Kilpkonn kirjutas:Ma leian, et mina müüjana ei pea põhjendama, miks ma oma müüdava auto eest sellist hinda soovin, nagu ma soovin.
...
Eriti juhul, kui müük pole eesmärgiks. Sest tehing sünnib vaid siis, kui ostja on nõus maksma müüja küsitud hinda.
Ostja arvates on hind alati liiga kallis. Müüja põhjendus, et ma vahetasin just summuti ära, ei muuda auto hinda mingil moel. Ostja ei maksa seetõttu kuulutuses toodud hinnast rohkem. Tore on, et vahetasid, aga see ei muuda midagi.
See ei tähenda, et auto kohta õiget infot ei peaks andma. See on ka selle hinna-põhjenduse küsimise tegelik mõte.
Tegelikult on nii, et hinna määrab ikkagi müüja. See kas müük toimub, sõltub juba sellest, kas ette antud hinnaga leidub ostja või mitte. Viimasest postist saan nagu aru, et hooldatud autot peaks müüma sama hinnaga, kui turu kõige odavamat räime?
testivoitja kirjutas:Tegelikult on nii, et hinna määrab ikkagi müüja. See kas müük toimub, sõltub juba sellest, kas ette antud hinnaga leidub ostja või mitte. Viimasest postist saan nagu aru, et hooldatud autot peaks müüma sama hinnaga, kui turu kõige odavamat räime?
Ei ole üks olulisem ühti, kui teine: tehing toimub alles siis, kui müüja on kaubast nõus loobuma selle hinnaga, mida ostja on nõus maksma.
Potsu, Krooks, GLK, Frontud ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Ei väidagi, et härra TiitR-i silmas pidasin, aga keegi Tartust on tige, et tema visioon ei sobi müüjale. Kõige odavam sõiduk ei pea ront olema, lihtsalt omanik soovib kiirelt müüa näiteks. Auto24-s müügil Mazda kastikaid, mida müüakse juba üle aasta aja - vaevalt et nende seisukord järest paremaks läheb ja müümata ilmselt seetõttu, et keegi ostuhuviline ei pea ennast auto hinna vääriliseks. Autode vaatamise ja hindamise tabeliga kusagil foorumis olen nõus vaid juhul, kui hindaja peab ka välja tooma põhjenduse mille alusel hindab enda pädevust/pädevusetust.
Et see teema räägib juba aiaaukudest ja on alguse saanud naiste juttudest sauna taga, siis teen härra TiitR-ile ettepaneku antud teema PANNA LUKKU või KUSTUTADA.
ricardo kirjutas:Ei väidagi, et härra TiitR-i silmas pidasin, aga keegi Tartust on tige, et tema visioon ei sobi müüjale. Kõige odavam sõiduk ei pea ront olema, lihtsalt omanik soovib kiirelt müüa näiteks. Auto24-s müügil Mazda kastikaid, mida müüakse juba üle aasta aja - vaevalt et nende seisukord järest paremaks läheb ja müümata ilmselt seetõttu, et keegi ostuhuviline ei pea ennast auto hinna vääriliseks. Autode vaatamise ja hindamise tabeliga kusagil foorumis olen nõus vaid juhul, kui hindaja peab ka välja tooma põhjenduse mille alusel hindab enda pädevust/pädevusetust.
Et see teema räägib juba aiaaukudest ja on alguse saanud naiste juttudest sauna taga, siis teen härra TiitR-ile ettepaneku antud teema PANNA LUKKU või KUSTUTADA.
Lukku ei paneks, kuna asja iva siiski milleski muus kui konkreetses autos. Tegin ka oma algses postituses muudatuse, kuna Sina kui autoomanik teadsid rohkem rääkida, kui mees tänavalt. Teema, kui selline võiks siiski jääda.
ricardo kirjutas:
...
Autode vaatamise ja hindamise tabeliga kusagil foorumis olen nõus vaid juhul, kui hindaja peab ka välja tooma põhjenduse mille alusel hindab enda pädevust/pädevusetust.
Et see teema räägib juba aiaaukudest ja on alguse saanud naiste juttudest sauna taga, siis teen härra TiitR-ile ettepaneku antud teema PANNA LUKKU või KUSTUTADA.
Ma nüüd loodan, et mõistsin ülalloetut lihtsalt valesti ja Sa ei soovinud öelda, et auto kõrval on lihtsam asjatundmatule mulli ajades tünn pähe tõmmata, kui netis avalikult esitatud tähelepanekuid ümber lükata.
Miks just müüjad sel teemal nii äkilised on? MIda te kardate? Et ostjad targemaks saavad?
Pigem peaks meie kõigi huvides olema sootsiumi harimine, et me oskaksime paremini eristada olulist (ja hinnalist) viga väheolulisest.
Kui kaup on aus ja midagi ei ole varjata, pole ju mingit probleemi. Ning reeglina leiab säärane asi kiiresti ka ostja. Kaua müügis olev kaup on järelikult ostjate rahakotile liiga kallis. Sest tehing sünnib ainult siis, kui müüja ja ostja hinnanägemused kohtuvad. Ülbitsemine stiilis: "kõik ostjad on lollid" ei aita müügile kuidagi kaasa.
Palun moderaatoritel käesolev teema lahti jätta, kuna siin saab üsna pea üsna huvitav kähmlus "õige maailmapildi üle" käima minema.
Potsu, Krooks, GLK, Frontud ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Ülbitsemine stiilis: "kõik ostjad on lollid" ei aita müügile kuidagi kaasa.
Kõik pole lollid tõesti, on normaalseid, aga neid idikaid on väga palju!! Kuidas moodi, sa seletad sellised "pool" turuhinnast pakkujad? Neid on sadu, kui mitte tuhandeid -ja pärast raisad on solvunud, kuidas kurat ei müüdud 5K eurist masinat 2,5k-ga. Või käivad ajavad su laupäeva hommikul välja, siis jooksutavad pool päeva ringi ja siis ütlevad: "mul kogu raha pole" ja pakuvad poole vähem. Kui ma ütlesin, et poole vähem ei sobi siis tõmmati taskust 2,5k välja ja kukuti lalisema, et näe reaalne raha. Ja kuidas Ma seda raha vastu ei võta. Ma küsisin punastristi katusel näed? Vana selle peale et EI näe. Ma siis: HEAtegevusega ei tegele.
Ja selliseid ostjaid on palju!
See tekitabki sellise tunde, et peaks ostjalt küsima: Sul üldse ostuks raha on? või sa tahad pool päeva aega raisata? Või äkki hoiaks mõlema kallist aega kokku!?
Kõik pole lollid tõesti, on normaalseid, aga neid idikaid on väga palju!!
Ega lollide vastu polegi võimalik nii öelda "sõda" võita...
Küll aga valetamine ei peaks olema automüügi loomulik osa!!!
Kes on päeva otsa virk nagu mesilane ja tugev kui härg, lõhub tööd nagu hobune ja õhtuks on väsinud kui koer,
see peaks loomaarsti juurde minema - võib-olla on ta eesel
Iseenesest arvan, et see teema võiks jääda a la auto24 foorumisse, aga kuna ka kokku puutunud nii vähesel määral sõidukite müügiga ja suuremal määral ostuga, siis ütleks ka mõne sõna.
Et kedagi lolliks sõimata pole viisakas ja pole ka mõtet, aga viisakas pole ka see, kui suvalised inimesed panevad diagnoose ilma asja nägemata või vastavat haridust/kogemusi omamata. Mida mõtlen - hiljaaegu müüsin naise auto ja keegi helistaja nõudis aru, et miks osad keredetailid autol üle värvitud? Seda väideti kehvakvaliteedilise pildi(mu telefon millegipärast ei ole parim iga ilmaga) põhjal, minu, kes ma kasutasin autot iga päev erinevatel kellaaegadel ja valguses, juttu ei pandud miskiks. Samuti olen olnud rohkem kui korra aastate jooksul ollukorras, kus maasturi nelivedu pannakse sisse kuival asfaltplatsil, rattas max risti ja gaasi-gaasi. Pärast tullakse enam-vähem kallale ja mis siis, et enne auto proovimist ja ka peale proovimist üritad selgitada, mismoodi nelivedu töötab, sõimatakse ikkagi petiseks, sest müüja auto hakkas ragisema, aga autovaataja 4wd hiace või quatro audi seda ju ei tee. Veel näide. Olin juba MNT-s vormistuse teinud ja tagasi auto juures, et ostja saaks asjad ostetud autosse sisse tõsta ja ära sõita. Kaasas olnud sõber/kaasautojuht istus ise ka rooli taha ja hakkas kurjustama miks AIRbagi tuli ei põle. Asjast anti teada ka väga valjuhäälselt sõbrale/ostjale ja mulle vaatas otsa kaks väga kurja nägu. Pistsin pea auto ukse vahelt sisse ja suur, väga suur tuli paistis vastu ja ka kustus õigel hetkel. Juhtides sellele tähelepanu, teatas abimees vaid mokaotsast, et tema autol teise koha peal, mingit vabandust või sellist ei järgnenud, ehkki hetk varem näitasid inimeste liigutused/näoilmed et tahavad mulle lõuga sõita.
Ja seda, et tahetakse osta kerimata autot, pole mõtet rääkida - väga vale ja mõttetu jutt. Peale seda kui tuli õlitünnide kampaania, oli asja väljamaale ja et lennukiga tagasi tulla oleks olnud narr, siis tõin ka ühe auto Eestisse. Läbisõit vist miski 330-340 tuhat(konkurentidel 150-200 tuhat), hooldusraamat ja hammasrihma tulevikus vahetamise kleepsud olemas. Auto vaatajaid palju, kõik kiitsid ja olid sillas, aga autol vaid üks viga nende jutu järgi - läbisõit liiga suur. Näitasin taskukalkulaatoril, et mis päevane sõit tuleb, kõik noogutasi ja kinnitasid et õige jutt, aga ikkagi vaatamata suurele läbisõidule osta ei soovi. Rõhutan, et vigu auto juures ei leidnud keegi. Müüsin lõpuks alla nn omahinna ja seetõttu on solvav küll kui keegi väidab, et turu odavamad autod on alati rondid.
Pigem ei tea hullemaid petiseid kui eraisikud, kes müüvad oma igapäeva kulgurit ja ei soovita ka turu kallimaid sõidukeid osta, need sama kvaliteediga mis ülejäänud, lihtsalt omanik arvab et kuna enda arvates tegija, siis ka tema masin kulda väärt.
Ja ütleks lihtsalt - ärge laske endale siis tünni teha ja ärge ostke kehvasid autosid, aga seda ei kuula ilmselt keegi. Mina ei viitsi kuulutusse vigu kirja panna seetõttu, et juba proovitud tegevus ja mõttetu. Inimesed loevad kuulutuses auto marki, hinda ja telefoninumbrit. Lihtsam alati telefoni teel asjad selgeks rääkida, saad aru kui vaja üle täpsustada. Näiteks eile tuli inimene koos keevitajast sõbraga, eelmine päev oli telefon teel juttu auto vigadest ja olukorrast, vaatas auto üle, tegi proovisõitu, leidis et auto tegelikult ülihea ja ostis sõiduki ära. Ainuke, kes ei ole õnnelik on müüja, aga see tema valik. Samas omast kogemusest väidan, et kui müüd autot ausalt, räägid vigadest, omad õiget läbisõitu, siis jäädki auto müüma. Auto hind on lõpuks suurusjärgus 40-55 prossa võrreldes "konkurentidega" ja üsna tihti ostab sõiduki keegi, kes varjab vigu, näpib odot ja lihvib "pühademunaks" ja sõiduk jälle müügis, aga nüüd siis "õige" hinnaga. Ja siis tuleb seesama proovija, kes soodsa hinna ja ausa kvaliteedi ära põlgas ja ostab värisevate kätega kiirelt auto ära. Been there, done that. Ehk siis niikaua kui on nõudlust, on ka pakkujaid.
Üpris kabe jutt ricardolt aga...
Mina näiteks ei hakka süvenemagi sellistesse kuulutustesse, kus pole miskit lahti seletatud, vead värgid jne.
Järelt olen ebatavaline ostja.