Säästlikuma/väiksema maasturi valik
Moderaator: Moderators
Säästlikuma/väiksema maasturi valik
Plaanin vahetada senise Škoda Octavia Scouti välja (linna)maasturi vastu, kuna Eesti külateed ja metsarajad on selle masina jaoks liiga katkiseks muutuda jõudnud.
Palun abi/soovitusi, et millist uut valida.
Kriteeriumid on järgmised:
- liigun looduses teadustöö tõttu, mistõttu tihti tuleb sõita piirkondadesse, kus pole aastaid mingit liiklust olnud või siis ainult metsaveomasinad teid lõhkunud
- enamasti liigun üksi, aga auto võiks mahutada lahedalt ka 2-3 kolleegi koos nende teadusvarustusega
- iga-aastaselt sõidan maha umbes 40000 km
- 50% sõitmisest on asfaldil, 30% kruusa- ja külavaheteedel, 10% metsaradadel, 10% väga katkistel või mudastel teedel
- eelmise punkti põhjal - auto võiks olla mugav ka linnaliikluseks ning igapäevasõitudeks, mitte spets offroad masin - aga samas võimaldama ligipääsu kaugetesse ja raskete teeoludega paikadesse (kuhu kõndimiseks vahemaad liiga pikaks jäävad)
- auto hind võiks jääda 5000-6000 euro piirimaile
- auto vanus võiks olla kuni 10 aastat (kasko saamise tõttu ja vist ka firma nimele ost)
- auto läbisõit võiks jääda paarisaja tuhande piiresse (kuigi tõenäoliselt on kõigil seda keeratud)
- auto kütuseks võiks olla diisel (saan soodsamalt)
- auto keskmine kütusekulu võiks jääda 6-7 liitri piiresse
- muretseksin lisaks veel korraliku põhjakaitse, (käsi)vintsi, korralikumad ja suuremad mudarehvid
Auto24.ee lehel vastavate valikute all on päris palju erinevaid masinaid, domineerivad selles nimekirjas aga järgmised:
- Nissan Xtrail
- Kia Sorento
- Jeep Cherokee
- Ssangyongid, Hyundaid jt ka, aga nende osas olen ettevaatlik...
Sooviks nüüd austatud maasturikasutajate hinnanguid (soovitatavalt isiklikel kogemustel põhinevaid), et millised neist eelmainitud masinatest (või teistest Auto24.ee müüginimekirjas olevatest) on nii kvaliteedilt, vastupidavuselt kui keskmisest kehvemate teede läbimise poolest paremad?
Olen ise kõigis neis masinates istunud, ükski pole ebameeldivat tunnet tekkinud, muda sees aga neid proovida pole saanud.
Autodevalik siin:
http://www.auto24.ee/kasutatud/nimekiri ... &otsi=otsi
Palun abi/soovitusi, et millist uut valida.
Kriteeriumid on järgmised:
- liigun looduses teadustöö tõttu, mistõttu tihti tuleb sõita piirkondadesse, kus pole aastaid mingit liiklust olnud või siis ainult metsaveomasinad teid lõhkunud
- enamasti liigun üksi, aga auto võiks mahutada lahedalt ka 2-3 kolleegi koos nende teadusvarustusega
- iga-aastaselt sõidan maha umbes 40000 km
- 50% sõitmisest on asfaldil, 30% kruusa- ja külavaheteedel, 10% metsaradadel, 10% väga katkistel või mudastel teedel
- eelmise punkti põhjal - auto võiks olla mugav ka linnaliikluseks ning igapäevasõitudeks, mitte spets offroad masin - aga samas võimaldama ligipääsu kaugetesse ja raskete teeoludega paikadesse (kuhu kõndimiseks vahemaad liiga pikaks jäävad)
- auto hind võiks jääda 5000-6000 euro piirimaile
- auto vanus võiks olla kuni 10 aastat (kasko saamise tõttu ja vist ka firma nimele ost)
- auto läbisõit võiks jääda paarisaja tuhande piiresse (kuigi tõenäoliselt on kõigil seda keeratud)
- auto kütuseks võiks olla diisel (saan soodsamalt)
- auto keskmine kütusekulu võiks jääda 6-7 liitri piiresse
- muretseksin lisaks veel korraliku põhjakaitse, (käsi)vintsi, korralikumad ja suuremad mudarehvid
Auto24.ee lehel vastavate valikute all on päris palju erinevaid masinaid, domineerivad selles nimekirjas aga järgmised:
- Nissan Xtrail
- Kia Sorento
- Jeep Cherokee
- Ssangyongid, Hyundaid jt ka, aga nende osas olen ettevaatlik...
Sooviks nüüd austatud maasturikasutajate hinnanguid (soovitatavalt isiklikel kogemustel põhinevaid), et millised neist eelmainitud masinatest (või teistest Auto24.ee müüginimekirjas olevatest) on nii kvaliteedilt, vastupidavuselt kui keskmisest kehvemate teede läbimise poolest paremad?
Olen ise kõigis neis masinates istunud, ükski pole ebameeldivat tunnet tekkinud, muda sees aga neid proovida pole saanud.
Autodevalik siin:
http://www.auto24.ee/kasutatud/nimekiri ... &otsi=otsi
- TiitR
- I live off from the mud
- Postitusi: 5765
- Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
- Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa
Re: Säästlikuma/väiksema maasturi valik
See kriteerium kustutab kogu valikus olevad autod (eriti, kui soovisid ka karvasema rehvi panna)timosuur kirjutas: - auto keskmine kütusekulu võiks jääda 6-7 liitri piiresse

Edit: Näiteks mul proua kulgeb ringi Passat 1,9tdi autom. (küll 90% linnas) ja keskmine kulu 7,2 L., et siis...

Viimati muutis TiitR, R Apr 10, 2015 9:55 pm, muudetud 2 korda kokku.
Re: Säästlikuma/väiksema maasturi valik
Nimekirjast,,,,,,Ford Ranger.Ainuke millega mina julgeks metsas turnida.Ja need on ikka kuradima töökindlad
Silmas pean muidugi eelmist põlvkonda 


- RistoRR
- Rock Crawler
- Postitusi: 890
- Liitunud: N Mai 23, 2013 10:07 pm
- Asukoht: Viru-Jaagupi/Rakvere
- Kontakt:
Re: Säästlikuma/väiksema maasturi valik
Soovitud küttekulu maasturite klassis küll saavutatav ei ole...
Muidu Sorento kohta võin rääkida küll

Muidu Sorento kohta võin rääkida küll

Patrol Y60 35'' Silverstone
Bensiiniga võite pintsleid pesta, diislis peitub jõud!
55676422 kui vaja abi vms
Bensiiniga võite pintsleid pesta, diislis peitub jõud!
55676422 kui vaja abi vms
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17416
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Re: Säästlikuma/väiksema maasturi valik
Väike, ökonoomne, aga kõva ronija mis soovtud kütekuluga- Suzuki Jimny 1,5L Diiisel.RistoRR kirjutas:Soovitud küttekulu maasturite klassis küll saavutatav ei ole...![]()
Oli selline meil Imedepõlul müügis (cabrio) ja tagsillaga maanteel/linnas sõites oli kulu 6-7L/100km, nelikveoga metsas liitri võrra rohkem.
Praegu ühe jahimehe kasutuses ja väga rahul, sest tegu jahipiirkonna ökonoomseima ja parima manööverduvõimega metsas ronija.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
- RistoRR
- Rock Crawler
- Postitusi: 890
- Liitunud: N Mai 23, 2013 10:07 pm
- Asukoht: Viru-Jaagupi/Rakvere
- Kontakt:
Re: Säästlikuma/väiksema maasturi valik
Räägime kodanikule siiski kättesaadavatest asjadestLandy kirjutas:Väike, ökonoomne, aga kõva ronija mis soovtud kütekuluga- Suzuki Jimny 1,5L Diiisel.RistoRR kirjutas:Soovitud küttekulu maasturite klassis küll saavutatav ei ole...![]()
Oli selline meil Imedepõlul müügis (cabrio) ja tagsillaga maanteel/linnas sõites oli kulu 6-7L/100km, nelikveoga metsas liitri võrra rohkem.
Praegu ühe jahimehe kasutuses ja väga rahul, sest tegu jahipiirkonna ökonoomseima ja parima manööverduvõimega metsas ronija.

Patrol Y60 35'' Silverstone
Bensiiniga võite pintsleid pesta, diislis peitub jõud!
55676422 kui vaja abi vms
Bensiiniga võite pintsleid pesta, diislis peitub jõud!
55676422 kui vaja abi vms
Re: Säästlikuma/väiksema maasturi valik
Korras xtrail paneb maanteel alla 6 kui püsida piirkiirustes. Mul keskmine tuleb 7,5-8l. 70% linnas. + lukustatav nelivedu.
mul 4veo valiku nupp AUTO asendis koguaeg.
mul 4veo valiku nupp AUTO asendis koguaeg.
X-trail.
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
Re: Säästlikuma/väiksema maasturi valik
Saksas neid kümnetega müügis.RistoRR kirjutas:Räägime kodanikule siiski kättesaadavatest asjadestLandy kirjutas:Väike, ökonoomne, aga kõva ronija mis soovtud kütekuluga- Suzuki Jimny 1,5L Diiisel.RistoRR kirjutas:Soovitud küttekulu maasturite klassis küll saavutatav ei ole...![]()
Oli selline meil Imedepõlul müügis (cabrio) ja tagsillaga maanteel/linnas sõites oli kulu 6-7L/100km, nelikveoga metsas liitri võrra rohkem.
Praegu ühe jahimehe kasutuses ja väga rahul, sest tegu jahipiirkonna ökonoomseima ja parima manööverduvõimega metsas ronija.
Mina võtaks nimekirja ka lühikese Toyota LC120. tõsi küttekulu ja hind soovitud vahemikku ei mahu.
D4D+R6+V6
Re: Säästlikuma/väiksema maasturi valik
7 sajale ei sõida ükski maastur.
Re: Säästlikuma/väiksema maasturi valik
Täpsustan veidi oma soove.
Kütusekulu selles vahemikus oli "soovitatav", samas nagu siin on mainitud ja nagu ka ise olen kuulnud, siis vähemalt X-traili puhul on see kohati täiesti reaalne.
Maanteesõidust käib eelkõige jutt, linnas ja metsaradadel on loomulikult numbrid teistsugused.
Rangeri ja Jimny probleemiks on minu puhul mahutavus ja mugavus. Seda just pikemate otsade sõitmisel kui rahvast autos ka rohkem on.
Jimny sarnase tahaks tulevikus kodulähedaste mülgaste avastamiseks soetada, praegu otsin aga pigem mugavamat töösõitude masinat.
Saksa portaale olen vaadanud, seal on jah vastava kriteeriumi masinaid sadades, aga Saksast ost on nagu põrsa kotis ostmine - kunagi ei tea, mille saad.
Koos lisakuludega (tehnokontroll, transport jne) tuleb lõpuks kallim kui Eestist ostes. Vähemalt selline on minu arvamus momendil.
Paluks siiski kommentaare nii varemmainitud ja mu kriteeriumidele enam-vähem vastavate mudelite kohta (X-Trail, Sorento, Cherokee jms) kui teiste sobivate kohta.
Koos täpsustustega keskmise/reaalse kütusekulu osas, läbitavuse osas ning sellises vanuses masinate kvaliteedi ja võimaliku hetkeseisundi (nt lagunemine) osas.
Kütusekulu selles vahemikus oli "soovitatav", samas nagu siin on mainitud ja nagu ka ise olen kuulnud, siis vähemalt X-traili puhul on see kohati täiesti reaalne.
Maanteesõidust käib eelkõige jutt, linnas ja metsaradadel on loomulikult numbrid teistsugused.
Rangeri ja Jimny probleemiks on minu puhul mahutavus ja mugavus. Seda just pikemate otsade sõitmisel kui rahvast autos ka rohkem on.
Jimny sarnase tahaks tulevikus kodulähedaste mülgaste avastamiseks soetada, praegu otsin aga pigem mugavamat töösõitude masinat.
Saksa portaale olen vaadanud, seal on jah vastava kriteeriumi masinaid sadades, aga Saksast ost on nagu põrsa kotis ostmine - kunagi ei tea, mille saad.
Koos lisakuludega (tehnokontroll, transport jne) tuleb lõpuks kallim kui Eestist ostes. Vähemalt selline on minu arvamus momendil.
Paluks siiski kommentaare nii varemmainitud ja mu kriteeriumidele enam-vähem vastavate mudelite kohta (X-Trail, Sorento, Cherokee jms) kui teiste sobivate kohta.
Koos täpsustustega keskmise/reaalse kütusekulu osas, läbitavuse osas ning sellises vanuses masinate kvaliteedi ja võimaliku hetkeseisundi (nt lagunemine) osas.
- RistoRR
- Rock Crawler
- Postitusi: 890
- Liitunud: N Mai 23, 2013 10:07 pm
- Asukoht: Viru-Jaagupi/Rakvere
- Kontakt:
Re: Säästlikuma/väiksema maasturi valik
Sorento
1) küttekulu arvestan ca 10,5 kesmiseks (tõste ja suurem rehv).
2) Raamil maasturi kohta ikka sigamugav minu jaoks
3) Läbivus arvestades pehmet välimust 5+, uskumatu kuhu enda omaga roninud olen, ootasin ikka nõrgemat temast.
4) Kestvus: no oleneb ikka hooldamisest, töö ja isikliku kogemuse arvelt ütlen, et kui hooldada siis kestab enam kui küll. Kehvadel teedel sillaosade kestvus igasuguste sõidukatest ikka peajagu üle. Mootor vajab hoolet, kui see tehtud siis suht pommikindel. Pidurid: eem, käsipidur vajab aeg-ajalt puhastamist määrimist. Kere: värvipinda läbivad vigastused väga ei meeldi, kipub roostetama kui koheselt vigastusele tähelepanu ei pööra, muidu ok. Heavy off-roadi käigus võivad (aga ei pruugi) plastikud irduda. Raam: suur, raske ja suht jäik kolakas, siiani pole probleeme nendega esinenud.
Lisaks:
5) Modifitseerimine raskendatud know how puudumise tõttu. Iseenesest 2'' vedrudest + ca 1'' keretõste on ilma tehasejuppe asendamata võimalik. Vintsi kohta ei tea veel öelda, pole sellesse süvenenud (stange taha igastahes saab kuidagi teda peita).
6) Varuosade saadavus ja hind üldjuhtudel hea, kui õigest kohast küsida
Edu otsinguil
PS: X-Trail ei liigitu päris maasturite klassi, parketikas siiski...
1) küttekulu arvestan ca 10,5 kesmiseks (tõste ja suurem rehv).
2) Raamil maasturi kohta ikka sigamugav minu jaoks

3) Läbivus arvestades pehmet välimust 5+, uskumatu kuhu enda omaga roninud olen, ootasin ikka nõrgemat temast.
4) Kestvus: no oleneb ikka hooldamisest, töö ja isikliku kogemuse arvelt ütlen, et kui hooldada siis kestab enam kui küll. Kehvadel teedel sillaosade kestvus igasuguste sõidukatest ikka peajagu üle. Mootor vajab hoolet, kui see tehtud siis suht pommikindel. Pidurid: eem, käsipidur vajab aeg-ajalt puhastamist määrimist. Kere: värvipinda läbivad vigastused väga ei meeldi, kipub roostetama kui koheselt vigastusele tähelepanu ei pööra, muidu ok. Heavy off-roadi käigus võivad (aga ei pruugi) plastikud irduda. Raam: suur, raske ja suht jäik kolakas, siiani pole probleeme nendega esinenud.
Lisaks:
5) Modifitseerimine raskendatud know how puudumise tõttu. Iseenesest 2'' vedrudest + ca 1'' keretõste on ilma tehasejuppe asendamata võimalik. Vintsi kohta ei tea veel öelda, pole sellesse süvenenud (stange taha igastahes saab kuidagi teda peita).
6) Varuosade saadavus ja hind üldjuhtudel hea, kui õigest kohast küsida

Edu otsinguil

PS: X-Trail ei liigitu päris maasturite klassi, parketikas siiski...
Patrol Y60 35'' Silverstone
Bensiiniga võite pintsleid pesta, diislis peitub jõud!
55676422 kui vaja abi vms
Bensiiniga võite pintsleid pesta, diislis peitub jõud!
55676422 kui vaja abi vms
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17416
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Re: Säästlikuma/väiksema maasturi valik
Sõistsin selle Jimny-ga vahepeal ise ringi, arvad, et keegi käis mulle öösel salaja kütet juurde valamas. et küttekulu väiksem paistaks?Alari kirjutas:7 sajale ei sõida ükski maastur.
Seal vahel sama Renault mootor, mis minu Daciala. Daccia kütte kulu suvel 4,x, talvel 5,x. Seega Jimny vahel 6-7L/100km täiesti reaalne.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Re: Säästlikuma/väiksema maasturi valik
Pane sellele X le vähe karvasem rehv...siis näed mis juhtuma hakkabahto42 kirjutas:Korras xtrail paneb maanteel alla 6 kui püsida piirkiirustes. Mul keskmine tuleb 7,5-8l. 70% linnas. + lukustatav nelivedu.
mul 4veo valiku nupp AUTO asendis koguaeg.



- totu
- I live off from the mud
- Postitusi: 2887
- Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
- Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.
Re: Säästlikuma/väiksema maasturi valik
Mina vaataks Sorentot, Santafed voi Fronterat. Ehk ka Foresteri/Outback i. E.läbi raua veoskeem võiks ikka olla. Viimasesse ei kvalifitseru, muuseas, paljud GC d. Las Haldexid ja muud sidurilised jäävad äärekivide ületamiseks.
Viimati muutis totu, P Apr 12, 2015 8:34 pm, muudetud 2 korda kokku.
Tehtud, mõeldud.
- beginner
- True Softroader
- Postitusi: 1502
- Liitunud: T Mai 08, 2012 9:25 pm
- Asukoht: Tallinn/Tapa/Tartu
Re: Säästlikuma/väiksema maasturi valik
Frontera jääb välja ka selle tõttu, et need on rohkem kui 10a vanad.
Sorentosid paistab olevat päris palju valida, kaaluda võiks ka Terracan'i. Need muidugi rohkem pereautod ja töömasinaks vast Ranger/Navara sobivamad. Kunagi sai 2000a Navarat igapäevaselt sõiduauto asemel kasutatud ~1,5a, peaaegu iga nädalavahetus Tartu-Tallinna vahet käidud ja täitsa OK oli. Kuuti saab ikka päris palju kraami laduda võrreldes universaalkerega sõidukiga. Natuke tõstet, et suuremat rehvi alla panna, saab neile kõigile teha ilma suurema ümberehituseta.
Sorentosid paistab olevat päris palju valida, kaaluda võiks ka Terracan'i. Need muidugi rohkem pereautod ja töömasinaks vast Ranger/Navara sobivamad. Kunagi sai 2000a Navarat igapäevaselt sõiduauto asemel kasutatud ~1,5a, peaaegu iga nädalavahetus Tartu-Tallinna vahet käidud ja täitsa OK oli. Kuuti saab ikka päris palju kraami laduda võrreldes universaalkerega sõidukiga. Natuke tõstet, et suuremat rehvi alla panna, saab neile kõigile teha ilma suurema ümberehituseta.