Pajerol 3.2 DI-D Õli sees on kõvasti diislit

Moderaatorid: Maasturid, Moderators

Kasutaja avatar
AMX1
Off Roader Wannabe
Postitusi: 21
Liitunud: E Okt 06, 2014 10:41 pm

Pajerol 3.2 DI-D Õli sees on kõvasti diislit

Postitus Postitas AMX1 »

Ei lõppe minu mured. Niisis aasta viimastel päevadel lõi põlema mootori tule, esialgu. Mootor oli täielikus avariis(pöörded üle 2500rpm ei läinud). Kuna asusin kodus kaugemal ja väike laps kah peal oli tee ääres istumine välistatud. Sai edasi sõidetud. Paari km pärast lõi lisaks mootori tulele põlema ka veojõu ja külglibisemise tulukese särama. Jäin tee äärde seisma ja seiskasin mootori. Kõik tundus kapote all okei olevat. Uuesti autot käivitades säras ainult mootori tuli. Millegi pärast polnud isegi mootor avariis. Kiirendas ja käitus ilusti mis sest, et tuli põles.
Hommikul sebisin autoga diagnosti juurde, et saada arvutit sappa. Arvuti näitas rõhu probleeme(täpsed koode ei mäleta enam). Igaks juhuks ennem kui uut turpsi jooksma ostaks lasin seda kontrollida mehaaniliselt. Loksud olid olematud(umbes nii nagu normi piires).
Sealt koju sõites oli mootor juba töösoe. Lõi uuesti avariise. Järgmise asjana lõi mootorisse mingi tiksu/kolksu sisse, tagant ilge suitsu ülesse ja pöörded hakkasid tõusma. Pööre tõusis kuni 3000rpm ja siis langes alla lõppes tiks/kolks ja kõik oli uuesti nagu korras. Igaks juhuks jooksin kapoti alla vaatama mis juhtus. Kõik oli nagu okei aga ilge õli kärsakas üleval. Tõmbasin õli varda välja ja vaatepilt oli üllatav. Seal oli kõvasti üle normi õli/diisli segu. Tugeva diisli lõhnaga. Selged jutud, kuidagi oli diisel sattunud õlisse. Auto seisab nüüd maja ees nukralt ja ootab abi.

Kas kellelgil on sellise asjaga kogemusi?
Kuidas sattus diisel õlisse?
Millised arvatavad kohad on kus see saaks õlisse minna diisel?
Igasugune abi on oodatud.

Autoks siis Mitsubishi Pajero 2008a 3.2 DI-D Automaat DPF/Kübeme Filtriga
Kasutaja avatar
TiitR
I live off from the mud
Postitusi: 5765
Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa

Re: Pajerol 3.2 DI-D Õli sees on kõvasti diislit

Postitus Postitas TiitR »

On juhuseid, kus surnud pihustiseibidest jõuab küte õli sisse. Samuti satub mõnel margil/mudelil ks pumba kaudu.
tuhajuhan
Off Roader Wannabe
Postitusi: 45
Liitunud: K Aug 20, 2014 9:58 pm

Re: Pajerol 3.2 DI-D Õli sees on kõvasti diislit

Postitus Postitas tuhajuhan »

Oli endal sama jama Honda CRV-ga (ok, selle foorumi jaoks vale auto). Viga oli pihustite tagasivooludes, mis olid liiga suured. Tänu sellele ei hakanud tööle tahmaka põletamine. Väljalaske takti ajal peaks kütet peale lastama, et ikka tule filtrisse lööks, põlemise asemel läks küte aga karterisse.
laf1247
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 195
Liitunud: T Sept 15, 2009 8:52 pm

Re: Pajerol 3.2 DI-D Õli sees on kõvasti diislit

Postitus Postitas laf1247 »

Võiks arvutiga vaadata data listi väärtust (Short interval regeneration rate).

Ja konkreetsed veakoodid annaks ka palju juurde.

Sellel mootoril on palju kütusesüsteemi ühendusi (tagasivoolud banjo ja vaskseibidega ja survetorud) klapikambrikaane all, mis võivad lekkida (isiklikult ei ole näinud).

Pigem on viga seotud DPF-ga.
MB S205 C220 d 4Matic 2016
KAWASAKI Z900 2020

Pilt
Pilt
Kasutaja avatar
AMX1
Off Roader Wannabe
Postitusi: 21
Liitunud: E Okt 06, 2014 10:41 pm

Re: Pajerol 3.2 DI-D Õli sees on kõvasti diislit

Postitus Postitas AMX1 »

Okei, kindlasti kontrollin kõike võimalusi. Arvutiga pääsen alles ligi lähipäevadel, aga ei tahaks autot ennem käima panna kui õli korras on igaksjuhuks. Kas võib olla selline võimalus, et common railil pump mis seda põhi rõhku teeb, et selle otsa simmer pekkis(võlli loksumisest mis tingitud kulumisest) ja nüüd laseb hooga diislit karterisse. Nii palju kui uurinud olen peaks sellel pump käima hammaka pealt keti ajami juurest. Kui kellelgil on joonist võib jagada.
Kasutaja avatar
AMX1
Off Roader Wannabe
Postitusi: 21
Liitunud: E Okt 06, 2014 10:41 pm

Re: Pajerol 3.2 DI-D Õli sees on kõvasti diislit

Postitus Postitas AMX1 »

Sai siis autol õli ära vahetatud ja mingi seadeldisega autokallal käidud, kahjuks küll sellise junniga millega saab ainult veakoode lugeda.
Kood oli siis P0299 ehk siis turbo rõhu probleem. Kahjuks see ei seleta mulle kuidas sattus diisel õlisse. Kas võib võimalus olla, et DPF on umbes, heitgaasid läbi ei pääse ja turbot käima ei löö( mis seletaks selle turbo veakoodi) aga auto pihustab ka väljalaske taktiaeg kütust et filtrit põletada(arvan seda kuna summuti läheb ka viimase püti juures nii kuumaks, et kättki vastu panna ei saa, pole ennem sellist asja tähendanud). Imelik on see, et auto lööb mootori tule põlema alles sooja mootoriga, külmalt seda põlema ei löö aga edasi masin ei käi. Homme saan korralikumasse kohta diagnosti siis saab ehk targem.
Kasutaja avatar
TiitR
I live off from the mud
Postitusi: 5765
Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa

Re: Pajerol 3.2 DI-D Õli sees on kõvasti diislit

Postitus Postitas TiitR »

AMX1 kirjutas:Imelik on see, et auto lööb mootori tule põlema alles sooja mootoriga, külmalt seda põlema ei löö aga edasi masin ei käi. Homme saan korralikumasse kohta diagnosti siis saab ehk targem.
Kuna diagnostika otseselt EGR-i viga (näite) minu teada ei näita, vaid läbi teiste väärtuste võib tuletada, siis võib ka uimasus sealt tulla. Foorumlane jaanmmc vist ka mainis seda ülal juba.
Kasutaja avatar
AMX1
Off Roader Wannabe
Postitusi: 21
Liitunud: E Okt 06, 2014 10:41 pm

Re: Pajerol 3.2 DI-D Õli sees on kõvasti diislit

Postitus Postitas AMX1 »

Homme panen pimeda korra ette ja võtan summuti ennem katti ja DPF küljest ära ja siis vaatab mis saab.
laf1247
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 195
Liitunud: T Sept 15, 2009 8:52 pm

Re: Pajerol 3.2 DI-D Õli sees on kõvasti diislit

Postitus Postitas laf1247 »

AMX1 kirjutas:Sai siis autol õli ära vahetatud ja mingi seadeldisega autokallal käidud, kahjuks küll sellise junniga millega saab ainult veakoode lugeda.
Kood oli siis P0299 ehk siis turbo rõhu probleem. Kahjuks see ei seleta mulle kuidas sattus diisel õlisse. Kas võib võimalus olla, et DPF on umbes, heitgaasid läbi ei pääse ja turbot käima ei löö( mis seletaks selle turbo veakoodi) aga auto pihustab ka väljalaske taktiaeg kütust et filtrit põletada(arvan seda kuna summuti läheb ka viimase püti juures nii kuumaks, et kättki vastu panna ei saa, pole ennem sellist asja tähendanud). Imelik on see, et auto lööb mootori tule põlema alles sooja mootoriga, külmalt seda põlema ei löö aga edasi masin ei käi. Homme saan korralikumasse kohta diagnosti siis saab ehk targem.
Peale õlivahetust oleks vaja ka õlitase uuesti õpetada.

Kütus on sattunud õlisse ilmselt, korduvalt pooleli jäänud DPF põletustsüklist. (selle pärast, et selles veenduda tulekski vaadata kindlaid parameetreid, kas neid ka universaalsete diagnoosi seadmetega näeb, ei oska öelda)

Palju on maantee sõitu, külmkäivitust jne...?

P0299 võib tähendada rõhuanduri enda viga, või ka midagi.....

Kus kandis asud?
MB S205 C220 d 4Matic 2016
KAWASAKI Z900 2020

Pilt
Pilt
Kasutaja avatar
AMX1
Off Roader Wannabe
Postitusi: 21
Liitunud: E Okt 06, 2014 10:41 pm

Re: Pajerol 3.2 DI-D Õli sees on kõvasti diislit

Postitus Postitas AMX1 »

Asun Põltsamaal. Masin saab korra nädalas või paari nädala tagant sellise 150 km maantee otsa. Ülejäänud aja sõidab linnavahel lühikesi otsi, kus vägatihti mootor soojaks ei saa. Kõik see mure sai alguse siis kui tulimegi pikalt sõidult(umbes 100km) ennem koju jõudmist.
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2479
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Pajerol 3.2 DI-D Õli sees on kõvasti diislit

Postitus Postitas v6sa »

AMX1 kirjutas:Asun Põltsamaal. Masin saab korra nädalas või paari nädala tagant sellise 150 km maantee otsa. Ülejäänud aja sõidab linnavahel lühikesi otsi, kus vägatihti mootor soojaks ei saa. Kõik see mure sai alguse siis kui tulimegi pikalt sõidult(umbes 100km) ennem koju jõudmist.
Üks põhjus on kindlasti too õnnetu puhastustsükkel ise. DPF puhastamisel pikendatakse viimast pihust ja mõnel mudelil lisatavat suisa lisapihus pihustustsüklisse. Kõik ei pruugi aga korralikult ära põleda ja see kraabitakse koos liigse õliga siis karterisse. Iga kord natuke ja nii seda ikka koguneb.

Probleemid on peamiselt neil, kes auto valikul on mööda pannud ja soetanud DPFiga auto selle pidamiseks ebasobivatesse tingimustesse (palju lühikesi otsi külma mootoriga). Aga põhja poolt kostub sarnast muret ka 24/7 töötavatelt metsamasinatelt, seega on külmas kogu süsteem kapriisne.

Tasub võtta tõsiselt nõuet kasutada eriõlisid neis mootorites.
Potsu, Krooks, GLK, Frontud ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Kasutaja avatar
AMX1
Off Roader Wannabe
Postitusi: 21
Liitunud: E Okt 06, 2014 10:41 pm

Re: Pajerol 3.2 DI-D Õli sees on kõvasti diislit

Postitus Postitas AMX1 »

Kasutanud olen muidu ainult Castroli toodangut sobivate markeeringutega. Kas mingit tulukest ei löö põlema kui Pajerodel kui tsükkel pihta hakkab. Samas summuti läheb ikka päris kuumaks(pole ise tähendanud nii kuumana summuti lõppu) isegi siis kui auto on käinud lühikesel otsal, kus pole saavutatud töötemp korralikult.
Kasutaja avatar
Gerd
Off Roader Wannabe
Postitusi: 20
Liitunud: R Nov 22, 2013 1:49 pm

Re: Pajerol 3.2 DI-D Õli sees on kõvasti diislit

Postitus Postitas Gerd »

Pajerodel DPF põletamise tsükli ajal märgutuld ei anna. Tuluke ainult siis, kui põletamine on mitmel korral pooleli jäänud ja seeläbi tahmafilter liiga täis. Siis vaja teha pikem sõit. Olen aru saanud, kui protsess pooleli on jäänud, kui auto seisma jätad ja välja tuled, on sumpa juurest tulnu sellist "siduri kärsaka" haisu. Sõidu pealt on võimalik märgata mu meelest, kui keskmine kütusekulu märgatavalt tõuseb ja kiirendades võivad mootori töös kerged nõksud käia.
Pajero, 2007 a. 3,2D , 125kw.....punane püss :D
Kasutaja avatar
TiitR
I live off from the mud
Postitusi: 5765
Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa

Re: Pajerol 3.2 DI-D Õli sees on kõvasti diislit

Postitus Postitas TiitR »

Gerd kirjutas:Pajerodel Olen aru saanud, kui protsess pooleli on jäänud, kui auto seisma jätad ja välja tuled, on sumpa juurest tulnu sellist "siduri kärsaka" haisu.
Hea teada endalgi, kuna olen paar korda samuti rahulikust sõidust tulles märganud, et tagaotsas on siduri/piduri kärsakas. Vahepeal kahtlustasingi juba piduri kärsakat, kuid veljed olid jahedad, seega ikkagi DPF-ist. Mul viimasel ajal pole pikemaid otsi olnud tõesti, vaid tööle-koju :oops:
Kasutaja avatar
AMX1
Off Roader Wannabe
Postitusi: 21
Liitunud: E Okt 06, 2014 10:41 pm

Re: Pajerol 3.2 DI-D Õli sees on kõvasti diislit

Postitus Postitas AMX1 »

Nii see piduri kärsaka asi leidis siis lahenduse tundub. DPF üritan ennast põletada. Turbole murele leidsin kah lahenduse nimelt on arvatavasti sisselaske kollektor tagi/tahma täis ja on ära ummistanud turbo rõhku mõõtva anduri. Tegime selle toru läbilaskvaks ja mure kadunud. Masin märksa erksam kui kunagi varem. See jampsi täis olev kollektor pidi suht tavaline teema olema teadis esindus rääkida.
Vasta

Mine “Mitsubishi”