Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.
Vene ajal sai tavalise EPOga tehtud, jäi pidama küll. Korralik lahmakas plokki hästi puhtaks ümber prao, kiht liimi, kiht klaasriiet (parema puudumisel kõlbas ka tavaline marli ), veidi kuivada, siis veel kiht liimi ja klaasriiet. Ise olen kolm-neli plokki niiviisi kokku liiminud, kõik jäid pidama.
Patrol, Pajero, Trooper kasutatud jupid.
56 486769, isakene@gmail.com
isakene kirjutas:Vene ajal sai tavalise EPOga tehtud, jäi pidama küll. Korralik lahmakas plokki hästi puhtaks ümber prao, kiht liimi, kiht klaasriiet (parema puudumisel kõlbas ka tavaline marli ), veidi kuivada, siis veel kiht liimi ja klaasriiet. Ise olen kolm-neli plokki niiviisi kokku liiminud, kõik jäid pidama.
Sellisel moel kohendatud Zahaari mootoreid olen ma isegi omanud ja mingi hetkeni nad täitsa peavad. Siis tuleb ilmselt uuesti üle teha.
Puutiiger kirjutas:Automotos oli teema malmi keevitamisest. Sealt leiad veel huvitavaid mõtteid Talupoja sulest. Mina soovitan keevitamist.
Keevitamine oleks muidugi kõige etem. Kui oleks sada prossa kindel, et seestpoolt midagi juhtunud pole, siis laseks ära keevitada. Praegu on mul ainult eelmise omaniku väited
Sai endal autol tehtud karteripõhi ( alu ), lisaks ka klapikambrikaan ja 1 valuvelg millel oli mõra sees, 2 komponentse Epoksiid metalliliimiga. Tootjaks oli technicoll.
Enne karestasin ära ja kandsin siis peale, 5 aastat kestis minu käes- ja sõidab ilmselt siiani. Töötemp vahemik on ka korralik -30°C kuni +120°C.
jahtumisest ja kuumenemisest tingitud lekkeid ei tuvastanud oma 5a jooksul, seega julgeks soovitada küll.
Kui liimida, siis pane plaat peale poltidega ning plaadi alla RÄME kiht liimi. Ise pooldan keevitust, aga enne keevitamist pese süsteem tosoolist puhtaks - tosool hakkab keevitust nn "keema ajama" - vähemalt kolm korda vett sisse ja süsteem kuumaks.
Kõige kindlam ikka keevitada.Oma tööd ja metalle tundva keevitaja käes ei ole see ilmselgelt mingi probleem.Aga kui sa pole kindel kas seestpoolt plokk veel terve siis võta liqui moli kahekomponentne vedelmetall ja liimi pragu kokku.Kui asi korras eemalda see liim ja lase kokku keevitada.
Endal olemas päris mitu pulka alusticki... selline pulgataoline ollus, lõikad vajaliku koguse, mudid(lääb kuumaks ja pehmeks) ja mäkerdad kõiges rahus puhastatud ja karvase koha kenasti kinni. Toimib, olen tsiklimootoreid ja ühe traktori mootori ploki sellega teind. Kord reisil sai poest vale termostaat ostetud(oli koos korpusega versioon) mingile opelile.... kaane kinnituse poltide augud ei ühtinud, seega põrutasin aint ühe poldiga kinni ja ülejäänud osa kinnituse ja hermeetilisuse asendasin selle plokiparandus ainega. Tootja nime ei mäleta, neid teevad mitmed tuntud tegijad... Kui on huvi, küsi, vaatan järgi ja panen nime privasse.... kui liigun lähedalt mööda, võin ühe pulga kinkida kasvõi niisama.
Sai siiski keevitamine ette võetud, kuna oli välja ka pressinud päris rämedalt kohe. Oli plaan isegi need lahtiolevad tükid välja murda ja plaat poltidega peale panna. Oleks seda teed läinudki, kui poleks kõrgsurve pumba taga üks koht segama jäänud.
Keevitus oleks läinud terve varanduse maksma, kui oleks kasutanud ettenähtud elektroode. Plokil oli vaja ca 70 cm kinni lasta ja kuna karteri põhi oli ka mõrane (eelnevalt liimitud), siis seal ka vähemalt meetri pikkune pragu.
Sai siis plokk pealt ja kakarteri põhi kahelt poolt tavalise traadikeevitusega kinni lastud ning täna on tõehetk.
Tuleb aga uskuda ka nende liimide võimekusse, kuna karteri põhjast tuli puhastamise järel välja mõne kohapeal isegi kuni poole cm-ne pragu??? Ja ainult ühe kohapealt immitses õli välja!