Mootor sureb soojalt välja

Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.

Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators

Kasutaja avatar
Praks1
I live off from the mud
Postitusi: 2303
Liitunud: P Juun 21, 2009 8:47 pm

Re: Mootor sureb soojalt välja

Postitus Postitas Praks1 »

Lihtsalt infoks, et japside pumpade on ka rootorpumbal sõel sees sisseminemis stutsi.
Proto
53951597
Mr.Spurway
Mudder
Postitusi: 87
Liitunud: L Dets 27, 2014 9:49 pm
Asukoht: Tln

Re: Mootor sureb soojalt välja

Postitus Postitas Mr.Spurway »

uppund kana kirjutas:
Mr.Spurway kirjutas:
uppund kana kirjutas:Geneka küljes peaks olema peenike vaakum voolik.(geneka taga) Tõmba see lahti ja vaata kas jama kordub.
Geneka taga on mingi vaakumpumba vms. moodi asi, sealt läheb 3 jämedat voolikut välja, üks neist läheb pidurivõimendisse, teisi pole veel jõudnud tuvastada. Ja pildilt on näha ka ühte pisikest peenikest voolikut, seda siis pidasid silmas ?

Pilt genekast
Just täpselt ,sedasama peenikest voolikut.
eks ma katsetan ära selle asja ka. Küsiks veel ainult üle, et mis funktsioon sellel voolikul on ? mis lahtiühendades teistmoodi hakkab töötama?

Infoks veel niipalju, et ka tänaöine - hommikune Tallinnas maad võtnud külm talle ei meeldinud, käima ei läinud isegi mitte pika pika ketramise peale, paari päeva pärast lubab ilmajaam plusskraade, ootame ära..
Kasutaja avatar
fanatt
Fitting 38"
Postitusi: 318
Liitunud: T Veebr 07, 2012 12:27 pm
Asukoht: saaremaa

Re: Mootor sureb soojalt välja

Postitus Postitas fanatt »

See, et ta sul külmalt käima ei lähe lõhnab väga eelsüüteküünalde rikkele. Testimiseks on kõige targem nad maha keerata 4-Tk igal silindril üks. Kui maas on, siis keerad juhtme klemmile külge ja paned keermestatud osaga (soovitav kontakt pind on see millest võtmega keerad muidu võid keerme ära rikkuda) vastu aku klemmi ning juhtme sama aku teise klemmi peale. Tegevus võib kergelt sädemeid visata (jälgi, et juhe mõlema klemmi vastu ei lähe). Kui küünal on korras siis umbes 5 sekundi pärast peaks küünla silindriline ots punaseks minema. Kui nii ei ole ja peale 10 sekundit endiselt ei reageeri siis on küünal otsas. Auto peal saab ka testida aga see on väga ebakindel varjant ja sellest ma ei hakka sulle üldse rääkima.
Katseta see pumba jahutamine kindlasti kiiresti ära siis saab järgmist viga otsima hakata. Pumbal eraldi jahutamist ei ole. Mehed mõtlevad, et mootor ja pumba enda töö soojendab seda nii palju, et temperatuuri tekitatud paisumise tagajärjel ei tekita pump piisavat survet pihustitele. Ja kindlasti tasub sul filtrid üle vaadata (vahetada) kuigi see ei tohiks seiskumise põhjus olla. Filter annab tunda siis kui kiirendad, sõidad raske veoga või kui suvine küte on sees (filtrisse tekib parafiin) ehk siis kui mootoril on palju kütet vaja ja filter ei suuda seda läbi lasta piisava kogusega.
Kas sul on ikka talvine küte sees?
Kasutaja avatar
uppund kana
Rock Crawler
Postitusi: 978
Liitunud: P Mär 28, 2010 6:35 pm
Asukoht: Pärnu-ühe varbaga Saaremaal
Kontakt:

Re: Mootor sureb soojalt välja

Postitus Postitas uppund kana »

Vaakum juhib sellel aparaadil kõike seda mis tekitab peavalu. Katseta see ära ja kui on abi siis juba leiab selle patuoina kah kätte.
Käima peaks ta selle väikese külmaga küll minema. Need mootorid käivituvad ka -30 vaprasti kui eelsoojendus küünlad toimivad ja kütus peale tuleb. Kütte filter ikka käib ilusti läbi?
Parketitigu (praegu küll rohkem turist) ........Bussiga
Suhtlen inimestega ka 56 204 888
GC
Rock Crawler
Postitusi: 572
Liitunud: T Nov 16, 2004 4:02 pm
Asukoht: keskel

Re: Mootor sureb soojalt välja

Postitus Postitas GC »

fanatt kirjutas:See, et ta sul külmalt käima ei lähe lõhnab väga eelsüüteküünalde rikkele...
Sa ikka seda lugu lugenud oled või!?

Aga muidu peaks pumba peas miski rõhk, a´la 2 bar-i olema. Seda tasuks mõõta võib olla...
gaz fs 1
Kasutaja avatar
fanatt
Fitting 38"
Postitusi: 318
Liitunud: T Veebr 07, 2012 12:27 pm
Asukoht: saaremaa

Re: Mootor sureb soojalt välja

Postitus Postitas fanatt »

GC kirjutas:
fanatt kirjutas:See, et ta sul külmalt käima ei lähe lõhnab väga eelsüüteküünalde rikkele...
Sa ikka seda lugu lugenud oled või!?

Aga muidu peaks pumba peas miski rõhk, a´la 2 bar-i olema. Seda tasuks mõõta võib olla...
Kui sul minuga rääkida vaja on siis selleks on PS! Võib olla prooviks mehe auto juhtmeid kaudu tööle saada. ....võib olla
Mr.Spurway
Mudder
Postitusi: 87
Liitunud: L Dets 27, 2014 9:49 pm
Asukoht: Tln

Re: Mootor sureb soojalt välja

Postitus Postitas Mr.Spurway »

Rahu, rahu mehed.
Ma tänan kõiki kaasamõtlejaid ja vaatan, et teema kisub pikaks ning tuleb oletusi seinast seina. Kuna teema kipub laiali valguma ja erinevatest postitustest on raske kaasamõtlejatel terviklikku pilti saada siis ma homme ülehomme muudan esimest postitust ja koondan kogu info sinna. Varem ei jõua lihtsalt.

Tähendab, ma pean täpsustama natuke asjaolusid veel, masina sain novembri alguses ja töristasin sellega Tallinna linna vahel, otsad olid lühikesed(kuni 20 km) ja mootor kuumaks ei jõudnud minna, seetõttu see viga ilmselt varem ei avaldunud. See avaldus alles maanteel peale 100 km mahasõitmist. Hiljem sai aku ka tühjaks ja siis tekkis kahtlus laadimises ja kontrollides selgus, et nõrgavõitu, st. testriga mõõtes nagu polekski laadimist, on see pinge mis akul ja gaasi andes tõuseb kuni 0,1 Volti, akuklemme lahti ühendades mootor välja ei sure, käib edasi... Kuna selgub teie jutust, et vaakum mängib mootori töös suurt rolli ja vaakumpump? asub geneka taga ning genekas käitub kahtlaselt, tekib mõte, et äkki on siin mingi seos ? või ei ?

PS ... õhtul ühendasin selle varasemas postituses mainitud vaakumvooliku lahti ja peale mõningast (minut kaks?) ketramist läks käima. Kahjuks kellaaeg oli selline, et üritades säilitada mingisuguseidki heanaaberlikke suhteid ma ei hakanud põristama sellega rohkem ega mootori soojenemist ootama. Niigi juba pooled naabrid enam tere ei ütle :D.

Edit
Ülehomme saan vast asuda teie soovitusi läbi katsetama, teen õlifiltri vahetuse koos õlivahetusega ära ja otsin selle kütusefiltri ka üles ja vahetan välja, siis on need välistatud.
Kasutaja avatar
uppund kana
Rock Crawler
Postitusi: 978
Liitunud: P Mär 28, 2010 6:35 pm
Asukoht: Pärnu-ühe varbaga Saaremaal
Kontakt:

Re: Mootor sureb soojalt välja

Postitus Postitas uppund kana »

Mr.Spurway kirjutas: vaakumpump asub geneka taga ning genekas käitub kahtlaselt, tekib mõte, et äkki on siin mingi seos ? või ei ?
Seos võib olla selles ,et vaakumpumpa õlitatakse ja kui nüüd juhuslikult on läinud katki või vandusest surnud tihendid mis asuvad generaatori ja pumba vahel on võmalus ,et õli satub harjadevahele ja ongi laadimisega jama lahti.
Parketitigu (praegu küll rohkem turist) ........Bussiga
Suhtlen inimestega ka 56 204 888
Uko
Rock Crawler
Postitusi: 663
Liitunud: E Nov 29, 2004 4:38 pm
Asukoht: viljandi

Re: Mootor sureb soojalt välja

Postitus Postitas Uko »

Pump on viimase vindini hõre.Ei hakka kordama miks ja kuidas kontrollida,jahutada miks vaja.Need jutud on siinses foorumis kõik olemas.Käima peab see mootor kargama kohe,poolest pöördest.
Kena aasta lõppu!
olge marurahulikud!
Kasutaja avatar
Kalill
Rock Crawler
Postitusi: 542
Liitunud: P Jaan 09, 2011 9:04 pm

Re: Mootor sureb soojalt välja

Postitus Postitas Kalill »

Proovi suretusklapist sisu sisu välja võtta. Seisma saad käiguga jätta. :wink:

Vee ja lumega jahutamisel on oht plunsrist jagu saada. 4 silindrilist pumpa ikka annab peeneks sõita..
Mr.Spurway
Mudder
Postitusi: 87
Liitunud: L Dets 27, 2014 9:49 pm
Asukoht: Tln

Re: Mootor sureb soojalt välja

Postitus Postitas Mr.Spurway »

ma kipun ka nõustuma oletusega, et kõige suurem viga on kõrgsurvepumbas.
Põhjuse seda oletada annab see, et leige mootoriga töötab nagu poleks midagi häda, on jõudu ja mootor tuksub normaalselt.
Minu loogika Ütleb, et kui oleks ainult eelsüüteküünalde viga, siis oleks külma mootoriga ainult käivitamise probleem, aga miinuskraadide puhul tuleb gaasipedaali peal hoida natuke, et mootor ikka käima jääks kuni pisut soojeneb.

Seega, nõustun, et mulle kõigerohkem muret tekitav probleem(soojalt väljasuremine) on tingitud kõrgsurvepumbast ja testida saan seda siis nii, et kui soojalt välja sureb ja ei käivitu kallan veetotsikust pumbale vett peale ja vaatan kas siis läheb käima..(Või äärmisel juhul genereerin väiksema ventikaga mingi iseseisva jahutuse pumbale).

Ilmselgelt on mootoril veel palju muid probleeme ka, mis vajavad kordategemist, kuid need ei takista otseselt sõitmist ja ei jäta mind lähiajal teele. Seetõttu tegeleb nendega hiljem. kõigepealt lahendame selle soojalt väljasuremise asja.
Märgin ära, et see on mu esimene kokkupuude diisliga, nii et kui ma mingit ilmselget rumalust oletan või räägin, ei maksa viltu vaadata kohe ;)

Ajapuuduse tõttu pääsen alles järgmine nädal masinat katsetama.
Mr.Spurway
Mudder
Postitusi: 87
Liitunud: L Dets 27, 2014 9:49 pm
Asukoht: Tln

Re: Mootor sureb soojalt välja

Postitus Postitas Mr.Spurway »

Nii sain auto kallale eile natukeseks ja tegin omale pisikese nimekirja mida testida on mul siis vaja järjest.

1.Kui mootor on soojaks läinud ja välja surnud ning keeldub käivitumast, proovin kõrgsurvepumpa jahutada ning vaatan kas on tolku.

1.1. ilma termostaadita mootor nii soojaks ei läinudki, et oleks välja surnud. Pool tundi sai ringi sõidetud mööda kõrvaltänavaid. Tüütas ära, sest pidurivõimendi ka enam miskipärast ei toimi ning salongi ka enam sooja ei puhunud(õhk vist sisse läind?). Kuigi kapotialune oli soe ja ees radiaator ka. Seega krutin termostaadi tagasi ja katsetan siis uuesti.


2. Generaator e laadimine korda teha, kuna kogu elektroonika, harjad jms asub generaatori sees, siis tuleb maha kruttida ja vaadata, mis sees toimub..

2.1. Sees toimus selline asi, et üks hari oli kinni kiilunud ehk siis ei andnud nii head ühendust kui peaks, sai ära puhastatud ja nüüd toimib ilusti, eks tulemust ole näha siis kui genekas on autole peale tagasi krutitud. Nii palju mainiks veel ära, et selle mootori jaoks on vool siiski vajalik, ilma genekata töötav mootor seiskus kohe kui aku klemmi maha võtsin. Seega mingisugune laadimine oli siiski ennem juba olemas kuna oli võimeline töötama ilma akuta kui geneaks küljes oli. Nüüd puhastatud harjadega peaks laadimine korras olema.

2.2. See rullid, mille vastu harjad käivad, nendest ülemine oli ikka räigelt kulunud ning ilmselt juba alla lubatud miinimumi
manualis on kirjas, et standard on 31,6 mm ja min. on 30,6 mm. silmaga on näha, et see on
mõlemalt poolt milli jagu kulunud, ehk siis kindlasti juba alla miinimumi, kuna asendust pole(uut rootorit) läks kgenekas sugusena kokku tagasi.

3. See, et külmaga käivituda ja käima jääda ei taha ilma lisagaasita, on ilmselt kas siis hõreda mootori või KS pumba viga. Eks kontrollimisel selgub
Samuti vaja eelsüüteküünlad üle kontrollida.

4. Õli ja kütusefiltri vahetus. Kütusefiltrit ei ole siiani veel leidnud .. küll aga leidsin tavalise kütusepumba kapoti alt. Kütusefilter vist selle sees.

5. Kontrollida peale mootori väljasuremist, et ega seisma jätmise klapile ikka veel särtsu peale ei tule.
Kus see asub ? Mis võiks olla selle inglise keelne nimetus? otsiks mootori manuaalist.

Põhimõtteliselt saaks seda testida ka nii, et kui mootor ei käivitu soojana, tõmbaks pistiku lahti ja vaataks siis kas käivitub.

Kus see asub ? Mis võiks olla selle inglise keelne nimetus? otsiks mootori manuaalist.


6. Kust mõõta pumba peas olevat rõhku ? Kuna seal on palju asju mida kruttida ja on palju asju mida absoluutselt ei tohi kruttida, siis ilma õiget asja teadmata ei taha ma midagi kruttida. Kui ma eelsüüteküünlaid testima hakkan siis krutin selle õhuvõtu asja eest ära ja saan korraliku ja ülevaatliku pildi pumbast teha.

7. Kuna see on mu esimene diisel millega ma kokku puutun siis mul erilisi teadmisi ei ole sellest ning tööriist millega testida surveid on bensuka oma, ehk siis kuni 20 baari.... kuid kella seieril paistab ruumi olevat ka 30 baarise surve jaoks. Ei tea kas kannatab sellega mõõta? Manuali järgi on miinimub sil. surve 22 baari ja korras silindri surve 31 baari

8. Muret teeb nüüd veel üks asi, pikemat õli varrast oleks vaja :D. Õli kontrollides selgus, et õlivarras enam õlini ei ulatugi(varem ulatus), sai liiter juurde valatud, kuid õlini ikka ei ulatu. See asjaolu koos nüansiga, et mootorit käivitades oli terve tänav suitsu täis viib mõttele, et äkki õli lekib silindrisse ja sealt siis väljub omakorda tossuna summutist osooniauke suurendama.
Väike asja illustreeriv video
toss on hall, kuid õli põlemise korral peaks see ju sinine olema ?
Mr.Spurway
Mudder
Postitusi: 87
Liitunud: L Dets 27, 2014 9:49 pm
Asukoht: Tln

Re: Mootor sureb soojalt välja

Postitus Postitas Mr.Spurway »

uppund kana kirjutas:Vaakum juhib sellel aparaadil kõike seda mis tekitab peavalu. Katseta see ära ja kui on abi siis juba leiab selle patuoina kah kätte.
Käima peaks ta selle väikese külmaga küll minema. Need mootorid käivituvad ka -30 vaprasti kui eelsoojendus küünlad toimivad ja kütus peale tuleb. Kütte filter ikka käib ilusti läbi?
ajasin nendel geneka taga oleva vaakumpumba voolikutel natuke jälgi, ainus vaakumvoolik mis veel mingit effekti võib omada on see mis läheb pidurivõimendisse, teised kaks jämedat voolikut on õlitus ning see pisike peenike voolik mis ühel geneka pildil näha on, see viib lihtsalt ühe pisikese plastmasspotini kust edasi läheb küll vooliku ots kuid sealt on voolik ammu ära auranud. Üleüldse on mootori küljes ja kapoti all igasuguseid vidinaid millest peaks voolikud kuhugi minema, kuid mida pole on voolikud. Seega vaakum siin erilist rolli ei mängi enam.
Mr.Spurway
Mudder
Postitusi: 87
Liitunud: L Dets 27, 2014 9:49 pm
Asukoht: Tln

Re: Mootor sureb soojalt välja

Postitus Postitas Mr.Spurway »

Sai täna õli juurde valatud ja genekas külge tagasi krutitud, kuid testida ei saanud. Tänane -7 kraadi külma oli käivitumiseks liiga külm, kedratud sai kuni aku hakkas juba tühjenemise märke näitama. Sai siis eelsüüteküünlad maha krutitud. Küünlad olid sellised,(Pilt) kolm tükki ilma takistuseta ja neljas see valge katuga kaetud oli lühises, punaseks ei läind neist ükski. Nii et, ei muud kui poodi uute eelsüüteküünalde järgi.

Teine tähelepanek, õhuvõtukollektoris oli õli! kust see sinna sai, no ilmselt karteri tuulutuse kaudu ja siis ilmselt ka surve karteris. Või on see õli õhuvõtukollektoris normaalne nähtus ?
(pilt)
Mr.Spurway
Mudder
Postitusi: 87
Liitunud: L Dets 27, 2014 9:49 pm
Asukoht: Tln

Re: Mootor sureb soojalt välja

Postitus Postitas Mr.Spurway »

Tervist, uudist izusu rindelt niipalju, et uusi küünlaid polegi nii lihtne saada, nende pikkus on 141 mm, pakutakse aga mingeid 70 mm ja 135 mm pikkuseid tellimise peale. Seega läksid praegu vanad tagasi.
Kuid mootoriga läheb asi aina hullemaks, täna +4 kraadiga käima minna ei tahtnud, korraks läks ja suri kohe välja ja siis sai kedratud ja korraks lubas jälle 1 v 2 püti sai tööle, kuid ei käivitunud.

Keerasin kütusefiltri maha, see oli jääd täis. viisin sulama, kuid sellega on ilmselt selge, et tuleb välja vahetada.

Kuid tegin niisuguse lolluse, et lükkasin filtrist kõrgsurvepumpa mineva vooliku otsapidi liitrisesse potskasse, mille olin olin eelnevalt tanklast toodud diislit täis valanud. Pisut ketramist ja läks käima.... aga... gaasipedaali tuli all hoida natuke, et käima jääks... käis mõne minuti ja suri välja, natuke ketramist läks jälle käima... mõne minuti töötas ja suri välja... kusjuures gaasipedaali vajutamine erilist rolli ei mänginud... mootor pöördesse ei läinud.
Üldiselt mulle aitab sellest ketramisest ja asjade hullemaks ajamisest, lõpuks on starterid ja kõik muud asjad ka läbi.

Näib, et tuleb minna seda teed, auto vedada kuhugi diiselmootoreid remontiva töökoja õuele ja lasta asjatundjatel tegeleda.

Mõte oli mul surved ka ära mõõta, kuid pole tööriistu. kõrgsurvepumba surve peab olema 185 baari ja silindrite surve minimaalselt 22 baari. Silindrite oma saaks isegi mõõta, kuid minu mõõtja on M14 keermega, kuid eelsüüteküünla auk on M12 ..

Eespool "Uko" väitis, et siinses foorumis on palju kõrgsurvepumpadest juttu. Ma nüüd asun nüüd tuhnima, neid teemasid üles otsima ja läbi lugema, ehk tuleb veel ideid.
Vasta

Mine “Hooldus ja Remont”