Jahutusventikad
Moderaatorid: jr, Veiko, erik, Moderators
-
margus61
- Zootramm
- Postitusi: 721
- Liitunud: N Okt 19, 2006 12:02 pm
- Asukoht: Tallinn-Nõmme & Noarootsi
Mina kasutan termolülitit 72*/68* radiaatori alumises vannis ja soovitan teistelegi. Kõik toimib nii, nagu peab s.t. vent hakkab ainult siis tööle, kui radika alt otsast ei tule mootori jahutamiseks piisavalt jahedat vett. Põhimõtet (erinevas tehnilises teostuses) proovitud 3-l autol.
Valikut põhjendan järgmiselt. Mootori termostaat on 92* seega on sealkandis ka soovitav töötemperatuur. Mootorit on sellel temperatuuril hoidmiseks vaja üldjuhul jahutada. Jahutamiseks on vaja, et mootori termostaadil oleks võtta töötemperatuurist jahedamat jahutusvedelikku. Seda saab radiaatori alumisest lõdvikust, pakuks sobivaks temperatuuriks ca 70...80 kraadi. Kui radiaatori alumisest otsast tuleb soemat, on vaja vent käima panna ja radiaatorit jahutada. Seega peaks termolüliti elektrivendi käima panema hiljemalt 80* juures alumises vannis.
70* asemel , mis mul on, oleks parem muidugi 75...80* termolüliti, aga neid pole leidnud. Ega 70* lülitiga vent ka palju pikemalt ei käi, ainult lülitub harvemini kuna käies jahutas radika madalamale temperatuurile.
70* lüliti sain (Anto soovitusel) Laki Autost Tridoni kataloogist. Seal kataloogis küll temperatuure kirjas pole, aga seal üks terane vend teadis, et koodi esimesed numbrid näitavad temperatuuri. Muidu vist mingi Volvo 3xx või 4xx oma oli. Umbse pesa (saab vedelikku välja laskmata andurit vahetada) treisin ja keermestasin ise ning jootsin radika alumisse vanni. Relee on ka lülija ja vendi vahel koos indikaatorlambi/lülijaga, millest saab vendi pidevalt sisse lülida, kui termolülija juhtub saba andma.
Muidu kapillaarist jms. kraamist võiks metsaautod eemale hoida töökindluse kaalutlustel.
Valikut põhjendan järgmiselt. Mootori termostaat on 92* seega on sealkandis ka soovitav töötemperatuur. Mootorit on sellel temperatuuril hoidmiseks vaja üldjuhul jahutada. Jahutamiseks on vaja, et mootori termostaadil oleks võtta töötemperatuurist jahedamat jahutusvedelikku. Seda saab radiaatori alumisest lõdvikust, pakuks sobivaks temperatuuriks ca 70...80 kraadi. Kui radiaatori alumisest otsast tuleb soemat, on vaja vent käima panna ja radiaatorit jahutada. Seega peaks termolüliti elektrivendi käima panema hiljemalt 80* juures alumises vannis.
70* asemel , mis mul on, oleks parem muidugi 75...80* termolüliti, aga neid pole leidnud. Ega 70* lülitiga vent ka palju pikemalt ei käi, ainult lülitub harvemini kuna käies jahutas radika madalamale temperatuurile.
70* lüliti sain (Anto soovitusel) Laki Autost Tridoni kataloogist. Seal kataloogis küll temperatuure kirjas pole, aga seal üks terane vend teadis, et koodi esimesed numbrid näitavad temperatuuri. Muidu vist mingi Volvo 3xx või 4xx oma oli. Umbse pesa (saab vedelikku välja laskmata andurit vahetada) treisin ja keermestasin ise ning jootsin radika alumisse vanni. Relee on ka lülija ja vendi vahel koos indikaatorlambi/lülijaga, millest saab vendi pidevalt sisse lülida, kui termolülija juhtub saba andma.
Muidu kapillaarist jms. kraamist võiks metsaautod eemale hoida töökindluse kaalutlustel.
- MahviaDeTyrk
- I live off from the mud
- Postitusi: 4500
- Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
- Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
- Kontakt:
- MahviaDeTyrk
- I live off from the mud
- Postitusi: 4500
- Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
- Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
- Kontakt:
Palun parandage mind, kui mul miski loogikaviga nüüd sisse jooksis - kuid lugedes kõike seda teemat jõudsin enda jaoks sellise visandini.
2 venti, 2 releed, 2 termolülitit, 2 3-positsioonilist lülitit, hunnik juhtmeid ja mõned signaallambid
2 venti - mõlemad temolülititega - lülitid 95-90 - ühe ülemisse lõdvikusse, teise alumisse - ülemise oma hakkab enne tööle ja peaks hoidma asja kontrolli all - ja kui juba alumine temp niikaugele jõuab on asi ilmselgelt nii halb et vajab teist venti.
termostaat miski 85-80
2 3-positsioonilist lülitit - mis võimaldavad mõlemaid vente lülitada siis kas välja - automaatrešiimile või otsetoitega sisse
2 venti, 2 releed, 2 termolülitit, 2 3-positsioonilist lülitit, hunnik juhtmeid ja mõned signaallambid
2 venti - mõlemad temolülititega - lülitid 95-90 - ühe ülemisse lõdvikusse, teise alumisse - ülemise oma hakkab enne tööle ja peaks hoidma asja kontrolli all - ja kui juba alumine temp niikaugele jõuab on asi ilmselgelt nii halb et vajab teist venti.
termostaat miski 85-80
2 3-positsioonilist lülitit - mis võimaldavad mõlemaid vente lülitada siis kas välja - automaatrešiimile või otsetoitega sisse
tartuoffroad.ee
5581340
5581340
mina kasutan 1-te 3 positsoonilist lulititMahviaDeTyrk kirjutas:
2 venti, 2 releed, 2 termolülitit, 2 3-positsioonilist lülitit, hunnik juhtmeid ja mõned signaallambid
2 3-positsioonilist lülitit - mis võimaldavad mõlemaid vente lülitada siis kas välja - automaatrešiimile või otsetoitega sisse
0- kõik 100% OFF + signaal TULUKE ON
1- termoga vent ON+ lisa vent OFF + tuluke off
2- termo vent ON + lisa vent ON + tuluke off
edit: (et lihtsam aru saada oleks)lisa vendil on eraldi (+) releel, et tootaks ka siis kui termo (+) väljas. kõik muu joonistasin paberile ja sai ka kohe tööle, ilma jalgratast leiutamata.
Veel üks ketserlik mõte:
Kui vendid on sarnaste koormusvooludega, võiks neid lahjemas reziimis järjestikku lülitada. Niisiis kolm reziimi: vendid jadas, üks vent korraga, mõlemad korraga. Ja kunagi toimetasin kaheastmelise radikaanduriga (oli vist Audi), millisega saaks kogu operatsiooni suht väikese vaevaga isetoimivaks. Ja eelpoolmainitud kapilaartermostaate on veel enamaastmelisemaid (külastage el. pliitide remondikoda) - viisakad portselanalusel ja heast materjalist kontaktidega asjad, mõneõllelised.
Kui vendid on sarnaste koormusvooludega, võiks neid lahjemas reziimis järjestikku lülitada. Niisiis kolm reziimi: vendid jadas, üks vent korraga, mõlemad korraga. Ja kunagi toimetasin kaheastmelise radikaanduriga (oli vist Audi), millisega saaks kogu operatsiooni suht väikese vaevaga isetoimivaks. Ja eelpoolmainitud kapilaartermostaate on veel enamaastmelisemaid (külastage el. pliitide remondikoda) - viisakad portselanalusel ja heast materjalist kontaktidega asjad, mõneõllelised.
mõtelda on mõnus, rääkida on raskem.
ärgem sellepärast pead veel norgu laskem...
ärgem sellepärast pead veel norgu laskem...
- MahviaDeTyrk
- I live off from the mud
- Postitusi: 4500
- Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
- Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
- Kontakt:
Niisiis hakkasin sobivaid ventikaid välja valima
Ventikate teh andmetes selline tabel - kas keegi suudaks seda mulle nati lahti seletada

Saan aru et Static Pressure H2Oin ja H2Omm on lihtsalt dubleeritud erinevates mõõtühikutes nagu ka Airflow CFM (cubic feet per minute) ja m3/h
Aga... Mida tähendab Static Pressure ? jaet kas tegemist peaks nagu olema võimekate ventidega (andmed on 2X338mm vendi kohta)
Ventikate teh andmetes selline tabel - kas keegi suudaks seda mulle nati lahti seletada

Saan aru et Static Pressure H2Oin ja H2Omm on lihtsalt dubleeritud erinevates mõõtühikutes nagu ka Airflow CFM (cubic feet per minute) ja m3/h
Aga... Mida tähendab Static Pressure ? jaet kas tegemist peaks nagu olema võimekate ventidega (andmed on 2X338mm vendi kohta)
tartuoffroad.ee
5581340
5581340
tyrk mulle tundub et sa hakkad juuksekarva lõhki ajama teadusegaMahviaDeTyrk kirjutas:Niisiis hakkasin sobivaid ventikaid välja valima
Ventikate teh andmetes selline tabel - kas keegi suudaks seda mulle nati lahti seletada
Saan aru et Static Pressure H2Oin ja H2Omm on lihtsalt dubleeritud erinevates mõõtühikutes nagu ka Airflow CFM (cubic feet per minute) ja m3/h
Aga... Mida tähendab Static Pressure ? jaet kas tegemist peaks nagu olema võimekate ventidega (andmed on 2X338mm vendi kohta)
pane suvalised vendid ja asi korras..
- MahviaDeTyrk
- I live off from the mud
- Postitusi: 4500
- Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
- Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
- Kontakt:
No kui ma valin hunniku suvaliste ventide hulgast - siis ju oleks mõistlik valida neist parim varjant - kui ma ei saa andmetest aru siis on raske validaseff kirjutas:tyrk mulle tundub et sa hakkad juuksekarva lõhki ajama teadusega![]()
pane suvalised vendid ja asi korras..
Jaet mis ma üldse autost ehitan kui ma selle käigus targemaks ei saa - mul ikka kusagil hingesopis on unistus, et tuleb päev kus panen allkirjaks "Mitte väga loll Patrolipede"
tartuoffroad.ee
5581340
5581340
Andmete järgi on esimesed suurema õhuvooluga, seega peaks ka olema paremadMahviaDeTyrk kirjutas:
No kui ma valin hunniku suvaliste ventide hulgast - siis ju oleks mõistlik valida neist parim varjant - kui ma ei saa andmetest aru siis on raske valida
Jaet mis ma üldse autost ehitan kui ma selle käigus targemaks ei saa - mul ikka kusagil hingesopis on unistus, et tuleb päev kus panen allkirjaks "Mitte väga loll Patrolipede"
Samas kui soovid sellist originaalist veidi võimsamat ja vaikset ventikat, jään vastuse võlgu.
Sinu teadmistejanu vaadates sobiks sulle hoopis rankiks see "Mitte väga loll Patrolipede"
Läks Stirlitz mööda tänavat ja nägi, kuidas valges ürbis mees plangul roppusi üle värvib.
-Moderaator, mõtles Stirlitz.
-Moderaator, mõtles Stirlitz.
- MahviaDeTyrk
- I live off from the mud
- Postitusi: 4500
- Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
- Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
- Kontakt:
- Veiko
- I know how to fix stuff
- Postitusi: 1196
- Liitunud: R Sept 02, 2005 6:21 pm
- Asukoht: Teel kuhugi...
Asi selles,et kui on õhk hõredam siis ka ventika poolt läbi imetava õhu kogus on väiksem.Kuna meil siin mägesid ei ole siis õhu kogus ei muutu künkast üles alla sõites.
See tabel on aga hea selle poolest,et saad sobiva kaitsme ventilaatorile valida.Näitab ilust vajaliku voolutugevuse ära.
Edu,
Veiko
See tabel on aga hea selle poolest,et saad sobiva kaitsme ventilaatorile valida.Näitab ilust vajaliku voolutugevuse ära.
Edu,
Veiko
+372 5232468
Life is short drive hard.
Ronin off-road-i meeskond
Life is short drive hard.
Ronin off-road-i meeskond