
Plokisoojenduse paigaldamine
Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators
Re: Plokisoojenduse paigaldamine

Me oleme kõik võhikud,ainult erinevates valdkondades.
Re: Plokisoojenduse paigaldamine
teex yhe zuicu
Re: Plokisoojenduse paigaldamine
Me oleme kõik võhikud,ainult erinevates valdkondades.
Re: Plokisoojenduse paigaldamine
Olen samasuguse probleemi ees. Minu ameeriklasel ka 110V ja 1KW. Kahjuks ei leia kusagilt sellist 220V-st.pimeroolis kirjutas:Minu autul 1.3kW plokisoojendi tehasest paigaldatuna. Ameeriklasena muidugi 110V. Noh dioodi abiks võttes sai sobitatud kohaliku võrguvooluga. Kuna kortermajas see voolu võtmine lõpeb tavaliselt muude elanike protestiga siis väga tihti ei kasuta. Kõvemate pakastega siiski olen kasutanud, peab auto kuskil mujale viima lihtsalt selleks. Aga effekt märgatav, 2 tundi sooja ja see 432kg kaaluv mootorimürakas käivitub niikui palmi alt. Ja sooja hakkab ka puhuma suht kähku. Nii et palju ei ole vaja koha peal müristada. Muidugi Webasto teeks tera, mis soendab nii mootori kui ka salongi.
Kas 600W-ne soojendab 7,3 liitrise diisli ära? Aga see pole ka selline, vaid on ainult nagu kork. Spiraali pole nähagi

Kui ei, siis millise dioodi eelkõneleja abiks võttis?
Originaal selline



Re: Plokisoojenduse paigaldamine
Spiraal on sul ikka tavaline, aga ainult 110V. Katsu hankida konverter 220/110V. Midagi sellist. http://www.ebay.com/itm/1600-Wt-220V-to ... 1298225001
Me oleme kõik võhikud,ainult erinevates valdkondades.
Re: Plokisoojenduse paigaldamine
sura 220 sisse, ajab 2x kiiremini keema
või põleb maha?

või põleb maha?
teex yhe zuicu
-
- Got ARB and Nitrous?
- Postitusi: 136
- Liitunud: R Juun 18, 2010 12:40 am
- Asukoht: üldiselt asfaldil aga miks ka mitte seal kõrval
Re: Plokisoojenduse paigaldamine
no ilmselt ei aja, kaitsmed põlevad või kärgatab see element ja sooja ikka ei saa. Otsisin ka sellist 220V sinna auku sobivat. Aga olid ka vist miskised 600W. Noh eks see ka soendab muidugi aga võtab ilmselt rohkem aega. No peaks kasutama sellist 300V ja vähemalt miskine 12-15A kestvat dioodi. Paned selle ühe juhtme vahele, soovitav faasi ja toimib. Võib ka võimsamaid dioode kasutada, kuumenevad vähem. No see nn poolperiood alaldi ei tõmba pinget päris 110V peale, jääb koormatuna miskine 120...V aga ega sa teda kogu ööks niikui nii keema ei pane. Jälgi et ei lülitaks juhtmeid auto massi kaudu. Ikka omaette juhtmed. Ise tegin sellise väikse boxi selle dioodiga pikendusjuhtme otsa. Siis ei jää see kapoti alla, noh ohutuse mõttes. Ja kasutasin sellist http://www.eandc.ru/catalog/detail.php?ID=4895
mille leitsin omal garaazist miskisest vene ajast jäänud asjade hulgast. See on kunagi militaartehnikas kasutusel olnud detail. Natuke kolakas on
aga ajab asja ära. Arvan et näiteks oomipoest saad sinna sobivaid. Räägi kindlasti mille jaoks kasutad muidu pakuvad ehk mingeid SMD versioone


Ford Excursion 6,0 Limited
armatuuri süttib aegajalt "LOW RANGE"
armatuuri süttib aegajalt "LOW RANGE"
- tarmo
- I live off from the mud
- Postitusi: 5137
- Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: Plokisoojenduse paigaldamine
Veel oleks variant leida teine samasugune spiraal, panna teise külmakorgi auku ja siis jadamisi 220V. Efektiivsus peaks paremgi tulema, kuna 2 spiraali.
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Re: Plokisoojenduse paigaldamine
Kõige lihtsam variant 220v ahelasse diood (10A vähemalt) järjestikku vahele. Jääb poolperioodi 100...110v.
Aga ainult küttekehale , mitte mujale.
Aga ainult küttekehale , mitte mujale.
Re: Plokisoojenduse paigaldamine
Juhul kui 600w augu poolest sobib, kas soojendab 7,3 liitrise diisli ära?
Re: Plokisoojenduse paigaldamine
No mina tegin ise plokisoojenduse. Torupoest on saada kõik vajaminevad jubinad ning juurde tuleb osta suvaline tsirkulatsiooni pump. Ise kokku kruvides on selle maksumus ala 70 euri koos pumbaga. Kõik jupid on vahetatavad ning võimsus on tõstetav kuni 2500 w. Tegemist on täisautomaatse lahendusega- hoiab ise etteantud temperatuuri. Tõsi küll-asi on pisut suurem kui valmislahendus poest aga mulle meeldivad rauast asjad ning võimalus vahetada konkreetselt katki läinud detail. Mitte kogu seade nagu tänapäeval kombeks.
-
- Got ARB and Nitrous?
- Postitusi: 136
- Liitunud: R Juun 18, 2010 12:40 am
- Asukoht: üldiselt asfaldil aga miks ka mitte seal kõrval
Re: Plokisoojenduse paigaldamine
No eks see oleneb kui keerulise asja peale tahad minna. See dioodi systeem toimib kenasti, ei pea neid korke avama ja jahutusvedelikke lutrama. See kahe elemendi mõte ei ole ka paha. No see 600W element muidugi teeb ka sooja, võtab rohkem aega lihtsalt. Rohkem ikka niikui sõiduautu mootorile mõeldud. Endale tegin sellise karbi kus see jänkki pistik küljes nii, et auto küljest ei muutnud midagi. Et oleks võimalikult lihtne, dioodile jahutus ei olnud vaja. Miskine paar tundi ja läheb ilusti käima ja tuleb kohe sooja ka. Ja ega see jahutusvedelik tegelt seda kogu öö keetmist eriti ei salli, noh ega ta nüüd keema lähe aga seal elemendi ümbruses kihab küll. Noh need vinkelmootorid lähevad muidugi külmalt iga ilmaga käima, kui kõik korras on. Aga eks ta mootori tervisele kasulik ja mugavam ka. Mis autuga tegemist? Seda lõdviku systeemi juttu ei oska komenteerida, yotadele neid pannakse, ehk soendab midagi selle mootori puhulelmarm kirjutas:Juhul kui 600w augu poolest sobib, kas soojendab 7,3 liitrise diisli ära?

Viimati muutis pimeroolis, T Jaan 06, 2015 2:08 pm, muudetud 1 kord kokku.
Ford Excursion 6,0 Limited
armatuuri süttib aegajalt "LOW RANGE"
armatuuri süttib aegajalt "LOW RANGE"
Re: Plokisoojenduse paigaldamine
Auto on Ford F-250 XLT 7.3 TDI
Mootor juppideks. Ootan veel uusi kolvirõngaid ja plokikaani lihvimisest. Saaled, nukkvõll ja muud asjad käes. Praegu hea igale poole ligi saada. Päris hea muidugi kaks kõrvuti nagu Tarmo pakkus aga ega sellist teist 110v võtta kohe pole. Liskas veel juhtmed jne. Võib-olla jään siiski 600v juurde juhul kui täpselt auku istub.
Mootor juppideks. Ootan veel uusi kolvirõngaid ja plokikaani lihvimisest. Saaled, nukkvõll ja muud asjad käes. Praegu hea igale poole ligi saada. Päris hea muidugi kaks kõrvuti nagu Tarmo pakkus aga ega sellist teist 110v võtta kohe pole. Liskas veel juhtmed jne. Võib-olla jään siiski 600v juurde juhul kui täpselt auku istub.
-
- Got ARB and Nitrous?
- Postitusi: 136
- Liitunud: R Juun 18, 2010 12:40 am
- Asukoht: üldiselt asfaldil aga miks ka mitte seal kõrval
Re: Plokisoojenduse paigaldamine
Nujah, korralik tööloom
Aga siis sul muidugi hea ligipääs asjadele ja kui on veel kabiin maha tõstetud siis ju lausa lust. Noh kui leiad täpselt auku sobiva junni, siis eks see 600W ajab ka asja ära ma arvan. Pead vajadusel lihtsalt natuke varem kütmisega alustama, kui vajadus tekib.

Ford Excursion 6,0 Limited
armatuuri süttib aegajalt "LOW RANGE"
armatuuri süttib aegajalt "LOW RANGE"
- tarmo
- I live off from the mud
- Postitusi: 5137
- Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: Plokisoojenduse paigaldamine
Defa ja teiste sarnaste puhul on rusikareegel see, et soojendab jahutusvedeliku +50 kraadi võrra. Et kui õues -15C, siis kuskil +35C peale võiks ta minna.
Aga ideeliselt kui panna "väikse ringi" voolikute vahele soojendi, ehk siis salongi radika ahelasse ning tsirkulatsioonipump ka lisaks, siis piisava võimsuse puhul peaks saama parima tulemuse. Sama moodi toimivad ju ka Webasto ja teised sellised ning need kütavad ikka tunduvalt rohkem, kui +50C.
Sellest veel järgmine samm oleks panna salongi ventikas ka samal ajal tööle, siis kütab salongi ka soojaks.
Aga ideeliselt kui panna "väikse ringi" voolikute vahele soojendi, ehk siis salongi radika ahelasse ning tsirkulatsioonipump ka lisaks, siis piisava võimsuse puhul peaks saama parima tulemuse. Sama moodi toimivad ju ka Webasto ja teised sellised ning need kütavad ikka tunduvalt rohkem, kui +50C.
Sellest veel järgmine samm oleks panna salongi ventikas ka samal ajal tööle, siis kütab salongi ka soojaks.
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874