Milline tarkvara toruraami tegemiseks
Moderaatorid: hulkur, Moderators
Milline tarkvara toruraami tegemiseks
Kunagi oli siin sellest juttu aga ei leia enam üles ehk millise tarkvaraga olete toruraami projekteerinud, jagage kogemusi. Netis surfates leidsin vaid ühe spetsiaaltarkvara, mis minumeelest ka mingeid tugevusarvutusi teeb, Bend-Tech 3D. Rohkem spetsiaalseid ei leidnud, ülejäänud on mitmeotstarbelised cad -id, millel ka see võimalus olemas.
Tel 56224693
Re: Milline tarkvara toruraami tegemiseks
Solidedge ?
Metsas näeme rsk!!!
viis kaks null neli kaks viis kaks
viis kaks null neli kaks viis kaks
Re: Milline tarkvara toruraami tegemiseks
Olen teinud SolidWorksis, seal saab teha ruumilise sketchi, millele saab toru profiilid külge panna.
Aga Autodesk Inventor, SolidEdge, Catia - kõigis peaks saama selliseid asju teha.
Aga Autodesk Inventor, SolidEdge, Catia - kõigis peaks saama selliseid asju teha.
300 GD | H.M.M Team 2002-2010 [TR3] | How can I express myself totally and completely?
Re: Milline tarkvara toruraami tegemiseks
Kuna igapäevselt SolidEdge, SolidWorksi ei kasuta, siis ainult selleks üheks kaheks projektiks pole neid suht keerulisi softe selgeks õppida vist pointi. Olen aru saanud, et nende spets tarkvaradega nagu Bend-Tech see teema, et annavad sulle toru otsa sablooni ja painutuse projekti, teevad mingi toruraamile omaseid tugevus teste ja arvutusi ning need olemuselt palju lihtsamad kui need "võimsad" cad -id. Mäletan et aastat 7 tagasi sai katsetaud mingit spets tarkvara aga mis see oli, ei mäleta. Kas kellelgi seda Bend-Tech prooviversiooni pole juhuslikult?
Tel 56224693
Re: Milline tarkvara toruraami tegemiseks
Bend-Tech kasutanud ei ole.
Toru otsa šablooni saab ka SolidWorksist kätte aga see ei ole välja toodud one-click-feature. Küll ei ole sellist spring-back painutus libraryt, see tuleks mujal arvutada. On olemas lisad CNC-painutus- ja lõikepinki saatmise jaoks. Tugevusarvutus tahab lisaks programmikäsitlemisoskusele ka asja mõistmist.
Bend-Tech on alguses kindlasti lihtsam aga selliste programmidega on tihti see, et võimalused on väga piiratud. Saab seal teha raami nelikanttorust või vinkelrauast? Üldotstarbelise tarkvaraga sellist probleemi ei ole. Ka on SW-le leida väga laialt õpetusi YouTubis ja toetust foorumites ning ei ütleks, et oleks väga keeruline õppida. Hiljem võib kasu olla mõne muu projekti juures.
Toru otsa šablooni saab ka SolidWorksist kätte aga see ei ole välja toodud one-click-feature. Küll ei ole sellist spring-back painutus libraryt, see tuleks mujal arvutada. On olemas lisad CNC-painutus- ja lõikepinki saatmise jaoks. Tugevusarvutus tahab lisaks programmikäsitlemisoskusele ka asja mõistmist.
Bend-Tech on alguses kindlasti lihtsam aga selliste programmidega on tihti see, et võimalused on väga piiratud. Saab seal teha raami nelikanttorust või vinkelrauast? Üldotstarbelise tarkvaraga sellist probleemi ei ole. Ka on SW-le leida väga laialt õpetusi YouTubis ja toetust foorumites ning ei ütleks, et oleks väga keeruline õppida. Hiljem võib kasu olla mõne muu projekti juures.
300 GD | H.M.M Team 2002-2010 [TR3] | How can I express myself totally and completely?
Re: Milline tarkvara toruraami tegemiseks
Aga on siin seltskonnas keegi, kes jagab sedasorti programmi ja oleks võimeline tegema ühe toruraami joonise koos mõõtudega?
Ainukesteks reaalselt olemasolevad mõõdud on paika mõõdetud sillad. Lisaks pilt milline ta peaks füüsiliselt välja nägema.
Ainukesteks reaalselt olemasolevad mõõdud on paika mõõdetud sillad. Lisaks pilt milline ta peaks füüsiliselt välja nägema.
Re: Milline tarkvara toruraami tegemiseks
Ka mina mõtlesin alguses, et lasen teha aga reaalselt tuleb seda teha ja siis ümber teha ja siis ümber teha jne ehk targem ikka endal mingi versioon selgeks teha, muidu jäädki tellima.AINIONU kirjutas:Aga on siin seltskonnas keegi, kes jagab sedasorti programmi ja oleks võimeline tegema ühe toruraami joonise koos mõõtudega?
Ainukesteks reaalselt olemasolevad mõõdud on paika mõõdetud sillad. Lisaks pilt milline ta peaks füüsiliselt välja nägema.
Tel 56224693
Re: Milline tarkvara toruraami tegemiseks
Ain:ainult raami joonisega pole midagi teha, enne pead kõik muu kola üles joonistama jne. Lihtsam ja kiirem moodus on hakata torusid asjade vahele väänama. Jõuad veel rajale hooajalõpus.
Ja Karu, kui liidan kaks eri teemat, siis Audi mootor pole kohe üldse hea valik,ilmselt selleks seda vaja oli.
Ja Karu, kui liidan kaks eri teemat, siis Audi mootor pole kohe üldse hea valik,ilmselt selleks seda vaja oli.
Proto
53951597
53951597
Re: Milline tarkvara toruraami tegemiseks
Nii, mis sellel Audi mootoril viga on?Praks1 kirjutas:Ain:ainult raami joonisega pole midagi teha, enne pead kõik muu kola üles joonistama jne. Lihtsam ja kiirem moodus on hakata torusid asjade vahele väänama. Jõuad veel rajale hooajalõpus.
Ja Karu, kui liidan kaks eri teemat, siis Audi mootor pole kohe üldse hea valik,ilmselt selleks seda vaja oli.
Tel 56224693
Re: Milline tarkvara toruraami tegemiseks
Kindlasti on siin üle kümnetuhande foorumiliikme seas mitmeid, kes sellega hakkama saaks, ning võimalik, et isegi mõni professionaal. Ise olen ühe sellise raami kunagi SW-s teinud.
Aga ka väga prosta mõtteta toruraami kokku viskamine ei ole selline ühe pühapäeva õhtu nokkimine. Rääkimata siis korralikust, läbimõeldud ja elegantsest lahendusest. Ilmselt ainult heast südamest oskajad sellist projekti ette ei võtaks.
Algajal kasutajal võib aega kaduda programmiga maadlemisele aga kui on soov teha hästi siis põhiaeg kaob ikkagi asja välja mõtlemisele (ja pidevale ümbertegemisele ning otsustamisele).
On neid, kes tahavad kohe torusid väänama hakata; ise arvan, et parima tulemuse saaks kui kõik programmis valmis ehitada ja läbi mõelda aga selleks tuleks kõik komponendid digitaliseerida, mis ei ole väike töö.
Aga ka väga prosta mõtteta toruraami kokku viskamine ei ole selline ühe pühapäeva õhtu nokkimine. Rääkimata siis korralikust, läbimõeldud ja elegantsest lahendusest. Ilmselt ainult heast südamest oskajad sellist projekti ette ei võtaks.
Algajal kasutajal võib aega kaduda programmiga maadlemisele aga kui on soov teha hästi siis põhiaeg kaob ikkagi asja välja mõtlemisele (ja pidevale ümbertegemisele ning otsustamisele).
On neid, kes tahavad kohe torusid väänama hakata; ise arvan, et parima tulemuse saaks kui kõik programmis valmis ehitada ja läbi mõelda aga selleks tuleks kõik komponendid digitaliseerida, mis ei ole väike töö.
Viimati muutis ed101, K Mär 29, 2017 1:48 am, muudetud 2 korda kokku.
300 GD | H.M.M Team 2002-2010 [TR3] | How can I express myself totally and completely?
Re: Milline tarkvara toruraami tegemiseks
Esiteks võiks vältida hammasrihma, teiseks võiks mootoril olla olemas B varuosad (näiteks saaled jne kuluosad).
Kui tahaks v8 mootorit, siis ise valiks kindlalt Ls valikust sobiva. Kitsas, väike, kõik asjad on saadaval mida hing ihkab(ehk ei pea midagi ise aretama),käigukastide valikuid meeletult (isegi Lc,saab hea pto).
Lihtsusest, töökindlusest ja väändest pole vaja rääkidagi.
Aga täna eeldab V8 kone mingi pommi ehitamist.
Lisaks ei anna endale enamus aru, mis töö ja vaev on sõiduka v mootori karteri sobilikuks tegemine jne. Enne te sellest aru ei saa, kui kõiki komponente oma reaalsetesse kohtadesse ritta ei lao(ka iste) . Alles siis algab peavalu ja kompromisside otsimine (eeldusel et tehakse normaalmõõdus auto.
LS pakub ka kõikvõimalikke kartereid,ühesõnaga endale sobilikud komponendid saab tellida, mitte ise leiutama.
Kui tahaks v8 mootorit, siis ise valiks kindlalt Ls valikust sobiva. Kitsas, väike, kõik asjad on saadaval mida hing ihkab(ehk ei pea midagi ise aretama),käigukastide valikuid meeletult (isegi Lc,saab hea pto).
Lihtsusest, töökindlusest ja väändest pole vaja rääkidagi.
Aga täna eeldab V8 kone mingi pommi ehitamist.
Lisaks ei anna endale enamus aru, mis töö ja vaev on sõiduka v mootori karteri sobilikuks tegemine jne. Enne te sellest aru ei saa, kui kõiki komponente oma reaalsetesse kohtadesse ritta ei lao(ka iste) . Alles siis algab peavalu ja kompromisside otsimine (eeldusel et tehakse normaalmõõdus auto.
LS pakub ka kõikvõimalikke kartereid,ühesõnaga endale sobilikud komponendid saab tellida, mitte ise leiutama.
Proto
53951597
53951597
Re: Milline tarkvara toruraami tegemiseks
Praks, see mida ma täna teen on tagamootoriga asjandus ja sinna paremat esiveolise mootorit kui audi 2,8 ja 4,2 ei ole ma leidnud. Kuna mul on oluline vääne ja et poolteljed tuleks aut kasti külgedelt välja, siis väga valikuid pole ju ehk milline oleks veel hea väändega esiveoline ja aut kastiga ning ei maksaks hingehinda. Mis b osadesse puutub, jah see on jama kui pole muidugi aga ma ei tee igapäevasõidukit kus varuosi koguaeg kulub.Praks1 kirjutas:Esiteks võiks vältida hammasrihma, teiseks võiks mootoril olla olemas B varuosad (näiteks saaled jne kuluosad).
Kui tahaks v8 mootorit, siis ise valiks kindlalt Ls valikust sobiva. Kitsas, väike, kõik asjad on saadaval mida hing ihkab(ehk ei pea midagi ise aretama),käigukastide valikuid meeletult (isegi Lc,saab hea pto).
Lihtsusest, töökindlusest ja väändest pole vaja rääkidagi.
Aga täna eeldab V8 kone mingi pommi ehitamist.
Lisaks ei anna endale enamus aru, mis töö ja vaev on sõiduka v mootori karteri sobilikuks tegemine jne. Enne te sellest aru ei saa, kui kõiki komponente oma reaalsetesse kohtadesse ritta ei lao(ka iste) . Alles siis algab peavalu ja kompromisside otsimine (eeldusel et tehakse normaalmõõdus auto.
LS pakub ka kõikvõimalikke kartereid,ühesõnaga endale sobilikud komponendid saab tellida, mitte ise leiutama.
Aga kui on ideid milline oleks võimas ning hea esiveolise aut kastiga mootor, mille poolteljed külgedelt välja tulevad, mitte nagu mb -l, siis olen suur kõrv.
Tel 56224693
Re: Milline tarkvara toruraami tegemiseks
Kas mitte Audi ja Bmw automaatkastid pole mitte sama sisuga?Igaljuhul gaasiga veits rohkem doseerides lendavad laiali väga lihtsalt,aga eks lõpuks tead ise mis teed.
Usas bagimoodi asjad on tagamootoriga, kastide lahendust ei tea.
Usas bagimoodi asjad on tagamootoriga, kastide lahendust ei tea.
Proto
53951597
53951597
Re: Milline tarkvara toruraami tegemiseks
Kindel veel pole, uurin alles võimalusi aga ostan vist selle Bend-Tech PRO ära kuid ega kasutust ei leia see mul väga palju ehk oleks idee seda ka teistele rentida. Mis arvate, kas kellelgi oleks huvi näiteks ca 4 eur päev(üksikud päevad, pikema perioodi jaoks kindlasti teine kokkuleppehind) seda rentida? Tehniliselt peaks see nii olema, et teen üle interneti terminal serverisse(üle interneti teise arvuti töölaual töötamine) konto ja rentija kasutab seda üle interneti. Kas ja kuidas saab mitu inimest korraga kasutada, ma siin hetkel ei ütle, eks läheneme asjale loominguliselt privas. Rentimisega on ka nii, et juriidiliselt ma ei rendi tarkvara, vaid terminal serveri kasutust, kus tarkvara olemas on. Kellel huvi, andke privas teada, siin pole vaja mingit arutelu kas ja kuidas teha.
Selline pakett: https://www.2020ssi-shop.com/bend-tech/ ... t=2&page=1
Teen maakeelse lühikokkuvõtte, mida selle komplektiga siis teha saab:
Saab joonte ja punktidega lihtsalt torudest raami planeerida, 3D vaadata, trükkida jne
Tarkvara joonestab torude liitekohtade sabloonid välja ja neid on lihtne päriselt ka relakaga täpselt välja lõigata
Saab torude joonised et neid ka oma painutuspingi puudumisel lasta teistel painutada
Torude vahele paigaldatavast lehtmetallist saab täpsed sabloonid
Kaasas on hulk nurkade, erinevate sobitusplaatide, rataste jne näidist
Kaasas on hulk turvapuuride näidist, et ei peaks ise kõike tegema, lihtsalt pane nad oma mõõtudesse
Lihtne lahendus sumpsi pükste planeerimiseks, kus saab eri torujuppide plaanid, et need ilusti üksteisele otsa sattumata sobiksid
Kes täpsemalt tahab teada, vaadatu sealt neid demovideosid
Raimo
Selline pakett: https://www.2020ssi-shop.com/bend-tech/ ... t=2&page=1
Teen maakeelse lühikokkuvõtte, mida selle komplektiga siis teha saab:
Saab joonte ja punktidega lihtsalt torudest raami planeerida, 3D vaadata, trükkida jne
Tarkvara joonestab torude liitekohtade sabloonid välja ja neid on lihtne päriselt ka relakaga täpselt välja lõigata
Saab torude joonised et neid ka oma painutuspingi puudumisel lasta teistel painutada
Torude vahele paigaldatavast lehtmetallist saab täpsed sabloonid
Kaasas on hulk nurkade, erinevate sobitusplaatide, rataste jne näidist
Kaasas on hulk turvapuuride näidist, et ei peaks ise kõike tegema, lihtsalt pane nad oma mõõtudesse
Lihtne lahendus sumpsi pükste planeerimiseks, kus saab eri torujuppide plaanid, et need ilusti üksteisele otsa sattumata sobiksid
Kes täpsemalt tahab teada, vaadatu sealt neid demovideosid
Raimo
Tel 56224693
- totu
- I live off from the mud
- Postitusi: 2865
- Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
- Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.
Re: Milline tarkvara toruraami tegemiseks
Hakkasid juba kõrvad liikuma, et tagamootor... aga tagaveoline? Milleks on vääne oluline, kui on automaatkast? Väände saab parajaks kui on õige võimsus, -ülekandearv ja -hüdrotrafo. Kuna ei ole igapäevaauto (ei ole ju?), ei pea ka liiga palju resurssi olema, seega võiks "väike" turbomootor töö ära tegema küll. Ja miks ei või mootor risti olla?karu kirjutas:Praks, see mida ma täna teen on tagamootoriga asjandus ja sinna paremat esiveolise mootorit kui audi 2,8 ja 4,2 ei ole ma leidnud. Kuna mul on oluline vääne ja et poolteljed tuleks aut kasti külgedelt välja, siis väga valikuid pole ju ehk milline oleks veel hea väändega esiveoline ja aut kastiga ning ei maksaks hingehinda. Mis b osadesse puutub, jah see on jama kui pole muidugi aga ma ei tee igapäevasõidukit kus varuosi koguaeg kulub.Praks1 kirjutas:Esiteks võiks vältida hammasrihma, teiseks võiks mootoril olla olemas B varuosad (näiteks saaled jne kuluosad).
Kui tahaks v8 mootorit, siis ise valiks kindlalt Ls valikust sobiva. Kitsas, väike, kõik asjad on saadaval mida hing ihkab(ehk ei pea midagi ise aretama),käigukastide valikuid meeletult (isegi Lc,saab hea pto).
Lihtsusest, töökindlusest ja väändest pole vaja rääkidagi.
Aga täna eeldab V8 kone mingi pommi ehitamist.
Lisaks ei anna endale enamus aru, mis töö ja vaev on sõiduka v mootori karteri sobilikuks tegemine jne. Enne te sellest aru ei saa, kui kõiki komponente oma reaalsetesse kohtadesse ritta ei lao(ka iste) . Alles siis algab peavalu ja kompromisside otsimine (eeldusel et tehakse normaalmõõdus auto.
LS pakub ka kõikvõimalikke kartereid,ühesõnaga endale sobilikud komponendid saab tellida, mitte ise leiutama.
Aga kui on ideid milline oleks võimas ning hea esiveolise aut kastiga mootor, mille poolteljed külgedelt välja tulevad, mitte nagu mb -l, siis olen suur kõrv.
Ja toruraami on tõepoolest parem ehitada ümber kola. Projekt on hea esialgse kuvandi tekitamiseks aga koduköögi tingimustes jääb ilmtingimata mitu asja arvestamata ja reaalsus hakkab üsna testsugune välja nägema ja kui niikuinii ei saa täpselt projekti järgi teha ja automaatpinkidega asju valmis "toota" siis milleks aega/raha kulutada. Enda harimine on ehk ainuke motivaator. CrMo toruga saab udupeenete arvutustega karkassi umbes 20 kg kergemaks (võrreldes nö. kirvega ehitamisega), kas see on asja väärt, lisaks võimalus, et mõni lähteparameeter ei olnud liiga täpne ja asjandus lihtsalt tüki välja viskab?
PS: torud saab ka kokku keevitada, tulemus jääb küll robustsem aga elu on palju lihtsam kui painutades (otsafrees peab olema aga seda vaja igal juhul ja selle saab laenata).
Tehtud, mõeldud.