
Eesti offroadis on kõik, mis üle mutrivõtme ja keevituse käpa, religiooni/talurahva külvikalendri tasandil?
Tikutakus on (vaatamata nitromeestele ja alkohoolitajatele) samas ka vaikus sel teemal...
Moderaator: Moderators
Tõin selle vahe ju ennist allikate (linkidega) ammu välja. 95 detoneerib 98'st lihtsalt kergemini. 98't saab kasutada kõrgema survega mootoris südamerahuga ilma, et ta enneaegselt rõhuga plahvataks. Kui mootoris ikka detonatsioon esineb, saab Prismast riiulilt täiesti osta bentsulisandit, mis oktaanarvu veel tõstab. Oktaanarvu millegagi langetada minu arust ei saa.tanel kirjutas:Noh, ja mitte üks mees ei oska 95 ja 98 erinevusi lahti seletada?
Eesti offroadis on kõik, mis üle mutrivõtme ja keevituse käpa, religiooni/talurahva külvikalendri tasandil?
Tikutakus on (vaatamata nitromeestele ja alkohoolitajatele) samas ka vaikus sel teemal...
Ära päris lambist ka pauguta. Kütus E85 on bioetanol ja kütuse vahekord on 85/15, ehk 85%bioetanoli ja 15% bensiini. Tuntud ka nime all Flex(i)fuel. Tavalisse bensiiniautosse sellise asja valamine lõppeb 2 asjaga- teekond jääb peale tankimist lühikeseks ja tuleb päääris suur arve remondi eest. Siin on soomekeelset lugemist, tõlkima ei viitsi hakata, kuid kui kellelgi huvi, siis erinevaid artikleid erinevates keeltes päris palju. http://eflexfuel.fi/infotuningman kirjutas: sigullid ja mossed saavad soomes 85e bensiini ka tankida.
No ma ei tea, aga sõbra nivale see küll mingi probleem ei olnud.Külahull kirjutas:Ära päris lambist ka pauguta. .tuningman kirjutas: sigullid ja mossed saavad soomes 85e bensiini ka tankida.
Vabandan, lingikogu oli esinduslik, selle läbi lugemiseks aega aga ei ole. Kui sealt linkidelt aga ammendavad vastused sai, kirjuta mulle ja teistele oinastele maakeeles paari lausega lahti asjad, millest ma ei saa aru:Roostekoll kirjutas:Tõin selle vahe ju ennist allikate (linkidega) ammu välja. 95 detoneerib 98'st lihtsalt kergemini. 98't saab kasutada kõrgema survega mootoris südamerahuga ilma, et ta enneaegselt rõhuga plahvataks. Kui mootoris ikka detonatsioon esineb, saab Prismast riiulilt täiesti osta bentsulisandit, mis oktaanarvu veel tõstab. Oktaanarvu millegagi langetada minu arust ei saa.
[...]
Kogu jutt. Ei tasu offroadimehi alahinnata. Ise peab ka nati lugema.
Ma tegelt seletan hea meelega. Läbi jaurates jõuab endale ka kogu pilt kohaletanel kirjutas:
1) kas 95 ja 98 kütteväärtus (J/kg või misiganes meelevaldne ühik) erineb - kas 98 põleb kuumemalt? Või, kas 95 ja 98 puhul erinevad näiteks ideaalsed kütusesegu vahekorrad (õhk-kütus suhtarv)? Talupojamõistus ei võta vastu, miks suuremat surve(aste)t taluv märjuke väiksema surve(astme)ga mootoris (väidetavalt) pahandust teeb (või, piltliku näitena: tsiklite leegitorud peale seda sinised on)?
2) miks (vt. tädi Realo sõnu) ei saa 98-t biolisanditega solkida?
Nagu siit lugeda on, siis vahe detonatsioonikindlusega ei piirdu väidetavalt, ka Su enda sõnad muruniidukitest ja rõngaste laulust ei klapi sellega?
Oktaanarvust kui "jäleduste talumise indikaatorist" saan aru ja et miks karmimasse mootorisse kangem benss käib. Küsimus on, mis veel vahet on või mis sellega kaasneb. Juba ette aitäh.