Mõtlesin, et panen ajaviiteks siia kirja, ehk kellelgi tulevikus abi ja vähem jahmerdamist.
Eks TJ-de omanikud tea ise juba omast käest või vähemalt foorumite lugemise põhjal, et salongiventika pöörete reguleerimise takisti üks saadanast asi on ja näkku paneb. Põleb maha ja see on tüüpviga...
Mul kustusid ka üksteise järel erinevad kiirused, õnneks on insenerid niipalju mõelda viitsinud, et 4. ehk suurim kiirus on otse, mitte läbi takisti, vent on-off rezhiimis, aga salongis on soe ja aknad puhtad.
Okei, kiskusin enda takisti välja, mõõtsin üle, surnud jah.
BTW, selle välja kiskumine on tõeline PITA. Ilma kardaaniristideta padrunikomplektita ei kujuta ette... Huvilistele osutavad pildid-lingid ehk eraldi.
Sammud toppartsi, küsisin hinda (820.-, kiunatasin, aga mõtlesin, et okei, proovime, kui iga aasta minema hakkab, mingu p*, sõidangi on-off rezhiimis, a ehk kestab paremini).
Sain eile kätte. Vaatan poes ja mõtlen... Ei ole sama jupp. Müüjaga vaatame koos kataloogist, aastaarvud-kõik-asjad klapivad, aga jupp teine. Selge, müüja pole milleski süüdi, kaenlasse ja minekut, kuidagi ikka kombineerib. Kodus vaatan välja prinditud pilte - ongi kahesuguseid, ise loll, et varem ei täheldanud. Kust see piir ja üleminek läheb ja kas erinevad tehased hakkasid erinevatel aegadel uut tüüpi juppe pruukima, KST. Et siis poes küsi jupi tellimisel tingimata pilte vaadata, tead mida tellid.
Siin siis uus (valge ja paksem) ja vana (must ja õhuke) takisti kõrvuti.

Isegi pistikud on erinevad, kuju teine ja uuel 4 ning vanal 5 klemmi. TMV...
Pistikutega on lihtne õnneks, vanal tüübil on üks klemm kasutamata lihtsalt (paremalt 2.)
Muide, vaadates vana takistit, jäi mulle üldse segaseks, misasi see on. Kuidagimoodi poleks välja mõelnud näpu vahel keerutades, et see on takisti. Õhuga jahutatav. Mitte üht siili-radikat peal ei ole.

Mõnes kohas oli email mullitama hakanud. Mul tekkis kuri kahtlus, kraapisin noaga natuke maha, selle peale ei teadnud enam kas naerda või ropendada.

No comments.
Insener, kes sellise lahenduse välja mõtles, sünnib järgmises elus igatahes peldikupaberina.
Pilu, millesse see õnnetu vidin käib, on vastav.

Okei, kuna uue jupi jahile minna ja 800-t krooni maha visata ei viitsinud, tuli kahest üks teha. Trükkplaat nahui, uus takisti juppeks.


Uuel takil on näha ka termokaitse, see ees olev ümmargune junn. Paneb 121 C pealt saba. Sügasin kukalt ja mõtlesin, võtsin igaks juhuks kasutusele. Parem uuesti surnud takk kui üles sulanud või maha põlenud salongiküte...
Juppe külge pannes kargas pähe, et kurat, vähemalt termokaitset ju joota ei saa... Okei, selle pressime kuidagi. Takistustraate jootma asudes selgus, et neid ka ei saa või kasvavad mul käed p* välja, minu kasutuses olnud räbustid (kampol ja jootepasta) ei aidanud, tina hülgas seda materjali nagu elavhõbe.
Okei, sai kõik redneck "pressliitmikega" tehtud ja et need mängima ei hakkaks, plätserdasin epot peale. Kogu selle jebanni juures tuli kogu aeg meeles pidada, et need spiraalid sealt cm kõrgusest pilust sisse mahuksid.


Näeb välja tõeliselt ebakultuurne.

Veel - väikseima kiiruse juppi ei võtnudki kasutusele. Mahtunud poleks kusagile ja ega teda eriti tarvis ka ei ole, 2. kiirus ongi esimene, mille jaoks üldse venti sisse panna võiks IMO.
BTW, takistused on naljakalt väikesed. 2. kiiruse jaoks on 1,3 oomi, 3. jaoks 0,6. Kratsisin kukalt, aga praktikas selgus pärast, et väga normaalselt toimib ja õiged suurused.
Eks näis, kaua kestab. Kui nüüd uuesti miskit saba annab seal, siis enam vist ei hakka möllama... või kui, siis peaks uue "vana takisti tooriku" vähemalt saama, enam selle epokihi alt klemme välja urgitsema hakata jmt ei viitsi.