16, 2006 7:55 pm
Asukoht: Kuusalu

Postitus Postitas pakane »

Kuna teema on turbost ja selle rõhust, siis ehk saan ka oma probleemile siit vastuse. Nimelt, vajan Lc 70 2,4 (63kw) turborõhu andmeid( bar/rpm )
või oskab keegi mind juhatada kust neid andmeid saada.
Kui ei saa, siis kuidagi ikka saab!
4x4 TR3 V8 ja Subaru
Kasutaja avatar
sass
Fitting 38"
Postitusi: 212
Liitunud: K Mai 05, 2004 1:37 pm
Asukoht: Nõmme

Postitus Postitas sass »

kunagi sai bussipargis lube tehtud siis sealne tehnilise poole õpetaja väitis et sõiduautode turbo pöörded kuni 100 000rpm ja veoautod,bussid kuni 70 000rpm.
Kasutaja avatar
Madis
True Off Roader!
Postitusi: 1115
Liitunud: N Mai 05, 2005 12:40 pm
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Postitus Postitas Madis »

sass kirjutas:kunagi sai bussipargis lube tehtud siis sealne tehnilise poole õpetaja väitis et sõiduautode turbo pöörded kuni 100 000rpm ja veoautod,bussid kuni 70 000rpm.
No ja siis...?
pakane
vanaisa
Postitusi: 221
Liitunud: N Nov 16, 2006 7:55 pm
Asukoht: Kuusalu

Postitus Postitas pakane »

Minu sooviks oleks ikkagi saada manual, kus on kirjas, n - pööretel peab turbo rõhk olema x bar-i ja nii edasi n+1 pööretel, aga x+1 bar-i.
Kui ei saa, siis kuidagi ikka saab!
4x4 TR3 V8 ja Subaru
Kasutaja avatar
Madis
True Off Roader!
Postitusi: 1115
Liitunud: N Mai 05, 2005 12:40 pm
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Postitus Postitas Madis »

pakane kirjutas:Minu sooviks oleks ikkagi saada manual, kus on kirjas, n - pööretel peab turbo rõhk olema x bar-i ja nii edasi n+1 pööretel, aga x+1 bar-i.
http://perso.orange.fr/adherence.4x4/li ... 02LT-3L%20

Otsi sealt vajalik lõik ja puha kirjas. Lühidalt 2400rpm/min soojal mootoril turbo rõhk 0,61-0,81 kg/cm2.
Kui rõhku tõstes üle punnitad on oht turbo "lilleks" lasta. Enda LJ70 oli rõhk kõigest 0,4 ja 33" rehviga sai kasutatud 5-ndat käiku ainult soodsa tuule korral ja allamäge :D . Sai rõhk normi (0,8+) tõstetud ja auto on nagu uuesti sündinud. Ja veel - kindlasti keera ka pumbast kütust peale (et kiirendades viskaks tagant väikest kalmaari), muidu oht kolvid-klapid ära põletada. Seda siis nö. külamehe tarkusena.
pakane
vanaisa
Postitusi: 221
Liitunud: N Nov 16, 2006 7:55 pm
Asukoht: Kuusalu

Postitus Postitas pakane »

Thanks! :lol: See on see, mida mul vaja on. Kütet sai juba peale keeratud, ja toimis, nüüd siis jääb rõhud kontrollida ja paika ajada .
Kui ei saa, siis kuidagi ikka saab!
4x4 TR3 V8 ja Subaru
rato
Rock Crawler
Postitusi: 794
Liitunud: P Sept 21, 2003 3:32 am
Asukoht: Emajõe Suursoo
Kontakt:

Postitus Postitas rato »

mats selle uuestisünni jutu peale...võib juhtuda, et fuck the fuel economy..ja hakkan ka kalmaari tegema:D
Metsas käiakse ikka seljakotiga. Jimny.
Ex kallimad: LC LJ73 ja G300td
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

Mats kirjutas:
pakane kirjutas:Minu sooviks oleks ikkagi saada manual, kus on kirjas, n - pööretel peab turbo rõhk olema x bar-i ja nii edasi n+1 pööretel, aga x+1 bar-i.
http://perso.orange.fr/adherence.4x4/li ... 02LT-3L%20

Otsi sealt vajalik lõik ja puha kirjas. Lühidalt 2400rpm/min soojal mootoril turbo rõhk 0,61-0,81 kg/cm2.
Kui rõhku tõstes üle punnitad on oht turbo "lilleks" lasta. Enda LJ70 oli rõhk kõigest 0,4 ja 33" rehviga sai kasutatud 5-ndat käiku ainult soodsa tuule korral ja allamäge :D . Sai rõhk normi (0,8+) tõstetud ja auto on nagu uuesti sündinud. Ja veel - kindlasti keera ka pumbast kütust peale (et kiirendades viskaks tagant väikest kalmaari), muidu oht kolvid-klapid ära põletada. Seda siis nö. külamehe tarkusena.
Kütust peale keerates just kõrvetatki kolvid-klapid ära. Ei väsi meelde tuletamast, et diislil käib see vastupidi kui bensukal. Diislil suureneb temperatuur kütusekoguse suurendamisega. Seega on veel eriti piiri peal mängimisega tegemist, kuna eesmärk on ikkagi jõudu juurde saada kütusekoguse suurendamisest, kuid samas peavad temperatuurid väljuvatel heitgaasidel normi piiresse jääma. Selle monitoorimiseks on olemas vastavad termomõõturid.
+372 5028488
Kasutaja avatar
Madis
True Off Roader!
Postitusi: 1115
Liitunud: N Mai 05, 2005 12:40 pm
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Postitus Postitas Madis »

jr kirjutas:
Mats kirjutas:
pakane kirjutas:Minu sooviks oleks ikkagi saada manual, kus on kirjas, n - pööretel peab turbo rõhk olema x bar-i ja nii edasi n+1 pööretel, aga x+1 bar-i.
http://perso.orange.fr/adherence.4x4/li ... 02LT-3L%20

Otsi sealt vajalik lõik ja puha kirjas. Lühidalt 2400rpm/min soojal mootoril turbo rõhk 0,61-0,81 kg/cm2.
Kui rõhku tõstes üle punnitad on oht turbo "lilleks" lasta. Enda LJ70 oli rõhk kõigest 0,4 ja 33" rehviga sai kasutatud 5-ndat käiku ainult soodsa tuule korral ja allamäge :D . Sai rõhk normi (0,8+) tõstetud ja auto on nagu uuesti sündinud. Ja veel - kindlasti keera ka pumbast kütust peale (et kiirendades viskaks tagant väikest kalmaari), muidu oht kolvid-klapid ära põletada. Seda siis nö. külamehe tarkusena.
Kütust peale keerates just kõrvetatki kolvid-klapid ära. Ei väsi meelde tuletamast, et diislil käib see vastupidi kui bensukal. Diislil suureneb temperatuur kütusekoguse suurendamisega. Seega on veel eriti piiri peal mängimisega tegemist, kuna eesmärk on ikkagi jõudu juurde saada kütusekoguse suurendamisest, kuid samas peavad temperatuurid väljuvatel heitgaasidel normi piiresse jääma. Selle monitoorimiseks on olemas vastavad termomõõturid.
... kirjas ju oli, et see on külamehe tarkusena. Aga kas tahad väita, et turborõhku tõstes max normini (0,81) siis jätad pumba näppimata ja sõidad rohke õhu ja vähese kütusega. Ei taha uskuda, et sellise kooslusega need kolvidklapid kaua elavad.
TR3 BHC
Madis 5115033
Vasta

Mine “Hooldus ja Remont”