UAZi karburaatori vahetus

Gaz 69, UAZ 469 või Gaz 66 või ZIL. Ühine nimetaja kogu Vene maasturliikurite kohta. Olgu ta siis veok või sõiduk. Lubatud ka roomiksõidukid ja sõjaväetehnika.

Moderaatorid: jr, Landy, Moderators

neptuunus
Rookie
Postitusi: 18
Liitunud: L Mär 26, 2005 9:01 pm
Asukoht: Tallinn

UAZi karburaatori vahetus

Postitus Postitas neptuunus »

Bensiinimootori kütusekulu on küllalt muljetavaldav. Millise karburaatoriga õnnestuks kütusekulu vähendada ja mida oleks suhteliselt kerge kokku sobitada?
Levinud variant on VAZi karburaator, mis on hetkel ka peal, kuid see kütust kokku küll ei hoia märkimisväärselt. Kulu linnas 21 ja maanteel 16 liitrit. Jõudu pole ollagi.
Võib ka muud juttu kütuse kokkuhoiu teemadel. Ise sõidan hetkel nii, et esisild veereb kaasa. Palju sellega kokku hoiaks, 1-2 liitrit? Pole üldse mõnus alati mehhaaniliselt silda sisse kruvida.
Kasutaja avatar
Veiko
I know how to fix stuff
Postitusi: 1196
Liitunud: R Sept 02, 2005 6:21 pm
Asukoht: Teel kuhugi...

Postitus Postitas Veiko »

Kas mootor küünlaid tahmab?
Kütuse kokkuhoiust Uaziku puhul on ültse raske rääkida.
Veiko
+372 5232468

Life is short drive hard.

Ronin off-road-i meeskond
virx2
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 163
Liitunud: R Apr 01, 2005 8:36 pm
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas virx2 »

16l 100-le kilomeetrile on ju hea tulemus :roll:
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4495
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

minu oma võtab keskmiselt 13 litra sajale (uaz buss) - üldiselt ühe lõõriga karbussid on ökonoomsemad kui kahe lõõriga varjant
tartuoffroad.ee
5581340
Kasutaja avatar
Veiko
I know how to fix stuff
Postitusi: 1196
Liitunud: R Sept 02, 2005 6:21 pm
Asukoht: Teel kuhugi...

Postitus Postitas Veiko »

Minu mõistmist mööda on ikka kahe lõõriga karbuss edulisem olnud kui ühega.Asi selles,et õhu liikumis kiirus on suurem ühelõõrises ja seega kütuse segnemine õhuka parem.Teine lõõr on ju selleks,et lõpp ka oleks.Ühelõõrilised ei kippu eriti hästi lõppu käima.
Veiko
+372 5232468

Life is short drive hard.

Ronin off-road-i meeskond
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4495
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

ju siis on tegemist müstikaga - nagu vene tehnika puhul ikka
tartuoffroad.ee
5581340
neptuunus
Rookie
Postitusi: 18
Liitunud: L Mär 26, 2005 9:01 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas neptuunus »

Suvel võttis endal ka vähem. VAZi õhupuhastajat pole võimalik paraku talverežiimile keerata, sest ruumi sisuliselt pole ja imeb külma õhku seega. Võimalik, et see lapakas oli ka välja võetud kuid ettepoole ava kinni toppida ei või, siis ei liigu enam üldse.
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

UAZ kahe lõõriga karburaator on parim oma lihtsuse, saadav jõu ja ökonoomsuse poolest. Kahe lõõriga UAZ karburaatoris on nagu öeldud õhu liikumine kiirem ja tänu sellele saadakse väga hea kütuse atomiseerimine.

Meie UAZ'il saime 35" rehviga hiilgehetkedel 12-14L/100km maanteel kuluks. VAZ tüüpi karburaatoriga oleks ehk ökom, aga kuna vähem kütet visatakse silindrisse, siis on märgatav ka jõu kadu. Samuti ei saa me kuidagi rääkida samaväärsest kütuse atomiseerimisest madalatel pööretel, mis on just maasturil oluline.
+372 5028488
MARX
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 146
Liitunud: L Apr 15, 2006 2:43 pm

Postitus Postitas MARX »

ena omale sai paigaldataud miski 1 lõõriga mosse oma. ei märganud, et oluline jõu puudus oleks mootoril tekkinud peale seda.
Kas vaz-i karbus istub laksult uaz mootorile peale või on vaja miskit kohendada
MARX
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 146
Liitunud: L Apr 15, 2006 2:43 pm

Postitus Postitas MARX »

enda omale sai paigaldataud miski 1 lõõriga mosse oma. ei märganud, et oluline jõu puudus oleks mootoril tekkinud peale seda.
Kas vaz-i karbus istub laksult uaz mootorile peale või on vaja miskit kohendada
R969
Fitting 38"
Postitusi: 363
Liitunud: N Veebr 02, 2006 7:26 pm
Asukoht: Võru

Postitus Postitas R969 »

Tere,
Enda Uaz 469-l oli küll Siguli karburaator ja maantee kulu oli alla 12.
Kaasaveerev esisild annab 1,5-3 l kulu juurde(sõltub ilmast).Endal oli pandud
ka Bmw 86c termostaat,mis andis kindlasti ka mingi säästu,kuna mootori
temperatuur oli iga ilmaga 90-95c.Karburaatori peab düüsidega õieti
välja häälestama.Muidu pole ökonoomsust loota.Sobib 2101 mehaanilise
ajami ja 23/23 lõõriga karburaator.Esimese lõõri reguleerid lahjale segule
ja teise lõõri rikkale segule.Alla 80 sõites töötab ainult esimene lõõr ja
mootor on ökonoomne.Reguleerisin nii,et sõites esimene lõõr lahti ja
vaatasin palju kiirus kindlal teelõigul oli.Siis panin sisse väiksema düüsi
ja uus proov.Õige on siis,kui järgmine düüs vähendab kiirust üle 4km/h
panna eelmine tagasi.Üleminekut tühikäigult keskmistele pööretele reguleeritakse tühikäigudüüsiga,mis mul oli 60.Teise lõõri panin nii,
et musta ei visanud,kui põhja vajutad.
MARX
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 146
Liitunud: L Apr 15, 2006 2:43 pm

Postitus Postitas MARX »

pidasin seda silmas, kas karbuse kinnitus ja gaasihoovad sobivad ilma ümberehituseta
R969
Fitting 38"
Postitusi: 363
Liitunud: N Veebr 02, 2006 7:26 pm
Asukoht: Võru

Postitus Postitas R969 »

Kinnitusaugud sobivad.Vaja läheb pikemaid tikkpolte(nt keermelatt).
Gaasihoob ei sobi.Saab teha nagu mossel,või trossiga.Vazi õhufilter mahub
ka ära.
MARX
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 146
Liitunud: L Apr 15, 2006 2:43 pm

Postitus Postitas MARX »

aga kui prageu on mosse karbus peal, siis peaks ju sobima.
...või mis tahendab, tee nagu mossel
uazfan
Mudder
Postitusi: 66
Liitunud: K Nov 24, 2004 7:11 pm
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas uazfan »

Mõttetu mässamine üldse. Norm maastikumasin võtabki niipalju kütust :D
Vasta

Mine “UAZ / GAZ / ZIL jt”