Grand Vitara 2.0TD (2002) vaakumpumbast alguse saanud saaga.
Moderaatorid: Stupiduser, Moderators
Grand Vitara 2.0TD (2002) vaakumpumbast alguse saanud saaga.
Mu 4 jalgne sõber on otsustanud mind halliks ajada. Seekord siis kipub jääma puudu vaakumist, mida tarbib nii pidurivõimendis kui EGR-is kui Turbos ja vist veel kuskil ilmselt.
Avaldus siis alustuseks selles, et peale 5-6 ndat järjestikust pidurdamist kadus ära pidurivõimendi ja turbo ei suvatsenud peale seda normaalselt survet ülesse võtta, umbes 5-10 sek pärast normaalne olukord taastus.
kui rohkem kui paar korda jutiga ei pidurdanud oli kõik ok.
paari päevaga olukord siis muutus selliselt pärast esimest pidurdamist oli vaakum pikaks ajaks kadunud. Täna lammutasin pisut, kontrollisin üle voolikud suunal võimendi pump EGR turbo rõhuregulaator voolikud nagu terved ja korralikult kinni, seega märkimisväärseid lekkeid nagu poleks.
Proovides võimendisse minevat voolikut võimendi asemel pimedaga kõik nagu toimiks (peale pidurivõimendi). Esimene mõte oli et võimendi membraan äkki katki. Targemad ütlesid, et see vähetõenäoline ja vahetada seda ei saa, ainult teine võimendi lahenduseks. Katsetasin ka variante, et EGR-i minevale voolikule pime ette ja Turbo omale pime ette, pidurivõimendi suhtes midagi ei muutunud justkui. Samas mängides ise voolikujupiga vaakumpumpa, siis võimendist justkui lahinal õhku läbi ei jookse, ei kummaski asendis, seega ma hetkel enam pole kindel kas ikka on võimendi viga.
Mis võiks olla järgmine asi, mida uurida? Vaakumpump? See istub tal nukkvõlli otsas mootori tagumises otsas, ehk siis üsna ligipääsmatus kohas.
Kui suurt vaakumit peaks see pump üldse tekitama ja kui tootlik olema? Kas on mõeldav, et see asi kulub 195k km juures ära? (hetkel nii palju läbisõit) ja kas see häving toimub nii kiires tempos? umbes 100km.
Kui võimendisse minevale voolikule näpp ette panna, siis tasapisi mingi vaakum tekib, aga mitte hoobilt vaid pisitasa.
On kellelgi kogemusi või ideid?
(Statoili stardikat on mulle juba soovitatud.)
Avaldus siis alustuseks selles, et peale 5-6 ndat järjestikust pidurdamist kadus ära pidurivõimendi ja turbo ei suvatsenud peale seda normaalselt survet ülesse võtta, umbes 5-10 sek pärast normaalne olukord taastus.
kui rohkem kui paar korda jutiga ei pidurdanud oli kõik ok.
paari päevaga olukord siis muutus selliselt pärast esimest pidurdamist oli vaakum pikaks ajaks kadunud. Täna lammutasin pisut, kontrollisin üle voolikud suunal võimendi pump EGR turbo rõhuregulaator voolikud nagu terved ja korralikult kinni, seega märkimisväärseid lekkeid nagu poleks.
Proovides võimendisse minevat voolikut võimendi asemel pimedaga kõik nagu toimiks (peale pidurivõimendi). Esimene mõte oli et võimendi membraan äkki katki. Targemad ütlesid, et see vähetõenäoline ja vahetada seda ei saa, ainult teine võimendi lahenduseks. Katsetasin ka variante, et EGR-i minevale voolikule pime ette ja Turbo omale pime ette, pidurivõimendi suhtes midagi ei muutunud justkui. Samas mängides ise voolikujupiga vaakumpumpa, siis võimendist justkui lahinal õhku läbi ei jookse, ei kummaski asendis, seega ma hetkel enam pole kindel kas ikka on võimendi viga.
Mis võiks olla järgmine asi, mida uurida? Vaakumpump? See istub tal nukkvõlli otsas mootori tagumises otsas, ehk siis üsna ligipääsmatus kohas.
Kui suurt vaakumit peaks see pump üldse tekitama ja kui tootlik olema? Kas on mõeldav, et see asi kulub 195k km juures ära? (hetkel nii palju läbisõit) ja kas see häving toimub nii kiires tempos? umbes 100km.
Kui võimendisse minevale voolikule näpp ette panna, siis tasapisi mingi vaakum tekib, aga mitte hoobilt vaid pisitasa.
On kellelgi kogemusi või ideid?
(Statoili stardikat on mulle juba soovitatud.)
Viimati muutis Raitz, R Mai 11, 2007 10:47 pm, muudetud 1 kord kokku.
Suzuki alarõhku küll ei tea, kuid Chevy pisike vaakumpumbakene, mis istub õlipumba ajami otsas imeb püksid jalast, kui nii võib väljendada. Pisitasa imemist ikka ei tohiks olla. Kuluda võib küll. Chevyl näiteks läheb siis asi tuksi, kui tihend koja ja pumba vahel tuksi läheb ja õli membraani sisse imeb.
+372 5028488
Viga leitud, kõrvaldatud ja rohkem kui rubla eest asju peesse keeratud.....
aga järjekorras...
Viga oli siis selles, et vaakumpumpa sisenev kanal oli õlilöga ja mingit muud pahna täis, nii et sealt enam midagi läbi ei mahtunud.
pesin puhtaks ja sain seal kenasti õhu liikuma, panin kõik kokku ja starterit andes käis mõnus raksakas ja no nii öelda vaikus.
Esimene mõte oli, et hammasrihma tõmbas puruks, lähemal uurimisel selgus, et purustati hoopis selle hammasrihma ratta dift, mis istub nukkvõlli otsas. Õnnetuseks see dift selline tore, mis tehtud koos ratta südamikuga, mitte eraldi, see tähendab, et mul läheb tarvis nüüd uut südamikku. Võttes uuesti lahti vaakumpumba, selgus et üks neist labadest või kutsikatest või kuidas iganes neid kutsutakse oli ennast kokku pannes poliitiliselt ebakorrektselt paika sobitanud ja kiilus vaakumpumba kinni, selle laba, mille otsas nad istuvad kõveraks ja selle vahetükki, millega saab pump veo nukkvõllilt puruks. Õnneks sain tükid siiski kätte ja mootorist neid otsima ei pea. Nüüd aga vist tarvis tervet uut pumpa, kuna ma natuke kahtlen, kas sinna sisse vajalikke juppe õnnestub tellida?
Asja maasikas on see, et ma pole 100% kindel, et klapid kolbidega ei kohtunud ja mul pole õrne aimugi, kuidas neid rattaid uuesti õigele joonele ajada saaks....
ühesõnaga pole mul aimugi, mida mul veel täpselt vaja võib minna, ja mis need vidinased maksta võivad. Eks homme külastan Topautot aga üldiselt on ropult kehv tunne et selline jama kokku keerata näpuka tõttu, mida ma vältida ei suutnud.
Kuna mootor on 2.0TD ja pärit minuarust Peugeoti toodangust, siis äkki on kellelgi ideid kuidas neid asju võiks soodsamalt leida? Ei toiks just kulumaterjalid olla.....
http://raitz.byte.ee/img/GV/katki1.jpg
http://raitz.byte.ee/img/GV/katki2.jpg
http://raitz.byte.ee/img/GV/katki3.jpg
http://raitz.byte.ee/img/GV/katki4.jpg
http://raitz.byte.ee/img/GV/katki5.jpg
edit: Äkki keegi hea inimene teab kuskil juhendit, kuidas antud olukorras märke kokku ajada, et see mootor uuesti tööle hakkaks, kui ma vajalikud osad kunagi leidnud olen.

aga järjekorras...
Viga oli siis selles, et vaakumpumpa sisenev kanal oli õlilöga ja mingit muud pahna täis, nii et sealt enam midagi läbi ei mahtunud.
pesin puhtaks ja sain seal kenasti õhu liikuma, panin kõik kokku ja starterit andes käis mõnus raksakas ja no nii öelda vaikus.
Esimene mõte oli, et hammasrihma tõmbas puruks, lähemal uurimisel selgus, et purustati hoopis selle hammasrihma ratta dift, mis istub nukkvõlli otsas. Õnnetuseks see dift selline tore, mis tehtud koos ratta südamikuga, mitte eraldi, see tähendab, et mul läheb tarvis nüüd uut südamikku. Võttes uuesti lahti vaakumpumba, selgus et üks neist labadest või kutsikatest või kuidas iganes neid kutsutakse oli ennast kokku pannes poliitiliselt ebakorrektselt paika sobitanud ja kiilus vaakumpumba kinni, selle laba, mille otsas nad istuvad kõveraks ja selle vahetükki, millega saab pump veo nukkvõllilt puruks. Õnneks sain tükid siiski kätte ja mootorist neid otsima ei pea. Nüüd aga vist tarvis tervet uut pumpa, kuna ma natuke kahtlen, kas sinna sisse vajalikke juppe õnnestub tellida?
Asja maasikas on see, et ma pole 100% kindel, et klapid kolbidega ei kohtunud ja mul pole õrne aimugi, kuidas neid rattaid uuesti õigele joonele ajada saaks....
ühesõnaga pole mul aimugi, mida mul veel täpselt vaja võib minna, ja mis need vidinased maksta võivad. Eks homme külastan Topautot aga üldiselt on ropult kehv tunne et selline jama kokku keerata näpuka tõttu, mida ma vältida ei suutnud.
Kuna mootor on 2.0TD ja pärit minuarust Peugeoti toodangust, siis äkki on kellelgi ideid kuidas neid asju võiks soodsamalt leida? Ei toiks just kulumaterjalid olla.....
http://raitz.byte.ee/img/GV/katki1.jpg
http://raitz.byte.ee/img/GV/katki2.jpg
http://raitz.byte.ee/img/GV/katki3.jpg
http://raitz.byte.ee/img/GV/katki4.jpg
http://raitz.byte.ee/img/GV/katki5.jpg
edit: Äkki keegi hea inimene teab kuskil juhendit, kuidas antud olukorras märke kokku ajada, et see mootor uuesti tööle hakkaks, kui ma vajalikud osad kunagi leidnud olen.
Viimati muutis Raitz, R Mai 11, 2007 12:03 am, muudetud 1 kord kokku.
Lisaks veel on katki üks nookur, seega ikka oskas vähemlt üks klapp kolviga kohtuda.
Hetkel nukvõll mootorist väljas ja loodan uue nookuri saada.
Muud osad siis olemas.
Muret teeb aga see kuidas hammasrihm õigesti peale tagasi saada.
Teoorias on nii et tihvt nukvölli rihmaratta auku ja teine väntvõlli omasse, aga.... Mul pole kahjuks aimugi, kus see koht väntvõllil on? autodata järgi võiks olla hooratta juures, mingi linnalegendi järgi aga jälle hoopis ees otsas.
On kellegil aimu kust seda kohta otsida, millega väntvõll fikseerida ja kas siis on asjad 100% õiges kohas, kui mõlemast kohast tiftidl läbi?
Hetkel nukvõll mootorist väljas ja loodan uue nookuri saada.
Muud osad siis olemas.
Muret teeb aga see kuidas hammasrihm õigesti peale tagasi saada.
Teoorias on nii et tihvt nukvölli rihmaratta auku ja teine väntvõlli omasse, aga.... Mul pole kahjuks aimugi, kus see koht väntvõllil on? autodata järgi võiks olla hooratta juures, mingi linnalegendi järgi aga jälle hoopis ees otsas.
On kellegil aimu kust seda kohta otsida, millega väntvõll fikseerida ja kas siis on asjad 100% õiges kohas, kui mõlemast kohast tiftidl läbi?
Sai siis pühapäeval mootor kenasti kokku pandud.
Esimene mulje oli et kõik on viimasepeal. Umbes 100km sõidurõõmu ja hetkel lonkab ta rõõmsalt 3 silindriga käia. Hoobilt ei oskagi öelda, milles asi, enne kui natuke on saanud asja uurida, aga omast tarkusest kahtlustaks, et äkki suvatses mingi järgmne nookur katki minna, peale mõningast töötamist. Topauto omadega reedel arutades nad küll arvasid, et nookurid kas jäävad terveks või lähevad katki, et seda ohtu pole et kuidagi tõbisks jäävad. Sellest tulenavalt ma vahetasingi ainult katkise ära. Nüüd aga kriibib hinge kahtlus, et kui tõesti peaks viga olema järjekordses nookuris, siis kas piisab jälle katkise vahetamises ja ülejäänud kestavad, või on mul oodata , et iga paarisaja km järel jälle mõni üllatab ja ilmtingimata oleks vajalik kogu komplekt ära vahetada? Mõte sellest, et ma neid terve suve ükshaaval vahetama hakkan just ei rõõmusta.
Kuna siin minust oluliselt suuremate kogemustega ehitajaid, siis kuulaks ära targemate arvamuse.
Esimene mulje oli et kõik on viimasepeal. Umbes 100km sõidurõõmu ja hetkel lonkab ta rõõmsalt 3 silindriga käia. Hoobilt ei oskagi öelda, milles asi, enne kui natuke on saanud asja uurida, aga omast tarkusest kahtlustaks, et äkki suvatses mingi järgmne nookur katki minna, peale mõningast töötamist. Topauto omadega reedel arutades nad küll arvasid, et nookurid kas jäävad terveks või lähevad katki, et seda ohtu pole et kuidagi tõbisks jäävad. Sellest tulenavalt ma vahetasingi ainult katkise ära. Nüüd aga kriibib hinge kahtlus, et kui tõesti peaks viga olema järjekordses nookuris, siis kas piisab jälle katkise vahetamises ja ülejäänud kestavad, või on mul oodata , et iga paarisaja km järel jälle mõni üllatab ja ilmtingimata oleks vajalik kogu komplekt ära vahetada? Mõte sellest, et ma neid terve suve ükshaaval vahetama hakkan just ei rõõmusta.
Kuna siin minust oluliselt suuremate kogemustega ehitajaid, siis kuulaks ära targemate arvamuse.
Seekord siis siiski järjekordne nookur katki.
kui eelmise katkisega võrrelda, siis oli tegemist järjekorras järgmisega. Arukas inimene oleks selle kohe ära vahetanud ilmselt. Elame näeme, palju ma neid veel vahetada saan.
Korra käis peast läbi ka mõte, et paneks kõik uued, aga kas sellel sügavat mõtet ikka on?
kui eelmise katkisega võrrelda, siis oli tegemist järjekorras järgmisega. Arukas inimene oleks selle kohe ära vahetanud ilmselt. Elame näeme, palju ma neid veel vahetada saan.

Korra käis peast läbi ka mõte, et paneks kõik uued, aga kas sellel sügavat mõtet ikka on?
Et paneme siis homme värske mootori proovile uute radade otsimisel? Köied on meie pooltRaitz kirjutas:Pea nagu blogi siin
Igatahes hetkel mootor jälle koos, uus õli ka sees ja tiksub nagu kellavärk.
Eks näis kauaks

Läks Stirlitz mööda tänavat ja nägi, kuidas valges ürbis mees plangul roppusi üle värvib.
-Moderaator, mõtles Stirlitz.
-Moderaator, mõtles Stirlitz.
Ei ei metsa läheme homme ikka mu metsaautoga, siis hea vaadata, kuidas te oma omnibussiga järgi manööverdate, köie võtan ise ka kaasa, aga kaardilugejat pole hetkel, äkki lähme hoopis ühe autoga ja võtame rohkem labidaid kaasa köite asemelboob kirjutas: Et paneme siis homme värske mootori proovile uute radade otsimisel? Köied on meie poolt
