Draakon kirjutas:Turismi klassi osavõtumaks on 1500EEK/meeskond...
Mnjahh...
Ausalt öelda, oli omalgi pisuke mõte Turist-klassi sõita aga selle 1,5 keek juures ilmselt siiski tuleb seekord vaid vaatama ja kaasa elama. Pisut nagu liiale on läinud - samas on see korraldajate õigus: määrata just neile sobiv-meeldiv starditasu... Kellele ei meeldi, ei stardi!
Kahjuks ka meile natuke liiast. Kui vähegi võimalik asi proletariaadile taskukohasemaks teha oleks ehk Turisti klassis startijaid tunduvalt rohkem ja korrdldajatel kergem "ots-otsaga" kokku tulla. Jõudu ja jaksu igatahes!
Hea kindlustuspakkumise saad Next Kindlustusmaaklerilt www.nextkm.ee
Nunnumeeter oleks täiega punases, kui Draakoni järgmine post oleks: " Tulles vastu Nupogodile ja teistele kehvikutele saab seekordne Turistide stardimaks olema kohapeal makstes tonna. Jäägu see viimaseks korraks. Kurat, minge tööle ja teenige raha!"
Äkki saab lõpptulemus parem?
Hea kindlustuspakkumise saad Next Kindlustusmaaklerilt www.nextkm.ee
Poolitasin teema, ning veidikene valgustan telgitagust.
Kallid turistid,
Jutt sellest, kui suur on võistlustasu, on umbes samavana, kui võistlused ise.
Ma siinkohal tahaks teile soovitada järgmist:
- Võta kaart ja joonista maha sinna trass pikkusega ca 100 km.
- Võta auto ja sõida see läbi.
- Tee korrektuurid läbitud trassi
- Otsi üles trassi puudutavad instantsid, maaomanikud.
- Kooskõlasta, et sealt teed pidi sõidavad läbi ca 30 autot ning peale seda arvatavasti on see tee esimese tõsisema kuivamiseni läbimatu
- Arvesta sinna mõned koormad kruusa paari hullemasse auku
- Märgi maha konrollpunktid, kahe gpsiga
- Kirjuta need vigadevabalt üles
- Märgi need kaardile
- Tee kaartidest 30 värvilist koopiat
- Korralda registreerimine
- Kontrolli autosid, et need võiksid ikka sõita ja ei reostaks maakera
- Loe kokku oma ajakulu, kütusekulu, närvikulu ja pane rahasse $$$
peale seda seleta sellele kodanikule, et kule, teeme tonnaga, mitte pooleteistkümnega, mis on niigi juba hea diil ...
Eks aeg annab arutust milline on optimaalne "Turisti lõksu" hind.
Ise pean ka 1500 eeku tiba paljuks ja eelistan võistlusele publiku hulgas kaasa elada.
Nagu eespool mainitud iga korraldaja ise otsustab kust ja mis moodi oma kulusid tagasi teenib - kas minimaalsete võistkondade pealt maksimaalne tulu või maksimaalsete võistkondade pealt natuke vähem tulu.
Ennevanasti kui Turist'i klass tekkis peeti seda uute võistkondade taimelavaks ja haavatud võistkondade ( loe: võistkonnad kellel võistlusauto laiali ) mudanälja rahuldamise katselaboriks. Tänse hinnapoliitika juures julgen selles kahelda. Eriti veel kui säilib suhtumine kui tüütutesse segajatesse ( mõru kogemus Saarekollilt ). Loodan et see oli vaid üksikisu arvamus mitte kogu korralduskomitee seisukoht.
Tõenäoliselt ei korraldata võistluseid teenimise eesmärgil (ei loe teiste raha), pigem on tähtis kulud tasa saada. Kui saab kulud vähemalt tasa, siis või järgmine aasta loota-oodata veelgi paremat üritust.
Matemaatika
(1500x vähe) on vähem kui ( 1000 x palju )
Turisti klassist on ehk kõige rohkem järelkasvu oodata?
Oleme sõbrad edasi
Hea kindlustuspakkumise saad Next Kindlustusmaaklerilt www.nextkm.ee
a teeme nii, et turistid teevad ühe võistluse. St niisama. ühe päevase. Karjääris. ntx kuu aja pärast. Sellises kohas, kus pole kooskõlastusi ega miskit. Lihtne.
Nõue on, et on vaid tavamaasturid, ning 3h jooksul tuleb leida mööda karjääri peidetud 30 punkti.
Osalustasu kehtestavad korraldajad.
Ma ei kiusa teid, kuid teinekord on vaja käed mustaks teha, et aru saada, miks mõni asi sellist hinda maksab.
Kõige hullem on see, kui sa oled teinud võistluse, kõik on paigas. Siis hommikul ärkad kell 04.40, astud kargesse õhku, olles maganud vaid mõned tunnid, sest mingid asjad siiski ei läinud täkkesse, ning küsid endalt, miks ma seda teen...
siin mõned põhjused, miks pole me hulkuriga ammu ühtki võistlust teinud.
Viimane BFG talvesõit oli viimane piisk. Mina räägin puhtalt korraldaja vaatevinklist.
ja loomulikult ma kiristan hambaid, kui maksan see 2.5K võistlustasu... kuid ma saan sellest summast aru.
Ma ei maaliks kõike seda nii mustades toonides, kui Kotkas.
Kuid olles olnud eelmise Avosõidu köögipoolel kaastegev ning näinud lähedalat ja kõrvalt veel mõne võistluse sündi ja kulgu, siis ega see just meelakkumine pole. Kui lisada veel 7 aasta kogemus ametlike kooskõlastatud safarite korraldamisel, ning ca 5 võistlusele rajakohtunikus olemine, siis julgen arvata et mul on juba õhkõrn ettekujutus, mida peab kogema peakoraldaja. Hea, et entusiaste veel on.
Aga 1500.- turismi eest.... see pole just hobioffroderile kõige taskukohasem. Kui lisada veel 5 meeskonna avalik kõrvalejäämine, siis on korraldajatel mille üle mõelda. (Nemad ju auhindale ei pretendeeri)
Viimati muutis Landy, T Apr 17, 2007 11:46 am, muudetud 1 kord kokku.
ja nii nad välja suridki....
Saarekollist jäi silma/selga, et iga atos olev turist sai särgi, samuti nagu võistlejad.
Jätaks need särgid ära. Keskmiselt autos 3 liiget, teeb tuuris 600 krooni. Kes tahab see ostab/tellib vms.
Diff kirjutab: - Otsi üles trassi puudutavad instantsid, maaomanikud.
- Kooskõlasta, et sealt teed pidi sõidavad läbi ca 30 autot ning peale seda arvatavasti on see tee esimese tõsisema kuivamiseni läbimatu
- Arvesta sinna mõned koormad kruusa paari hullemasse auku
- Märgi maha konrollpunktid, kahe gpsiga
- Kirjuta need vigadevabalt üles
- Märgi need kaardile
- Tee kaartidest 30 värvilist koopiat
- Korralda registreerimine
- Kontrolli autosid, et need võiksid ikka sõita ja ei reostaks maakera
Saarekoll kulges põhiliselt mööda avalikke teid.
Kevadsõidul mõned metsa ja mudapunktid, kui neid tõesti tuleb ( ) kattuvad võistlejatega. Needki vaja jala võtta, nagu aru saan. Vahva oleks muidugi autoga...
Värvilisi kaarte kah polnud ja polegi vaja. Piisab ju koordinaatidest. Me tondiga saime gloobusega hakkama.
Ma ei taha, et kellegi töö saaks alahinnatud. Kuid 1500 krt ületab küll valuläve. Kuid mis seal ikka! On nagu on!
Snegurochka ex.
Authorities require that a person be gone 48 hours before they`re consodired missing (longer, if they drive a Jeep)
Uued tuuled....IF IT DOES NOT BREAK, IT'S TRIALJIMNY.
Jääb minugi poolt seekord Turistina osalemata. Mitte et hind üle jõu käiks. Olin siin 50/50 kas minna või mitte minna. Määravaks sai vajaliku info udusus ja laekumine viimasel hetkel ning ega see osavõtutasu jah ka teab mis ahvatlev pole.
Potentsiaalne 12-aastane kaardilugejanna saab aga koolituse suvel Saarekolli rajal. Tahaks isegi kõik selle noorpõlve mängumaa ilu uuesti ja valges üle vaadata. Ja kui Urmas ette jääb, saab mult puntra kesvamärga raja kasutamise eest.
Aga ärme loeme Ferdinandi veel päris tapetuks. On teada fakt, et virisemine viib edasi, aga mitte kuigi kiiresti. Et turistid on korraldajatele veidi tülinaks, teen ettepaneku: töötame siin ise välja Turist klassi reeglid, millest korraldaja saaks copy/paste teha ning suurtele reeglitele lisada. Samuti võiks koostada korraldajatele mõningase rea tungivaid soovitusi turisti raja tegemise osas (osavõtumaks 500...900 krooni, Turisti finiš võistlusraja läheduses, punkti ja teelejäetud auto vahe max 200 meetrit ja selles vaimus edasi.) Ka 4x4vabaklass tekkis vist enne kui reeglid.
Ja siis tuleb korraldaja, vaatab valmis reegleid, hindab tungivaid soovitusi ning teeb rehkenduse korrutades oma osavõtumaksu (no 700 krooni) ca 20 osaleva autoga. Saab 14 000. Vaatab, kui palju on kulusid selle turisti klassiga. (Registreerimine, tehniline kontroll ja aja ning piltide arvestus on nagunii püsti pandud. Ja nt. Saaremaal oli joonorienteerumise rada, kust turistid lõpuks läbi lasti, niigi üleval. Regiost leiab ümbruskonna vaatamisväärsused üles. Kuulab üle paar kohalikku, kust saab veel väärt punkte, mida üleval ei ole. Sõidab läbi ja märgib koordinaadid jne. Kooskõlastusi ei tohiks ju väga vaja minna avalikel teedel igapäevaautoga liiklemiseks. Ka kruusakoormad peaks turistide rajal olema puhas kohaliku teedevalitsuse kompetents. Särgid ostku turistid ise välja, aga A4 paberi finišeerimise eest saavad küll.)
Ja siis võrdleb laekuvat summat ja pingutusi sellega, mis kulus kokku alla 10 osavõtjaga TR2+TR3 raja tegemiseks. Teeb järeldused. Kui ise ei viitsi Turisti rada teha, paneb foorumisse varakult vastava üleskutse, et äkki keegi teine viitsib jannata või teab kohalikke võtmeisikuid.
Palun ärge valusalt lööge, kui väga puusse panin. Ise pole kunagi korraldanud, ainult tarbinud ja kindlasti maalisin korraldajapoolse pildi liiga roosiliseks. Kogu jutu eesmärk on ikkagi otsida võimalust järelkasvu tekitamiseks (ja miks mitte ka veteranidele lõbusaks kooskäimiseks) sobiva klassi loomiseks. Otse TR1-ga pihta hakata on ikkagi natuke palju tahta praegusel ajal. Sõidetakse ju praktiliselt aastatetaguseid TR3 raskusele vastavaid radu. Ja tahaks võistlusmomenti, mis safaritel puudu jääb.
Klassina peaks Turistil nagu perspektiiv üsna kindel olema. Saarekoll kinnitas seda arvamust, oli see ju tehtud siira sooviga pakkuda inimestele midagi ilusat. Kommerts jäi selgelt tagaplaanile, kuid loodetavasti suurt miinust ka ei toonud. Küll aga mitmeid huvilisi rajale, kes seni eemalt olid vaadanud.
Ja üks aspekt seekordsetele korraldajatele. Olles ise sõitnud nii tõsisemaid klasse kui turisti, siis tõsisema klassi võistlejana ei tahaks küll mingeid turiste näha vintsitrosside vahel kakerdamas ja üritamas võistlejate punkte kogu oma vahmiiliga pildile saada. (Kui ma nüüd õieti seekordsest turisti rajast aru sain.)
Aga potentsiaalsed turistid, vaadake asjale sedasi - te lähete turisti sõitma enamasti (pika) rahvamajaga, kuhu mahub vabalt 3-4 inimest sisse (rohkem oleks juba tülikas ilmselt). Kui nüüd klappida kahe, kolme või neljapeale see 1500 krooni, siis pole ju eriline summa?
tarmo kirjutas:Aga potentsiaalsed turistid, vaadake asjale sedasi - te lähete turisti sõitma enamasti (pika) rahvamajaga, kuhu mahub vabalt 3-4 inimest sisse (rohkem oleks juba tülikas ilmselt). Kui nüüd klappida kahe, kolme või neljapeale see 1500 krooni, siis pole ju eriline summa?
Viimasest saarekollist jäi silma, et enamajaolt oldi autos kaksi ja nendest veel pooltes ühe pere liikmed.
Paaris autos oli 4-5 inimest.
margus61 jutus oli seesama mõte mis minulgi peas tiirleb. Turistklass kuskil safari ja võistluse vahepeal. Ilmselt oleks korraldajale lihtsam ja saaks ta ka keskenduda põhivõistlusele rohkem, kui mõni enusiastlik tuttav Turist või kaks aitaksid enamus raja maha, määraksid koordinaadid, koostaksid jutu sinna ümber. Mõni sealtkandi kohalikke vaatmisväärsusi ja sügavusi tundev aktiivne 4x4 tegelane aitaks kindlasti meeleldi. Peakorraldajaga koos tehakse punktid võistluste KP-de läheduses, start, finish ja A4 lõputunnistused.
Isiklikult paneks käed külge kohe, kui asi toimub mulle tuttavas kandis.
Samas on võimalik, et seeläbi segadust hoopis rohkem saab. Pole ise kokku puutunud korraldamisega. Lihtsalt abivalmis olen, kui autod ja inimesed looduskaunitesse kohtadesse vaja viia.
Viimati muutis urmas, T Apr 17, 2007 10:37 am, muudetud 6 korda kokku.
Snegurochka ex.
Authorities require that a person be gone 48 hours before they`re consodired missing (longer, if they drive a Jeep)
Uued tuuled....IF IT DOES NOT BREAK, IT'S TRIALJIMNY.