UAZi karburaatori vahetus
Moderaatorid: jr, Landy, Moderators
UAZi karburaatori vahetus
Bensiinimootori kütusekulu on küllalt muljetavaldav. Millise karburaatoriga õnnestuks kütusekulu vähendada ja mida oleks suhteliselt kerge kokku sobitada?
Levinud variant on VAZi karburaator, mis on hetkel ka peal, kuid see kütust kokku küll ei hoia märkimisväärselt. Kulu linnas 21 ja maanteel 16 liitrit. Jõudu pole ollagi.
Võib ka muud juttu kütuse kokkuhoiu teemadel. Ise sõidan hetkel nii, et esisild veereb kaasa. Palju sellega kokku hoiaks, 1-2 liitrit? Pole üldse mõnus alati mehhaaniliselt silda sisse kruvida.
Levinud variant on VAZi karburaator, mis on hetkel ka peal, kuid see kütust kokku küll ei hoia märkimisväärselt. Kulu linnas 21 ja maanteel 16 liitrit. Jõudu pole ollagi.
Võib ka muud juttu kütuse kokkuhoiu teemadel. Ise sõidan hetkel nii, et esisild veereb kaasa. Palju sellega kokku hoiaks, 1-2 liitrit? Pole üldse mõnus alati mehhaaniliselt silda sisse kruvida.
- MahviaDeTyrk
- I live off from the mud
- Postitusi: 4495
- Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
- Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
- Kontakt:
- Veiko
- I know how to fix stuff
- Postitusi: 1196
- Liitunud: R Sept 02, 2005 6:21 pm
- Asukoht: Teel kuhugi...
Minu mõistmist mööda on ikka kahe lõõriga karbuss edulisem olnud kui ühega.Asi selles,et õhu liikumis kiirus on suurem ühelõõrises ja seega kütuse segnemine õhuka parem.Teine lõõr on ju selleks,et lõpp ka oleks.Ühelõõrilised ei kippu eriti hästi lõppu käima.
Veiko
Veiko
+372 5232468
Life is short drive hard.
Ronin off-road-i meeskond
Life is short drive hard.
Ronin off-road-i meeskond
- MahviaDeTyrk
- I live off from the mud
- Postitusi: 4495
- Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
- Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
- Kontakt:
UAZ kahe lõõriga karburaator on parim oma lihtsuse, saadav jõu ja ökonoomsuse poolest. Kahe lõõriga UAZ karburaatoris on nagu öeldud õhu liikumine kiirem ja tänu sellele saadakse väga hea kütuse atomiseerimine.
Meie UAZ'il saime 35" rehviga hiilgehetkedel 12-14L/100km maanteel kuluks. VAZ tüüpi karburaatoriga oleks ehk ökom, aga kuna vähem kütet visatakse silindrisse, siis on märgatav ka jõu kadu. Samuti ei saa me kuidagi rääkida samaväärsest kütuse atomiseerimisest madalatel pööretel, mis on just maasturil oluline.
Meie UAZ'il saime 35" rehviga hiilgehetkedel 12-14L/100km maanteel kuluks. VAZ tüüpi karburaatoriga oleks ehk ökom, aga kuna vähem kütet visatakse silindrisse, siis on märgatav ka jõu kadu. Samuti ei saa me kuidagi rääkida samaväärsest kütuse atomiseerimisest madalatel pööretel, mis on just maasturil oluline.
+372 5028488
Tere,
Enda Uaz 469-l oli küll Siguli karburaator ja maantee kulu oli alla 12.
Kaasaveerev esisild annab 1,5-3 l kulu juurde(sõltub ilmast).Endal oli pandud
ka Bmw 86c termostaat,mis andis kindlasti ka mingi säästu,kuna mootori
temperatuur oli iga ilmaga 90-95c.Karburaatori peab düüsidega õieti
välja häälestama.Muidu pole ökonoomsust loota.Sobib 2101 mehaanilise
ajami ja 23/23 lõõriga karburaator.Esimese lõõri reguleerid lahjale segule
ja teise lõõri rikkale segule.Alla 80 sõites töötab ainult esimene lõõr ja
mootor on ökonoomne.Reguleerisin nii,et sõites esimene lõõr lahti ja
vaatasin palju kiirus kindlal teelõigul oli.Siis panin sisse väiksema düüsi
ja uus proov.Õige on siis,kui järgmine düüs vähendab kiirust üle 4km/h
panna eelmine tagasi.Üleminekut tühikäigult keskmistele pööretele reguleeritakse tühikäigudüüsiga,mis mul oli 60.Teise lõõri panin nii,
et musta ei visanud,kui põhja vajutad.
Enda Uaz 469-l oli küll Siguli karburaator ja maantee kulu oli alla 12.
Kaasaveerev esisild annab 1,5-3 l kulu juurde(sõltub ilmast).Endal oli pandud
ka Bmw 86c termostaat,mis andis kindlasti ka mingi säästu,kuna mootori
temperatuur oli iga ilmaga 90-95c.Karburaatori peab düüsidega õieti
välja häälestama.Muidu pole ökonoomsust loota.Sobib 2101 mehaanilise
ajami ja 23/23 lõõriga karburaator.Esimese lõõri reguleerid lahjale segule
ja teise lõõri rikkale segule.Alla 80 sõites töötab ainult esimene lõõr ja
mootor on ökonoomne.Reguleerisin nii,et sõites esimene lõõr lahti ja
vaatasin palju kiirus kindlal teelõigul oli.Siis panin sisse väiksema düüsi
ja uus proov.Õige on siis,kui järgmine düüs vähendab kiirust üle 4km/h
panna eelmine tagasi.Üleminekut tühikäigult keskmistele pööretele reguleeritakse tühikäigudüüsiga,mis mul oli 60.Teise lõõri panin nii,
et musta ei visanud,kui põhja vajutad.