Tere. Sõbraga on tekkinud plaan sisenemiseks maastikusõidumaailma ja esialgu sooviks sõita kaasa EAL karikasarja raames toimuvate võistlusklasside võistluste kõrval aset leidvatel turistide seiklustel. Vastavat masinat hetkel veel soetatud ei ole, kuid kuulaks arvamusi, et millistele kriteeriumitele võiks otsitav maastur vastata. Mida need turisti sõidud endast täpsemalt kujutavad? Kas oleks asjal jumet, kui soetada selleks tarbeks mõni pika kerega maastur, mida vajadusel saaks kasutada muul ajal ka näiteks haagiseveoks, lihtsalt asendusautona jne või eeldavad ka need turistisõidud juba sellist veidi robustsemat ning põhjalikuma ettevalmistuse saanud tehnikat kui maastikusuutlikumad rehvid, võibolla väike tõste, põhjakaitse,navigeerimiseks vajalik varustus, köied, hi-lift? Vintsi vajalikkus turisti radadel?
Hetkel oleme vaadanud näiteks 3.2 diisel pajerosid, alates 2005 Jeep Grand Cherokeesid, Pathfinderit - kuidas need selleks otstarbeks tunduvad?
Või on ka Turistide seiklusel edukaks osalemiseks tendents sinnapoole, et oleks vaja otsida eraldi autot, mis eeldab siis väikest massi, lühikest teljevahet, talasildu, difrilukke, vintsi, rauast stangesid, snorklit jne? Millega seal sõidetakse? Kas rõhk on pigem navigeerimise ja fun'i peal nagu võiks sõnast "turist" eeldada? Hetkel nagu päris TR-klassi autot ehitama hakata pole plaanis, lihtsalt ostaks midagi universaalset, millega siis pisemaid modifikatsioone tehes muuhulgas võtaks osa ka turistisõitudest.
Elavat vastukaja oodates ,
Tarmi
Viimati muutis Tarmi, R Nov 07, 2014 8:33 am, muudetud 1 kord kokku.
Süües kasvab isu. Alustuseks proovimiseks ei pea väga tuunima, vints võiks nina peal olla - seda võib tavaelus ka vaja minna. Kui oled mõne sõidu ära sõitnud siis hakkab ettekujutus tulema, et mida vaja jne. Istud turistisõidul kuskil mülkas kinni ja vaatad, kuidas teised sinu ümber autodega ringe teevad - siis tahad ka juba tõstet ja suuremat ratast jne. Muidugi on hea, kui enese (või teiste) päästmiseks on kõik vajalik kraam auto peal - köied, hi-lift jne.
Uuematest rehvamajadest võtaksin ise vast Patroli, kuna see on talasildadega ja on lihtsam suurt ratast (35") alla panna ja offroadi varustust on ka talle päris palju
Samas Jeep Wrangler oleks ka päris huvitav. USAst saaks lõpmatuseni erinevat offroadi nänni külge kruvida ja kuni 37" ratas läheb suht lihtsalt alla. Samas saab ka Pajero, GC ja Pathfinderiga turist sõidetud.
LandCruiser 70 oleks ka väga mõistlik valik - kui tuleb huvi võistlema hakata, siis LC70 ei pea üldse ringi tegema, et näiteks TR1 klassi mahtuda. Lisavarustus ja tuuningjubinaid on kõvasti, lisaks on Eestis neid autosi päris palju järgi aidatud - varuosi on palju ja know-howd ka.
Nu minusilmis, kõik need kolm varjanti jätaksin ära. Need on liiga plastikust ja juppe kukub üsna ruttu. Mina vaata esimesena vanemat Chero, lühikest Patrolit ja LCd. Nendele saab suht lihtsa vaevaga paar junni külge keerata ja tuld. Seda muidugi, kui ainult selleks vaja, kui aga soov ka igapäevaselt kasutada, siis on muidugi olukord teine. Isegi 4 runner, mis pidi 33" vaevata alla laskma panna, defekas ja vanem Disco oleksid vast head varjandid.
Muidugi, kui aga võimalust on, siis peab ka ju maastikul mugav olema ja alates 2005 Grand on selleks suht hea varjant, arvestades veoskeemi, võimsat diislit, mugavust, tõste ja suurem mudakas, vints ja jällegi tuld. Kuigi nende eelmistega on see, et saab parema ratta alla, mis tähendab seda, et trassi läbimine on palju edukam.
Sõidame turistiklassi pika II generatsiooni Pajeroga. Auto on meil ka igapäevases kasutuses ja eelkõige haagise vedamiseks. Tõstet on saanud, rehv on 33'', raadiosaatja sees, vints on ees, lisaks on auto suur ja saab ka palju mahutada (paljudest sõitjatest kuni rohke pagasini). Ei kurda küll, et sellise autoga hakkama ei saa, ainuke takistus siiani on olnud Suvesõidul turistide lisakatse, kus turiste uputati TR-klasside rajale ja sinna oleks me totaalselt sisse vajunud ilmselt ja ei läinudki rajale, st võistlusklassi sõitude jaoks liiga raske. Kuna eesmärk pole aga vaid üheotstarbelist autot ehitada, vaid sellega ka igapäevaseid majandamisi teha, siis mõistlikku kriitikanoolt suunata ei oska.
Anda rendile (auto)haagis Harjumaalt. Puksiirteenus.
+372 56 9I7 955
sportlane50 kirjutas:Sõidame turistiklassi pika II generatsiooni Pajeroga. Auto on meil ka igapäevases kasutuses ja eelkõige haagise vedamiseks. Tõstet on saanud, rehv on 33'', raadiosaatja sees, vints on ees, lisaks on auto suur ja saab ka palju mahutada (paljudest sõitjatest kuni rohke pagasini). Ei kurda küll, et sellise autoga hakkama ei saa, ainuke takistus siiani on olnud Suvesõidul turistide lisakatse, kus turiste uputati TR-klasside rajale ja sinna oleks me totaalselt sisse vajunud ilmselt ja ei läinudki rajale, st võistlusklassi sõitude jaoks liiga raske. Kuna eesmärk pole aga vaid üheotstarbelist autot ehitada, vaid sellega ka igapäevaseid majandamisi teha, siis mõistlikku kriitikanoolt suunata ei oska.
31'' rehviga 2 tonni kaaluva grand cherokee zj vintsisime sealt lisakatsest läbi. Viimasena aga omal jõul. Julge pealehakkamine on pool võitu.
Aga puhtakujuliseks turistiautoks ja metsapilliks seda liikurit ei soovita. Tehaseseades kardab sügavamat vett, mootori õhuvõtt ja käigukasti tuulutus tuleb kindlasti üle käia. Ka kaalule vastava rehvi mahutamine on ka mõõduka tõstega keerukas. Kaalujaotus ebamugav. Esimene ots tahab ikka väga planeedi sisse tungida.
Samas V8 mudelitel jõud otsa ei saa ja põrisevad kenasti.
Kui vaja uut autot,siis ei oska rääkida,kuid Wrangleri jätaks kohe välja.Uus rubicon kannatab ainult 37" ratast.Enamus Jeepe solvub juba 33" rattaga.Teiseks on vanad Wranglerid suht juhitamatud pillid,et sõita umbes 400km.
Ise ostaks kõige odavama tugevate talasildadega pilli(näiteks oli Leedu paberitega lühike GR 2000euri) ja retsiks seda metsas.Kasuks räägib paljudel taga luku olemasolu ja sillad ei tee väga teist nägugi,kui sinna 37" rehv otsa panna hiljem.
Ühesõnaga tugev,lollikindel pill ja millest pole kahju oleks minu soovitus
Nalja peab kah saama metsas,mitte oksi eest tõstma jne ,selline sõit on igav
Tarmi kirjutas:Kas oleks asjal jumet, kui soetada selleks tarbeks mõni pika kerega maastur, mida vajadusel saaks kasutada muul ajal ka näiteks haagiseveoks, lihtsalt asendusautona jne või eeldavad ka need turistisõidud juba sellist veidi robustsemat ning põhjalikuma ettevalmistuse saanud tehnikat
Kindlasti peaks mõtlema, kui palju seda sõidukit tavatingimustes kasutatakse. Kui korra kuus, siis võiks mõelda mõne vanema ja robustsema masina peale. Ja näiteks korralikus varustuses vanema Patroli ning Mercedes G puhul ei kaota ka mugavuses oluliselt, aga eks see ole maitse asi. Liiga uus ja läikiv masin võib pärssida parempoolse pedaali sihipärast kasutamist
Tarmi kirjutas:Mida need turisti sõidud endast täpsemalt kujutavad?
Kolista natuke Võistluste ja Ürituste foorumites ringi, vaata pilte ja videosid.
Näiteks keegi kena inimene on teinud 2014 Suvesõidult kaks videot:
Tarmi kirjutas:Või on ka Turistide seiklusel edukaks osalemiseks tendents sinnapoole, et oleks vaja otsida eraldi autot, mis eeldab siis väikest massi, lühikest teljevahet, talasildu, difrilukke, vintsi, rauast stangesid, snorklit jne? maastikusuutlikumad rehvid, võibolla väike tõste, põhjakaitse,navigeerimiseks vajalik varustus, köied, hi-lift
Turistiklass neid ei eelda, aga üsna pea saad aru, et tahaks. Hea on, kui kohe alguses õnnestub hankida auto, millel difrilukke on rohkem kui üks ja vähemalt 31" rehv läheb ilma suuremate ümberehitusteta alla.
Seda suvesõitu teise päeva vintsimist ei maksa väga tõsiselt võtta. Seda pakuti pigem lisavõimalusena nendele, kes tahtsid natuke midagi rohkemat. Turistisõidud on tegelikult seinast seina aga üldjuhul iga neljaveolisega sõidetavad. 2013 suvesõidul ei läinudki nelivedu vaja Käesoleval aastal oli juba nelivedu abiks ja natuke läks vintsi ka vaja.
Minu suur pajero on pere ainuke auto. Käin sellega iga päev tööl ja mujal ning jõudumööda osalen sõitudel.
Land Cruiser 100 2005, 4,2TD Aut - 33'' Cooper Discoverer STT PRO - Come Up DV-9
P.S.
2013 suvesõidu esimesel päeval oli tõersti 3 kohta, kuhu poleks oma sõiduatoga tahtnud minna, mitte nelikeveo, vaid piisava kliirentsi puuduse tõttu.
See on põnev teema. Ise otsisin ka esimest metsaautot ja sai valitud 1994. aasta Grand Cherokee 4.0 mootoriga. Siin ka selle auto teema.
Kuna minu eelarve oli 2000€ juures, siis ega selle raha eest väga midagi valida ei olegi. GC on minuarust mõõtude ja massi pooleks selline hea kesktee. Tal on 4 ust ja mahutab normaalselt seltskonna. Aga samas oma 1880kg-se tühimassiga on ta ikka märgatavalt kergem auto kui näiteks pikk Pajero või Patrol.
Maanteel mugav ja Limited varustuses kõik olemas. Selleks, et kuskile Valka või Saaremaale turisti sõitma minna, ei pea autot treileriga sõidutama. Kannatab ka pikemaid otsi varahommikul enne üritust ja hilisõhtul pärast üritust teha.
Varuosa hinnad odavad (ka kasutatud juppidel). Netiavarustes tohutult infot auto ehituse kohta.
Hetkel on mul seal 29-tollised mudarehvid all aga üsna kerge vaevaga saab teha 2-tolli tõstet ja 31-tollised rattad alla. Suurema ratta jaoks on juba vaja natukene tõsisemalt ümber ehitada.
ASMV Turistide seiklusele igatahes olen registreeritud ja eks siis ole näha, mis esimeste lisadena auto külge saab
Landy kirjutas:Tarmi, panin pikem jutu Privaati soses turmissutodega.
Kui just salajutt ei ole, siis äkki jagad mulle ka
grand zj oleks alustuseks hea valik. V8 ikka. kuni 31" karvased alla ja tuld. Kuuseladvad garanteeritult mudased
pätrol on hea aga raske . ja kui v8 roolist trolli istud siis see vau effekt kaob ära. aga tehnika kestab jälle paremini. ja nagu praks ütles -suur rehv on pohh selle auto jaoks kui tulevikus isu kasvab.
Eestis mädanikuta trolli leida suht keeruline, samas zj peaks suht siledaid leiduma.
Olen omanud mõlemat ja hetkel sõidan patroliga . Oleks rohkem rahalist ressurssi omaksin ilmselt ka grandi veel
Landy postitas ilmselt privaatse ländrõveri kiidulaulu. - klassika
Y61 Pätcruiser , LC80 .
Kuni autopesuni on offroad lahe...
Autoremont Tallinnas. http://www.heinworks.ee
Praks1 kirjutas:Kui vaja uut autot,siis ei oska rääkida,kuid Wrangleri jätaks kohe välja.Uus rubicon kannatab ainult 37" ratast.Enamus Jeepe solvub juba 33" rattaga.Teiseks on vanad Wranglerid suht juhitamatud pillid,et sõita umbes 400km.
Ma Rubiconi mõtlesingi oma Dana 44 sildadega.
Teemaalgataja võiks täpsustada, palju tal igapäevaselt selle autoga kokku tuleb puutuda või veab kuus korra haagist 20km. Teiseks peaks eelarve ka paika panema, teaks soovitada. Kui vaadata esialgu valikus olnud autosi siis mingi 5-10k€?
Praks1 kirjutas:Ühesõnaga tugev,lollikindel pill ja millest pole kahju oleks minu soovitus
Nalja peab kah saama metsas,mitte oksi eest tõstma jne ,selline sõit on igav
Ühinen selle arvamusega. Kui vaja paned läbi võsa ja võtad väiksemaid puid metsas maha või sõidad katuseni vees - aga nägu on ikka naerul. Peaasi, et tehnika on tugev ja sind metsa ei jäta.
sportlane50 kirjutas:Sõidame turistiklassi pika II generatsiooni Pajeroga. Auto on meil ka igapäevases kasutuses ja eelkõige haagise vedamiseks. Tõstet on saanud, rehv on 33'', raadiosaatja sees, vints on ees, lisaks on auto suur ja saab ka palju mahutada (paljudest sõitjatest kuni rohke pagasini). Ei kurda küll, et sellise autoga hakkama ei saa, ainuke takistus siiani on olnud Suvesõidul turistide lisakatse, kus turiste uputati TR-klasside rajale ja sinna oleks me totaalselt sisse vajunud ilmselt ja ei läinudki rajale, st võistlusklassi sõitude jaoks liiga raske. Kuna eesmärk pole aga vaid üheotstarbelist autot ehitada, vaid sellega ka igapäevaseid majandamisi teha, siis mõistlikku kriitikanoolt suunata ei oska.
31'' rehviga 2 tonni kaaluva grand cherokee zj vintsisime sealt lisakatsest läbi. Viimasena aga omal jõul. Julge pealehakkamine on pool võitu.
Noh jah, meil koosnes tiim põhimõtteliselt kahest autost, millest ühe juht osales esimest korda turistisõidus.. andsime talle elamuse ja nägime vaeva juba ühe auto läbi vintsimisega, rohkemat ei tahtnud
Anda rendile (auto)haagis Harjumaalt. Puksiirteenus.
+372 56 9I7 955
Eelarve jah 5-10k umbes ning muul ajal liigutaks sellega samuti vast 5-10 tuhat kilomeetrit aasta kohta, mitte rohkem. Võiks jaksata haagist vedada ja olla suvel jahe, ning talvel soe, automaatkastiga. Täna käisin ühte 3.0 CRD 160kW grandi vaatamas, kruusatee peal ja liiva sees tundus asjalik. Mis metsas teeb, ei lubatud paraku proovima minna.
ah wk . Turistiks hea. Pole lihtsalt metsas näinud, et harjuda. vbl vähe käinud
Kast peaks miki ja moto mb enda olema.. Motoga omad tüübikad aga toob ka avariis koju.
Esisild muidugi sõltumatu- nagu tänapäevastele "maasturitele" kohane.
Y61 Pätcruiser , LC80 .
Kuni autopesuni on offroad lahe...
Autoremont Tallinnas. http://www.heinworks.ee